Αποστολέας Θέμα: Η πόλη που την είπαν «Πόλη»!  (Αναγνώστηκε 2791 φορές)

Αποσυνδεδεμένος dimosf

  • Συντονιστής Gallery
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 4651
  • Φύλο: Άντρας
  • disaki.blogspot.gr και fototsepi.blogspot.gr
    • το δισάκι μου στον ώμο......
Απ: Η πόλη που την είπαν «Πόλη»!
« Απάντηση #10 στις: Σεπτέμβριος 23, 2018, 21:30:40 μμ »
Οι τοίχοι και οι τρούλοι είναι όμορφα διακοσμημένοι με γαλάζια πλακάκια Ιζνίκ (ο οδηγός μου λέει πως εκείνη η περίοδος δεν ήταν και η καλύτερη) και αρκετά αποσπάσματα από το Κοράνι σε κυκλικά τύμπανα ψηλά στις αψίδες.
Είναι πραγματικά εντυπωσιακό τέμενος έξω και μέσα.

Αποσυνδεδεμένος dimosf

  • Συντονιστής Gallery
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 4651
  • Φύλο: Άντρας
  • disaki.blogspot.gr και fototsepi.blogspot.gr
    • το δισάκι μου στον ώμο......
Απ: Η πόλη που την είπαν «Πόλη»!
« Απάντηση #11 στις: Ιανουάριος 17, 2019, 17:21:13 μμ »
Βγήκαμε από το τζαμί, περάσαμε τη γέφυρα και κοντά στο λιμάνι του Karaköy, κάτσαμε για φαΐ μιας και είχε μεσημεριάσει και πεινάγαμε. Στο ξενοδοχείο είχαν ανεβάσει τα πράγματά μας στο δωμάτιο και αφού τακτοποιηθήκαμε, η Σοφία και η Μαριάννα έπεσαν να κοιμηθούν λίγο. Εγώ πήρα τη μηχανή μου και βγήκα για μια βόλτα προς την περιοχή Τοπχανέ.
Ανάμεσα στο ξενοδοχείο και το Kiliç Ali Paşa Camii είδα δύο ορθόδοξες εκκλησίες (!!)
και ένα ακόμα τζαμί, το Beyazid-I Cedid Camii.
Το Τζαμί που παράγγειλε ο Κιλίτς Αλί Πασάς, ναύαρχος του Σουλεϊμάν του Μεγαλοπρεπούς, στο μεγάλο αρχιτέκτονα Σινάν το 1580, χτίστηκε με πρότυπο την Αγία Σοφία.

Αποσυνδεδεμένος dimosf

  • Συντονιστής Gallery
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 4651
  • Φύλο: Άντρας
  • disaki.blogspot.gr και fototsepi.blogspot.gr
    • το δισάκι μου στον ώμο......
Απ: Η πόλη που την είπαν «Πόλη»!
« Απάντηση #12 στις: Ιανουάριος 17, 2019, 17:22:48 μμ »
Έχει στενόμακρη αυλή που περιτριγυρίζει τις 3 πλευρές του οικοδομήματος
ενώ η τέταρτη γειτονεύει με νεκροταφείο στο οποίο είναι θαμμένος και ο Πασάς. Και εδώ τα πλακάκια Ιζνίκ, γύρω από το Μιχράμπ (η κόγχη που δείχνει την κατεύθυνση της Μέκκας), δίνουν ένα πολύ όμορφο τόνο.
Δυστυχώς όταν έφτασα γινόταν γύρισμα από ένα κανάλι με μια χορωδία, που καθισμένη χάμω στο κέντρο του τεμένους έψαλε.


Αποσυνδεδεμένος dimosf

  • Συντονιστής Gallery
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 4651
  • Φύλο: Άντρας
  • disaki.blogspot.gr και fototsepi.blogspot.gr
    • το δισάκι μου στον ώμο......
Απ: Η πόλη που την είπαν «Πόλη»!
« Απάντηση #13 στις: Ιανουάριος 17, 2019, 17:26:58 μμ »
Μπήκα αλλά δεν μπορούσα να πλησιάσω και έτσι μπόρεσα να δω λίγα πράγματα και από μακριά.
Δίπλα στο τζαμί είναι το ομώνυμο χαμάμ, που φτιάχτηκε ταυτόχρονα με το τζαμί και ανακαινισμένο, λειτουργεί ακόμα. Από την άλλη μεριά του τζαμιού και αφού περάσουμε το μικρό δρόμο, ξεκινά ένα αρκετά μεγάλο πάρκο.
Στην αρχή του είναι η Μπαρόκ Κρήνη του Τοπχανέ του 1732. Μοιάζει με αυτή του Αχμέτ Γ΄, που είναι πίσω από την Αγία Σοφία, αλλά είναι λιγότερο περίτεχνη.

