Αποστολέας Θέμα: Μουσεία, αρχαιολογικοί χώροι, πινακοθήκες, συλλογές... απ' όλο τον κόσμο  (Αναγνώστηκε 50648 φορές)

Αποσυνδεδεμένος dimosf

  • Συντονιστής Gallery
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 4651
  • Φύλο: Άντρας
  • disaki.blogspot.gr και fototsepi.blogspot.gr
    • το δισάκι μου στον ώμο......
Έτσι διαφημίζεις ένα Μουσείο!‏


Διασκεδαστική ζωντανή αναπαράσταση του  πιο γνωστού  πίνακα του Ρέμπραντ :  
«Νυχτερινή Περίπολος».

[ Invalid YouTube link ]
 

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 29734
  • Φύλο: Άντρας
  • Τα ταξίδια σε κάνουν καλύτερο άνθρωπο!!
    • facebook/dktravelchat
Το κλειστό μουσείο της Μαρίας Κάλλας



Αν η Μαρία Κάλλας ήταν εν ζωή, σήμερα θα συμπλήρωνε τα 88 της χρόνια. Πέθανε πολύ νεότερη και κανείς δεν ξέρει αν η είσοδος στην αθανασία είναι ένα δίκαιο αντάλλαγμα για μία μικρή ζωή. Ας είναι. Η μνήμη είναι η δίδυμη αδερφή της αθανασίας, είναι ο τρόπος με τον οποίο οι άνθρωποι τιμούν, θυμούνται και κληροδοτούν σύμβολα προς τους νεότερους. Η μνήμη της Κάλλας στην Ελλάδα δεν τιμάται ούτε με τον τρόπο που περιμένετε, ούτε με την ένταση που της αρμόζει. Ένα άγαλμα σε μία μικρή πλατεία, πίσω από το Χίλτον και αυτό ήταν όλο. Ούτε ένας δρόμος, ούτε ένα θέατρο ή μία αίθουσα μουσικής. Η Κάλλας δείχνει περισσότερο παγκόσμια από ποτέ και λιγότερο Ελληνίδα.



Η Αθήνα έχει και ένα μουσείο για την Κάλλας. Κλειστό, σαν τα μάτια της. Κλειδωμένο στην Τεχνόπολη με σπάνια εκθέματα να κινδυνεύουν από τη φθορά, περιμένοντας να συναντήσουν τις υποσχέσεις της δημοτικής αρχής που ισχυρίζεται ότι θα δημιουργήσει καινούργιο χώρο. Όμως επιμένει να κρατάει κλειστό ένα μουσείο που σήμερα θα μπορούσε να ανοίξει τις πόρτες του και τη ματιά του ελληνικού κοινού προς τη μεγάλη ντίβα. Προσέξτε πώς έχουν τα πράγματα:



Το Μουσείο «Μαρία Κάλλας» ιδρύθηκε στα τέλη του 2002, επί δημαρχίας Δημήτρη Αβραμόπουλου και λειτούργησε έως και τον Οκτώβριο του 2008 στο ισόγειο της αίθουσας «Ανδρέας Εμπειρίκος» στην Τεχνόπολη στο Γκάζι. Με εντολή του Δημάρχου Νικήτα Κακλαμάνη ξεκίνησε η μεταφορά, και ο εμπλουτισμός με νέα ντοκουμέντα, γύρω από την ζωή και την καριέρα της ντίβας, τον Οκτώβριο του 2008, στον δεύτερο όροφο της αίθουσας «Άγγελος Σικελιανός». Στα εκθέματα περιλαμβάνονται επιστολές, δημοσιεύματα, άγνωστες φωτογραφίες της, (όλα από το προσωπικό της αρχείο), αξιόλογο αρχειακό υλικό κάθε οπτικοακουστικής μορφής σχετικά με την προσωπική της ζωή και την καλλιτεχνική της πορεία, τα οποία έχουν προσφέρει ιδιώτες συλλέκτες, ιδρύματα, φορείς, εκδοτικοί οίκοι και δισκογραφικές εταιρίες. Επιπλέον, γνωστοί Έλληνες καλλιτέχνες έχουν χαρίσει ζωγραφικά έργα και γλυπτά που κοσμούν τον χώρο του Μουσείου. Δύο άνθρωποι εργάστηκαν, χωρίς αμοιβή, για να συλλέξουν τα περισσότερα εκθέματα, η δημοσιογράφος Ελένη Κάραμποτ και ο καλλιτεχνικός επιμελητής του Πολεμικού Μουσείου και ζωγράφος Κώστας Σπυριούνης.



