Αποστολέας Θέμα: Αεροπορικά νέα  (Αναγνώστηκε 43905 φορές)

Αποσυνδεδεμένος taxidiaris

  • Sr. Member
  • ****
  • Μηνύματα: 302
  • Φύλο: Άντρας
    • ΤΑ ΤΑΞΙΔΙΑ ΜΟΥ
Απ: Αεροπορικά νέα
« Απάντηση #10 στις: Δεκέμβριος 16, 2008, 21:01:46 μμ »
Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου Θοδωρή.Δεν χρειάζεται το κινητό στο αεροπλάνο.Δηλαδή και εάν συμβεί κάτι επείγον σε κάποιον τί θα κάνει? Θα πηδήξει με αλεξίπτωτο ?  :yahoo:
Ασχημη συνήθεια το κινητό και όπως πάντα ο Νεοέλλην την ακολουθεί πιστά και τυφλά για να είναι in  :diablo:
Δεν θέλω να φαντάζομαι τί θα γίνει όταν θα μιλούν οι περισσότεροι στο κινητό στο αεροπλάνο  :giveup:
Μάλλον θα έχω μαζί μου και εγω κανένα τηγάνι  :frypan:  :frypan:  :frypan:
Υπάρχει βέβαια και η άλλη λύση. Να πετάμε με ξένες εταιρείες και όχι με ελληνικές.
Αντε να δούμε  :chok:  :bigr:
Το ταξίδι είναι γνώση,εμπειρία,σταθμός.

Αποσυνδεδεμένος thch81

  • Full Member
  • ***
  • Μηνύματα: 130
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Αεροπορικά νέα
« Απάντηση #11 στις: Δεκέμβριος 16, 2008, 23:30:21 μμ »
Υπάρχει βέβαια και η άλλη λύση. Να πετάμε με ξένες εταιρείες και όχι με ελληνικές.

Τωρα με βαζεις σε υποψιες, γιατι εξωτερικο δεν εχω πεταξει ποτε με ελληνικη εταιρια. Δηλαδη αν γινεται χαμος απο φασαρια στις ξενες εταιριες που εχουν προορισμο καποιο ελληνικο αεροδρομιο, τοτε στις ελληνικες τι γινεται? Δεν θελω καν να φανταζομαι!

Αποσυνδεδεμένος Ntina

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 705
  • Φύλο: Γυναίκα
  • καλά ταξίδια στις θάλασσες του κόσμου
Απ: Αεροπορικά νέα
« Απάντηση #12 στις: Δεκέμβριος 18, 2008, 15:22:12 μμ »
Κι εγώ μαζί σας παιδιά.
Το κινητό το χρησιμοποιώ μόνο σε ώρα ανάγκης.
Πολλές φορές το ξεχνάω στην τσάντα μου αφόρτιστο.
Στα ταξίδια τα παίρνω στο κρανίο όταν κάποιος από την παρέα
θυμάται να πάρει τη γιαγιά του μέσα από μια πιρόγα ή παζαρεύοντας
σ ένα σουκ της Ανατολής για να πάρει τη γνώμη της.
Φανταστείτε την υστερία μου ν ακούω συνομιλία και μέσα στο αεροπλάνο. :frypan:
καλά ταξίδια στις θάλασσες του κόσμου

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 28182
  • Φύλο: Άντρας
    • facebook/dktravelchat
Απ: Αεροπορικά νέα
« Απάντηση #13 στις: Ιανουάριος 02, 2009, 12:29:58 μμ »
    
Πίεση για αποζημιώσεις στις αεροπορικές εταιρείες

Το ευρωπαϊκό δικαστήριο αποφάνθηκε ότι οι αεροπορικές εταιρείες πρέπει να αποζημιώνουν τους επιβάτες τους όταν ακυρώνουν  μια πτήση για τεχνικούς λόγους, εκτός και αν μπορούν να αποδείξουν ότι οι συνθήκες που προκάλεσαν την ακύρωση είναι ιδιόμορφες. Το δικαστήριο έκρινε ότι ιδιόμορφες συνθήκες είναι μόνο εκείνες που συμπεριλαμβάνουν ένα ελάττωμα της κατασκευάστριας εταιρείας του αεροπλάνου, ή ενέργειες δολιοφθοράς, ή τρομοκρατίας. Σε αντίθεση, τεχνικά προβλήματα που έρχονται στο φως κατά την συντήρηση του αεροσκάφους, ή αδυναμία συντήρησης, δεν απαλλάσσουν την αεροπορική εταιρεία από την υποχρέωση για αποζημίωση.

