Αποστολέας Θέμα: Εγνατία Οδός  (Αναγνώστηκε 15008 φορές)

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 28283
  • Φύλο: Άντρας
    • facebook/dktravelchat
Εγνατία Οδός
« στις: Σεπτέμβριος 30, 2008, 20:30:25 μμ »
Ηγουμενίτσα Έβρος σε 6 ώρες και 30 λεπτά. Αν η Εγνατία ήταν ταινία –με πολλά sequel– αυτό θα ήταν το tag line της. Και θα ήταν εξαιρετικά επιτυχημένο. Όχι μόνο γιατί ακούγεται σαν ψέμα –προς το παρόν είναι, τουλάχιστον μέχρι να ολοκληρωθούν και τα εναπομείναντα κομμάτια του δικτύου– αλλά και γιατί για όλους εμάς τους φτωχούς συγγενείς του Νότου ένα έργο που θα μας απάλλασσε από τον κόπο της 12ωρης οδήγησης, που προϋποθέτει και τουλάχιστον 6ήμερη άδεια, για να δούμε μία λίμνη, αποτελούσε, στην κυριολεξία, ευχής έργο. Και συνήθως οι ευχές δε γίνονται έργα –πόσο μάλλον δημόσια.
 
Οι ταξιδιώτες που δεν ασχολούνται ιδιαίτερα με τις τυμπανοκρουσίες των ειδήσεων την Εγνατία την ανακαλύπτουν τυχαία. Δεν είναι, άλλωστε, δύσκολο να την αναγνωρίσεις: το πλάτος της, το ολοκαίνουριο οδόστρωμα, η σήμανση, τα φώτα και τα όρια ταχύτητας στα 130 χιλιόμετρα αποτελούν ξεκάθαρες ενδείξεις ότι ο δρόμος επάνω στον οποίο οδηγείς δεν είναι πια η Εθνική. Κάπου εκεί το ερωτηματικό που θα είχες πάνω από το κεφάλι αν ήσουν χαρακτήρας κόμικ δίνει τη θέση του στο λαμπάκι: θυμάσαι ότι κάποια στιγμή είχες ακούσει για κάτι έργα που εγκαινίαζε ο Σουφλιάς στη Βόρεια Ελλάδα. Κοίτα να δεις.

Διόδια ακόμη δεν υπάρχουν, καταφθάνουν όμως οσονούπω –κι ελπίζουμε να μην αγγίζουν το δυσθεώρητο ύψος της περιώνυμης Γέφυρας. Κατά τα άλλα, ο δρόμος θυμίζει τη «δική μας» Αττική Οδό, σε πολύ μεγαλύτερο μήκος –ούτε λίγο ούτε πολύ, 680 χιλιόμετρα– με πολύ μεγαλύτερο ταξιδιωτικό ενδιαφέρον –θα το σκεφτόμαστε, πλέον, πολύ λιγότερο να «πεταχτούμε» για ένα long weekend στην Καστοριά ή το Νέστο– και με σημαντικές ιστορικές αναφορές: ο οδικός άξονας ακολουθεί τα χνάρια της παλιάς Εγνατίας Οδού, του μήκους 800 χιλιομέτρων έργου των Ρωμαίων που ξεκινούσε από το Δυρράχιο της σημερινής Αλβανίας για να καταλήξει, διασχίζοντας τη Μακεδονία και τη Θράκη, στο ευρωπαϊκό κομμάτι της Τουρκίας. Καθόλου άσχημα, για το 2ο αιώνα προ Χριστού.

Ο βασικότερος, βέβαια, λόγος για τον οποίο το μεγαλόπνοο έργο απασχολεί τη στήλη των Προορισμών του in2life δεν είναι ούτε τα αξιοθαύμαστο μήκος της, ούτε οι ιστορικές αναφορές της, ούτε τα δυσθεώρητα ύψη στα οποία έφτασε το κόστος της –3,2 δισεκατομμύρια ευρώ, αν αναρωτιέστε. Είναι, απλά, ότι η ολοκλήρωσή της φέρνει… κοντά μας μερικούς εκ των καλύτερων ελληνικών προορισμών, που μέχρι στιγμής «έχαναν» από το γεγονός ότι για τους διαμένοντες από τη Λαμία και κάτω είτε έπεφταν πολύ μακριά είτε προϋπέθεταν τόση οδήγηση σε στροφές και ανώμαλο οδόστρωμα που και ο Vatanen να ήσουν το σκεφτόσουν.

Επιλέξαμε και παρουσιάζουμε οκτώ από αυτούς, για να διασχίσετε πρώτοι τους ανισόπεδους κόμβους, τις σκοτεινές σήραγγες και τα χιλιόμετρα επί χιλιομέτρων ανοιχτού ορίζοντα και να ανακαλύψετε προορισμούς που μέχρι πρότινος συζητιόνταν ως τέτοιοι «μόνο με αεροπλάνο».

Στα δυτικά...

Καστοριά: Ένας από τους σημαντικότερους υδροβιότοπους της χώρας. Μια λίμνη που μοιάζει μαγεμένη. Μια πόλη όλο χρώμα που την αγκαλιάζει. Δεν υπάρχουν πολλά μέρη στην Ελλάδα σαν την Καστοριά. Περπατάς στις όχθες της λίμνης, τον παράδεισο των απανταχού birdwatchers, και εν συνεχεία στα σοκάκια της πόλης, θαυμάζοντας την τοπική αρχιτεκτονική, τους παραδοσιακούς οικισμούς της και τα ιστορικά αξιοθέατα όπως το Βυζαντινό και Λαογραφικό Μουσείο, το Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα και τις 75 βυζαντινές εκκλησίες της, και νιώθεις την ονειρική γαλήνη, τη μαγευτική ατμόσφαιρα, την ιστορική συνέχεια και την αδιάσειστη σχέση της με τη φύση να σε πλημμυρίζουν. Γεύεσαι την τοπική κουζίνα σε μεζεδοπωλεία και εστιατόρια με θέα στα ακίνητα, γαλάζια νερά, παραγγέλνεις ελληνικό καθώς φωτογραφίζεις αργυροπελεκάνους να πετάνε προς τις καλαμιές από την πολυθρόνα σου σε κάποιο από τα παραλίμνια café, που μεταμορφώνονται σε ατμοσφαιρικά μπαράκια καθώς νυχτώνει. Κι εσύ χαζεύεις τα φώτα της πόλης να αντανακλώνται στη λίμνη κι αναρωτιέσαι κατά πόσο θα ήταν εφικτό να μετακομίσεις εδώ.
Διαμονή: Στο παραδοσιακό Αρχοντικό της Βενετούλας στην παραδοσιακή συνοικία Ντολτσό (από 77 ευρώ το δίκλινο) ή στο ατμοσφαιρικό Αρχοντικό Αλεξίου Βέργουλα (από 88 ευρώ το δίκλινο)