Τώρα θα ρωτήσετε για ποιο λόγο δεν μπορείτε να τα δείτε όλα αυτά. Δεν μπορείτε επειδή το μουσείο δεν λειτουργεί με ευθύνη της δημοτικής αρχής Καμίνη. Και δεν λειτουργεί με το πρόσχημα ότι ο βιομηχανικός χώρος της Τεχνόπολης και ιδιαίτερα η βαρέλα (πίσω από τον Αθήνα 9.84) που το στεγάζει στον β΄όροφό της, δεν αποτελεί μέρος κατάλληλο για την στέγαση μουσείου. Εκτός των άλλων, ο Δήμος, φέρεται να επιδιώκει τη μεταφορά του σε άλλο χώρο. Ποιος είπε, λοιπόν, ότι έχουμε κρίση; Ουσιαστικά ο Δήμος αποφάσισε να καταργηθεί το ήδη υπάρχον και έτοιμο μουσείο, το οποίο ανακαινίστηκε και εμπλουτίστηκε χωρίς να στοιχίσει ούτε ευρώ σε ανθρώπινο δυναμικό, εκτός από τα κατασκευαστικά έξοδα και την ανακαίνιση του χώρου.



Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Τεχνόπολης μάλιστα κ. Κωστής Μπιτζάνης, υποσχέθηκε πρόσφατα στα μέλη του υπό ίδρυση Σωματείου «Ελληνικός Σύλλογος Μαρία Κάλλας» ότι θα βρεθεί νέος χώρος, ώστε ο Σύλλογος να αναλάβει την πρόσκαιρη μεταστέγαση του έως ότου βρεθεί ο τελικός προορισμός του. Ιδανικός θα ήταν - όπως πρεσβεύει ο ίδιος- η νέα Λυρική Σκηνή που θα στεγαστεί στο κτίριο του Ιδρύματος Νιάρχου στο Φαληρικό Δέλτα. Ωραίο σχέδιο. Και φιλόδοξο. Όμως, αλήθεια, μπορεί κάποιος από τον Δήμο να μας απαντήσει αρμοδίως για ποιο λόγο το μουσείο παραμένει κλειστό; Γίνεται να μας πουν σε τι κατάσταση βρίσκονται τα εκθέματα; Εν τέλει γιατί Δήμος και υπουργείο Πολιτισμού δεν συνεργάζονται για να αναδείξουν τη μνήμη της Κάλλας; «Το αίμα μου είναι ελληνικό και αυτό δεν το σβήνει κανένας» έλεγε η ίδια. Σήμερα μπορεί και να το ξανασκεφτόταν.

http://www.protagon.gr/

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 29734
  • Φύλο: Άντρας
  • Τα ταξίδια σε κάνουν καλύτερο άνθρωπο!!
    • facebook/dktravelchat
Ένα μουσείο αφιερωμένο στις γάτες



Οι αρχαίοι Αιγύπτιοι ξύριζαν τα φρύδια σε ένδειξη πένθους όταν η γάτα της οικογένειας πέθαινε, ενώ στη Μεσαιωνική Ευρώπη οι μαύρες γάτες συνδέονταν με τη μαγεία. Όλες αυτές οι δοξασίες αλλά και πολλά σημαντικά αντικείμενα συνδεδεμένα με τα συμπαθή τετράποδα βρίσκονται στο Μουσείο της Γάτας στην πόλη Kuching του Βόρνεο στη Μαλαισία.