«Δεν αποκλείεται η πιθανότητα τα τεχνικά προβλήματα να χαρακτηρισθούν ως ΅ιδιόμορφες συνθήκεςΆ στο βαθμό που απορρέουν από εγγενή περιστατικά κατά την κανονική λειτουργία του αεροσκάφους και είναι πέρα από τον κανονικό έλεγχο», ανακοίνωσε το δικαστήριο. Η απόφαση του δικαστηρίου έγινε θετικά δεκτή από τη βρετανική τουριστική αγορά διότι όπως δήλωσαν αξιωματούχοι η ασφάλεια είναι πολύ σημαντικός παράγοντας στην αεροπορική βιομηχανία.

πηγη traveldailynews.gr
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτώβριος 21, 2009, 20:44:11 μμ by dk »

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 28182
  • Φύλο: Άντρας
    • facebook/dktravelchat
Απ: Αεροπορικά νέα
« Απάντηση #14 στις: Μάρτιος 25, 2009, 22:47:54 μμ »
    
Νέοι κανονισμοί για τον Ενιαίο Ευρωπαϊκό Ουρανό

Μεγαλύτερη ασφάλεια και χαμηλότερο κόστος για τα αεροπορικά ταξίδια, επιδιώκει το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο μετά την υιοθέτηση δύο σημαντικών κανονισμών, βάσει των οποίων αναθεωρείται η νομοθεσία για τον Ενιαίο Ευρωπαϊκό Ουρανό (ΕΕΟ).

Τους κανονισμούς εισηγήθηκε εκ μέρους της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού η Ρουμάνα ευρωβουλευτής, Μάριαν Ζεάν Μαρινέσκου.

Με τα νέα υιοθετημένα κείμενα προτείνεται η ουσιαστική αναδιάρθρωση της εναέριας κυκλοφορίας. Σύμφωνα με την ισχύουσα, οι διεθνείς πτήσεις διέρχονται διαδοχικά από τις διάφορες εθνικές ζώνες ελέγχου. Η διαδικασία αυτή προκαλεί καθυστερήσεις, υποχρεώνοντας τα αεροπλάνα να καταναλώνουν περισσότερα καύσιμα, αλλά και να διακινδυνεύουν την ασφάλεια των επιβατών.

Σύμφωνα με το νέο κανονισμό, τα λειτουργικά τμήματα του εναέριου χώρου, δε θα βασίζονται πλέον στα εθνικά σύνορα των κρατών-μελών. Αυτό θα διευκολύνει τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας να διαχειρίζονται τις πτήσεις με λογικότερο τρόπο.

Οι υφιστάμενες άδειες των αεροδρομίων δε θίγονται από τη νέα νομοθεσία.

πηγη zougla.gr
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτώβριος 21, 2009, 21:03:52 μμ by dk »

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 28182
  • Φύλο: Άντρας
    • facebook/dktravelchat
Απ: Αεροπορικά νέα
« Απάντηση #15 στις: Απρίλιος 03, 2009, 17:44:12 μμ »
    
Πραγματοποίηση τηλεφωνικών κλήσεων σε αεροπλάνα ευρωπαϊκών αερογραμμών

Ολοένα και περισσότεροι επιβάτες στον ευρωπαϊκό εναέριο χώρο έχουν πλέον τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν κατά τη διάρκεια των πτήσεων τα κινητά τους τηλέφωνα για να αποστέλλουν μηνύματα με τη μορφή κειμένων, να χρησιμοποιήσουν το Ίντερνετ ή να πραγματοποιούν τηλεφωνικές κλήσεις. Ένα χρόνο μετά από τη θέσπιση εκ μέρους της Επιτροπής κοινών κανόνων για την ασφαλή χρήση των κινητών τηλεφώνων στα αεροσκάφη και απλών διαδικασιών έγκρισης των σχετικών διασυνοριακών υπηρεσιών, 27 ευρωπαϊκά αεροσκάφη διαθέτουν πλέον τον απαραίτητο εξοπλισμό που επιτρέπει την ασφαλή χρήση κινητών τηλεφώνων κατά την πτήση στον ευρωπαϊκό εναέριο χώρο. Ο αριθμός αυτός αναμένεται ότι θα διπλασιαστεί μέχρι το τέλος του 2009.