Γρεβενά: Στην καρδιά της Πίνδου, με κάδρο τις καταπράσινες βουνοπλαγιές, τον Εθνικό Δρυμό της Βάλια Κάλντα, το χιονοδρομικό της Βασιλίτσας, τα κρυστάλλινα ποτάμια και τα πέτρινα, τοξωτά γεφυράκια, η πόλη των Γρεβενών και τα χωριά γύρω της είναι ήδη ο επόμενος “hot” χειμερινός προορισμός. Πρόσφατα ανακηρυγμένα «Πόλη του Μανιταριού», τα Γρεβενά μπορούν να υπερηφανεύονται, πέραν όλων των άλλων, και για τη μοναδική ταβέρνα Αυλαίς, που σερβίρει 80 διαφορετικά είδη άγριου μανιταριού –όσοι πιστοί… προσέλθετε, δραστηριότητες συλλογής μανιταριών διοργανώνονται τακτικότατα, ιδιαίτερα αυτήν την εποχή. Ski και snowboard στη Βασιλίτσα, rafting και kayak στο Βενέτικο, παραπόταμο του Αλιάκμονα, και βέβαια… sightseeing στα χωριά της περιοχής –αν έχετε χρόνο για ένα και μοναδικό, επιλέξτε τη Σπηλιά–, στα τοξωτά γεφύρια –μη χάσετε το μεγαλύτερο των Βαλκανίων γεφύρι του Αζίζ Αγά– και στο Πολιτιστικό Κέντρο που λειτουργεί και ως μουσείο στη Μηλιά με τα πρόσφατα ανακαλυφθέντα οστά μαμούθ είναι μερικές από τις δραστηριότητες που θα γεμίσουν το χρόνο σας εδώ. Αν μπορείτε να περιμένετε μέχρι τις Απόκριες, τα Ανακατωσάρια, το ιδιαίτερο, τοπικό έθιμο, θα σας αποζημιώσουν.
Διαμονή: Στο ατμοσφαιρικό, όσο και πολυτελές, Pindos Resort στο χωριό Κρανιά (από 130 ευρώ η βίλα των τεσσάρων ατόμων) ή στο παραδοσιακό Αμαδρυάδες στην Αλατόπετρα (από 80 ευρώ το δίκλινο).

Πρέσπες: Από τις πλέον… ξακουστές, αλλά και τις ομορφότερες, λίμνες επί ελληνικού εδάφους, η Μικρή και η Μεγάλη Πρέσπα, στα σύνορα με την Αλβανία και την ΠΓΔΜ, συναποτελούν τον Εθνικό Δρυμό Πρεσπών: μια προστατευόμενη περιοχή σπάνιας φυσικής ομορφιάς, σπίτι για αμέτρητα είδη ζώων, πουλιών και ψαριών. Δεκαεπτά παραδοσιακοί οικισμοί γύρω τους προσφέρουν ιδανικό καταφύγιο τις ώρες που η ομορφιά των λιμνών παύει να είναι ορατή –αν δε σκοτείνιαζε, το πιθανότερο είναι ότι δε θα θέλατε να φύγετε από τις όχθες τους. Ο Άγιος Αχίλλειος, το κατοικημένη νησάκι της Μικρής Πρέσπας, φιλοξενεί τα ερείπια της ομώνυμης βασιλικής του 10ου αιώνα και αξίζει όσο από το χρόνο σας μπορείτε να του αφιερώσετε, για να θαυμάσετε τη λίμνη από μία εντελώς διαφορετική οπτική… εκ των έσω.
Διαμονή: Στον παραδοσιακό ξενώνα Άγιος Γερμανός στον ομώνυμο οικισμό (από 50 ευρώ το δίκλινο) ή για ακόμη περισσότερη… εγγύτητα στο υδάτινο στοιχείο, στον ξενώνα Αριάδνη στο Λαιμό Πρεσπών (από 70 ευρώ το δίκλινο)

Κοζάνη: Η μεγαλύτερη πόλη της Δυτικής Μακεδονίας προσφέρεται για περπάτημα: παραδοσιακή αρχιτεκτονική, άκρως ενδιαφέροντα αξιοθέατα –μεταξύ των οποίων η Κοβεντάρειος Δημοτική Βιβλιοθήκη, η δεύτερη μεγαλύτερη της Ελλάδας, και τρία μουσεία, λαογραφικό, αρχαιολογικό και σύγχρονης τοπικής ιστορίας– και τρία πανέμορφα πάρκα είναι μερικά μόνο από τα highlights της. Πέρα, όμως, από το city break, η περιοχή προσφέρεται κυρίως και πρωτίστως για φυσιολατρικές εξορμήσεις. Η πανέμορφη Σιάτιστα, 28 χιλιόμετρα από την Κοζάνη, αμφιθεατρικά κτισμένη σε υψόμετρο που αγγίζει τα 942 μέτρα, η αραιοκατοικημένη το χειμώνα Βλάστη, αφετηρία για διαδρομές στο Μουρίκι, το σπίτι της καφέ αρκούδας και ο αρχοντικός Βελβεντός στα Πιέρια Όρη, απ’ όπου θα ξεκινήσετε –αν καταφέρετε ποτέ να ξεκολλήσετε– για trekking και ορειβασία, είναι μερικές από τις καλύτερες προτάσεις της περιοχής. Αξίζει, τέλος, να σημειωθεί ότι αν δεν έχετε κάνει το great drive επάνω στη γέφυρα της λίμνης Αλιάκμονα, στα Σέρβια, δεν έχετε δει ακόμα τίποτα.
Διαμονή: Στο πανέμορφο Καστανόδασος στο Εμπόριο (από 70 ευρώ το δίκλινο) ή στο κουκλίστικο, παραδοσιακό Σιατιστινό Αρχονταρίκι στη Σιάτιστα (από 60 ευρώ το δίλινο)