Η ιδέα για το Μουσείο της Γάτας ήταν του υπουργού Datuk Patinggi Tan Sri Hj Abdul Taib Mahmud και της συζύγου του. Το μουσείο πιστεύεται ότι είναι το μοναδικό στο είδος του στον κόσμο και σκοπός του ήταν να τιμήσει την πόλη του Kuching, αλλιώς γνωστή και ως Πόλη της Γάτας.

Προς τιμήν του ονόματος της πόλης, αγάλματα γάτας έχουν ανεγερθεί σε όλη την πόλη, αλλά το μουσείο είναι κάτι πολύ περισσότερο. Η μεγάλη συλλογή από αντικείμενα που εκθέτονται έχει συγκεντρωθεί από δωρεές και προέρχονται από όλο τον κόσμο και το μουσείο εκτός από ένας ενδιαφέρον χώρος για τους λάτρεις της γάτας, δρα και ως χρήσιμο ερευνητικό κέντρο που περιγράφει την ιστορία, τους θρύλους και τις διάφορες πεποιθήσεις σχετικά με τις γάτες.

Ανάμεσα στα πιο σημαντικά αντικείμενα του μουσείου είναι μια μουμιοποιημένη γάτα που βρέθηκε στην περιοχή Beni Hassan της Αιγύπτου. Η μούμια χρονολογείται μεταξύ 3000 π.Χ.-3500 π.Χ. και είναι τυλιγμένη με πολύχρωμους επιδέσμους που έχουν υποστεί χημική επεξεργασία. Το πρόσωπο της γάτας – μούμιας βρέθηκε καλυμμένο με ξύλινη μάσκα στην οποία ήταν ζωγραφισμένα τα μάτια, τα μουστάκια και η μύτη της γάτας.

Η ύπαρξη της μούμιας μαρτυρεί το πόσο σημαντικές ήταν οι γάτες στην καθημερινή ζωή της αρχαίας Αιγύπτου, καθώς προστάτευαν τη σοδειά του σιταριού από τα ποντίκια και φυλούσαν τις μεγάλες σιταποθήκες της Αιγύπτου. Όποιος σκότωνε μια γάτα τιμωρούταν με θάνατο. Οι γάτες έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του πολιτισμού των Αιγυπτίων οι οποίοι τις θεοποίησαν στο πρόσωπο της γατόμορφης θεάς Bastet προστάτιδα των καλλιεργειών και της μητρότητας.

Ένα τμήμα του μουσείου είναι αφιερωμένο στα πέντε είδη αγριόγατων που βρέθηκαν στο Βόρνεο. Ένας από τους σκελετούς που εκτίθεται ανήκει στην πιο σπάνια γάτα στον κόσμο Felis Badia. Οι γάτες, ακόμη και σήμερα, είναι τα πιο δημοφιλή κατοικίδια ζώα στη Μαλαισία, ενώ γενικά στην Ασία θεωρούνται ότι φέρνουν καλή τύχη.

http://www.touristorama.com

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 29734
  • Φύλο: Άντρας
  • Τα ταξίδια σε κάνουν καλύτερο άνθρωπο!!
    • facebook/dktravelchat
Τα μουσεία ετοιμάζονται να υποδεχθούν ξανά τους επισκέπτες στις 15 Ιουνίου

Είναι υποχρεωτική από τους επισκέπτες η χρήση μη ιατρικής μάσκας. Θα λειτουργεί συνεχώς ο κλιματισμός, για την προστασία των εκθεμάτων, όπου επιβάλλεται. Οι εργαζόμενοι οι οποίοι έρχονται σε επαφή με το κοινό (ταμεία, ταξιθεσία, καθαρισμός, ασφάλεια κ.ο.κ.) πρέπει να χρησιμοποιούν προστατευτική μη ιατρική μάσκα και αντισηπτικό.

Το άνοιγμα των μουσείων στις 15 Ιουνίου είναι το δεύτερο, σημαντικό βήμα για την επαναλειτουργία των πολιτιστικών υποδομών της χώρας. Προηγήθηκαν οι αρχαιολογικοί χώροι. Το Υπουργείο Πολιτισμού & Αθλητισμού -με ένα νέο video παραγωγής του Γραφείου Τύπου- προσκαλεί όλους να απολαύσουν τους θησαυρούς των ελληνικών μουσείων.

