Αποστολέας Θέμα: Καταδυτικός τουρισμός: To ανεκμετάλλευτο τουριστικό πακέτο  (Αναγνώστηκε 4929 φορές)

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 30904
  • Φύλο: Άντρας
  • Τα ταξίδια σε κάνουν καλύτερο άνθρωπο!!
    • facebook/dktravelchat
Τέσσερα καταδυτικά πάρκα αναψυχής, έκτασης 1 τετραγωνικού μιλίου έκαστο, προβλέπεται να δημιουργηθούν στην ανατολική Θεσσαλονίκη -δύο στη Μηχανιώνα και δύο στην Επανομή.
 
Τα καταδυτικά πάρκα θα είναι ανοιχτά σε αρχάριους δύτες και ερασιτέχνες, καθώς για να βουτήξει κάποιος στο υποβρύχιο «μουσείο» ναυαγίων, θα αρκεί να παρακολουθήσει ένα «μίνι» σεμινάριο, μίας ώρας, με οδηγίες κατάδυσης.

Τα τέσσερα πάρκα σχεδιάζονται στο πλαίσιο της διαβαλκανικής συνεργασίας «Βαλκανικό Δίκτυο Πράσινης Ανάπτυξης» (INTERREG IIIA/PHARE CBC), ενώ στον σχεδιασμό τους εμπλέκονται η Διαδημοτική Αναπτυξιακή Εταιρία Νομαρχίας Θεσσαλονίκης-ΔΑΝΕΘ ΑΕ (ως συντονίστρια) και οι εξής φορείς: δήμοι Μηχανιώνας και Επανομής, νομαρχία Θεσσαλονίκης, ΑΠΘ, πανεπιστήμια Σόφιας και Κραϊόβας και ΤΕΙ Μουδανίων.

Το θεσμικό πλαίσιο για τη λειτουργία των τεσσάρων καταδυτικών πάρκων θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι τέλους 2008 όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΑΝΕΘ ΑΕ, Βασίλης Βουτέρος. Προς το παρόν δεν έχει καταρτιστεί με αποτέλεσμα να μένουν ανοιχτά κρίσιμα θέματα, που «μπλοκάρουν» τη δημιουργία των πάρκων, όπως για παράδειγμα, ποια υπηρεσία θα εγκρίνει τη χωροθέτηση και τη λειτουργία τους, πως θα καταρτίζεται ο κανονισμός συγκρότησής τους κτλ.

πηγή travelreport-int.gr


Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 30904
  • Φύλο: Άντρας
  • Τα ταξίδια σε κάνουν καλύτερο άνθρωπο!!
    • facebook/dktravelchat
Απ: Καταδυτικός τουρισμός: To ανεκμετάλλευτο τουριστικό πακέτο
« Απάντηση #1 στις: Οκτώβριος 02, 2008, 00:00:13 πμ »

 Προς το παρόν δεν έχει καταρτιστεί με αποτέλεσμα να μένουν ανοιχτά κρίσιμα θέματα, που «μπλοκάρουν» τη δημιουργία των πάρκων, όπως για παράδειγμα, ποια υπηρεσία θα εγκρίνει τη χωροθέτηση και τη λειτουργία τους, πως θα καταρτίζεται ο κανονισμός συγκρότησής τους κτλ.

Ειπα κι εγω τοσο ευκολα θα φτιαχτουν τα καταδυτικα παρκα? :laugh:
Στην Ελλαδα ζουμε!!! :frypan:

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 30904
  • Φύλο: Άντρας
  • Τα ταξίδια σε κάνουν καλύτερο άνθρωπο!!
    • facebook/dktravelchat
Προώθηση της Κύπρου ως "καταδυτικού προορισμού"
 
Ο ΣΤΕΚ (Σύνδεσμος Τουριστικών Επιχειρήσεων Κύπρου) συγχαίρει δημόσια το Δήμο Παραλιμνίου για την πρόσφατη  πρωτοβουλία του να βυθίσει σκάφος στον Πρωταρά, προκειμένου αυτό να λειτουργεί ως τεχνητός ύφαλος, με στόχο τη διεθνή προσέλκυση δυτών. Η ενέργεια αυτή αναμένεται να βοηθήσει στην προώθηση της καταδυτικής δραστηριότητας ως μορφής εναλλακτικού τουρισμού και να συμβάλει έτσι στον εμπλουτισμό του τουριστικού μας προϊόντος.