Αποσυνδεδεμένος dimosf

  • Συντονιστής Gallery
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 4651
  • Φύλο: Άντρας
  • disaki.blogspot.gr και fototsepi.blogspot.gr
    • το δισάκι μου στον ώμο......
Απ: Η πόλη που την είπαν «Πόλη»!
« Απάντηση #14 στις: Ιανουάριος 17, 2019, 17:31:34 μμ »
Είναι σκαλιστή γύρω-γύρω και κάποια κομμάτια της είναι χρωματισμένα.
Στην πλευρά προς το δρόμο και το τζαμί είδα να κοιμάται ένας άστεγος, ο μοναδικός που είδα στην Πόλη.
Στην άλλη μεριά του πάρκου είναι ένα ακόμα τζαμί, το Nusretiya Camii, του 1820. Είναι ένα περίτεχνο κτίσμα που όμως μόνο κάποια κομμάτια του φαίνονταν, μιας και ήταν μπανταρισμένο και κλειστό λόγω συντήρησης. Ήταν το πρώτο από τα αξιόλογα κτίρια της Πόλης που θα βρίσκαμε κλειστά λόγω συντήρησης!

Αποσυνδεδεμένος dimosf

  • Συντονιστής Gallery
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 4651
  • Φύλο: Άντρας
  • disaki.blogspot.gr και fototsepi.blogspot.gr
    • το δισάκι μου στον ώμο......
Απ: Η πόλη που την είπαν «Πόλη»!
« Απάντηση #15 στις: Ιανουάριος 17, 2019, 17:33:52 μμ »
Πηγαίνοντας για το τζαμί και πολύ κοντά του είναι ένα περίτεχνο, πράσινο μπαρόκ κτίριο για το οποίο δεν βρήκα πουθενά καμιά πληροφορία.
Στην απέναντι πλευρά του κεντρικού δρόμου εκεί που αρχίζουν οι ανηφόρες που οδηγούν στο Ταξίμ, είναι ένα παλιό κτιριακό συγκρότημα, που ανακαινισμένο χρησιμοποιείται από το Πανεπιστήμιο σε κάποιο θέμα σχετικό με τον Σινάν ή την αρχιτεκτονική, σύμφωνα με μια επιγραφή που έχει απ’ έξω (δυστυχώς δεν ξέρω τούρκικα).
Από εκεί γύρισα στο ξενοδοχείο και ξάπλωσα κι εγώ να ξεκουραστώ για καμιά ωρίτσα.

Αποσυνδεδεμένος dimosf

  • Συντονιστής Gallery
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 4651
  • Φύλο: Άντρας
  • disaki.blogspot.gr και fototsepi.blogspot.gr
    • το δισάκι μου στον ώμο......
Απ: Η πόλη που την είπαν «Πόλη»!
« Απάντηση #16 στις: Ιανουάριος 17, 2019, 17:42:18 μμ »
Βραδάκι πια και ξεκινήσαμε κάνοντας ένα μέρος από την πρωινή μας διαδρομή.
Φτάνοντας στο Karaköy οι εικόνες των φωτισμένων κτιρίων ένα γύρο και κυρίως απέναντι ήταν μαγικές.
Η μυρωδιά του ψητού ψαριού ήταν ιδιαίτερα έντονη, συνοδευόμενη από συννεφάκια καπνού και τσίκνας
πάνω από ψησταριές που είχαν στήσει πλανόδιοι που πούλαγαν σάντουιτς με φιλεταρισμένο, ψητό ψάρι και λαχανικά της επιλογής σου. Στη γέφυρα υπήρχαν μερικοί πλανόδιοι σάντουιτσάδες αλλά σαφώς λιγότεροι.

Αποσυνδεδεμένος dimosf

  • Συντονιστής Gallery
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 4651
  • Φύλο: Άντρας
  • disaki.blogspot.gr και fototsepi.blogspot.gr
    • το δισάκι μου στον ώμο......
Απ: Η πόλη που την είπαν «Πόλη»!
« Απάντηση #17 στις: Ιανουάριος 17, 2019, 17:43:51 μμ »
Αυτοί που δεν ήταν λιγότεροι από το πρωί ήταν οι ψαράδες. Αυτοί φαίνεται πως δεν έχουν ωράριο!!
Και πάλι ο κόσμος ήταν πολύς και στη γέφυρα και στο Eminönü με τους καστανάδες να δίνουν τον τόνο, διαλαλώντας την πραμάτεια τους
και άλλους μικροπωλητές, τη δική τους.