«Η δυνατότητα να χρησιμοποιούνται τα κινητά τηλέφωνα κατά την πτήση απασχολούσε ιδιαίτερα τους επιβάτες που ταξιδεύουν για επιχειρηματικούς λόγους και τους νεαρότερης ηλικίας επιβάτες. Αποτελεί επίσης ενδιαφέρον μοντέλο εργασίας για τις ευρωπαϊκές εταιρείες. Ως εκ τούτου, πριν ένα χρόνο, η Επιτροπή θέσπισε κοινούς βασικούς κανόνες ώστε οι επιμέρους εταιρείες να δύνανται να παρέχουν αυτή την υπηρεσία στους ευρωπαϊκούς ουρανούς κατά ασφαλή και απλό τρόπο, δίχως να απαιτείται προς τούτο να κινούνται 27 διαφορετικές διαδικασίες χορήγησης αδειών σε εθνικό επίπεδο,» δήλωσε η κα Viviane Reding, αρμόδια επίτροπος τηλεπικοινωνιών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. «Διαπιστώνω με ικανοποίηση ότι ήδη οι πρώτες αεροπορικές εταιρείες στην Ευρώπη προσφέρουν τη δυνατότητα χρήσης κινητών τηλεφώνων κατά τη διάρκεια της πτήσης. Για να εξακολουθήσει η ομαλή διείσδυση της χρήσης των κινητών τηλεφώνων κατά την πτήση, πρέπει να εξασφαλίζεται ότι δεν παρενοχλούνται εξ αιτίας της οι υπόλοιποι επιβάτες, με καθορισμό, για παράδειγμα, ζωνών ηρεμίας, όπως συμβαίνει στα τρένα. Οι αεροπορικοί φορείς εκμετάλλευσης θα πρέπει επίσης να μεριμνούν οι αντίστοιχες τιμές να παραμένουν λογικές. Εάν αυτό συμβεί, οι υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας κατά τη διάρκεια της πτήσης θα μπορούσαν να αποτελέσουν πλεονέκτημα για τις ευρωπαϊκές εταιρείες στην ανταγωνιστική παγκόσμια αγορά αεροπορικών μεταφορών.»

Τον Απρίλιο του 2008 η Επιτροπή καθιέρωσε κανόνες εναρμόνισης των προϋποθέσεων παροχής υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας στα αεροσκάφη ανά την Ευρωπαϊκή Ένωση). Ένα χρόνο αργότερα, αυτοί οι κανόνες επέτρεψαν σε δύο παροχείς υπηρεσιών κινητών επικοινωνιών κατά την πτήση στα αεροπλάνα, την OnAir (Γενεύη) και την AeroMobile (Λονδίνο), να αρχίσουν τις επιχειρηματικές τους δραστηριότητες στην Ευρώπη. Οι ως άνω παροχείς συνδέθηκαν με αεροπορικές εταιρείες που ενδιαφέρονται να παράσχουν ανάλογες υπηρεσίες στους επιβάτες τους.

Επί του παρόντος, τρεις ευρωπαϊκές εταιρείες - η Ryanair (Ιρλανδία), η TAP (Πορτογαλία) και η bmi (Ηνωμένο Βασίλειο) - κλιμακώνουν σταδιακά την παροχή της εν λόγω υπηρεσίας στους στόλους τους: 27 αεροσκάφη έχουν ήδη εξοπλιστεί δεόντως και ο αριθμός τους αναμένεται να διπλασιαστεί μέχρι το τέλος του 2009. Πρόκειται για πολλά υποσχόμενο αρχικό στάδιο και αξίζει να σημειωθεί ότι παράλληλα πραγματοποιούνται τεχνικές δοκιμές σε άλλες αεροπορικές εταιρείες.

Στο μεταξύ, οι αεροπορικές εταιρείες οριστικοποιούν τους όρους υπό τους οποίους οι επιβάτες θα μπορούν να χρησιμοποιούν το τηλέφωνό τους στη διάρκεια της πτήσης στο αεροσκάφος έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η κατά το δυνατό ευρύτερη αποδοχή της νέας υπηρεσίας εκ μέρους των καταναλωτών, ενώ παράλληλα αναλύουν σε ποιο βαθμό γίνεται χρήση της υπηρεσίας αυτής στα αεροσκάφη που έχουν ήδη δεόντως εξοπλιστεί. Από τα πλέον πρόσφατα δεδομένα προκύπτει ότι η τιμή των υπηρεσιών κυμαίνεται από 1,60 ευρώ το λεπτό για φωνητική τηλεφωνία και από 0,43 ευρώ για μηνύματα με τη μορφή κειμένου, ανάλογα με τον επίγειο παροχέα κινητών τηλεφωνικών υπηρεσιών που χρησιμοποιεί ο εκάστοτε επιβάτης.