...Και στα ανατολικά

Δέλτα & Στενά Νέστου: Το γεγονός και μόνο ότι προστατεύεται από κάθε οικο-συνθήκη που μπορείτε να σκεφθείτε (Ramsar, Natura 2000, τμήμα του Εθνικού Πάρκου Ανατολικής Μακεδονίας κλπ) δίνει μια εύγλωττη ιδέα για τη φυσική ομορφιά του τοπίου –η οποία, όμως, και πάλι είναι λίγη μπροστά στην πραγματικότητα. Πεντακόσιες χιλιάδες στρέμματα με λιμνοθάλασσες, υγρά λιβάδια, καλαμιώνες, κατοικημένα από νεροβούβαλους και πλαισιωμένα από το παραποτάμιο δάσος Κοτζά-Ορμάν συνθέτουν ένα τοπίο στο οποίο αν οδηγόσασταν με κλειστά μάτια, δύσκολα θα μαντεύατε ότι ανήκει στην Ελλάδα. Η περιοχή προσφέρεται ιδιαίτερα για trekking, rafting, ποδηλατάδες και λοιπές φυσιολατρικές δραστηριότητες. Όμορφα χωριά για να κατευθυνθείτε μετά τη δύση του ήλιου είναι η Νέα Καρβάλη, οι Τοξότες και η Τόπειρος. Το σημείο στο οποίο η Εγνατία συναντά το Νέστο, η Σταυρούπολη, είναι και το σημείο έναρξης των περίφημων «στενών του Νέστου», μιας διαδρομής 22 χιλιομέτρων με συνεχείς μαιάνδρους ανάμεσα στις παρυφές των ορεινών όγκων της Ροδόπης την ομορφιά της οποίας θα θαυμάσετε είτε πεζή, είτε αφήνοντας το αυτοκίνητο για λίγο στην άκρη και επιβιβαζόμενοι σε ένα από τα τραίνα που εκτελούν το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη Αλεξανδρούπολη, ακολουθώντας τα αλλεπάλληλα ζιγκ ζαγκ του ποταμού
Διαμονή: Στο Filoxenia στους Τοξότες (από 60 ευρώ το δίκλινο), στο παραδοσιακό Καμάρα Πιπίνα (από 50 ευρώ το δίκλινο) στα Άβδηρα ή στο Αρχοντικό στη Σταυρούπολη.

Βιστονίδα: Το… θέμα των ημερών συζητιέται τόσο πολύ που κοντεύουμε να ξεχάσουμε ότι εκτός από σκάνδαλο και τίτλος ειδήσεων είναι και ένας πανέμορφος ταξιδιωτικός προορισμός. Μέρος κι αυτή του Εθνικού Πάρκου Ανατολικής Μακεδονίας, η λίμνη Βιστονίδα με τα 42.000 στρέμματά της αποτελεί πραγματικό παράδεισο για birdwatching, καθώς φιλοξενεί ένα πλήθος ενδημικών και μεταναστευτικών πουλιών. Στο κέντρο της δεσπόζει το εκκλησάκι του Αγίου Νικολάου που, μαζί με το ξύλινο γεφυράκι του, χαρίζει στη λίμνη ένα μέρος της φωτογένειάς της, ενώ στο σημείο όπου η λίμνη συναντά το Θρακικό Πέλαγος, ένα γραφικό ψαροχώρι, το Πόρτο Λάγος, προσφέρεται για παράκτιες βόλτες και ακατάσχετη… ψαροφαγία στα ταβερνάκια του.
Διαμονή: Στο Le Chalet στα Πηγάδια (από 70 ευρώ το δίκλινο)

Δέλτα Έβρου: Ο αδιαφιλονίκητος απόλυτος φυσιολατρικός προορισμός της Ελλάδας, το Δέλτα του δεύτερου μεγαλύτερου ποταμού της Ανατολικής Ευρώπης – φυσικού συνόρου της χώρας εκτείνεται σε 188 τετραγωνικά χιλιόμετρα που φιλοξενούν έναν ασύλληπτο πληθυσμό ψαριών, ερπετών και πουλιών. Εικόνες μοναδικής φυσικής ομορφιάς, τοπία βγαλμένα από τη χώρα των ξωτικών του Τόλκιν, ονειρική, σχεδόν απόκοσμη ησυχία κι εκείνο το γνώριμο συναίσθημα ότι, όσες πανέμορφες πόλεις και αν χτίσουμε, η φύση πάντα θα μας ξεπερνά σε ομορφιά συνθέτουν ένα ταξίδι εμπειρία ζωής που πρέπει να ζήσετε τουλάχιστον μία φορά. Μεταφορά, περιήγηση και ξενάγηση στο Δέλτα μπορεί να σας κανονίσουν η Δημοτική Επιχείρηση Τουριστικής Ανάπτυξης Φερών (Πλ. Ελευθερίας 1, Φερές, τηλ.: 25550 88188) ή το Τουριστικό Κέντρο Φερών (τηλ.:  25550 24310) καθότι η διαδρομή με δικό σας όχημα δεν είναι καθόλου εύκολο εγχείρημα.
Διαμονή: Στον Αργυρορρύτη και το Δέλτα και τα δύο στις Φέρες και με υπέροχη θέα στο Δέλτα (από 50 ευρώ το δίκλινο, και στα δύο).