Το περασμένο Σαββατοκύριακο, η υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού κα Λίνα Μενδώνη, συνεργάστηκε με την Έφορο και τα στελέχη, τόσο του Αθανασάκειου Αρχαιολογικού Μουσείου Βόλου και του Διαχρονικού Μουσείου Λάρισας, για την εφαρμογή του πρωτοκόλλου υγιεινής και ασφαλείας των εργαζομένων και των επισκεπτών. Ανάλογες συνεργασίες για την τήρηση των μέτρων γίνονται σε όλα τα μουσεία της χώρας για την εφαρμογή ειδικών πρωτόκολλων ασφαλούς χρήσης, προσαρμοσμένα στις ιδιαιτερότητες κάθε μουσείου. Ορίζουν όχι μόνο τον μέγιστο αριθμό επισκεπτών, αλλά και τις ασφαλείς διαδρομές περιήγησης και θέασης, εισόδου και εξόδου, όπου είναι εφικτό.

Η τήρηση των υποδείξεων και οδηγιών του Υπουργείου Υγείας και του ΕΟΔΥ θα πρέπει να είναι απόλυτη. Οι επισκέπτες των μουσείων, για τη προστασία τους, πρέπει να ακολουθούν τους ακόλουθους κανόνες:

Απόσταση 1,5 μ. κατ’ελάχιστο, για ανοικτούς χώρους και 2 μ. για κλειστούς χώρους. Είναι υποχρεωτική από τους επισκέπτες η χρήση μη ιατρικής μάσκας.

Η λειτουργία εστιατορίων / cafe στους χώρους των μουσείων λειτουργούν  σύμφωνα με τις οδηγίες που έχουν δοθεί για τους χώρους  εστίασης. Τραπέζια και καρέκλες απολυμαίνονται πριν από κάθε χρήση τους.

Η λειτουργία πωλητηρίων στους χώρους των μουσείων διέπεται και από τις οδηγίες που έχουν δοθεί για τους χώρους λιανεμπορίου. Θα λειτουργεί συνεχώς ο κλιματισμός, για την προστασία των εκθεμάτων, όπου επιβάλλεται. Όπου δεν επιβάλλεται, θα λειτουργεί δύο ώρες πριν από το ωράριο λειτουργίας του Μουσείου και δύο ώρες μετά το ωράριο λειτουργίας του.

Ως προς τα εισιτήρια: Προτείνεται η χρήση ηλεκτρονικού εισιτηρίου, όπου υφίσταται, ώστε να ελέγχεται, κατά το δυνατόν, η ροή των επισκεπτών. Ειδική πρόβλεψη θα λαμβάνεται για την εξυπηρέτηση ΑΜΕΑ, ατόμων άνω των 65, εγκύων κ.λπ.

Σε περίπτωση που πραγματοποιούνται οργανωμένες ξεναγήσεις με ξεναγό, τηρούνται αυστηρά οι αποστάσεις και τα ειδικά μέτρα, όπως χρήση ασύρματης ξενάγησης, αποφυγή χρήσης κοινόχρηστων συσκευών (tablets, ακουστικά κ.λπ.). Στις ομαδικές ξεναγήσεις δεν θα πρέπει να μετέχουν περισσότερα από οκτώ άτομα.

Ασφάλεια εργαζομένων

Οι εργαζόμενοι οι οποίοι έρχονται σε επαφή με το κοινό (ταμεία, ταξιθεσία, καθαρισμός, ασφάλεια κ.ο.κ.) πρέπει να χρησιμοποιούν προστατευτική μη ιατρική μάσκα και αντισηπτικό. Τοποθετούνται διαχωριστικά πετάσματα, όπου είναι απαραίτητο. Προβλέπεται η ακριβής μέριμνα για την απολύμανση των χώρων και για προμήθεια απολυμαντικών ειδών.

Όλοι οι εμπλεκόμενοι θα πρέπει να επιδεικνύουν την αναγκαία  ατομική ευθύνη, προστατεύοντας τον εαυτό τους και τους άλλους. Ειδικά, οι διοικήσεις των μουσείων πρέπει να μεριμνούν για την προστασία των εργαζομένων και των επισκεπτών. Να προβαίνουν, κατά την κρίση τους, και στην λήψη επιπλέον μέτρων, όταν, ενδεχομένως, το απαιτούν, συγκεκριμένες ιδιαιτερότητες ενός χώρου.

https://traveldailynews.gr/

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 29734
  • Φύλο: Άντρας
  • Τα ταξίδια σε κάνουν καλύτερο άνθρωπο!!
    • facebook/dktravelchat
Σχεδόν έτοιμο το εντυπωσιακό Grand Egyptian Museum στο Κάιρο



Σχεδόν έτοιμο κατασκευαστικά είναι το νέο «Μεγάλο Αιγυπτιακό Μουσείο» (Grand Egyptian Museum) στο Κάιρο, καθώς έχουν ολοκληρωθεί όλα τα έργα και οι μηχανολογικές του εγκαταστάσεις σε ποσοστό 98%.

Το νέο μουσείο, που κόστισε πάνω από 1 δισ. δολάρια σε μία έκταση άνω των 500.000 τετραγωνικών μέτρων, το μεγαλύτερο στον κόσμο που θα είναι εξ ολοκλήρου αφιερωμένο στον αρχαίο αιγυπτιακό πολιτισμό.

Το τεράστιο μουσείο διαθέτει επίσης υπερσύγχρονα εργαστήρια συντήρησης, μαζί με εκπαιδευτικές εγκαταστάσεις, αίθουσες περιοδικών εκθέσεων, παιδικό μουσείο, συνεδριακό κέντρο, εστιατόρια, καφετέριες και καταστήματα.

Ανάμεσα στα 55.000 εκθέματα του νέου μουσείου, θα φιλοξενούνται πάνω από 5.000 αντικείμενα του Τουταγχαμών, του διασημότερου βασιλιά της Αιγύπτου, τα οποία προέρχονται από το βασιλικό τάφο του και πολλά παρουσιάζονται για πρώτη φορά στο κοινό.

Το κοινό θα «υποδέχεται» το κολοσσιαίο άγαλμα του Ραμσή ΙΙ, του τρίτου Φαραώ της 19ης δυναστείας της Αιγύπτου, βάρους 83 τόνων και ύψους εννέα μέτρων.

https://etravelnews.gr/

Συνδεδεμένος McElk

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 615
Τα μεγέθη πράγματι εντυπωσιακά! 500.000 τετραγωνικά μέτρα επιφάνεια! Περισσότερο για να δω το κτίριο έχω την επιθυμία να πάω παρά για τα εκθέματα :bigr:
Στο παλιό έχω πάει δυο φορές.

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 29734
  • Φύλο: Άντρας
  • Τα ταξίδια σε κάνουν καλύτερο άνθρωπο!!
    • facebook/dktravelchat
Στο 'Χριστοδουλίδειο', στη Μύρινα, το Αρχαιολογικό Μουσείο Λήμνου

Το αρχοντικό χτίστηκε από τον επιφανή μεγαλέμπορο και παραγωγό βαμβακιού στην Αίγυπτο, Στυλιανό Χριστοδουλίδη, το 1868.



Η κοινή βούληση να αξιοποιηθεί ως νέα στέγη του Αρχαιολογικού Μουσείου Λήμνου το αρχοντικό του Ιδρύματος “Χριστοδουλίδειο Συσσίτιο” στη Μύρινα, εκφράστηκε στη σύσκεψη, η οποία πραγματοποιήθηκε χθες, 31 Μαρτίου, υπό την υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού κα Λίνα Μενδώνη.

Στην τηλεδιάσκεψη συμμετείχαν ο πρόεδρος της Διαχειριστικής Επιτροπής του “Χριστοδουλίδειου Συσσιτίου” κ. Δημήτρης Αχιλαδέλλης, η αντιπρόεδρος του Ομίλου Προστασίας Περιβάλλοντος και Αρχιτεκτονικής Κληρονομιάς Νήσου Λήμνου “Ανεμόεσσα” κα Ήβη Νανοπούλου, ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Μελετών και Εκτέλεσης Έργων Μουσείων και Πολιτιστικών Κτιρίων του ΥΠΠΟΑ κ. Κωνσταντίνος Φρισήρας, ο προϊστάμενος της Εφορείας Αρχαιοτήτων Λέσβου κ. Παύλος Τριανταφυλλίδης και υπηρεσιακά στελέχη του ΥΠΠΟΑ.

Όπως δήλωσε η κα Μενδώνη, “όλες οι πλευρές έχουν τη βούληση να σωθεί αυτό το πολύ ενδιαφέρον, όχι μόνον αρχιτεκτονικά, αλλά και ιστορικά, κτίριο. Σύμφωνα με την εισήγηση της ΕΦΑ Λέσβου, εκεί μπορεί να φιλοξενηθεί το Αρχαιολογικό Μουσείο Λήμνου, προκειμένου το νησί να αποκτήσει ένα μουσείο στο οποίο να εκτίθενται, με πρότυπο τρόπο, τα εξαιρετικά ευρήματα από τις πολυετείς εντόπιες ανασκαφές, τεκμήρια μιας ιδιαίτερης και ξεχωριστής ιστορικής πορείας της Λήμνου. Η μέριμνα για την ανάδειξη της ιστορικής και της αρχαιολογικής κληρονομιάς των νησιών του Αιγαίου τα θωρακίζουν και τα ενισχύουν σε πολλά επίπεδα. Η σημερινή τηλεδιάσκεψη αποτελεί το πρώτο βήμα για να ξεκινήσει η διαδικασία της παραχώρησης του Χριστοδουλίδειου αρχοντικού στο ΥΠΠΟΑ και να επιλυθούν τα διάφορα νομικά ζητήματα”.​



Το αρχοντικό ιδιοκτησίας του “Χριστοδουλίδειου Συσσιτίου” βρίσκεται στις υπώρειες του Κάστρου της Μύρινας, επί του παραλιακού μετώπου του Ρωμέικου Γιαλού Μύρινας. Η θέση του, το μέγεθός του, η αρχιτεκτονική και η ιστορία του, συγκλίνουν ότι αυτό αποτελεί το σημαντικότερο κτίριο του Ρωμέικου Γιαλού, όπως και σημείο αναφοράς για την τοπική κοινωνία.

Πρόκειται για ένα διώροφο κτίσμα κάτοψης σχήματος Γ με επιφάνεια 637,16 τμ. ανά όροφο. Διαθέτει και υπόγειο επιφάνειας 317,58 τ.μ., όπως και σοφίτα 265,38 τ.μ. Την τελευταία δεκαετία είχε εγκαταλειφθεί, παρουσιάζοντας σημαντικές ζημιές από τους σεισμούς, αλλά και από τα προβλήματα στη στέγη του.

Το αρχοντικό χτίστηκε από τον επιφανή μεγαλέμπορο και παραγωγό βαμβακιού στην Αίγυπτο, Στυλιανό Χριστοδουλίδη, το 1868, με ιδιαίτερη καλαισθησία. Ξεχωρίζει η κάλυψη της οροφής, στην είσοδο, με πολύχρωμους υαλοπίνακες (βιτρό), εντυπωσιακά τζάκια από γρανίτη στα περισσότερα δωμάτια και ξυλόγλυπτα πατώματα. Πολλά από τα δομικά υλικά είχαν εισαχθεί από το Μάντσεστερ της Αγγλίας, όπως φανερώνουν επιγραφές- σφραγίδες, στις εστίες -από μαντέμι- που σώζονται στο υπόγειο του κτηρίου.

Κατά τον 19ο και το α’ μισό του 20ού αιώνα, το αρχοντικό Χριστοδουλίδη συνδέθηκε στενά με την κοινωνική ζωή και την ιστορία του νησιού. Εκεί φιλοξενήθηκαν ο ναύαρχος Κουντουριώτης, ο ναύαρχος Δημήτριος Φωκάς, αλλά και επιτελείς του Αγγλικού Στόλου. Το 1941, ο γιος του Στυλιανού Χριστοδουλίδη, Τζώρτζης, ίδρυσε το “Χριστοδουλίδειο Μαθητικό Συσσίτιο”, το οποίο λειτούργησε μέσα στο κτίριο. Μετά τον θάνατό του, το 1943, το ακίνητο περιήλθε στο ίδρυμα, σύμφωνα με την εκπεφρασμένη βούλησή του. Στη γερμανική κατοχή το κτίριο χρησιμοποιήθηκε ως λέσχη των αξιωματικών της Γκεστάπο, ενώ ο Τζώρτζης Χριστοδουλίδης, φυλακίστηκε στο Μούδρο.

Στις τελευταίες δεκαετίες του 20ού αιώνα, κάλυψε ανάγκες δημοσίων Υπηρεσιών και φορέων, προσφέροντας στέγαση στην Αγροτική Τράπεζα την δεκαετία του 1960, στο Γυμνάσιο Μύρινας (1966-1974) και στη Στρατιωτική Διοίκηση Λήμνου (1975-2005), ενώ από το 2007 έως το 2020 είχε παραχωρηθεί στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου.

https://traveldailynews.gr/

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 29734
  • Φύλο: Άντρας
  • Τα ταξίδια σε κάνουν καλύτερο άνθρωπο!!
    • facebook/dktravelchat
Ξεκινά από σήμερα η επαναλειτουργία των Μουσείων



Λίγο πριν τη Διεθνή Ημέρα Μουσείων, που κάθε χρόνο γιορτάζεται στις 18 Μαΐου, ημέρα γιορτής είναι και η σημερινή (14/5) με τα μουσεία όλης της χώρας να ξανανοίγουν τις πύλες τους μετά από μήνες «σιωπής» λόγω του lockdown για τον περιορισμό εξάπλωσης της Covid-19.

Φυσικά, έχοντας λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα για την προστασία επισκεπτών και εργαζομένων, σύμφωνα με τα πρωτόκολλα ασφαλούς λειτουργίας και υγιεινής (πχ υποχρεωτική χρήση μάσκα, τήρηση αποστάσεων, συγκέντρωση περιορισμένων επισκεπτών ανά αίθουσα, καλός αερισμός χώρων, τακτική καθαριότητα, απολύμανση κλπ).

Δημόσια και ιδιωτικά μουσεία κάνουν σήμερα «επανέναρξη», με τα περισσότερα να έχουν αξιοποιήσει τη δύσκολη συνθήκη του παρατεταμένου εγκλεισμού για να πραγματοποιήσουν μια σειρά από εργασίες, όπως είναι η ψηφιακή αναβάθμιση των ιστοτόπων τους, ο εικονικός εμπλουτισμός των δράσεών τους, η συντήρηση κτηριακών υποδομών και αντικειμένων, η επανέκθεση συλλογών, η καταγραφή και ψηφιοποίηση των ευρημάτων, ο σχεδιασμός και η προετοιμασία νέων εκθέσεων και δραστηριοτήτων. Αρχαιολογικά ή μη, σύγχρονης ή παραδοσιακής τέχνης, παιδικά ή τεχνολογικά, με ανανεωμένη διάθεση μας προσκαλούν να (ξανά)ανακαλύψουμε τους θησαυρούς τους.

Υπενθυμίζεται ότι, εκτός από τα γνωστά και αγαπημένα μουσεία ανά την επικράτεια, από σήμερα λειτουργούν επίσης οι εκθεσιακοί χώροι της Εθνικής Πινακοθήκης στο ανακαινισμένο της κτήριο επί της οδού Βασιλέως Κωνσταντίνου 50, ενώ τις πόρτες τους ανοίγουν μέσα στον Μάιο και οι νέοι μουσειακοί χώροι στο Μέγαρο Τσίλλερ – Λοβέρδου στην Αθήνα (Μαυρομιχάλη 6) και στην Αρέθουσα στη Χαλκίδα.