Η Επιτροπή ανέλαβε ρυθμιστική δράση το 2008, με στόχο να επιτρέψει την ασφαλή παροχή κινητών επικοινωνιών κατά τη διάρκεια της πτήσης στα αεροσκάφη σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση και να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για την παροχή ανάλογων υπηρεσιών εκ μέρους των επιχειρήσεων σε πτήσεις που συχνά διασχίζουν περισσότερα από ένα σύνορα. Προς τούτο απαιτήθηκαν τρία στάδια:

- Να εξασφαλιστεί ότι η χρήση του αντίστοιχου ειδικού εξοπλισμού στα αεροσκάφη - συμπεριλαμβανομένων των συσκευών των επιβατών - δεν προκαλεί παρεμβολές στον τεχνικό εξοπλισμό και στα συστήματα του αεροσκάφους.

- Να εξασφαλιστεί ότι ο κινητός εξοπλισμός δεν προκαλεί παρεμβολές στα επίγεια δίκτυα κινητών επικοινωνιών και ότι συνδέεται αποκλειστικά στο σταθμό βάσης του αεροσκάφους που επικοινωνεί με τα επίγεια δίκτυα μέσω δορυφόρου.

- Να εξασφαλιστούν κοινοί κανόνες και πρότυπα ώστε οι σταθμοί βάσης στα αεροσκάφη να έχουν λάβει έγκριση για λειτουργία όσο το αεροσκάφος υπερίπταται διαφόρων κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Πρότυπο για τις άλλες ηπείρους.

Η ευρωπαϊκή προσέγγιση χρησίμευσε ως μοντέλο για χρήσεις σε άλλες περιοχές. Πολλές αεροπορικές εταιρείες εκτός Ευρώπης (συμπεριλαμβανομένων των Qantas, Emirates, Malaysian Airlines, Royal Jordanian, Wataniya, Virgin Australia) πραγματοποιούν δοκιμές για το σύστημα ή ήδη το προσφέρουν, με 40 αεροσκάφη κατάλλληλα εξοπλισμένα. Άλλες αεροπορικές εταιρείες έχουν εκδηλώσει ανάλογες προθέσεις. Η παγκόσμια επικράτηση του προτύπου GSM (που σήμερα χρησιμοποιείται περίπου από 3 δισεκατομμύρια ανθρώπους) καθιστά το συγκεκριμένο μοντέλο επιχειρηματικής δραστηριότητας ελκυστικό, δεδομένου ότι οι επιβάτες δύνανται να χρησιμοποιούν το συνηθισμένο κινητό τηλέφωνό τους.

Πηγή: Ευρωπαϊκή Επιτροπή
 
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτώβριος 21, 2009, 20:53:28 μμ by dk »

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 28182
  • Φύλο: Άντρας
    • facebook/dktravelchat
Απ: Αεροπορικά νέα
« Απάντηση #16 στις: Απρίλιος 23, 2009, 03:56:31 πμ »
    
"Όχι" στη χρήση κινητών τηλεφώνων κατά τη διάρκεια των πτήσεων

Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε ο ηλεκτρονικός κατάλογος ταξιδιωτικών πληροφοριών και πακέτων Travel For All (www.travelforall.gr), ο οποίος, με  βάση τα google analytics, είχε το τελευταίο μήνα 28.300 μοναδικούς επισκέπτες, η πλειοψηφία των ταξιδιωτών απαντούν αρνητικά στην χρήση κινητών τηλεφώνων κατά τη διάρκεια των πτήσεων.

Συγκεκριμένα, στην ερώτηση "Πρόσφατα οι αεροπορικές εταιρίες έχουν ξεκινήσει πιλοτικά να επιτρέπουν τη χρήση κινητών τηλεφώνων με βάση ειδική τεχνολογία κατά τη διάρκεια των πτήσεων. Θα σας ενοχλούσε η χρήση τους, όταν θα βρίσκεστε μέσα στο αεροπλάνο;", οι συμμετέχοντες δήλωσαν: Ναί 175 Όχι 76 Ίσως 17 Δεν ξέρω/ Δεν απαντώ 8 Σύνολο: 276

πηγη traveldailynews.gr
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτώβριος 21, 2009, 21:09:59 μμ by dk »

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 28182
  • Φύλο: Άντρας
    • facebook/dktravelchat
Απ: Αεροπορικά νέα
« Απάντηση #17 στις: Απρίλιος 28, 2009, 19:56:06 μμ »
    
Εναρξη την Πρωτομαγιά αεροπορικής σύνδεσης Βόλου - Νυρεμβέργης

Την Πρωτομαγιά θα προσγειωθεί στο αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου Βόλου η πρώτη, για φέτος, πτήση από τη Νυρεμβέργη. Γερμανική αεροπορική εταιρεία άρχισε πέρσι να πραγματοποιεί τα δρομολόγια με πτήσεις τσάρτερ, προκειμένου να εξυπηρετήσει το τουριστικό ρεύμα προς τη Θεσσαλία και κυρίως, προς το Πήλιο και τις Σποράδες.