Φαλακρό: Πρόκειται, αδιαμφισβήτητα, για το βουνό – χιονοδρομικό κέντρο star της Μακεδονίας. Η έλλειψη δέντρων που το χαρακτηρίζει, σε συνδυασμό με τα ποσοστά χιονόπτωσης που «πιάνει» κάθε χρόνο, του δίνουν πολλούς βαθμούς απέναντι στο δύσκολο ανταγωνισμό των υπολοίπων, κοντινότερων προ Εγνατίας, χιονοδρομικών της χώρας. Με τέσσερις συρόμενους αναβατήρες, είκοσι και πλέον πίστες συνολικού μήκους 22 χιλιομέτρων για τουριστική και αθλητική χιονοδρομία, πίστες δρόμου αντοχής, μονοπάτια πορείας και ορειβασίας και αρκετό χιόνι για να ανοίξουν οι πίστες ήδη από τις αρχές Νοεμβρίου, δεν συνιστά έκπληξη το ότι αποτελεί ένα από τα δημοφιλέστερα χιονοδρομικά της Βορείου Ελλάδας. Η ημερήσια κάρτα εισόδου τις καθημερινές θα σας κοστίσει 10 ευρώ, ενώ τα Σαββατοκύριακα 20.
Διαμονή: Στο Πέταλο Resort Center στο Βώλακα (από 80 ευρώ η κατοικία για δύο άτομα).

πηγη in2life.gr

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 28283
  • Φύλο: Άντρας
    • facebook/dktravelchat
Απ: Εγνατία Οδός
« Απάντηση #1 στις: Οκτώβριος 01, 2008, 19:19:14 μμ »
Διόδια ακόμη δεν υπάρχουν, καταφθάνουν όμως οσονούπω –κι ελπίζουμε να μην αγγίζουν το δυσθεώρητο ύψος της περιώνυμης Γέφυρας. Κατά τα άλλα, ο δρόμος θυμίζει τη «δική μας» Αττική Οδό, σε πολύ μεγαλύτερο μήκος –ούτε λίγο ούτε πολύ, 680 χιλιόμετρα– με πολύ μεγαλύτερο ταξιδιωτικό ενδιαφέρον –θα το σκεφτόμαστε, πλέον, πολύ λιγότερο να «πεταχτούμε» για ένα long weekend στην Καστοριά ή το Νέστο– και με σημαντικές ιστορικές αναφορές: ο οδικός άξονας ακολουθεί τα χνάρια της παλιάς Εγνατίας Οδού, του μήκους 800 χιλιομέτρων έργου των Ρωμαίων που ξεκινούσε από το Δυρράχιο της σημερινής Αλβανίας για να καταλήξει, διασχίζοντας τη Μακεδονία και τη Θράκη, στο ευρωπαϊκό κομμάτι της Τουρκίας. Καθόλου άσχημα, για το 2ο αιώνα προ Χριστού.
Διοδια δεν υπαρχουν,αλλα δεν υπαρχουν και παρκιδες(parking) για να σταματησεις 10 λεπτα βρε αδερφε να ξεκουραστεις ή να κανεις την αναγκη σου!!!Για τουαλετες...ουτε συζητηση!!! :rofl: :rofl:Αλλωστε, που να τις εφτιαχναν?
Εχω κινηθει στο μεγαλυτερο μερος της το 2004, δεν ξερω αν αυτη τη στιγμη εχουν φτιαξει κατι.

Αποσυνδεδεμένος GNS

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 1473
  • Φύλο: Άντρας
    • ΑΓΓΕΛΙΕΣ-ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Απ: Εγνατία Οδός
« Απάντηση #2 στις: Μάρτιος 28, 2009, 14:47:07 μμ »
Διόδια ακόμη δεν υπάρχουν, καταφθάνουν όμως οσονούπω –κι ελπίζουμε να μην αγγίζουν το δυσθεώρητο ύψος της περιώνυμης Γέφυρας. Κατά τα άλλα, ο δρόμος θυμίζει τη «δική μας» Αττική Οδό, σε πολύ μεγαλύτερο μήκος –ούτε λίγο ούτε πολύ, 680 χιλιόμετρα– με πολύ μεγαλύτερο ταξιδιωτικό ενδιαφέρον –θα το σκεφτόμαστε, πλέον, πολύ λιγότερο να «πεταχτούμε» για ένα long weekend στην Καστοριά ή το Νέστο– και με σημαντικές ιστορικές αναφορές: ο οδικός άξονας ακολουθεί τα χνάρια της παλιάς Εγνατίας Οδού, του μήκους 800 χιλιομέτρων έργου των Ρωμαίων που ξεκινούσε από το Δυρράχιο της σημερινής Αλβανίας για να καταλήξει, διασχίζοντας τη Μακεδονία και τη Θράκη, στο ευρωπαϊκό κομμάτι της Τουρκίας. Καθόλου άσχημα, για το 2ο αιώνα προ Χριστού.
Διοδια δεν υπαρχουν,αλλα δεν υπαρχουν και παρκιδες(parking) για να σταματησεις 10 λεπτα βρε αδερφε να ξεκουραστεις ή να κανεις την αναγκη σου!!!Για τουαλετες...ουτε συζητηση!!! :rofl: :rofl:Αλλωστε, που να τις εφτιαχναν?
Εχω κινηθει στο μεγαλυτερο μερος της το 2004, δεν ξερω αν αυτη τη στιγμη εχουν φτιαξει κατι.
ετσι ειναι δημητρη οπως γραφεις πιο πανω.το προηγουμενο σαββατοκυριακο ανεβηκα προς αμυνταιο για την 1η παναλληνια συναντηση για την οδικη ασφαλεια που εγινε εκει στις 21-22/03/2009
και περασα πρωτη φορα απο εγναντια σε εκεινο το σημειο...κομβος στην κατερινης-θεσ/νικης εως τον κομβο πτολεμαιδας. ωραιος δρομος, τουνελ ,γεφυρες, αλλα και πολυ ομιχλη στα τουνελ το σαββατο 21/3
χιονακι μετα απο την βεροια εως το αμυνταιο. ηταν πολυ ωραια. αλλα δυστηχως δεν εχει αλλαξει κατι απο αυτα που γραφει ο δημητρης πιο πανω. δεν εχει παρκινγκ στην εγναντια!!!!!  :mad:
και τα πρωτα διοδια στον πολυμυλο ειναι ετοιμα να λειτουργησουν σε λιγο καιρο.... :mad:
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 15, 2009, 19:17:58 μμ by GNS »
don't drink & drive!!![move]