Ο ΣΤΕΚ είχε προ καιρού προτείνει δημόσια, αλλά και γραπτώς προς τον ΚΟΤ την εισήγηση για προβολή της Κύπρου ως "καταδυτικού προορισμού" στη Μεσόγειο. Ο υποβρύχιος ή καταδυτικός τουρισμός ενδείκνυται δεδομένης και της πρόσφατης διάκρισης της χώρας μας για τρίτη συνεχόμενη χρονιά ως ο προορισμός με τις καθαρότερες θάλασσες στην Ευρώπη.

Επίσης, ο πρόεδρος του ΣΤΕΚ κ. Aκης Βαβλίτης, κατά την ομιλία του στην Ετήσια Γενική Συνέλευση του Συνδέσμου που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα, είχε επισημάνει ότι "γίνονται πολλές φορές χρονοβόρες συζητήσεις για πολυδάπανα και δύσκολα υλοποιήσιμα έργα όπως είναι τα γκολφ ή οι μαρίνες με αποτέλεσμα να παρατηρούνται μεγάλες καθυστερήσεις και αναβολές. Χωρίς να θεωρούμε ότι τα προαναφερθέντα έργα δεν είναι σημαντικά, υπάρχουν όμως πολλές άλλες μορφές εναλλακτικού τουρισμού που μπορούν γρήγορα ν’αναπτυχθούν στην προικισμένη με φυσικά κάλλη χώρα μας τόσο στον χερσαίο όσο και στον υποθαλάσσιο χώρο. Έργα τα οποία δεν είναι κατ’ανάγκη πολυδάπανα". Τέτοιο έργο αποτελεί και η δημιουργία καταδυτικού πάρκου από το Δήμο Παραλιμνίου.

Τέλος, ο ΣΤΕΚ κακίζει το γεγονός ότι μέχρι το 2006 δεν έχουν δημιουργηθεί 4 καταδυτικά πάρκα στην Κύπρο σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματα του Στρατηγικού Σχεδίου για τον Τουρισμό. Υποστηρίζεται ότι επιβάλλεται η δημιουργία και άλλων καταδυτικών πάρκων σε θαλάσσιες περιοχές της Κύπρου στις οποίες υπάρχουν οι κατάλληλες συνθήκες, αφού βέβαια προηγηθούν οι σχετικές περιβαλλοντικές και άλλες μελέτες και βεβαίως διασφαλίζονται πάντοτε ασφαλείς συνθήκες επίσκεψης των δυτών στα εν λόγω καταδυτικά πάρκα.

πηγη traveldailynews.gr

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 30904
  • Φύλο: Άντρας
  • Τα ταξίδια σε κάνουν καλύτερο άνθρωπο!!
    • facebook/dktravelchat
Έτοιμα έως το 2010 δύο από τα τέσσερα προγραμματισμένα καταδυτικά πάρκα

Τη βούληση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης να ενισχύσει τον καταδυτικό τουρισμό, εξέφρασε ο υπουργός  κ. Κώστας Μαρκόπουλος από το βήμα του συνεδρίου, που διοργάνωσε η εφημερίδα "Απογευματινή" με θέμα τον καταδυτικό τουρισμό.

Ανοίγοντας τις εργασίες του συνεδρίου, ο κ. Μαρκόπουλος επισήμανε ότι στο σχέδιο νόμου που θα περιλαμβάνει τις ειδικές μορφές τουρισμού θα γίνεται ειδική μνεία στο κομμάτι του καταδυτικού τουρισμού, ενώ και στο ΕΣΠΑ θα υπάρχουν προσκλήσεις για την υλοποίηση καταδυτικών πάρκων. Μάλιστα ο κ. Μαρκόπουλος υπογράμμισε ότι έως το 2010 θα είναι έτοιμα δύο από τα τέσσερα πάρκα που προγραμματίζεται να υλοποιηθούν.

Ο κ. Μαρκόπουλος ανάφερε επίσης ότι βούληση του υπουργείου είναι να προωθηθεί η εν λόγω μορφή τουρισμού και οι όποιες αγκυλώσεις δεν ευνοούσαν την ανάπτυξη του, αυτές να αποτελέσουν παρελθόν.

Τέλος, ο υπουργός αναφερόμενος στην εξέλιξη της τουριστικής κίνησης επανέλαβε ότι οι καταστροφικές προβλέψεις για την τρέχουσα χρονιά έπεσαν έξω και ζήτησε την ψυχραιμία όλων.

πηγη traveldailynews.gr

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 30904
  • Φύλο: Άντρας
  • Τα ταξίδια σε κάνουν καλύτερο άνθρωπο!!
    • facebook/dktravelchat
Απ: Καταδυτικός τουρισμός: To ανεκμετάλλευτο τουριστικό πακέτο
« Απάντηση #4 στις: Αύγουστος 30, 2010, 18:53:42 μμ »
Εξόκειλε στη γραφειοκρατία ο καταδυτικός τουρισμός
   
Στο δαιδαλώδες γραφειοκρατικό πλαίσιο «σκοντάφτουν» όλες οι προσπάθειες για την ίδρυση καταδυτικών πάρκων, που μπορούν να βοηθήσουν σημαντικά στην ανάπτυξη της οικονομίας των νησιών. Αναγκαία η άμεση απλοποίηση των διαδικασιών. Τα «κλειδιά» για την ανάπτυξη πολλών περιοχών της χώρας κρατάει ο βυθός της θάλασσας. Το συμπέρασμα αποτυπώνεται σε επιστημονική έρευνα της Νομαρχίας Πειραιά, η οποία δείχνει τον «δρόμο» για την είσοδο στη «βιομηχανία του καταδυτικού τουρισμού» των νησιών της περιοχής, αξιοποιώντας αθέατες ομορφιές κάτω από τη θάλασσα που μπορούν να «μαγνητίσουν» Έλληνες και Ευρωπαίους αυτοδύτες.
Το «παρόν» σε αυτήν την πρόκληση μπορούν να δώσουν η Αίγινα, το Αγκίστρι, η Ύδρα, οι Σπέτσες και τα Κύθηρα. Απαραίτητη προϋπόθεση: η άμεση απλοποίηση των γραφειοκρατικών διαδικασιών, ώστε να μπορέσει να προχωρήσει η ίδρυση καταδυτικών πάρκων, η οποία έχει επιτραπεί με νόμο του 2005, που όμως τείνει να καταστεί ανενεργός.
Κυρίως, όμως, αποτυπώνεται στην έρευνα η σημασία για ολόκληρη τη χώρα να προχωρήσουμε στην ανάπτυξη αυτής της μορφής τουρισμού, που μπορεί να βοηθήσει σημαντικά τις τοπικές οικονομίες αλλά και συνολικά την εθνική οικονομία», τονίζει στο «Έθνος» ο νομάρχης Πειραιά Γιάννης Μίχας, εκφράζοντας την πεποίθηση ότι θα γίνει χωρίς χρονοτριβή η διαμόρφωση του θεσμικού πλαισίου, ώστε να ξεκινήσει η ίδρυση καταδυτικών πάρκων.
Να σημειωθεί ότι εκτός από τη Νομαρχία Πειραιά ενδιαφέρον για τη χωροθέτηση καταδυτικών πάρκων έχουν δείξει οι νομαρχίες Λακωνίας και Λέσβου, αλλά και ιδιωτικοί φορείς. Όμως, όλες οι προσπάθειες «σκοντάφτουν» στο δαιδαλώδες γραφειοκρατικό πλαίσιο.
Η έρευνα έγινε σε δύο φάσεις από τον Οργανισμό Ανάπτυξης και Περιβαλλοντικής Προστασίας της Νομαρχίας Πειραιά, με στόχο να αναδειχθούν περιοχές για τη χωροθέτηση καταδυτικών πάρκων.
Αρχικά εξετάστηκε η σημασία του καταδυτικού τουρισμού, οι υποδομές κάθε περιοχής και οι ιδιαιτερότητές της, το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο και ακολούθως, με βάση τις βαθμολογίες που συγκεντρώθηκαν, έγινε η αξιολόγηση των υπό μελέτη περιοχών.
Η μεγαλύτερη βαθμολογία συγκεντρώθηκε από την περιοχή των Κυθήρων, κοντά στον Λιμνιώνα, και ακολουθούν άλλες περιοχές στο ίδιο και στα άλλα νησιά.
Όπως τονίζουν οι μελετητές, η λειτουργία καταδυτικών πάρκων «επιφέρει σημαντικές θετικές αλλαγές σε μια περιοχή, καθώς αποτελεί αναπτυξιακή παρέμβαση, ωστόσο φιλική προς την περιβαλλοντική συνιστώσα».
Ειδικότερα, τα οφέλη που εντοπίζονται από την ίδρυση καταδυτικών πάρκων αφορούν: προστασία της θαλάσσιας και της ευρύτερης χερσαίας περιοχής μέσω αυστηρής επιτήρησης και εφαρμογής μέτρων, δυνατότητα παρατήρησης και απόλαυσης των θαλάσσιων οικοσυστημάτων, πανίδας και χλωρίδας από τον επισκέπτη, συμβολή στην τοπική αειφόρο ανάπτυξη μέσω προβολής της περιοχής και προσέλκυσης νέων επισκεπτών κ.ά.
Η «βιομηχανία» του καταδυτικού τουρισμού υπολογίζεται ότι δημιουργεί, μόνο στην Ευρώπη, ετήσιο τζίρο της τάξης των 2 δισ. ευρώ, από τα οποία περίπου 500-600 εκατ. ευρώ αφορούν τουριστικές και ταξιδιωτικές υπηρεσίες.
Ωστόσο, η χώρα μας, με ακτογραμμή μήκους 16.575 χλμ. και 3.000 κατοικημένα και ακατοίκητα νησιά, κρατάει κλειστεί την «πόρτα» της στα περίπου 3 εκατ. Ευρωπαίων αυτοδυτών λόγω ενός γραφειοκρατικού θεσμικού πλαισίου, το οποίο καθιστά απαγορευτική την ίδρυση καταδυτικών πάρκων.
Η σημασία του καταδυτικού τουρισμού στην ανάπτυξη των τοπικών οικονομιών φαίνεται από στοιχεία της έρευνας της Νομαρχίας Πειραιά.
Σύμφωνα με αυτά: Ο καταδυτικός τουρισμός πρόσφερε πριν από 15 χρόνια ετήσιο εισόδημα 2 εκατ. δολαρίων στο μόλις 11 τετραγωνικών χιλιομέτρων νησί Σάμπα (Saba) της Καραϊβικής, ενώ την ίδια περίοδο η Μέκκα του καταδυτικού τουρισμού, ο Μεγάλος Κοραλλιογενής Ύφαλος (Great Barrier Reef) στην Αυστραλία, είχε έσοδα της τάξης των 700 εκατ. ευρώ τον χρόνο. Στην περιοχή μας, η Αίγυπτος έχει αναπτύξει ιδιαίτερα τον καταδυτικό τουρισμό στην Ερυθρά Θάλασσα, ενώ μεγάλο ενδιαφέρον δείχνει και η Τουρκία, αφού όλες οι έρευνες δείχνουν ότι όσοι ασχολούνται με την κατάδυση ανήκουν στην τάξη του μέτριου έως και υψηλού εισοδήματος.
Οι ερασιτέχνες αυτοδύτες κάνουν τουλάχιστον ένα ταξίδι τον χρόνο σε κάποιο γνωστό καταδυτικό προορισμό και διαμένουν σε μεγάλα ή μικρότερα ξενοδοχειακά καταλύματα (63%), σε ενοικιαζόμενα δωμάτια ή μπανγκαλόου (27%) και σε φίλους ή συγγενείς (10%).
Το 60% των αυτοδυτών που επισκέπτονται την Αυστραλία είναι 15-34 ετών, διαθέτουν ανώτατη μόρφωση και μέσο ετήσιο εισόδημα 60.000-70.000 δολάρια. Το 80% αυτών ταξιδεύει συχνά στο εξωτερικό για καταδύσεις, ενώ το 67% είναι άνδρες.
Στις ΗΠΑ η μέση ηλικία των ερασιτεχνών αυτοδυτών είναι τα 45 χρόνια και το 56% χαρακτηρίζεται από υψηλά εισοδήματα.

(Εθνος, Σταύρος Μαλαγκονιάρης  )
 

Αποσυνδεδεμένος panpan

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 2801
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Καταδυτικός τουρισμός: To ανεκμετάλλευτο τουριστικό πακέτο
« Απάντηση #5 στις: Αύγουστος 31, 2010, 14:00:32 μμ »
οταν το 1987 πηρα το πτυχειο του δυτη συζητουσαν για την δημιουργια καταδυτικων παρκων
23 χρονια μετα δεν κανανε σχεδον τιποτα
Αχ Ελλαδισταν

Αποσυνδεδεμένος koyrsaros_gr

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 1200
  • Φύλο: Άντρας
  • εχω μια πελωωωρια λαχταρα για ΤΑΞΙΔΙΑ
    • koyrsaros-gr blog
Απ: Καταδυτικός τουρισμός: To ανεκμετάλλευτο τουριστικό πακέτο
« Απάντηση #6 στις: Αύγουστος 31, 2010, 20:14:58 μμ »
σαν ανεκδοτο ειναι
Όμορφη πόλη, με μια σκέψη την ώρα μας περνάμε
πως θα φύγουμε από δω κι ας είναι πίσω να γυρνάμε....

http://koyrsaros-gr.blogspot.com/

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 30904
  • Φύλο: Άντρας
  • Τα ταξίδια σε κάνουν καλύτερο άνθρωπο!!
    • facebook/dktravelchat
Απ: Καταδυτικός τουρισμός: To ανεκμετάλλευτο τουριστικό πακέτο
« Απάντηση #7 στις: Δεκέμβριος 21, 2010, 22:18:43 μμ »
Σύσκεψη για τον καταδυτικό τουρισμό

Ευρεία σύσκεψη για τον καταδυτικό τουρισμό πραγματοποιήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα στο Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού, υπό την προεδρία του Υφυπουργού κ. Γιώργου Νικητιάδη, και τη συμμετοχή επαγγελματιών, εκπροσώπων φορέων και οργανισμών πιστοποίησης καθώς και εκπαίδευσης αυτοδυτών, και ΜΚΟ, ενδιαφερομένων για τις καταδύσεις αναψυχής.
 
Ο κ. Νικητιάδης επεσήμανε την πρόθεση της Κυβέρνησης για στήριξη της δραστηριότητας των καταδύσεων αναψυχής ως τουριστικό προϊόν, και την υλοποίηση ενεργειών για την προσέλκυση της νέας αυτής αγοράς που αριθμεί αρκετά εκατομμύρια δυνητικών επισκεπτών διεθνώς. Ταυτοχρόνως τόνισε τη σκοπιμότητα ανάπτυξης της περιφέρειας και των μικρότερων νησιών, και τις θέσεις εργασίας, που μπορεί να παράσχει η ανάπτυξη του καταδυτικού τουρισμού, με την τόνωση των τοπικών κοινωνιών.
 
Στη συζήτηση, όπου παρέστησαν περισσότεροι από 25 συμμετέχοντες, διαπιστώθηκε, μεταξύ άλλων, η ανάγκη αναγνωρισιμότητας της Ελλάδος ως καταδυτικού προορισμού, η ανάγκη συμπλήρωσης του νομοθετικού πλαισίου, η ανάγκη στοχευμένης τουριστικής προβολής, ενώ διευκρινίστηκε ότι οι επαγγελματίες των καταδυτικών υπηρεσιών παρέχουν ισάξιες υπηρεσίες με άλλους προορισμούς.
 
Ο κ. Νικητιάδης, συμφώνησε με τους συμμετέχοντες και τόνισε την σημαντικότητα της ανάδειξης του αξιόλογου υποβρύχιου /εναλίου πλούτου της χώρας μας, τονίζοντας την πρόθεση του Υπουργείου να συμβάλει όχι μόνο στην αξιοποίηση ναυαγίων και ενάλιων σπηλαίων, αλλά ακόμη και την δημιουργία επισκέψιμων ενάλιων αρχαιολογικών χώρων.
 
Ο Υφυπουργός δήλωσε ότι το Υπουργείο θα ανταποκριθεί στις προτάσεις που θα υποβληθούν προκειμένου:
 
Α) Να αναπτυχθεί ο τουρισμός καταδύσεων με την προσέλκυση της εξειδικευμένης αγοράς (που στην Ευρώπη μόνο εκτιμάται πάνω από 5 εκατομμύρια).
 
Β) Να υποστηριχθεί η επιχειρηματική δραστηριότητα του καταδυτικού τουρισμού και να ενταχθεί στους αναπτυξιακούς νόμους
 
Γ) Να καλυφθούν, σε συνεργασία με συναρμόδια Υπουργεία, οι ανάγκες και οι προϋποθέσεις για την τουριστική ανάπτυξη και στην περιφέρεια.
 
Δ) Να συμπληρωθεί και επικαιροποιηθεί το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο για την ίδρυση και λειτουργία καταδυτικών πάρκων.

http://www.t-p.gr/

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 30904
  • Φύλο: Άντρας
  • Τα ταξίδια σε κάνουν καλύτερο άνθρωπο!!
    • facebook/dktravelchat
Απ: Καταδυτικός τουρισμός: To ανεκμετάλλευτο τουριστικό πακέτο
« Απάντηση #8 στις: Απρίλιος 17, 2020, 06:42:58 πμ »
Γερμανικό περιοδικό εξυμνεί την Λέρο ως καταδυτικό προορισμό

Στο άρθρο του με τίτλο 'Λέρος: Η Μέκκα των ναυαγίων"', ο δημοσιογράφος παρακινεί τους αναγνώστες να ανακαλύψουν το νησί, χαρακτηρίζοντάς το ως 'έναν παράδεισο για τους δύτες'.



Ανοικτή πρόσκληση γνωριμίας με τη Λέρο και τους θησαυρούς της, απευθύνει εν μέσω της υγειονομικής κρίσης, η γερμανική ιστοσελίδα tauchen.de, σε παρουσίαση του μηνιαίου επαγγελματικού τουριστικού περιοδικού “Tauchen Magazin”, που πρόκειται να κυκλοφορήσει τον ερχόμενο μήνα (Μάιος 2020).

Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα τουριστικά περιοδικά της Ευρώπης, που στο επόμενο τεύχος του φιλοξενεί ένα εκτενές αφιέρωμα στη Μεσόγειο, καλώντας  το αναγνωστικό του κοινό, να σώσει τον κλάδο του τουρισμού, εστιάζοντας με αισιοδοξία στην επόμενη ημέρα της πανδημίας.

Το κείμενο, που αρχικά δημοσιεύτηκε στο δημοφιλές ταξιδιωτικό blog με πλούσιο φωτογραφικό υλικό reisedepeschen.de, και τίτλο: “Ζήτω η Λέρος”, υπογράφει ο δημοσιογράφος, φωτογράφος και δύτης, Timo Dersch, ο οποίος επισκέφτηκε το νησί το περασμένο φθινόπωρο, στο πλαίσιο δημοσιογραφικού ταξιδιού (press trip) κατόπιν μεσολάβησης της  Υπηρεσίας ΕΟΤ Γερμανίας και  με την υποστήριξη του Δήμου Λέρου και των τοπικών επαγγελματιών του τουρισμού.

Στο άρθρο του με τίτλο: “Λέρος: Η Μέκκα των ναυαγίων”, ο δημοσιογράφος παρακινεί τους αναγνώστες να ανακαλύψουν το νησί, χαρακτηρίζοντάς το ως ”έναν παράδεισο για τους δύτες”, καθώς διαθέτει σπουδαία ιστορικά μνημεία στη θάλασσα και τη στεριά, αλλά και εντελώς ξεχωριστό χαρακτήρα με τις ιταλικές επιρροές στην αρχιτεκτονική του. Ταυτόχρονα, επισημαίνει πως ”η κατάδυση σε ναυάγια σημαίνει κατάδυση στην ιστορία. Τα ναυάγια αποτελούν συναρπαστικούς μάρτυρες του παρελθόντος και της ιστορικής ημέρας της καταστροφής τους. Είναι ωστόσο τα συντρίμμια που ταυτόχρονα ενσωματώνονται στον κόσμο του βυθού, προσφέροντας νέα ζωή στο θαλάσσιο πληθυσμό του”.

Το “Tauchen Magazin” συγκαταλέγεται στα μεγαλύτερα περιοδικά της Ευρώπης στο είδος του, με μέση μηνιαία κυκλοφορία 25.000 αντιτύπων (υπολογιζόμενη αναγνωσιμότητα / τεύχος: 280.000 άτομα). Απευθύνεται σε αναγνώστες με μέσο όρο ηλικίας 52 έτη (43% γυναίκες και 57% άνδρες), καθώς και υψηλό βιοτικό και μορφωτικό επίπεδο.

https://traveldailynews.gr/

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 30904
  • Φύλο: Άντρας
  • Τα ταξίδια σε κάνουν καλύτερο άνθρωπο!!
    • facebook/dktravelchat
Ανοίγει ο δρόμος για την ανάπτυξη του καταδυτικού τουρισμού στη χώρα μας!

Σιγά σιγά ανοίγει ο δρόμος για την ανάπτυξη του καταδυτικού τουρισμού στη χώρα μας, μια από τις πιο προσοδοφόρες μορφές τουρισμού με εκατομμύρια φίλους  σε όλο τον κόσμο,  που συμβάλουν και στην διεύρυνση της τουριστικής περιόδου.
 
Και αν άλλες χώρες βυθίζουν παροπλισμένα πλοία και αεροπλάνα προκειμένου να δημιουργήσουν τεχνητούς υφάλους και ενδιαφέρον για τους λάτρεις των καταδύσεων, ο ελληνικός βυθός είναι γεμάτος όχι από παραπεισμένα πλοία και αεροπλάνα αλλά από πλοία και αεροπλάνα που έγραψαν σελίδες της ιστορίας.
 