Στο ίδιο μήκος κύματος θα ξεκινήσουν στις 16 Μαϊου και οι αεροπορικές συνδέσεις της Νέας Αγχιάλου με το Παρίσι. Πτήσεις τσάρτερ, εξάλλου, εκτελούνται από και προς το Άμστερνταμ και το Λονδίνο.

«Από το 1993, οπότε λειτουργεί το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου, έχει αυξηθεί ιδιαίτερα η τουριστική κίνηση από ευρωπαϊκές πόλεις στην περιοχή» αναφέρει στο ΑΠΕ - ΜΠΕ ο αντιδήμαρχος Νέας Αγχιάλου, Θεοχάρης Στάνιος. Όπως επισημαίνει, οι ευρωπαίοι τουρίστες που έπρεπε νωρίτερα να μεταβούν στην Αθήνα ή τη Θεσσαλονίκη, μπορούν πολύ εύκολα και γρήγορα να κατευθυνθούν από τη Νέα Αγχίαλο στα χωριά και τις παραλίες του Πηλίου, όπως επίσης στη Σκιάθο, τη Σκόπελο και την Αλόννησο.

«Η γραμμή εξυπηρετεί ιδιαίτερα τους ομογενείς, που επιθυμούν να επισκεφθούν την Ελλάδα το καλοκαίρι, αλλά και όσους κατοικούν γενικότερα στη Θεσσαλία και έχουν συγγενείς στη Γερμανία», τονίζει από την πλευρά της, η τουριστική πράκτορας, Θέκλα Καμμένου. Αυτή η παράμετρος λαμβάνεται ιδιαίτερα υπόψη από τη γερμανική εταιρεία, που ξεκίνησε τις αεροπορικές συνδέσεις μεταξύ Νέας Αγχιάλου και Νυρεμβέργης. Επιπλέον, υπάρχουν ανταποκρίσεις από τη Νυρεμβέργη προς το Αμβούργο, το Βερολίνο, το Ντύσελντορφ, αλλά και το αεροδρόμιο της Βιέννης, στην Αυστρία.

http://walking-greece.ana-mpa.gr/news.php?id=8645
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτώβριος 21, 2009, 21:06:22 μμ by dk »

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 28182
  • Φύλο: Άντρας
    • facebook/dktravelchat
Απ: Αεροπορικά νέα
« Απάντηση #18 στις: Μάιος 02, 2009, 19:18:50 μμ »
Στη Μύκονο, στο νησί που είναι παγκοσμίως γνωστό για τα ξέφρενα πάρτι, τις διασημότητες που το επισκέπτονται, αλλά και τις ομορφιές που έχει, όπως τα κλασικά κυκλαδίτικα νησιά, δεν είναι όλα μόνο χορός και τραγούδι.

Οι παραβλέψεις και οι παρανομίες καλύπτονται επιμελώς. Όταν, όμως, κάποιοι παραβλέπουν σημαντικές ελλείψεις για την ασφάλεια των ταξιδιωτών, τότε η αμέλεια γίνεται εγκληματική.

Στο νησί των ανέμων, κάθε χρόνο, ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες, συρρέουν χιλιάδες τουρίστες, εγχώριοι και μη. Άλλοι με τα πλοία της γραμμής, άλλοι με τα σκάφη τους κι άλλοι χρησιμοποιούν το αεροπλάνο. Η κίνηση στο αεροδρόμιο της Μυκόνου ανταγωνίζεται το καλοκαίρι, αυτήν της Κρήτης και της Ρόδου. Οι καταγγελίες όμως, για την ασφάλεια του αεροδρομίου είναι πολλές.

«ΣΥΡΘΗΚΕ» ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΡΟΜΟ ΠΡΟΣΓΕΙΩΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΑΠΕΚΡΥΨΑΝ

Πέρυσι, τέτοια εποχή περίπου, τη Μεγάλη Εβδομάδα, ένα μικρό μονοκινητήριο αεροσκάφος, με δύο άτομα πλήρωμα, έκανε αναγκαστική προσγείωση στο αεροδρόμιο της  Μυκόνου. Ο πιλότος αρχικά δεν μπορούσε να το προσγειώσει και αναγκάστηκε να αλλάξει πορεία για Μυτιλήνη. Εκεί, λένε όσοι έλεγξαν την περίπτωση, το πλήρωμα τα «έτσουξε» λίγο κι όταν επέστρεψε στο νησί, ήταν αδύνατο να προσγειώσει το αεροσκάφος με ασφάλεια. Κατά τη διάρκεια των χειρισμών προσγείωσης, για άγνωστους λόγους, το αεροπλάνο «σύρθηκε» με την κοιλιά για αρκετά μέτρα, μέχρι που σταμάτησε. Ο πιλότος και ο συγκυβερνήτης βγήκαν έξω κι άρχισαν να τρέχουν. Μέχρι να καταλάβουν ελεγκτές και υπάλληλοι του αεροδρομίου τι είχε συμβεί, εκείνοι είχαν εξαφανιστεί. Το γεγονός δεν είδε ποτέ το φως της δημοσιότητας. Τι είχε συμβεί;