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 28283
  • Φύλο: Άντρας
    • facebook/dktravelchat
Απ: Εγνατία Οδός
« Απάντηση #3 στις: Μάιος 17, 2009, 06:14:10 πμ »
Προς τουριστική αξιοποίηση η Εγνατία

Η τουριστική αξιοποίηση της Εγνατίας Οδού ή αλλιώς «Εγνατία, Τουρισμός» όπως θα ονομάζεται το πρόγραμμα, προϋπολογίζεται να κοστίσει από 240.000 έως 500.000. Το τελικό κόστος θα προσδιορισθεί αρχικά στο Επιχειρησιακό Σχέδιο τουριστικής προβολής και θα οριστικοποιηθεί με απόφαση της Κοινής Επιτροπής, κατά την οριστική παραλαβή του αντικειμένου της σύμβασης.

Η Εγνατία Οδός διασχίζει 12 Νομούς, ενώνοντας πόλεις και λιμάνια και κατά συνέπεια αποτελεί ένα έργο εξαιρετικής σημασίας για τις μεταφορές και τις μετακινήσεις. Αυτό σημαίνει ότι η αξιοποίησή του θα παίξει σημαντικό ρόλο και πρέπει να γίνει με τη συμβολή όλων των παραγόντων προς όφελος των περιοχών που διασχίζει. Εκτός από τη μεταφορική αξία της, η Εγνατία Οδός θα πρέπει να συμβάλλει στην τουριστική και οικονομική ανάπτυξη των περιοχών αυτών, που θα ενισχυθούν ως προορισμοί και θα προβληθούν λόγω των μνημείων, της φυσικής ομορφιάς, των τοπικών προϊόντων, της πολιτιστικής κληρονομιάς τους.

πηγη touristnews.gr

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 28283
  • Φύλο: Άντρας
    • facebook/dktravelchat
Απ: Εγνατία Οδός
« Απάντηση #4 στις: Μάιος 24, 2009, 23:16:26 μμ »
«Ερχονται» διόδια στην Εγνατία οδό

Δεκατρείς θέσεις σταθμών διοδίων, συμπεριλαμβανομένων των Μαλγάρων που λειτουργούν στο πλαίσιο του ΠΑΘΕ, προτείνει η «Εγνατία Οδός ΑΕ» να λειτουργήσουν κατά μήκος του άξονα. Ωστόσο, οι θέσεις αυτές είναι ενδεικτικές και αυτό το χρονικό διάστημα μελετάται η εφαρμογή τους, η οποία συμπεριλαμβάνει όλα τα δεδομένα του έργου (τους κόμβους κ.λπ.) και θα καθορίσει επακριβώς τις θέσεις και τον αριθμό των διοδίων. Σε κάθε περίπτωση, η τελική απόφαση ανήκει στο ΥΠΕΧΩΔΕ, το οποίο και θα δώσει το «πράσινο φως».

Πάντως, εκτός από τα διόδια των Μαλγάρων, που ήδη λειτουργούν στο πλαίσιο του ΠΑΘΕ, έτοιμα είναι τα διόδια του Πολυμύλου (με τον κατάλληλο εξοπλισμό) και των Ιωαννίνων, οπότε αυτά πρόκειται να λειτουργήσουν πρώτα απ' όλα.

Το κόστος

Δύο είναι τα σενάρια της τιμολογιακής πολιτικής που εξετάζονται για τα διόδια. Σύμφωνα με το πρώτο, το να διανύσει κάποιος και τα 670 χιλιόμετρα της Εγνατίας οδού, από την Ηγουμενίτσα μέχρι τους Κήπους του Εβρου, θα του στοιχίζει κατά τι λιγότερο από 4 λεπτά το χιλιόμετρο (περίπου 26 ευρώ συνολικά).

Το δεύτερο όμως σενάριο, το οποίο φαίνεται να προκρίνεται, είναι τα διόδια να έχουν πολύ χαμηλότερο κόστος, ενδεχομένως το μισό. Κι αυτό, καθώς ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γιώργος Σουφλιάς, έχει δηλώσει ότι η Εγνατία οδός είναι δημόσιο έργο (σε αντίθεση με τον ΠΑΘΕ που τον κατασκευάζουν ιδιώτες) κι έτσι τα διόδια θα είναι χαμηλού κόστους.

Ενδεικτικά, με βάση το πρώτο σενάριο, η διαδρομή Θεσσαλονίκη - Κοζάνη (εκτός των δύο ευρώ που πληρώνουμε στα Μάλγαρα) θα κοστίζει 3,9 ευρώ, τα οποία θα καταβάλλονται στα διόδια του Πολυμύλου. Ωστόσο, με βάση το δεύτερο σενάριο, η τιμή θα πέφτει στο μισό και θα κινείται γύρω στα δύο ευρώ.

Με σύστημα e-pass

Στα διόδια η συλλογή θα γίνεται, στην πρώτη φάση λειτουργίας τους, από χειροκίνητες λωρίδες με την καταβολή μετρητών και αργότερα έχει προγραμματιστεί να προστεθούν λωρίδες ηλεκτρονικής είσπραξης (e-pass). Επίσης, η «Εγνατία Οδός ΑΕ» προγραμματίζει την εφαρμογή ολοκληρωμένου συστήματος ηλεκτρονικής συλλογής διοδίων (τηλεδιόδια), με στόχο να προχωρήσει η εγκατάστασή τους μετά την ολοκλήρωση κατασκευής του κύριου άξονα.

