Το κειμενάκι που παραθέτω είναι από δημοσίευμα σημερινό της εφημερίδας Real News:
Στις περισσότερες πόλεις της χώρας όπου έχουν δημιουργηθεί δίκτυα ποδηλατόδρομων, τα προβλήματα που εντοπίζονται αφορούν κυρίως τον τρόπο κατασκευής τους. Στους δήμους της Αττικής, σε αρκετές περιπτώσεις τα δίκτυα είτε δεν είναι ολοκληρωμένα είτε οι ίδιοι οι ποδηλάτες έχουν εντοπίσει κακοτεχνίες. Στον Βόλο, μια πόλη με μακρά παράδοση στο ποδήλατο, το ελλιπές και κατακερματισμένο δίκτυο που έχει κατασκευαστεί διαχωρίζεται από τον δρόμο με τσιμεντένιο τοίχο, το οποίο- όπως επισημαίνουν οι ποδηλάτες- μπορεί άνετα να γίνει αιτία για ατυχήματα.
Στη Θεσσαλονίκη, μεγάλα τμήματα του ποδηλατόδρομου έχουν μετατραπεί σε πάρκινγκ, αναγκάζοντας τους ποδηλάτες να κινούνται μαζί με τα αυτοκίνητα. Η Καρδίτσα, από την άλλη, είναι ένα θετικό παράδειγμα, καθώς το 70% των κατοίκων χρησιμοποιεί το ποδήλατο για τις μετακινήσεις του, ανάμεσά τους και το 37% των μαθητών. Σήμερα η Καρδίτσα διαθέτει 4 χιλιόμετρα ποδηλατόδρομων μέσα στην πόλη και έναν περιαστικό ποδηλατόδρομο μήκους 10 χιλιομέτρων.
Τα Τρίκαλα είναι ακόμη μια πόλη με μικρό αλλά αναεπτυγμένο δίκτυο, που χρησιμποποιείται από τους περισσότερους κατοίκους κάθε ηλικίας. Αν και οι ποδηλατόδρομοι είναι σχετικά καινούριοι, δεν είναι όσο ασφαλείς θα έπρεπε, με αποτέλεσμα να έχουν συμβεί αρκετά ατυχήματα.
"Το εντυπωσιακό με την Ελλάδα σε σχέση με άλλες χώρες της Ευρώπης είναι πως το δυναμικό κίνημα που έχει αναπτυχθεί τα τελευταία χρόνια προηγείται της κατασκευής ενός ολοκληρωμένου δικτύου ποδηλατόδρομων. Για να φανταστείτε, παλαιότερα όλοι οι ποδηλάτες γνωριζόμασταν μεταξύ μας και χαιρετιόμασταν στους δρόμους, πλέον ο κόσμος που χρησιμοποιεί ποδήλατο στην καθημερινότητά του έχει αυξηθεί εντυπωσιακά.", αναφέρει χαρακτηριστικά η Λυδία Χατζηαλεξάνδρου, για την οποία το ποδήλατο είναι η δεύτερη φύση της.
Στην Ευρώπη, ωστόσο, η εικόνα είναι εντελώς διαφορετική. Στην Κοπεγχάγη το 37% των μετακινήσεων γίνεται με ποδήλατο, στο Άμστερνταμ το 38% και στο Βερολίνο το 15%. Μάλιστα, στην Κοπεγχάγη στον ποδηλατόδρομο στη λεωφόρο Νερεμπρογκάντε έχουν αρχίσει να δημιουργούνται κυκλοφοριακά προβλήματα λόγω του αυξημένου όγκου των ποδηλάτων. Υπολογίζεται, δε, πως τον συγκεκριμένο ποδηλατόδρομο τον χρησιμοποιούν κάθε μέρα περίπου 36.000 ποδηλάτες. Στόχος, πάντως, της πόλης είναι μέχρι το 2015 να αυξήσει το ποσοστό μετακίνησης στο 50%.
"Στις περισσότερες πόλεις, πρώτα δημιουργήθηκαν τα δίκτυα και οι δήμοι ωθούσαν τους πολίτες, δίνοντάς τους το κίνητρο να τα χρησιμοποιούν. Στην Ελλάδα όλα γίνονται ανάποδα.", αναφέρει η Λ. Χατζηαλεξάνδρου.