Η αρχή για την ανάπτυξη του καταδυτικού τουρισμού στη χώρα μας,  που για δεκαετίες ήταν περιφρονημένος, έγινε πριν από ένα χρόνο περίπου με την σχετική νομοθετική ρύθμιση του Υπουργείου Τουρισμού που όρισε κανόνες και προϋποθέσεις.

Με χθεσινή  γνωμοδότηση του Κεντρικού Συμβουλίου Νεωτέρων Μνημείων (ΚΣΝΜ) του υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, απελευθερώνονται οι οργανωμένες και καθοδηγούμενες καταδύσεις σε 91 ναυάγια πλοίων και αεροπλάνων,  και αποδίδονται στην καταδυτική κοινότητα για καταδύσεις αναψυχής.

Στην ανακοίνωση της Εφορείας Εναλίων Αρχαιοτήτων, αναφέρεται πως  τα 91 ναυάγια πλοίων και αεροπλάνων αποτελούν την πρώτη ομάδα ναυαγίων, που θα αποδοθούν στην καταδυτική κοινότητα και  ανήκουν σε μεταλλικά πλοία και αεροσκάφη τα οποία βυθίστηκαν από το 1868 έως και το 1970 -τα περισσότερα από την περίοδο του Β' Παγκοσμίου Πολέμου- και βρίσκονται σε βάθη που κυμαίνονται από 10 έως και 120 μέτρα.

Ο κατάλογος των ναυαγίων στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας είναι:

- Βρετανικό ατμόπλοιο HMT MARQUETTE.
Βυθίστηκε από τορπιλισμό γερμανικού υποβρυχίου U-35,την 23η Οκτωβρίου 1915, στον Θερμαϊκό Κόλπο. Μέγιστο βάθος 80 μέτρα.
- Ναυάγιο ΜΥΤΙΛΗΝΗ στον όρμο Κύψας, Κασσάνδρας.
- Επιβατηγό ERMINE,
Βυθίστηκε την 2α Αυγούστου 1917, στον Στρυμονικό Κόλπο. Μέγιστο Βάθος 63 μέτρα.
-  Ατμοκίνητο ιστιοφόρο M/S ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ, Ποσείδι Χαλκιδικής
Βυθίστηκε την 24η Μαίου 1960, στις ακτές της Χαλκιδικής, κοντά στο Ποσείδι. Μέγιστο βάθος 5 μέτρα.
- Τουρκικό ναυάγιο στο Καλαμίτσι Χαλκιδικής
Βυθίστηκε τις δύο πρώτες δεκαετίες του 20ου αιώνα. Βάθος 5-18 μέτρα.
- Βρετανικό ναρκαλιευτικό (μάλλον, το HMS BY GEORGE)
Βυθίστηκε στον Στρυμονικό κόλπο. Μέγιστο Βάθος 60 μέτρα.
-  Γερμανικό αποβατικό Kriegsmarine F 898
Βυθίστηκε στον Στρυμονικό κόλπο. Μέγιστο βάθος 47 μέτρα.
- Γερμανικό αεροσκάφος Junkers 52
Κατέπεσε στον Στρυμονικό κόλπο. Μέγιστο Βάθος 60 μέτρα.
- Γερμανικό αεροσκάφος Junkers 88 ή Dornier 17
Κατέπεσε στον Στρυμονικό κόλπο. Μέγιστο βάθος 55 μέτρα.
- Βρετανικό (υπερωκεάνειο) SS NORSEMAN, άκρα Τούζλα
Προσάραξε και βυθίστηκε το 1916 (ανελκύστηκε μερικώς). Βάθος 10-16 μέτρα.
- Επιταγμένο Εμπορικό Φορτηγό HELENA, Νέα Μηχανιώνα.
Σώζεται το κύτος και η υπερκατασκευή του πλοίου, σε  βάθος έως τα 37μ.

https://www.facebook.com/OmorfaTaxidia/