Μέχρι σήμερα, οι χρήστες του άξονα είχαν αποφύγει την πληρωμή διοδίων, καθώς επικράτησε η άποψη ότι σε ένα δημόσιο δρόμο, που δεν έχει ολοκληρωθεί, δεν είναι θετική η επιβολή τέλους χρήσης. Τώρα όμως, που είναι θέμα χρόνου η ολοκλήρωση του έργου, η επιβολή διοδίων έρχεται... δυναμικά στο προσκήνιο.

Ειδικότερα, έχουν απομείνει 31 χιλιόμετρα, από τον κόμβο Βενέτικου μέχρι τον κόμβο Παναγιάς, στη Δυτική Μακεδονία, που αποτελούν ένα δύσκολο πλέγμα έργων, το οποίο μεταξύ άλλων περιλαμβάνει 24 σήραγγες διπλού κλάδου, 18 γέφυρες και δέκα ανισόπεδους κόμβους, με το 40% του συνολικού μήκους του έργου να είναι σήραγγες και γέφυρες. Οι κατασκευαστές του άξονα εργάζονται με πολύ ταχείς ρυθμούς, ώστε η ολοκλήρωση όλου του άξονα να γίνει ακόμη και μέχρι το τέλος του μήνα.

Οι ΣΕΑ

Σήμερα, κατά μήκος της Εγνατίας οδού δεν υπάρχει ούτε ένα βενζινάδικο αλλά και ούτε ένας χώρος στάθμευσης. Σύμφωνα με την εταιρία, το πρόβλημα υπάρχει, επειδή στον αρχικό σχεδιασμό του αυτοκινητόδρομου δε συμπεριλήφθηκαν παρόδιες εγκαταστάσεις. Εκ των υστέρων ξεκίνησε η αναζήτηση χώρων για τη δημιουργία Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών, αλλά κάποιοι από αυτούς «κόλλησαν» (π.χ. στο Δερβένι προέκυψαν προβλήματα αρχαιολογικής φύσης, ενώ στην περιοχή των λιμνών η συνθήκη Ραμσάρ δεν επιτρέπει τη δημιουργία τέτοιου είδους εγκαταστάσεων), ενώ για κάποιους άλλους οι απαλλοτριώσεις απαίτησαν πολύ χρόνο. Ετσι, από τους 13 ΣΕΑ που προβλέπονταν, φαίνεται ότι τελικά θα δημιουργηθούν δέκα, κάτι που σε κάθε περίπτωση θα εξαρτηθεί από τις περιβαλλοντικές εγκρίσεις.

Πάντως, σε αυτήν τη φάση η «Εγνατία Οδός ΑΕ» ψάχνει άμεσα υλοποιήσιμες λύσεις, προκειμένου μέχρι το τέλος του έτους να καλυφθεί μία βασική ανάγκη, η ύπαρξη βενζινάδικων κατά μήκος του άξονα, ενώ τα κτίρια με τις υπόλοιπες εγκαταστάσεις θα κατασκευαστούν σε δεύτερη φάση.

Σήμερα, υπάρχει ανάδοχος μόνο για ένα ΣΕΑ, ο οποίος κατασκευάζεται, αυτόν του Πλατάνου (στο Κλειδί Ημαθίας). Για άλλους τρεις σταθμούς (Αρδανίου, Μάκρης και Σώστη) έγιναν δύο δημοπρατήσεις που απέβησαν άγονες, με το αιτιολογικό ότι οι κυκλοφοριακοί φόρτοι στα σημεία είναι πολύ χαμηλοί και άρα η επένδυση δεν είναι βιώσιμη. Ετσι, η εταιρία προχωρά σε νομική επεξεργασία για το πώς θα τρέξει τη διαδικασία. Στο ΣΕΑ Καβάλας - Καρβάλης γίνεται η διαμόρφωση του οικοπέδου όπου θα στεγαστεί ο ΣΕΑ, κάτι το οποίο ισχύει και για το ΣΕΑ της Ηγουμενίτσας.

Οι ΣΕΑ θα παρέχουν τη δυνατότητα στάσης ή ολιγόωρης στάθμευσης, ενώ θα καλύπτουν ανάγκες των ταξιδιωτών, όπως εστίαση, χρήση τηλεφώνου, αγορές (μίνι μάρκετ), χρήση χώρων υγιεινής. Ταυτόχρονα, οι χρήστες θα έχουν τη δυνατότητα να καλύψουν ανάγκες ανεφοδιασμού, συντήρησης ή οδικής βοήθειας του αυτοκινήτου τους.

Δύο σενάρια τιμολογιακής πολιτικής εξετάζει το υπουργείο Περιβάλλοντος

Το χέρι στην τσέπη... θα βάζουν από το φθινόπωρο οι οδηγοί που θα διασχίζουν την Εγνατία οδό. Αυτό το διάστημα εκπονούνται μελέτες προκειμένου να καθοριστούν οι τελικές θέσεις των σταθμών διοδίων, αλλά και των Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) που θα υπάρχουν κατά μήκος του άξονα. Την ίδια ώρα, με ταχείς ρυθμούς προχωρούν οι εργασίες κατασκευής των τελευταίων χιλιομέτρων.

πηγη agelioforos.gr

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 28283
  • Φύλο: Άντρας
    • facebook/dktravelchat
Απ: Εγνατία Οδός
« Απάντηση #5 στις: Αύγουστος 24, 2009, 11:58:37 πμ »
Πόσο μειώθηκαν οι αποστάσεις

Διαδρομή / Παλιά εθνική / Εγνατία οδός

Ηγουμενίτσα - Κήποι, 11 ώρες και 30 λεπτά, 6 ώρες και 30 λεπτά

Ηγουμενίτσα - Ιωάννινα, 1 ώρα και 30 λεπτά, 45 λεπτά

Ιωάννινα - Θεσσαλονίκη, 5 ώρες, 2 ώρες και 45 λεπτά

Θεσσαλονίκη - Καβάλα, 2 ώρες και 15 λεπτά, 1 ώρα και 15 λεπτά

Καβάλα - Αλεξανδρούπολη, 2 ώρες και 20 λεπτά, 1 ώρα και 30 λεπτά

Αλεξανδρούπολη - Κήποι, 25 λεπτά, 15 λεπτά

Θεσσαλονίκη - Κοζάνη, 1 ώρα και 45 λεπτά, 1 ώρα και 6 λεπτά

Θεσσαλονίκη - Γρεβενά, 2 ώρες και 20 λεπτά, 1 ώρα και 18 λεπτά


Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 28283
  • Φύλο: Άντρας
    • facebook/dktravelchat
Απ: Εγνατία Οδός
« Απάντηση #6 στις: Αύγουστος 25, 2009, 15:46:54 μμ »
Ο τουρισμός της Εγνατίας