Αποσυνδεδεμένος dimosf

  • Συντονιστής Gallery
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 4651
  • Φύλο: Άντρας
  • disaki.blogspot.gr και fototsepi.blogspot.gr
    • το δισάκι μου στον ώμο......
Απ: Η πόλη που την είπαν «Πόλη»!
« Απάντηση #18 στις: Ιανουάριος 17, 2019, 17:44:55 μμ »
Προσπεράσαμε το Γενί Τζαμί και πήγαμε και πάλι προς την Αγορά των Μπαχαρικών. Στην αρχή δεν μπήκαμε μέσα στο κτίριο αλλά γύρω απ’ αυτό. Δεκάδες τα μαγαζάκια κι εδώ πουλάνε ότι μπορεί να βάλει ο νους.
Είδη μαναβικής, τυριά, αλλαντικά, ψάρια,
μπαχαρικά, ελιές, γλυκά, ξηρούς καρπούς, είδη οικιακής χρήσης, καφέδες και άλλα πολλά, ανακατεμένα και πολύχρωμα!! Από την άλλη μεριά ήταν η αγορά των λουλουδιών και των πουλιών. Από ότι κατάλαβα το παζάρι καταλαμβάνει πολλαπλάσιο χώρο από αυτό του κεντρικού κτιρίου. Γινόταν το αδιαχώρητο! Κυριολεκτικά χάνει η μάνα το παιδί και το παιδί τη μάνα!! Με τα πολλά αρχίσαμε να βγαίνουμε σιγά-σιγά από το χώρο του παζαριού με σκοπό να χωθούμε ακόμα πιο μέσα στην αγορά. Από την Αγορά των Μπαχαρικών και προς το Τέμενος του Σουλεϊμάν απλώνεται ένα δίχτυ από μικρά δρομάκια γεμάτα καταστήματα και εργαστήρια όλων των ειδών. Κάτι σαν την περιοχή από τη μια και την άλλη της οδού Αθηνάς στην Αθήνα. Σε αυτή την περιοχή υπάρχει ένα εστιατόριο που φτιάχνει το καλύτερο ντονέρ της Πόλης, σύμφωνα με το Blog του Αγγελή (Ο Αγγελής είναι έλληνας που έχει εγκατασταθεί στην Πόλη και ψάχνει για ότι καλύτερο έχει αυτή. Έκανε ιδιαίτερο ρεπορτάζ για το συγκεκριμένο ντονέρ). Είδαμε και πάθαμε να βρούμε το συγκεκριμένο μαγαζί. Χαθήκαμε, ξαναβγήκαμε και τελικά το βρήκαμε την ώρα που έκλεινε (!!). Μας πήγε στο διπλανό του αδερφού του που όμως δεν είχε ντονέρ αλλά πολλά κεμπάπ. Λαϊκό μαγαζί με πολύ νόστιμο φαγητό και στο τοίχο,
πάνω από το κεφάλι μας, ένα Maşâ-âllah (Θαυμαστά τα έργα σου Κύριε!), μάλλον για το «μάτι», να μας συνοδεύει, όσο τρώγαμε(!!). Όλη εκείνη η περιοχή θα μπορούσε να μας κάνει να νοιώσουμε ανασφάλεια, με δεδομένο και την ώρα, αλλά κάτι τέτοιο δε συνέβη ούτε μια στιγμή.
Μετά το φαγητό κατεβήκαμε στον κεντρικό, παραλιακό δρόμο και με ένα ταξί γυρίσαμε στο ξενοδοχείο. Η μέρα ήταν κουραστική και οι επόμενες προβλέπονταν ακόμα περισσότερο. Έτσι μετά από λίγη δουλειά στον υπολογιστή έπεσα ξερός, για την πρώτη μου νύχτα στην ονειρεμένη πόλη!!


Αποσυνδεδεμένος McElk

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 652
Απ: Η πόλη που την είπαν «Πόλη»!
« Απάντηση #19 στις: Ιανουάριος 17, 2019, 20:19:41 μμ »
Α ... Δήμο τι μας κάνεις τώρα! Έχω αρκετό καιρό να πάω στην Πόλη και με ξεσηκώνεις για ταξίδι!  :bigr: