Αποστολέας Θέμα: Νέα για υδροπλάνα  (Αναγνώστηκε 1145 φορές)

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 28656
  • Φύλο: Άντρας
    • facebook/dktravelchat
Νέα για υδροπλάνα
« στις: Σεπτέμβριος 23, 2018, 10:31:17 πμ »
Καλοκαίρι του 2019 θα πετάξουν τα πρώτα υδροπλάνα



Μπορεί το φετινό καλοκαίρι να έφυγε χωρίς την έλευση των υδροπλάνων, όμως όλα δείχνουν ότι το ερχόμενο καλοκαίρι του 2019 αυτά θα έρθουν, δίνοντας ένα ακόμα πλεονέκτημα στην τουριστική ανάπτυξη της χώρας.

Έπειτα από σχεδόν 15 χρόνια τα υδροπλάνα ετοιμάζονται να πετάξουν από τον Μάιο κατ' αρχάς στο Ιόνιο, καθώς, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, το πρώτο δίκτυο υδροπλάνων θα δημιουργηθεί στο Ιόνιο Πέλαγος και τη Δυτική Ελλάδα, έχοντας ως βάση την Κέρκυρα.

Το υπουργείο Μεταφορών, έστω και με καθυστέρηση, δεδομένου ότι η δημόσια διαβούλευση είχε ολοκληρωθεί στα τέλη του 2016, κατέθεσε το σχετικό σχέδιο νόμου, με την ελπίδα ότι το νομοσχέδιο θα αποτελέσει το καθοριστικό βήμα για τη επαναδραστηριοποίηση των υδροπλάνων στη χώρα.

Στην εγχώρια αγορά δραστηριοποιούνται δύο εταιρείες, η Ελληνικά Υδατοδρόμια και η Hellenic Seaplanes, οι οποίες έχουν καταφέρει, σύμφωνα με δηλώσεις τους, να προσελκύσουν ιδιώτες επενδυτές.

Θα πρέπει να αναφερθεί εδώ ότι στις προθέσεις του υπουργείου Μεταφορών, σύμφωνα με παλαιότερες δηλώσεις του υπουργού Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη, είναι το σχέδιο νόμου για τα υδροπλάνα, όπως έχει αποφασιστεί σε τετραμερή συνάντηση, να μεταφραστεί και σε τρεις ακόμη γλώσσες (Βουλγαρικά, Ρουμανικά και Σέρβικα) με σκοπό τη δημιουργία βαλκανικού δικτύου υδατοδρομίων.

Το νομοσχέδιο χρήζει βελτιώσεων

Πάντως, όπως υποστηρίζουν οι εκπρόσωποι των εμπλεκόμενων εταιρειών το νομοσχέδιο χρήζει βελτιώσεων και ζητούν να γίνουν αλλαγές σε 10 σημεία του για να προχωρήσουν και να φθάσουν σε οριστική συμφωνία, με σκοπό να πετάξουν τα υδροπλάνα στην Ελλάδα.

Μεταξύ αυτών είναι να δοθεί η δυνατότητα σε ιδιωτικούς φορείς να δημιουργήσουν υδατοδρόμια, παράδειγμα οι διαχειριστές λιμένων ή μαρίνων. Ένα άλλο σημείο είναι η μη δυνατότητα ενός ιδιώτη να εκπαιδεύσει προσωπικό. Αν αναγκασθείς να το πάρεις από «τρίτους», αναφέρουν, αυτομάτως αυξάνεις το κόστος.

Προτείνουν ακόμη άλλες οκτώ αλλαγές σε επιμέρους θέματα που αφορούν τα κεφάλαια εταιρειών που ζητούν άδεια λειτουργίας υδατοδρομίου, το πρόγραμμα ασφαλείας, τον εξοπλισμό, τα δικαιολογητικά των φακέλων, τις προϋποθέσεις για το πτητικό έργο, τη μετοχική σύνθεση των κατόχων των αδειών, τη μεταβίβαση αδειών κ.ά.

Η σημασία του project για την εθνική οικονομία είναι ακόμα μεγαλύτερη από ό,τι έχει φανεί, υποστηρίζουν, καθώς θα δημιουργηθούν βάσεις συντήρησης των υδροπλάνων, ακαδημία εκπαίδευσης πιλότων και πολλά άλλα. Η συγκεκριμένη επένδυση αφορά έμμεσα ή άμεσα και μια σειρά άλλων κλάδων, προσθέτουν, καθώς η ανάπτυξη του τομέα των υδροπλάνων θα δώσει το έναυσμα και για ανάπτυξη και σε άλλες επιχειρηματικές δραστηριότητες, τον τουρισμό, την υγεία, το real estate, κάτι που αφορά για παράδειγμα νησιά όπου δεν υπάρχει σήμερα αεροπορική σύνδεση με την υπόλοιπη Ελλάδα.

Τέλος, σύμφωνα με τα πλάνα των δύο εταιρειών, Μητροπολιτικό Υδατοδρόμιο δεν θα υπάρξει μόνο ένα. Ως γνωστόν εξετάζεται η κατασκευή ενός στην Ελευσίνα, αλλά και ενός δεύτερου για την Αν. Αττική, ανάλογα με το αν θα αποφασισθεί ότι αυτό της Ελευσίνας θα εξυπηρετεί τις μετακινήσεις στη Δ. Αττική ή ολόκληρης της Αττικής. Για τη Θεσσαλονίκη προορίζεται το Μητροπολιτικό Υδατοδρόμιο Β. Ελλάδας, ενώ μελετάται άλλο ένα στην Αλεξανδρούπολη.

Αδειοδότηση υδατοδρομίων

«Η κατάθεση του νομοσχεδίου ανοίγει, πλέον, τον δρόμο για πτήσεις υδροπλάνων» αναφέρει στη «Ν» ο Τάσος Γκόβας, πρόεδρος της εταιρείας Ελληνικά Υδατοδρόμια, η οποία έχει αναλάβει την αδειοδότηση αρκετών υδατοδρομίων στην Ελλάδα. Προσθέτει πως «έχουν ήδη υποβληθεί οι φάκελοι αδειοδότησης υδατοδρομίων στη Λευκάδα και στο Μεγανήσι, στο πλαίσιο υλοποίησης σύμβασης με την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, και θα ακολουθήσουν αιτήσεις για Κεφαλονιά, Ιθάκη και Ζάκυνθο. Στόχος είναι να δημιουργηθεί το πρώτο δίκτυο από οκτώ υδατοδρόμια στο Ιόνιο, ώστε να έχει νόημα η έναρξη πτήσεων».

Σύμφωνα µε πληροφορίες, πάντως, µία από τις εταιρείες που θα πετάξουν στο συγκεκριμένο δίκτυο θα είναι η K2 Airwaves, η οποία θα φέρει στην Ελλάδα δύο δικινητήρια υδροπλάνα 19 θέσεων, καναδικής κατασκευής. Τα Twin Otter ήταν το μοντέλο υδροπλάνων που είχε ξαναπετάξει στην Ελλάδα, αλλά και αυτά που πραγματοποιούν πτήσεις σε Καναδά και Μαλδίβες.

Με τις αδειοδοτήσεις των ανωτέρω υδατοδρομίων, υπογραμμίζει ο κ. Γκόβας, σε συνδυασμό με τα τρία υδατοδρόμια που έχουν ήδη αδειοδοτηθεί (Κέρκυρας, Παξών, Πάτρας) με ανάδοχο την Ελληνικά Υδατοδρόμια για λογαριασμό του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας και του Οργανισμού Λιμένος Πατρών, θα δημιουργηθεί ένα επαρκές δίκτυο στο Ιόνιο ώστε να καθίσταται βιώσιμη η έναρξη πτήσεων των υδροπλάνων την επόμενη σεζόν.

Τα υδροπλάνα θα έχουν βάση την Κέρκυρα και θα μπορούν να πραγματοποιούν τακτικά δρομολόγια, charter πτήσεις, καθώς και μια σειρά ειδικών πτήσεων (Νοσοκομειακών, Cargo, Έρευνας-Διάσωσης, Πυρόσβεσης, Γενικής αεροπορίας, Αεροπορικών εργασιών κ.λπ.).

https://www.naftemporiki.gr/

Αποσυνδεδεμένος panpan

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 2774
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Νέα για υδροπλάνα
« Απάντηση #1 στις: Σεπτέμβριος 23, 2018, 23:17:46 μμ »
Υδροπλάνα ακούμε και υδροπλάνα δεν βλέπουμε.
Αντε να δούμε τι θα γίνει κι αυτήν την φορά.

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 28656
  • Φύλο: Άντρας
    • facebook/dktravelchat
Απ: Νέα για υδροπλάνα
« Απάντηση #2 στις: Σεπτέμβριος 23, 2018, 23:19:25 μμ »
Υδροπλάνα ακούμε και υδροπλάνα δεν βλέπουμε.
Αντε να δούμε τι θα γίνει κι αυτήν την φορά.

Χαχαχα... ετσι, ετσι... και την προηγουμενη φορα ποτε δεν πεταξαν. :mocking:

Αποσυνδεδεμένος panpan

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 2774
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Νέα για υδροπλάνα
« Απάντηση #3 στις: Σεπτέμβριος 23, 2018, 23:31:27 μμ »
Ε,μα πόσα χρόνια λένε ότι θα κάνουν υδατοδρόμια,μια για τα νησιά του Αιγαίου ,μια για το Ιόνιο.!!!!

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 28656
  • Φύλο: Άντρας
    • facebook/dktravelchat
Απ: Νέα για υδροπλάνα
« Απάντηση #4 στις: Απρίλιος 07, 2020, 16:18:53 μμ »
Μετατίθεται για το 2021 η λειτουργία του δικτύου υδροπλάνων στο Ιόνιο

Για το 2021 μετατίθεται η λειτουργία του δικτύου υδροπλάνων στο Ιόνιο, μετά και τις δυσμενείς εξελίξεις που έχει προκαλέσει παγκοσμίως στον τουρισμό η πανδημία του κορωνοϊού.

Την είδηση επιβεβαίωσε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ο πρόεδρος της «Ελληνικά Υδατοδρόμια», Αναστάσιος Γκόβας.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η φετινή τουριστική σεζόν, ο οποίος ελπίζει, ότι «θα έχει σφυγμό», θα εξελιχθεί ομαλά κατά τους θερινούς μήνες, εφόσον δεν καθυστερήσει η επιστροφή στην κανονικότητα, με την Ελλάδα να βρεθεί ίσως στην κορωνίδα των τουριστικών προορισμών.

«Όπως φαίνεται τα υδροπλάνα δεν θα πετάξουν πάνω από το Ιόνιο, καθώς δεν θα προλάβουν να αδειοδοτηθούν τα υδατοδρόμια στα νησιά του Ιονίου, πέραν της Κέρκυρας και των Παξών που έχουν αδειοδοτηθεί, παρότι η χρησιμότητά τους θα ήταν άκρως απαραίτητη, όχι μόνο για τουριστικούς προορισμούς, αλλά ακόμη και για τη διακομιδή ασθενών σε νοσοκομεία» επισημαίνει ο κ. Γκόβας.

Εντούτοις όλα φαίνεται πως θα είναι έτοιμα για το 2021, ενώ προ ημερών, ολοκληρώθηκε με επιτυχία, στο αεροδρόμιο Oberpfaffenhofen EDMO της Γερμανίας, η πρώτη δοκιμαστική πτήση του υδροπλάνου “Seastar Dornier”.

«Το νέο “Seastar Dornier” είναι εξοπλισμένο με τα πλέον σύγχρονα συστήματα, όπως ψηφιακό πιλοτήριο, υψηλής απόδοσης έλικες, κλιματισμό, κ.λπ.», σύμφωνα με τον κ. Γκόβα, ο οποίος πρόσθεσε: «Τα κατασκευαστικά χαρακτηριστικά του το καθιστούν ως μια πολύ αξιόπιστη επιλογή για πτήσεις στην Ελλάδα. Ήδη από το 2016 η εταιρεία “Ελληνικά Υδατοδρόμια” είχε προσκαλέσει στην Κέρκυρα τον πρόεδρο της Dornier, Conrado Dornier, όπου του παρουσίασε το υδατοδρόμιο στο λιμάνι της Κέρκυρας.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης τους, οι δύο πλευρές είχαν συζητήσει διεξοδικά τις προοπτικές πτήσεων των υδροπλάνων “Seastar Dornier” με βάση το υδατοδρόμιο Κέρκυρας. Ο κ. Dornier είχε εκφράσει τότε ζωηρό ενδιαφέρον δηλώνοντας ότι «η Κέρκυρα θα είναι το κέντρο του δικτύου των Ιονίων Νήσων και θα έχει άξονες και σε Ιταλία».

Επίσης, είχε δηλώσει ότι μόλις ολοκληρωθούν τα επενδυτικά σχέδια της Dornier για το “Seastar” αυτό θα δύναται να δραστηριοποιηθεί και στο Αιγαίο.

«Με βλέμμα πλέον στραμμένο στο 2021 η επικείμενη παραγωγή του νέου “Seastar Dornier” είναι πολύ σημαντική, υπό την έννοια ότι αυξάνεται η γκάμα των υδροπλάνων που θα πετούν στην Ελλάδα. Έτσι πέρα από το δικινητήριο καναδέζικο “Twin-Otter” των 19 επιβατικών θέσεων και ορισμένων μονοκινητήριων υδροπλάνων, μικρότερων θέσεων, προστίθεται και το δικινητήριο “Seastar” των 12 θέσεων.

Μπορεί το δίκτυο υδροπλάνων στη χώρα μας να έχει καθυστερήσει αισθητά, όμως η ύπαρξη περισσότερων τύπων υδροπλάνων με διαφορετικά χαρακτηριστικά σε θέσεις, ταχύτητα και εμβέλεια θα καλύπτει, πιο στοχευμένα, διαφορετικά είδη μεταφορικών αναγκών. Ανάλογα δηλαδή με τη ζήτηση για τακτικά δρομολόγια, VIP πτήσεις, περιηγητικές σε συνέργεια με την κρουαζιέρα, εμπορευματικές, νοσοκομειακές κ.λπ., θα μπορεί να χρησιμοποιείται το καταλληλότερο υδροπλάνο ώστε να προσφέρεται η βέλτιστη υπηρεσία στον επιβάτη, με απόλυτη ασφάλεια και αυτό είναι το ζητούμενο στους καιρούς που βιώνουμε» καταλήγει ο κ. Γκόβας.

www.metaforespress.gr

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 28656
  • Φύλο: Άντρας
    • facebook/dktravelchat
Απ: Νέα για υδροπλάνα
« Απάντηση #5 στις: Απρίλιος 17, 2020, 06:36:05 πμ »
Hellenic Seaplanes: Η πανδημία δεν «κόβει» τα φτερά των υδροπλάνων

Οι περιορισμοί που προκύπτουν από την «πανδημία του κορωνοϊού» που τέθηκαν σε όλο τον κόσμο και του ντόμινο επιπτώσεων που φέρνει σε πολλούς κλάδους, όπως αυτών των μεταφορών, ίσως να μην επιτρέψουν στη Hellenic Seaplanes μια δυναμική είσοδο την καλοκαιρινή περίοδο του 2020, αλλά παραμένει σταθερή στην επιδίωξη πτήσεων υδροπλάνων στις ελληνικές θάλασσες εντός του 2020…

Ο στόχος της εταιρείας ότι θα μπορέσει να ενεργοποιήσει την αγορά του υδροπλάνου στον χώρο των ελληνικών μεταφορών πηγάζει και από έναν άλλον όμως παράγοντα, τα έγκαιρα μέτρα κατά της εξάπλωσης της πανδημίας,από την ελληνική κυβέρνηση  αλλά και τη σοβαρή και μαζική αντιμετώπισή τους από τους πολίτες.Το γεγονός αυτό δεν έχει περάσει απαρατήρητο, αλλά έχει εκθειαστεί από τα διεθνή ΜΜΕ, προβάλλοντας συχνά την ασφάλεια και τη σταθερότητα της Ελλάδας την περίοδο αυτή, σε σχέση με τις υπόλοιπες μεσογειακές χώρες που βρίσκονται σε ιδιαίτερα δραματική θέση.

«Θα συνεχίσουμε να αξιοποιούμε και να χτίζουμε σε όσα έχουμε επιτύχει μέχρι σήμερα, ώστε να διασφαλίσουμε ότι προχωρά με συνέπεια ο σχεδιασμός μας για την υλοποίηση του προγραμματισμού μας για το 2020» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Νικόλας Χαραλάμπους, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Seaplanes.

Σημαντική πρόοδος έχει γίνει στην επικαιροποίηση, σύμφωνα με τον νέο νόμο, των τεχνικών φακέλων των υδατοδρομίων για όλο το δίκτυο, με τα πρώτα αποτελέσματα να αποστέλλονται άμεσα από την υπηρεσία αξιολόγησης των υδατοδρομίων του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών παρά τις δυσκολίες και δυσλειτουργίες που επιφέρει η πανδημία.

Οι κινήσεις του κυβερνητικού μηχανισμού δεν σταματούν εδώ. Πριν από μερικές μέρες, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας προχώρησε στην έγκριση του περιεχομένου του εκπαιδευτικού προγράμματος, της διαδικασίας, του τύπου πιστοποίησης και της εκπαίδευσης για το προσωπικό των υδατοδρομίων όπου δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ.

Πέρα από την άμεση ανταπόκριση στα θέματα αξιολόγησης των υδατοδρομίων, το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών μέσω του υφυπουργού κ. Κεφαλογιάννη ξεκαθαρίζει με τη χθεσινή διευκρινιστική εγκύκλιο τις διαδικασίες αδειοδότησης υδατοδρομίων, περιβαλλοντικά θέματα, καθώς και τις εγκρίσεις που απαιτούνται,  επισπεύδοντας τον χρόνο υλοποίησης του δικτύου.

Η Hellenic Seaplanes, πλήρως εναρμονισμένη με το περιεχόμενο του νέου νόμου περί ίδρυσης και λειτουργίας υδατοδρομίων (v.4663/2020), ολοκλήρωσε την επικαιροποίηση των τεχνικών φακέλων που αφορούν έργα που έχει αναλάβει έως τώρα και στη συνέχεια προέβη στην κατάθεσή τους στο Υπουργείο για τα κάτωθι υδατοδρόμια:

Οργανισμός Λιμένος Βόλου Α.Ε.,
Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε.,
Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Καλαμάτας,
Υδατοδρόμιο Σκύρου,
Υδατοδρόμιο Τήνου,
Υδατοδρόμιο Σητείας,
Υδατοδρόμιο Χίου,
Υδατοδρόμιο Αμφιλοχίας

Παράλληλα, ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση των 21 υδατοδρομίων του διαγωνισμού της περιφέρειας του Νοτίου Αιγαίου,προχωρά η αδειοδότηση των υδατοδρομίων Ναυπλίου και της Νέας Κίου, ενώ στην τελική τους φάση βρίσκονται οι τεχνικοί φάκελοι των πέντε υδατοδρομίων του Οργανισμού Λιμένος Εύβοιας και συγκεκριμένα της Χαλκίδας, της Αιδηψού, της Καρύστου, του Αλιβερίου και της Κύμης.

Ακόμα, σε σχετική ανακοίνωση, εντός των επόμενων ημερών αναμένεται να ξεκινήσουν οι διαδικασίες για την υλοποίηση του δικτύου υδατοδρομίων της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Seaplanes κ. Νικόλας Χαραλάμπους αναφέρει σε τηλεοπτική συνέντευξή του σχετικά με τις αναβολές που φέρνει ο κορωνοϊός στην έλευση των υδροπλάνων στη χώρα μας:

«Ο σύγχρονος κόσμος βιώνει πρωτόγνωρες καταστάσεις με την πανδημία του κορωνοϊού και από αυτόν τον κλοιό δεν θα μπορούσε να ξεφύγει και ο επιχειρηματικός κόσμος. Αναφορικά με τον κλάδο μας (τον κλάδο των υδροπλάνων) η προσπάθεια της κυβέρνησης να στηρίξει τον τομέα των υδροπλάνων επισφραγίστηκε με την ψήφιση του σχετικού νομοσχεδίου και η Hellenic Seaplanes οφείλει να ακολουθήσει τον σχεδιασμό της, παρά τις καθυστερήσεις και τις αντικειμενικές δυσκολίες, με μόνο στόχο να πραγματοποιηθούν πτήσεις με υδροπλάνο ξανά στην Ελλάδα, μέσα στο 2020».

Αξίζει να αναφερθεί ότι το πλάνο της Hellenic Seaplanes, πέρα από τη διευθέτηση των απαραίτητων διαδικασιών που αφορούν τα υδατοδρόμια, επεκτείνεται στο σύστημα κρατήσεων το οποίο βρίσκεται σε φάση πιλοτικών δοκιμών και αναβαθμίσεων με απώτερο στόχο να είναι σύντομα διαθέσιμο μέσω της εταιρικής ιστοσελίδας, καθώς και νέες στρατηγικές συνεργασίες δρομολογούνται με τουριστικές εταιρείες για τη δημιουργία από κοινού περιηγητικών πακέτων, με εταιρείες μεταφορών, με εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον χώρο της υγείας, καθώς και με συνεργάτες που θα ενσωματώσουν καινούριες εφαρμογές και υπηρεσίες στα υδροπλάνα και υδατοδρόμια.

http://www.airnews.gr/

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 28656
  • Φύλο: Άντρας
    • facebook/dktravelchat
Απ: Νέα για υδροπλάνα
« Απάντηση #6 στις: Ιούλιος 11, 2020, 17:33:12 μμ »
Αντίστροφη μέτρηση για τα υδροπλάνα στην Πάτρα

Hellenic Seaplanes και Ελληνικά Υδατοδρόμια αναλαμβάνουν μαζί τη λειτουργία του υδατοδρομίου της Πάτρας!

Αποφασιστικό βήμα για τη λειτουργία του Υδατοδρομίου Πάτρας έγινε χθες, με την υπογραφή της σύμβασης για την παραχώρηση του management του υδατοδρομίου.

Το εταιρικό σχήμα, που συμβλήθηκε με τον Οργανισμό Λιμένα Πατρών (ΟΛΠΑ), αποτελείται από τις εταιρείες Hellenic Seaplanes και Ελληνικά Υδατοδρόμια και με την υπογραφή της σύμβασης αναλαμβάνει τη διοίκηση, διαχείριση, λειτουργία και εκμετάλλευση του υδατοδρομίου της Πάτρας.

Τη σύμβαση παραχώρησης του υδατοδρομίου, η οποία θα έχει διάρκεια δώδεκα ετών, υπέγραψαν ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ο.Λ.ΠΑ. Α.Ε., κ. Παναγιώτης Τσώνης, και οι εκπρόσωποι της Ι.Κ.Ε. «Υδατοδρόμιο Λιμένος Πατρών», κ.κ. Νικόλας Χαραλάμπους (Πρόεδρος & CEO της Hellenic Seaplanes S.A.) και Αναστάσιος Γκόβας (Πρόεδρος της «Ελληνικά Υδατοδρόμια Ι.Κ.Ε.»).

Παρόντες κατά την υπογραφή της σύμβασης ήταν και οι: κ. Ειρηναίος Πελέχρας (Διευθυντής Ανάπτυξης της Hellenic Seaplanes), κ. Χαράλαμπος Γαργαρέτας (Διευθυντής Στρατηγικού Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Υδατοδρομίων της Hellenic Seaplanes), Κωνσταντίνος Βρης (Station Manager του «Υδατοδρομίου Λιμένος Πατρών»).

Σε τοποθέτησή του ο Πρόεδρος & CEO της Hellenic Seaplanes, κ. Νικόλας Χαραλάμπους ανέφερε:

«Με την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης ολοκληρώσαμε ακόμη ένα βήμα προς τον ερχομό των υδροπλάνων στην Ελλάδα και μπαίνουμε πλέον στην τελική ευθεία έναρξης μιας καινούριας μορφής συγκοινωνίας, που συμβάλλει στην τουριστική και οικονομική ανάπτυξη της χώρας, ενώ προάγει αυτό που εμείς αποκαλούμε «Γρήγορη πρόσβαση» στην πολυνησία και στην μεγάλη ακτογραμμή της χώρας μας. Η πατρίδα μας έχει θάλασσα, έχει λίμνες και όλα εκείνα τα φυσικά χαρακτηριστικά για να υποδεχτούμε τη λειτουργία των υδροπλάνων. Σήμερα κάνουμε ακόμη ένα αποφασιστικό βήμα.

Στο αμέσως επόμενο διάστημα θα υπογραφούν και θα αδειοδοτηθούν και άλλα υδατοδρόμια, ώστε σύντομα να έχουμε τα πρώτα δρομολόγια υδροπλάνων».

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ο.Λ.ΠΑ. Α.Ε., κ. Παναγιώτης Τσώνης, δήλωσε: «Κάναμε σήμερα άλλο ένα σημαντικό βήμα για να καταστεί η πόλη και το λιμάνι της Πάτρας, κεντρικός κόμβος ενός πρώτου στοιχειώδους δικτύου υδατοδρομίων στη Δυτική Ελλάδα, συμβάλλοντας έτσι στην τουριστική και γενικότερη οικονομική αναπτυξιακή δυναμική της ευρύτερης περιφέρειας. Το πιστέψαμε και το πετύχαμε. Θέλω να ευχαριστήσω τους εκπροσώπους του εταιρικού σχήματος για τη συνεργασία και να απευθύνω ιδιαίτερες ευχαριστίες στο προσωπικό του Οργανισμού μας που συνέβαλε για να φτάσουμε σήμερα στο σημείο να υπογράψουμε τη σύμβαση παραχώρησης για τη διαχείριση και λειτουργίας των υποδομών και υπηρεσιών του Υδατοδρομίου στο Λιμάνι της Πάτρας».

https://www.facebook.com/airnews.gr/

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 28656
  • Φύλο: Άντρας
    • facebook/dktravelchat
Απ: Νέα για υδροπλάνα
« Απάντηση #7 στις: Αύγουστος 09, 2020, 11:19:08 πμ »
Υδροπλάνα: Πότε και πού θα γίνουν oι πρώτες πιλοτικές πτήσεις

Το 2020 είναι μια χρονιά γεμάτη ανατροπές. Για τα υδροπλάνα, όλες οι προβλέψεις έδειχναν πως θα ήταν η χρονιά τους, όμως το φρένο που έβαλε η COVID-19 στον τουρισμό άλλαξε τα δεδομένα. Εφόσον όμως ένα δεύτερο κύμα αποφευχθεί, το εφετινό φθινόπωρο 1-2 υδροπλάνα θα ανοίξουν πιλοτικά φτερά σε Ιόνιο και Νότιο Αιγαίο, προκειμένου να αναθερμάνουν το επενδυτικό ενδιαφέρον εν όψει της εκκίνησης που βγάζει πια εισιτήριο για το 2021.

Η χώρα μας, διαθέτοντας 16.000 χλμ. ακτογραμμής, θεωρείται ιδανικός προορισμός για τα υδροπλάνα. Εκτιμάται ότι μέσα στα επόμενα 2-3 χρόνια θα έχει αναπτυχθεί ένα δίκτυο περίπου 100 υδατοδρομίων ανά την Ελλάδα και το εγχείρημα θα δημιουργήσει περισσότερες από 2.000 θέσεις εργασίας.

Η Πάτρα κάνει την αρχή

Οι μήνες που ακολούθησαν την ψήφιση του νέου νομοθετικού πλαισίου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τα υδατοδρόμια, τον περασμένο Φεβρουάριο, αν και ουσιαστικά συνέπεσαν με την κρίση του κορωνοϊού, δρομολόγησαν σημαντικές εξελίξεις. Στις αρχές Ιουλίου υπογράφηκε η σύμβαση 12ετούς παραχώρησης στη σύμπραξη των εταιρειών Ελληνικά Υδατοδρόμια και Hellenic Seaplanes για τη διαχείριση και λειτουργία του υδατοδρομίου της Πάτρας περίπου τριάμισι χρόνια μετά την αδειοδότησή του!

Πρόκειται για το ένα εκ των μόλις τριών αδειοδοτημένων υδατοδρομίων στη χώρα, μαζί με αυτά σε Κέρκυρα και Παξούς. Οι 20 μέχρι σήμερα κατατεθειμένες αιτήσεις αδειοδότησης «κόλλησαν» στις αγκυλώσεις του νόμου του 2013 και στις ανεφάρμοστες αλλαγές που έφερε η προηγούμενη ηγεσία το 2018, αφού επί δύο χρόνια έπαιξε… καθυστερήσεις.

Για να υπάρξει όμως βιώσιμο δίκτυο στο Ιόνιο θα πρέπει η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων να προχωρήσει σε διαγωνισμό για την κατασκευή υδατοδρομίων σε Κεφαλλονιά, Ιθάκη, Λευκάδα, Μεγανήσι και Ζάκυνθο, που βρίσκονται ήδη σε διαδικασία αδειοδότησης. Για να θεωρηθεί βιώσιμη μια επένδυση σε υδροπλάνα, θα πρέπει να υπάρχει άνα δίκτυο 5-8 υδατοδρομίων και να πραγματοποιούνται ημερησίως 4 1/2 – 5 ώρες πτήσης.

33 «σταθμοί» στο Νότιο Αιγαίο

Το μεγαλύτερο στοίχημα, σε όρους μεγέθους και βιωσιμότητας, είναι η δημιουργία δικτύου 33 υδατοδρομίων σε Κυκλάδες και Δωδεκάνησα, που προχωρεί με πρωτοβουλία της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου. Ηδη το υδατοδρόμιο της Πάτμου έχει κατασκευαστεί και εκκρεμεί η οριστική άδεια από την Επιτροπή Υδατοδρομίων του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ενώ υπό κατασκευή είναι της Τήνου.

Οι τεχνικοί φάκελοι των 33 υδατοδρομίων βρίσκονται σε φάση εκπόνησης. Μέσα στο προηγούμενο διάστημα, αν και με εμπόδια λόγω lockdown, ολοκληρώθηκαν οι αυτοψίες στα λιμάνια των νησιών για τη χωροθέτηση των υδατοδρομίων, που αποτελεί προαπαιτούμενο για την έκδοση των αδειών ίδρυσης. Θα ακολουθήσει ο διαγωνισμός της Περιφέρειας για την κατασκευή και τη λειτουργία των υδατοδρομίων, ώστε στη συνέχεια να ολοκληρωθούν οι προβλεπόμενοι έλεγχοι για να εκδοθούν οι άδειες λειτουργίας.

Κινητικότητα σε όλη την Ελλάδα

Κινητικότητα εντοπίζεται πια ανά την Ελλάδα. Εντός του 2020 εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθούν τα υδατοδρόμια σε Σκύρο, Σκόπελο και Αλόννησο. Στην Εύβοια, με πρωτοβουλία του Οργανισμού Λιμένων Εύβοιας, προχωρεί η αδειοδότηση σε Χαλκίδα, Κύμη, Κάρυστο, Αλιβέρι, Αιδηψό.

Σημαντικό ενδιαφέρον εντοπίζεται στην Κρήτη. Πιο κοντά στην αδειοδότηση είναι το υδατοδρόμιο Ρεθύμνου, ενώ ακολουθούν σε Αγία Γαλήνη, Ηράκλειο, Κίσσαμο Χανίων και Ιεράπετρα. Στο Λουτράκι, ο σχεδιασμός του δήμου και του Λιμενικού Ταμείου  προβλέπει πτήσεις καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου. Για να επιτευχθεί αυτό, ανεξαρτήτως καιρικών συνθηκών, προβλέπονται δύο υδατοδρόμια, ένα στο λιμάνι και ένα στην περιοχή Καλαμάκι.

Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει και η κατασκευή υδατοδρομίων σε ένα δίκτυο 12-13 λιμνών, με πρώτες τις λίμνες Ιωαννίνων, Πλαστήρα, Καστοριάς, Καϊάφα κ.ά. Τέλος, για την Αθήνα και τα νησιά του Αργοσαρωνικού έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον η Περιφέρεια Αττικής. Παράλληλα, προετοιμάζεται ήδη η δημιουργία Σχολής Εκπαίδευσης Πιλότων για υδροπλάνα στη Χαλκίδα.

Τα σχέδια ανά περιοχή

Σποράδες: Εντός του 2020 εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθούν τα υδατοδρόμια σε Σκύρο, Σκόπελο και Αλόννησο.

Εύβοια: Με πρωτοβουλία του Οργανισμού Λιμένων Εύβοιας προχωρεί η αδειοδότηση σε Χαλκίδα, Κύμη, Κάρυστο, Αλιβέρι, Αιδηψό.

Κρήτη: Πιο κοντά στην αδειοδότηση είναι το υδατοδρόμιο Ρεθύμνου, ενώ ακολουθούν Αγία Γαλήνη, Ηράκλειο, Κίσσαμος Χανίων και Ιεράπετρα.

Λουτράκι: Ο σχεδιασμός του δήμου και του Λιμενικού Ταμείου προβλέπει πτήσεις καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου.

«Πρωτοποριακή πύλη εισόδου στην καρδιά της Πάτρας»

Ο κ. Αναστάσιος Γκόβας, πρόεδρος της Ελληνικά Υδατοδρόμια, μίλησε στο «Βήμα» για τη σημασία του Υδατοδρομίου Πάτρας: «Στόχος είναι το Υδατοδρόμιο Πάτρας να διαδραματίσει κεντρικό ρόλο στη βιώσιμη λειτουργία των υδροπλάνων σε ολόκληρο τον άξονα της Δυτικής Ελλάδας και μάλιστα σε δωδεκάμηνη βάση. Δημιουργεί μια πρωτοποριακή “πύλη εισόδου” στην καρδιά της πόλης, καθώς θα λειτουργεί μέσα στο λιμάνι, εξασφαλίζοντας τη γρήγορη και ευέλικτη μετακίνηση τουριστών αλλά και κατοίκων».

Ετοιμοι να μπουν στην αγορά Γερμανοί και Ελβετοί

«Σε μια μουδιασμένη αγορά λόγω του κορωνοϊού είναι καλύτερο να γίνονται προσεκτικά και μικρά βήματα. Εμείς θέλουμε να δώσουμε το μήνυμα ότι τα υδροπλάνα ήρθαν για να μείνουν» λέει ο κ. Νικόλαος Χαραλάμπους, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Seaplanes, εξηγώντας ότι η καλή διαχείριση της κρίσης μπορεί να αποδειχτεί ευκαιρία για την Ελλάδα και στον τομέα των υδροπλάνων.
Γι’ αυτό και καταβάλλονται προσπάθειες να μην ανατραπούν πλήρως τα σχέδια για πτήσεις – έστω σε πολύ μικρή κλίμακα – περί τον Οκτώβριο. Η εταιρεία κατέθεσε στις 20 Μαΐου 2020 αίτημα αδειοδότησης στην ΥΠΑ για πτήσεις με υδροπλάνα.

Κατά καιρούς, εξάλλου, έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον επενδυτών από τον Καναδά, την Κίνα, τη Γερμανία, όμως τα πολιτικά προσκόμματα των περασμένων ετών και τώρα η κρίση του κορωνοϊού έχουν κρατήσει μακριά τα υδροπλάνα. Θεωρείται λοιπόν ότι οι πιλοτικές πτήσεις θα ζεστάνουν και πάλι τις μηχανές. Σύμφωνα με πληροφορίες του «Βήματος», πριν από λίγες ημέρες βρέθηκαν στην Ελλάδα εκπρόσωποι ενός γερμανικού fund. Εκτιμάται ότι, εφόσον όλα κυλήσουν ομαλά, ως τα μέσα Αυγούστου θα δοθεί το «πράσινο φως» ώστε να υποβληθεί στην ΥΠΑ φάκελος με στόχο να ξεκινήσουν πτήσεις την επόμενη άνοιξη. Εν τω μεταξύ, πρόθεση για εκτέλεση πτήσεων έχει εκδηλώσει, σύμφωνα με απάντηση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή στη Βουλή, ελβετική αεροπορική εταιρεία.

Στον αντίποδα, στον «πάγο» έχει μπει εδώ και δύο χρόνια το εγχείρημα της δημιουργίας Μητροπολιτικού Υδατοδρομίου στην Αττική. Η επένδυση, ύψους 250 εκατ. ευρώ, των Κινέζων της Petrichor Capital Partners, για την οποία έχει βολιδοσκοπηθεί η Ελευσίνα, βρίσκεται ακόμα σε αναμονή.

Πηγή: tovima.gr