Τις δυνατότητες που δημιουργούνται με την ανάδειξη των βιοτόπων και των ιδιαίτερων γνωρισμάτων κάθε περιοχής, την ενίσχυση της τοπικής ταυτότητας και τη διάσωση της πολιτιστικής και φυσικής κληρονομιάς, επιδιώκουν να αξιοποιήσουν 13 φορείς -κυρίως της Τοπικής Αυτοδιοίκησης- μέσω της προγραμματικής σύμβασης που υπέγραψαν για την αξιοποίηση της Εγνατίας Οδού.
 
Σε σχετικό ενημερωτικό φυλλάδιο για την κίνηση αυτή αναφέρεται -μεταξύ άλλων- ότι στην προγραμματική σύμβαση για την τουριστική αξιοποίηση της Εγνατίας Οδού, που φέρει τον τίτλο «Εγνατία, Τουρισμός», καθορίζεται ένα πλαίσιο συνεργασίας μεταξύ των συμβαλλομένων μερών και προσδιορίζονται οι τρόποι και οι διαδικασίες υλοποίησής της, ώστε το σημαντικό αυτό έργο υποδομής να αξιοποιηθεί κατάλληλα και προς όφελος των περιοχών από τις οποίες διέρχεται.
 
Η Εγνατία Οδός θα πρέπει, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά, πέρα από τη μεταφορική της αξία, να συμβάλει στην ενιαία και ολοκληρωμένη τουριστική ανάπτυξη των περιοχών από τις οποίες διέρχεται, προς όφελος των τοπικών κοινωνιών και της τοπικής οικονομίας, με τη συστηματική προβολή τους ως τουριστικών προορισμών.

«Η ύπαρξη της Εγνατίας Οδού, επισημαίνεται βελτιώνει την κινητικότητα ανθρώπων, μέσων, προϊόντων και υπηρεσιών και με την έννοια αυτή μπορεί να συμβάλει στην τουριστική ανάπτυξη των νομών τους οποίους διασχίζει, αξιοποιώντας τα πλούσια διαθέσιμα τους π.χ. περιοχές φυσικού κάλλους, θρησκευτικά μνημεία, αρχαιότητες, βιότοπους, πολιτιστική κληρονομιά, τοπικά προϊόντα κ.λπ.».

Οι συμβαλλόμενοι φορείς συμφώνησαν στην εντατική προβολή των περί της Εγνατίας περιοχών, στη συγκέντρωση των πόρων, στην κατάλληλη στοχοθέτηση, στη δημιουργία μιας μόνιμης δομής για την προώθηση της συνεργασίας τους, στην ανάγκη αξιοποίησης των οικονομιών κλίμακας και στη διαμόρφωση προϋποθέσεων βιωσιμότητας, ως συνέπεια της δικτύωσης και συνεργασίας.

Οι κοινές αυτές ενέργειες είναι: εκπόνηση marketing plan για την αξιοποίηση της Εγνατίας με αιχμή τον τουρισμό και υλοποίηση των ενεργειών που θα προταθούν, υλοποίηση ενεργειών δημοσιότητας (λογότυπο, έντυπο, αφίσες, ιστοσελίδα, sροτ, banner, κ.λπ.), συμμετοχή σε εκθέσεις, επισκέψεις και ενημέρωση των θεσμικών εκπροσώπων, ένταξη σε χρηματοδοτούμενα προγράμματα που εξυπηρετούν τους στόχους της συνεργασίας, υλοποίηση ενεργειών προβολής σε κάθε νομό, υπό την αιγίδα «Εγνατία, Τουρισμός».

Σημειώνεται ότι οι 13 φορείς, που υπέγραψαν την προγραμματική σύμβαση για την αξιοποίηση της Εγνατίας Οδού είναι οι Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις Ξάνθης, Έβρου, Ροδόπης, Καβάλας, Θεσσαλονίκης, Ημαθίας, Κοζάνης, Γρεβενών, Τρικάλων, Ιωαννίνων και Θεσπρωτίας, ο Σύνδεσμος των εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων (ΗΑΤΤΑ) και η Αναπτυξιακή Δυτικής Μακεδονίας Α.Ε. - ΑΝΚΟ.

πηγη zougla.gr

Συνδεδεμένος elina

  • Διαχειριστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 3490
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Ταξιδεύω... άρα ζω!
    • Travelchat
Απ: Εγνατία Οδός
« Απάντηση #7 στις: Σεπτέμβριος 02, 2009, 08:57:24 πμ »
Ξαναφτιάχνουν την Εγνατία Οδό !!!

Από την παλαιά Εθνική Οδό Τρικάλων-Ιωαννίνων η μετακίνηση
Με ανακοίνωσή της η Εγνατία Οδός Α.Ε., ζητά την κατανόηση των οδηγών καθώς στο Τμήμα της Οδού Γιάννενα-Μέτσοβο, προχωρά σε εργασίες ασφαλτικών για αντικατάσταση του ασφαλτικού τάπητα με αποτέλεσμα η κυκλοφορία να διεξάγεται από την παλαιά εθνική οδό Ιωαννίνων-Τρικάλων.

