Συνεχίζονται οι αερομαχίες MIG-Aegean Όλο και σκληρότερος γίνεται ο «αεροπορικός πόλεμος μεταξύ MIG-Ολυμπιακής και Aegean, όχι μόνο με φόντο τις άγονες γραμμές, αλλά και με σαφείς πολιτικές προεκτάσεις.
Στο «κάδρο της σύγκρουσης» μπαίνει πλέον με μεγαλύτερη σαφήνεια η υπουργός Εξωτερικών, Ντόρα Μπακογιάννη, ενώ η νέα κυβέρνηση που θα προκύψει από τις εκλογές, θα έχει να λύσει έναν «γόρδιο δεσμό», τον οποίο φαίνεται να μην έχει την πολυτέλεια να… κόψει.
Έτσι, αιχμές κατά της υπουργού Εξωτερικών, Ντόρας Μπακογιάννη, αφήνει η MIG σχετικά με την παραχώρηση άδειας εκτέλεσης δρομολογίων της Aegean προς και από την Κωνσταντινούπολη.
Σε ανακοίνωσή της η επιχείρηση σημειώνει με έμφαση ότι υπάρχουν αναπάντητα ερωτήματα.
Στην ανακοίνωση η Marfin σημειώνει ότι θα ζητήσει από τη νέα κυβέρνηση που θα προκύψει στις εκλογές της 4ης Οκτωβρίου να ανοίξει «ο φάκελος Aegean» και να εξεταστούν όλες οι διοικητικές πράξεις και εγκρίσεις των τελευταίων ετών.
«Θα ζητήσουμε από τη νέα κυβέρνηση που θα προκύψει από τις επικείμενες εκλογές να ανοίξει τον φάκελο AEGEAN και να εξετάσει όλες τις διοικητικές εγκρίσεις και πράξεις των τελευταίων ετών, ώστε να πληροφορηθεί η ελληνική κοινωνία αν υπήρξαν παρανομίες ή αθέμιτες πρακτικές» αναφέρεται.
Και συνεχίζει: « Η υπόθεση είναι πολύ σοβαρή όχι μόνον για τις τεράστιες ζημιές του Δημοσίου, αλλά και λόγω ενδεχόμενης εμπλοκής της Ντόρας Μπακογιάννη, η οποία εκτός από πανίσχυρη υπουργός είναι και στενή φίλη της οικογένειας Βασιλάκη».
Σχετικά με την κριτική που έκανε η Aegean στη συνέντευξη Τύπου κατά την παρουσίαση της Olympic Air, η Marfin τόνισε ότι «οι απειλές και προειδοποιήσεις για το τι μπορεί να συμβεί στο μέλλον, αποδεικνύουν την δυσφορία της εταιρείας που θα πρέπει να μπει πλέον στον ανταγωνισμό χωρίς να επωφελείται από τις ευμενείς για αυτήν συνθήκες του παρελθόντος».
Η αντεπίθεση της Aegean «Το πάρτι τώρα αρχίζει», ήταν απάντηση του προέδρου της Aegean στις πρόσφατες δηλώσεις του Ανδρέα Βγενόπουλου στην επίσημη παρουσίαση της Olympic Air.
«Το πάρτι τώρα αρχίζει και θα είναι μια γιορτή προσφοράς και ποιοτικής αναβάθμισης των αερομεταφορών», σημείωσε χαρακτηριστικά, ξεκαθαρίζοντας ότι η αεροπορική εταιρεία Aegean σέβεται τον ανταγωνισμό και δεν τον φοβάται.
Αφού έκανε αναφορά στο έργο και την προσφορά της Aegean τα τελευταία 10 χρόνια, ο κ. Βασιλάκης σημείωσε ότι ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία του ανταγωνισμού στις αερομεταφορές, ενώ άφησε αιχμές για αθέμιτο ανταγωνισμό στα προηγούμενα χρόνια.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στην υπόθεση των άγονων γραμμών, κάνοντας λόγο για μεροληψία υπέρ της Οlympic Air, ενώ χαρακτήρισε λάθος την ακύρωση του διαγωνισμού.
Παράλληλα, πρότεινε να παγώσει ο διαγωνισμός και η αξιολόγηση να γίνει από τη νέα κυβέρνηση.
Απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων ο κ. Βασιλάκης σημείωσε ότι υπάρχει χώρος για δυο κερδοφόρες αεροπορικές εταιρείες στην Ελλάδα, ενώ απέκλεισε το ενδεχόμενο υπερατλαντικών πτήσεων της Aegean, τονίζοντας ότι οι πελάτες της έχουν πρόσβαση σε όλο τον κόσμο μέσω της συνεργασίας με την Star Aliance.
Αναφερόμενος στην υπόθεση της σύνδεσης με Κωνσταντινούπολη, ξεκαθάρισε ότι η συμφωνία για δεύτερο αερομεταφορέα στη γραμμή είχε υπογραφεί από το 1948 και επικυρώθηκε το 1996.
Η Aegean διορίστηκε δεύτερος αερομεταφορέας στις 15 Ιουλίου 2004 και από τότε προσπαθούσε να πάρει slot, προκειμένου να αρχίσει τις πτήσεις.
Υποστήριξε ότι το έγγραφο που έδωσε η Marfin για το συγκεκριμένο δρομολόγιο ήταν μισό και πρόσθεσε ότι από τη στιγμή που άρχισαν οι πτήσεις της Aegean προς Κωνσταντινούπολη ο ναύλος μειώθηκε στο μισό.
Αναφερόμενος στους ναύλους που εφαρμόζει η εταιρεία κυρίως στις εσωτερικές γραμμές, τόνισε ότι είναι 20% φθηνότερες από πέρυσι και στις προσφορές ο ναύλος σχεδόν ισοδυναμεί με τους φόρους.
Τέλος, ανακοίνωσε ότι παγώνει προσωρινά για δύο - τρία χρόνια η αγορά νέων αεροσκαφών, χωρίς όμως να ακυρωθεί η παραγγελία και θα αναζητηθούν αεροσκάφη μισθωμένα από την ελεύθερη αγορά, νεαρής ηλικίας και χαμηλού κόστους.
http://www.zougla.gr