Ο πύργος ελέγχου είδε ξαφνικά το αεροσκάφος να προσεγγίζει, γιατί εκεί που είναι χτισμένος, δεν έχει καλή ορατότητα. Ο ελεγκτής δεν μπορεί να δει από ένα σημείο και μετά, γιατί του «κόβει τη θέα», ένα σπίτι που είναι χτισμένο δίπλα στο αεροδρόμιο.

Φυσικά, ούτε αναφορά έγινε, ούτε κανείς έμαθε ποιοι ήταν οι δύο επιβάτες του αεροσκάφους. Το αεροδρόμιο είχε κλείσει για αρκετή ώρα, μέχρι ο γερανός να καθαρίσει το διάδρομο.

ΤΟ ΦΩΝΑΖΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟ 2003

Αυτό το περιστατικό ήταν η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι. Μια ομάδα εργασίας της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, το 2003, είχε κάνει αυτοψία στο αεροδρόμιο του νησιού και τα αποτελέσματα ήταν αποκαρδιωτικά. Το ερώτημα είναι πώς είναι δυνατόν, από τότε μέχρι σήμερα, να μην έχει γίνει απολύτως τίποτα για την ασφάλεια επιβατών κι εργαζομένων στον αερολιμένα Μυκόνου. Δείτε στα έγγραφα που συνέταξε η Επιτροπή, τα συμπεράσματα στα οποία κατέληξε.



Δε θα μιλήσουμε για τα λειτουργικά προβλήματα του πύργου ελέγχου, που είναι 30 ετών, δεν έχει τουαλέτες, όταν βρέχει μπαίνουν τα νερά στο κτίριο και λόγω των καλωδίων υπάρχει κίνδυνος ηλεκτροπληξίας ή για το πρόβλημα ηχομόνωσής του. Ή ακόμη και για τις «δέστρες» που δεν υπάρχουν εκεί όπου παρκάρουν τα αεροπλάνα και μερικές φορές, τα παρασύρει ο αέρας. Θα μιλήσουμε για επιχειρησιακά προβλήματα και προβλήματα ουσίας. Γράφουν λοιπόν οι επιθεωρητές στην έκθεσή τους.

* Ο αερολιμένας Μυκόνου παρέχει υπηρεσίες ΠΕΑ και Προσέγγισης. Όμως και οι δύο υπηρεσίες εκτελούνται από τον περιορισμένο χώρο του ΠΕΑ από την ίδια έδρα και την ίδια συχνότητα.

* Τμήμα 200 μέτρων του διαδρόμου 34 και σε απόσταση 600 μέτρων από το κατώφλι δεν είναι ορατό από τον υπάρχοντα ΠΕΑ διότι εκεί υπάρχει κτίσμα που δεν ανήκει στον Αερολιμένα.

* Λόγω έλλειψης VFR διαδρομών - υψών στην τερματική περιοχή της Μυκόνου και της αυξημένης VFR κυκλοφορίας Ανατολικά και Νοτιανατολικά του νησιού παρατηρείται πρόβλημα ραδιοκάλυψης της συχνότητας ΠΕΑ, προσέγγισης μέχρι το ύψος 2000FT. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την εμπλοκή της VFR κυκλοφορίας με τις διαδικασίες ανόδου-καθόδου της IFR κυκλοφορίας.



Με λίγα λόγια, οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας βλέπουν το αεροπλάνο που έρχεται να προσγειωθεί... ξαφνικά, αφού το... κτίσμα που βρίσκεται στο διάδρομο προσγείωσης δεν τους επιτρέπει να δουν μακρύτερα. Αλλά και σε απόσταση 500 μέτρων, δεν μπορούν να επικοινωνήσουν μαζί τους, καθώς, λόγω του βουνού «Κούνουπας», οι επικοινωνίες είναι αδύνατες. Και μιλάμε για ένα νησί που δεν πήρε τυχαία το όνομα «το νησί των ανέμων». Υπάρχει, άλλωστε, και σχετική διεθνής οδηγία (NOTAM), όταν υπάρχει νοτιάς, να μην προσγειώνονται αεροσκάφη.