Αυτό που είχαν καταγγείλει εργαζόμενοι αλλά και το ΠαΣοΚ από τα Τρίκαλα δια στόματος του κ. Μαγκριώτη περί εργασιών άρον-άρον για να ολοκληρωθεί το έργο και να δείξουν πριν τις Ευρωεκλογές οι τηλεοπτικές κάμερες τον πρωθυπουργό να το εγκαινιάζει, επιβεβαιώνονται στην πράξη…

Ένα έργο που χαρακτηρίστηκε ως η «ναυαρχίδα» των οδικών για την Κυβέρνηση, ξηλώνεται σε τμήμα του προφανώς λόγω κακοτεχνίας και επικινδυνότητας όπως είχε καταγγείλει ο κ. Μαγκριώτης.

πηγή: trikalanews.gr
Ένα χαμόγελο αξίζει πολλά. Κάνει πλούσιο εκείνον που το παίρνει... χωρίς να κάνει φτωχότερο εκείνον που το δίνει!

Αποσυνδεδεμένος GNS

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 1473
  • Φύλο: Άντρας
    • ΑΓΓΕΛΙΕΣ-ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Απ: Εγνατία Οδός
« Απάντηση #8 στις: Σεπτέμβριος 15, 2009, 19:21:56 μμ »
γιατι μου φαινεται πως αυτο το εργο το εχω ξαναδει......?   :mad: :mad: :mad:
don't drink & drive!!![move]

Συνδεδεμένος elina

  • Διαχειριστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 3490
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Ταξιδεύω... άρα ζω!
    • Travelchat
Απ: Εγνατία Οδός
« Απάντηση #9 στις: Οκτώβριος 21, 2009, 13:17:57 μμ »
Εγνατία οδός: Ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος με 670 χλμ. χωρίς πρατήρια…

Το zougla.gr είχε την ευκαιρία να διασχίσει τον υπερσύχρονο αυτοκινητόδρομο της Ελλάδος που ενώνει την ανατολική με τη Δυτική Ελλάδα. Ο λόγος για την “Εγνατία οδό” η οποία δίνει τη δυνατότητα στους οδηγούς να διασχίσουν ένα δρόμο 670 χιλιομέτρων με ασφάλεια και χωρίς να έχουν το φόβο μην τυχόν πέσουν σε… λακκούβα.

Ευρωπαϊκών προδιαγραφών

Χωρίς αμφιβολία ο δρόμος είναι ασφαλής και μπορεί κάλλιστα να συγκριθεί με αντίστοιχους ευρωπαϊκών κρατών όπως η Γερμανία. Ωστόσο δεν θα μπορούσε να μην υπάρξει το παράδοξο της ιστορίας αλλά και της γνωστής ελληνικής πραγματικότητας. Αν και το μήκος του (προς μία κατεύθυνση) είναι 670 χιλιόμετρα δεν υπάρχει πουθενά (!) πρατήριο υγρών καυσίμων. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει το αυτοκίνητο που οδηγεί κανείς να έχει έξτρα… ρεζερβουάρ ή να καίει 5 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα. Αν δεν διαθέτετε ένα τέτοιο όχημα οι λύσεις είναι δύο. Να μείνετε από βενζίνη ή να βγείτε από την Εγνατία και να αναζητήσετε το πιο κοντινό πρατήριο!

Η αλήθεια για τα πρατήρια

Για πιο λόγο όμως δεν υπάρχουν πρατήρια; Η πρώτη σκέψη έχει να κάνει με τους υπευθύνους του έργου αφού εύλογα κάποιοι θα σκεφτούν ότι δεν το προέβλεψαν. Η αλήθεια όμως βρίσκεται αλλού. Συγκεκριμένα, πριν από χρόνια είχε προκηρυχθεί διαγωνισμός και οι εταιρείες υγρών καυσίμων είχαν καταθέσει τις προτάσεις τους. Αυτό στα λόγια αφού καμία δεν έδειξε ενδιαφέρον μιας και η εταιρεία “Εγνατία οδός” ζητούσε υπέρογκα ενοίκια. Πρόσφατα προκήρυξε και άλλο διαγωνισμό όμως ενδιαφέρον έδειξε μόνο η AVIN η οποία θα κατασκευάσει ένα πρατήριο!

Απίστευτα πράγματα θα έλεγε κανείς για έναν δρόμο που χρειάστηκε να περάσουν 39 χρόνια για να ολοκληρωθεί.

Χαρακτηριστικά της “Εγνατία Οδού”

•    Ενώνει την Ανατολική με την Δυτική Ελλάδα
•    Έχει μήκος 670 χιλιόμετρα
•    Έχει 428 γέφυρες (και στις δύο πλευρές) μήκους 42 χιλιομέτρων
•    Ξεκίνησε το 1970 και ολοκληρώθηκε το 2009. Προς το παρόν δεν πληρώνεις διόδια αλλά θα υπάρξουν από τον Σεπτέμβριο
•    Τα διόδια (θα λειτουργήσουν σύντομα) θα χρεώνονται ανάλογα με τα χιλιόμετρα
•    Το έργο κόστισε 7.5 δις. ευρώ
•    Σε πέντε χρόνια (2004-2009) ολοκληρώθηκε το 53.7% του έργου
•    Όλος ο δρόμος διαθέτει 3 λωρίδες (2 κανονικές και μία ΛΕΑ)
•    Διαθέτει μοναδικά κομμάτια σπάνιας φυσικής ομορφιάς
•    Οι πινακίδες με τα όρια ταχύτητας βασίζονται σε πρόσφατα μέτρα (ανώτατη 130 χλμ./ώρα)
•    Υπάρχει τηλέφωνο ανάγκης (1077)
•    Εκατοντάδες κάμερες υπάρχουν σε όλο το μήκος του δρόμου
•    Δεκάδες σήραγγες συνθέτουν ένα μοναδικό σκηνικό

Σε όσους έχουν σκοπό να τη διασχίσουν θα πρέπει να προσέχουν τις… αρκούδες που εμφανίζονται συχνά – πυκνά στο δρόμο παρά τα μέτρα που έχουν ληφθεί!!

πηγή: zougla.gr
Ένα χαμόγελο αξίζει πολλά. Κάνει πλούσιο εκείνον που το παίρνει... χωρίς να κάνει φτωχότερο εκείνον που το δίνει!