Τέλος, με μέτρα προστασίας θα λειτουργήσουν τα αναψυκτήρια και τα πωλητήρια από τον Οργανισμό Διαχείρισης και Ανάπτυξης Πολιτιστικών Πόρων.

https://www.tourismtoday.gr/

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 29734
  • Φύλο: Άντρας
  • Τα ταξίδια σε κάνουν καλύτερο άνθρωπο!!
    • facebook/dktravelchat
Εγκαινιάστηκε το Αρχαιολογικό Μουσείο Χαλκίδας «Αρέθουσα»!

H  Υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, εγκαινίασε χθες την ολοκλήρωση των εργασιών του Αρχαιολογικού Μουσείου Χαλκίδας «Αρέθουσα». Η Χαλκίδα και η Εύβοια απέκτησαν  πλέον ένα μουσείο αντάξιο της μακραίωνης ιστορίας τους και ένα αξιοθέατο ικανό να προσελκύσει επισκέπτες στην πόλη.

Το μουσείο, στην περιοχή του Αγίου Στεφάνου Χαλκίδας στην είσοδο της πόλης όπου βρίσκονται οι πηγές της μυθικής Αρέθουσας,  στεγάζεται σε βιομηχανικό κτήριο των αρχών του 20ού αιώνα, που είναι κηρυγμένο ως μνημείο. Εκεί  λειτουργούσε το εργοστάσιο οινοπνευματοποιίας με την επωνυμία «Αρέθουσα Α.Ε.», που σταμάτησε να λειτουργεί οριστικά το 1980. 

To ίδιο το κτήριο αποτελεί έκθεμα και μάρτυρα της βιομηχανικής δραστηριότητας των αρχών του 20ού αιώνα.
Στη θεματική έκθεση του νέου μουσείου αναπτύσσονται διαχρονικά ζητήματα πολιτειακής οργάνωσης, οικονομίας, πολιτισμικών ταυτοτήτων και λατρείας και παρουσιάζονται αντιπροσωπευτικά εκθέματα από τον νομό Ευβοίας και τη Σκύρο.

https://www.facebook.com/OmorfaTaxidia/

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 29734
  • Φύλο: Άντρας
  • Τα ταξίδια σε κάνουν καλύτερο άνθρωπο!!
    • facebook/dktravelchat
Γεύμα μέσα σε ένα μουσείο…



Το μουσείο κλείνει και ένα τραπέζι στρώνεται μέσα σε λίγα λεπτά. Θα ακολουθήσει πριβέ γεύμα για μια μεγάλη παρέα, ή μια οικογένεια ή τα στελέχη μιας εταιρείας, μέσα στον επιβλητικό χώρο ενός μουσείου, ανάμεσα στα εκθέματα. Προσφέρονται πιάτα από την  ελληνική κουζίνα σε γκουρμέ εκδοχή καθώς και γευσιγνωσία ελληνικών κρασιών.  Όλα αυτά με απόλυτο σεβασμό στο χώρο.

Είναι κάτι που συμβαίνει σε πολλά μουσεία του εξωτερικού, το είδαμε ακόμη και στο Λούβρο,  καθώς απογειώνει την εμπειρία των επισκέπτη, αυξάνει τα έσοδα του μουσείου και την τουριστική φήμη της περιοχής.  Δεν συμβαίνει όμως στη χώρα μας (πλην ελαχίστων περιπτώσεων)  καθώς τα κρατικά μουσεία καλά καλά δεν έχουν ούτε κυλικεία αφού παραμένουν κλειστά λόγω γραφειοκρατικών διαδικασιών.
Στη φωτογραφία ειδικό γεύμα μέσα στο ιδιωτικό μουσείο ελιάς και λαδιού Paragaea στην Πάργα.

https://www.facebook.com/OmorfaTaxidia/