Όλα αυτά, το 2003. Έχουν περάσει 6 χρόνια. Ελάχιστα πράγματα έχουν αλλάξει. Κατέβηκαν οι πομποί από εκεί που ήταν, μας λέει πηγή στη zougla.gr. Το ερώτημα όμως για το κατά πόσο είναι ασφαλές το αεροδρόμιο της Μυκόνου, παραμένει.

Όπως παραμένει και η έκθεση των επιθεωρητών. Ίσως, αν αντιμετωπίσουν ακόμη ένα περιστατικό, όπως εκείνο του περασμένου Πάσχα, τότε να ξαναβγεί η έκθεση από τα συρτάρια.

πηγη zougla.gr

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 28182
  • Φύλο: Άντρας
    • facebook/dktravelchat
Απ: Αεροπορικά νέα
« Απάντηση #19 στις: Μάιος 07, 2009, 03:57:38 πμ »
    
Επικίνδυνες πτήσεις σε νησιά του Αιγαίου

Αυτοσχέδιας έμπνευσης «πατέντες» χρησιμοποιούνται κατά την απογείωση επιβατικών αεροσκαφών από «δύσκολα» αεροδρόμια των νησιών του Αιγαίου, για να μεγιστοποιούν οι εταιρίες τα κέρδη τους, με την ανοχή της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.

Πολλά αεροδρόμια της νησιωτικής Ελλάδας, λόγω ιδιαιτερότητας του ανάγλυφου του εδάφους και έλλειψης χώρου, περιτριγυρίζονται από φυσικά εμπόδια, κυρίως λόφους ή και βουνά. Ορισμένες φορές, τα εμπόδια βρίσκονται στην προέκταση του διαδρόμου απογείωσης.

Σε αυτές τις περιπτώσεις, το αεροπλάνο κατά την απογείωση πρέπει να στρίψει στον αέρα, γέρνοντας αριστερά ή δεξιά, για να αποφύγει τα εμπόδια.

Οι διεθνείς κανονισμοί ασφαλείας του ICAO επιβάλλουν κατά την κρίσιμη στιγμή της απογείωσης να λαμβάνονται υπόψη όλες οι πιθανές βλάβες και απρόοπτα, ώστε να ελαχιστοποιούνται οι πιθανότητες για ατύχημα.

Μία από τις περιπτώσεις είναι να σταματήσει ξαφνικά να λειτουργεί ο ένας κινητήρας, τη  στιγμή που το αεροπλάνο «ξεκολλάει» από το έδαφος.

Ειδικοί σε ζητήματα ασφαλείας πτήσεων, μιλώντας στη zougla.gr, εξηγούν ποια είναι διεθνώς η πρακτική: «Πριν από κάθε απογείωση γίνεται ενδελεχής υπολογισμός του μέγιστου επιτρεπόμενου βάρους απογείωσης. Στον υπολογισμό αυτό λαμβάνεται υπ’ όψιν το μήκος και η κατάσταση του διαδρόμου, οι επικρατούσες μετεωρολογικές συνθήκες στο αεροδρόμιο, καθώς και τα εμπόδια που υπάρχουν στο ίχνος της αναχώρησης του αεροσκάφους μέχρι αυτό να φτάσει σε ύψος ασφαλείας.

Ο υπολογισμός αυτός γίνεται με την υποθετική «παραδοχή» ότι κατά την απογείωση ένας εκ των κινητήρων ισχύος του αεροσκάφους σταματά να λειτουργεί. Με τον τρόπο αυτό υπολογίζεται κατά περίπτωση το βάρος απογείωσης, βάσει του οποίου οι πιλότοι αποφασίζουν πόσα καύσιμα θα φορτώσουν στο αεροσκάφος, αλλά και πόσο ακόμα βάρος μπορούν να μεταφέρουν, δηλαδή πόσους επιβάτες και πόσο φορτίο. Όταν υπάρχουν εμπόδια στην προέκταση του διαδρόμου, ο υπολογισμός βάρους επιβαρύνεται, αφού για να περάσει το αεροσκάφος ασφαλώς πάνω από το συγκεκριμένο εμπόδιο, σε περίπτωση πάντα που σβήσει μία εκ των μηχανών του στη φάση της απογείωσης, πρέπει να έχει μικρότερο βάρος».

Όπως αναφέρουν καταγγελίες στη zougla.gr, «αν οι αεροπορικές εταιρίες  ακολουθούσαν κατά γράμμα αυτή τη διαδικασία ασφαλείας, το επιτρεπόμενο βάρος απογείωσης θα μειωνόταν σημαντικά, αφού θα έπρεπε κανονικά τα αεροσκάφη, ειδικά το καλοκαίρι που οι θερμοκρασίες είναι ιδιαίτερα υψηλές, να αναχωρούν από τα αεροδρόμια τουλάχιστον 6 νησιών ακόμα και με λιγότερους από τους μισούς επιβάτες που σε κανονικές συνθήκες μπορούν να μεταφέρουν».

Κάποια στελέχη της Ολυμπιακής κατά τη δεκαετία του 1970, σκαρφίστηκαν έναν τρόπο για να αποφύγουν την υποχρεωτική μείωση του βάρους του αεροπλάνου άρα και των επιβατών.

Αντί για τις διαδικασίες απογείωσης βάσει οργάνων και των υπολογισμών που έχουν προαναφέρει οι ειδικοί, επινοήθηκαν οι λεγόμενες «διαδικασίες εξ όψεως», οι οποίες απαιτούσαν απλώς… καλή ορατότητα.

Για να το πούμε απλά, ο πιλότος πρέπει να υπολογίζει με το… μάτι πού θα στρίψει, τι ταχύτητα θα έχει το αεροπλάνο κλπ.

«Οι εξ όψεως αναχωρήσεις επέτρεπαν πολύ μεγαλύτερο βάρος άρα και πλήρη αξιοποίηση των θέσεων των αεροσκαφών, υποχρεώνοντας τους πιλότους αμέσως μετά την απογείωση να στρίβουν τα αεροσκάφη σε πορείες τέτοιες, έτσι ώστε να αποφευχθούν τα εμπόδια που ευθύνονταν για τη μείωση του βάρους απογείωσης», συνεχίζουν οι ειδικοί.

Όμως, η ελληνικής έμπνευσης αυτή «πατέντα» αγνοεί παντελώς το ενδεχόμενο να «χαθεί» ο ένας κινητήρας του αεροπλάνου κατά την απογείωση. Τότε είναι από δύσκολο έως αδύνατο το αεροσκάφος να μπει σε κλίση, όπως λέγεται στην αεροπορική διάλεκτο η στροφή που πρέπει να κάνει το αεροπλάνο για να αποφύγει το εμπόδιο.

Η αυτοσχέδια αυτή διαδικασία δεν εφαρμόζεται πουθενά στον κόσμο και δεν είναι αποδεκτή από κανένα κατασκευαστή αεροσκαφών, αφού οι επιδόσεις τους είναι συγκεκριμένες.

Έμπειροι πιλότοι αναφέρουν ότι η διαδικασία αυτή δεν εξασφαλίζει σε καμία περίπτωση ότι θα μπορέσεις να αποφύγεις το εμπόδιο, αν σβήσει ένας κινητήρας κατά τη φάση της απογείωσης.

Οι ίδιοι συνεχίζουν, σχολιάζοντας σαρκαστικά, ότι το μόνο που εξασφαλίζουν οι εξ όψεως αναχωρήσεις από τα νησιωτικά αεροδρόμια που έχουν εμπόδια σε περίπτωση απώλειας κινητήρα κατά την απογείωση, είναι ότι το αεροσκάφος θα προσκρούσει πάνω στο εμπόδιο, το οποίο και θα βλέπει ο πιλότος!

Τα αεροδρόμια που είχαν -μερικά έχουν ακόμα- πατενταρισμένες «εξ όψεως» αναχωρήσεις είναι η Πάρος, η Σάμος, η Λέρος, η Σαντορίνη, η Θεσσαλονίκη, η Μύκονος κτλ.

Οι διαδικασίες αυτές που εκπονήθηκαν από το Γραφείο Επιδόσεων Αεροσκαφών της Ολυμπιακής Αεροπορίας στα μέσα της δεκαετίας του 1970, υιοθετήθηκαν και από άλλους αερομεταφορείς που δραστηριοποιήθηκαν στα συγκεκριμένα αεροδρόμια αργότερα.

Ο θεματοφύλακας της ασφάλειας των πτήσεων, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, δεν κατόρθωσε ποτέ να παρέμβει ουσιαστικά και να τερματίσει αυτές τις ανασφαλείς πρακτικές, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων πλέον αποτελεί παρελθόν, μέσω των υποχρεωτικών από την ευρωπαϊκή νομοθεσία διαδικασιών ελέγχου ποιότητας, που οι αεροπορικές εταιρίες υποχρεώθηκαν να εφαρμόσουν.

Τελικά, μάλλον από τύχη, δε θρηνήσαμε θύματα, αλλά τέτοιες μεθοδεύσεις πρέπει να αποφεύγονται, αφού οι γνώστες των θεμάτων ασφάλειας πτήσεων αναφέρουν με νόημα: «Εάν θέλεις να μάθεις πόσο αξίζει η ασφάλεια πτήσεων, δοκίμασε το κόστος ενός ατυχήματος».

πηγη zougla.gr
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτώβριος 31, 2009, 13:35:18 μμ by dk »