Αποστολέας Θέμα: Ομαδικά ταξίδια: Τι χρειάζεται να προσέχουμε  (Αναγνώστηκε 2430 φορές)

Αποσυνδεδεμένος Ntina

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 705
  • Φύλο: Γυναίκα
  • καλά ταξίδια στις θάλασσες του κόσμου
Απ: Ομαδικά ταξίδια: Τι χρειάζεται να προσέχουμε
« Απάντηση #10 στις: Οκτώβριος 14, 2008, 10:03:04 πμ »
Αυτό που χρειάζεται να προσέχουμε είναι ποιον θα πάρουμε μαζί μας :laugh:
καλά ταξίδια στις θάλασσες του κόσμου

Αποσυνδεδεμένος evi

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 3347
Απ: Ομαδικά ταξίδια: Τι χρειάζεται να προσέχουμε
« Απάντηση #11 στις: Οκτώβριος 09, 2009, 00:26:15 πμ »
Υπάρχουν υπέρ και κατά στα ομαδικά και στα ατομικά ταξίδια. Γενικά προτιμώ να ταξιδεύω μόνη μου με την παρέα μου, κλείνω τα εισιτήρια μου και το ξενοδοχείο μου μέσω διαδικτύου ή μέσω ταξιδιωτικού πράκτορα. Αγοράζω έναν οδηγόκαι πάω εκεί που θέλω, κάθομαι όσο θέλω, δεν είμαι υποχρεωμένη να ανεχτώ την παρέα ατόμων που δεν μου ταιριάζουν. Όλα αυτά ισχύουν για την Ευρώπη, τις ΗΠΑ, τον Καναδά, την Αυστραλία, κάποιες χώρες τις Ασίας και κάποιες χώρες της Λατινικής Αμερικής.

Τα υπέρ στα ομαδικά ταξίδια είναι οι οικονομικότερες τιμές, το ότι πληρώνεις και μετά δεν νοιάζεσαι για τίποτα άλλο (δεν ψάχνεις για ξενοδοχεία, μεταφορές κλπ) Από την άλλη δεν μπορείς να καθίσεις όσο θέλεις σε ένα μέρος γιατί σε τρέχουν σαν το πρόβατο. Π.χ. μπορεί εμένα να με ενδιαφέρει ένα μουσείο πάρα πολύ και να θέλω να μείνω εκεί δύο ώρες, το γκρουπ προχωρεί στο τσάκα τσάκα να τα δεις όλα σε μια ημέρα. Χώρια ότι αναγκάζεσαι να έχεις δίπλα σου ανθρώπους που μπορεί να μην ταιριάζεις.   

Αποσυνδεδεμένος Kicky

  • Sr. Member
  • ****
  • Μηνύματα: 477
  • "πες μου ποιο φόβο αγάπησες πάλι..."
Απ: Ομαδικά ταξίδια: Τι χρειάζεται να προσέχουμε
« Απάντηση #12 στις: Οκτώβριος 09, 2009, 15:30:49 μμ »
Βασικά έχω καταλήξει πως η επιλογή του γκρουπ ή ατομικό είναι καθαρά θέμα φιλοσοφίας και ταξιδιωτικής αντίληψης. Συν και πλην υπάρχουν και στις δύο περιπτώσεις. Από προσωπική εμπειρία αλλά και λόγω δουλειάς το συμπέρασμα στο οποίο έχω φτάσει είναι πως το ιδανικό (για όσους από εμάς ονομάζουν εαυτούς ταξιδιώτες και όχι τουρίστες) είναι ένας συνδυασμός των δύο αυτών.
Τα ταξιδιωτικά γραφεία κρατούν ένα πολύ γερό χαρτί στα χέρια τους. Πολύ καλές τιμές σε αεροπορικά και ξενοδοχεία. Συνεπώς...δεν βρίσκω τίποτε καλύτερο στο να συγκεντρώσω την παρέα μου, να φτιάξουμε ένα μικρό γκρουπάκι, να καταρτίσουμε το πρόγραμμα που εμείς γουστάρουμε (διάρκεια, παροχές κλπ) και εν συνεχεία να το δώσουμε σε ένα γραφείο (οκ στην περίπτωση μου σε ένα συγκεκριμένο γραφείο) να μας το κοστολογήσει! Επιπλέον έτσι...εμείς έχουμε κάνει όλη τη δημιουργική δουλειά του σχεδιασμού (που για μένα είναι τόσο απολαυστικό όσο και το ίδιο το ταξίδι) και το γραφείο κάνει το χαμαλίκι των κρατήσεων!

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 30893
  • Φύλο: Άντρας
  • Τα ταξίδια σε κάνουν καλύτερο άνθρωπο!!
    • facebook/dktravelchat
Απ: Ομαδικά ταξίδια: Τι χρειάζεται να προσέχουμε
« Απάντηση #13 στις: Οκτώβριος 09, 2009, 15:47:59 μμ »
Συμφωνω με την Kicky!! :smile_:

Αποσυνδεδεμένος evi

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 3347
Απ: Ομαδικά ταξίδια: Τι χρειάζεται να προσέχουμε
« Απάντηση #14 στις: Οκτώβριος 09, 2009, 21:17:32 μμ »
Kicky, κατ' αρχήν καλησπέρα , χαίρομαι που σε γνωρίζω.

Αν δεν παινέψουμε το σπίτι μας θα πέσει να μας πλακώσει :laugh:

Αν κάποιος μπορεί να βρει φίλους - γνωστούς που να συμφωνούν γαι τον ίδιο προορισμό την ίδια ακριβώς εποχή και μπορούν να φτιάξουν γκρουπ είναι σούπερ. Αλλά στην πράξη για εμένα τουλάχιστον είναι δύσκολο, τα πιο πολλά άτομα που έχω μαζέψει για ταξίδι ήταν 4-5.

Κατά τα άλλα υπάρχουν τρόποι  πολλοί να ψάξει κανείς για οικονομικές λύσεις.Ειδικά σε αεροπορικά εισιτήρια υπάρχουν φοβερές προσφορές και σελίδες στο διαδίκτυο. Με τα ταξιδιωτικά πρακτορεία απλά δεν έχεις αυτήν την σκοτούρα.

Αλήθεια γνωρίζεις την Μάρα Κατσαρίδη; Εργάζεται στο γραφείο σας στο Σύνταγμα. Φοβερή επαγγελματίας. 

Αποσυνδεδεμένος Kicky

  • Sr. Member
  • ****
  • Μηνύματα: 477
  • "πες μου ποιο φόβο αγάπησες πάλι..."
Απ: Ομαδικά ταξίδια: Τι χρειάζεται να προσέχουμε
« Απάντηση #15 στις: Οκτώβριος 10, 2009, 11:47:49 πμ »
Γεια σου evi!
κι εγώ χαίρομαι, ελπίζω να τα πούμε κι από κοντά!
Εννοείται ξέρω τη Μάιρα...είναι ένα από τα σχετικά νέα αστεράκια μας στο γραφείο!
(κι επειδή τη χώνω συχνά γι' αυτό την καλοπιάνω δημοσίως!  :bigr:)

Αποσυνδεδεμένος evi

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 3347
Απ: Ομαδικά ταξίδια: Τι χρειάζεται να προσέχουμε
« Απάντηση #16 στις: Οκτώβριος 11, 2009, 02:06:42 πμ »
Kicky,

Θα χαρώ πολύ να βρεθούμε καιαπό κοντά. Είμαι σίγουρη πως έχουμε πολλά κοινά ενδιαφέροντα. Από ότι είδα σε άλλο θέμα, ο Δημήτρης σε ενημέρωσε για την αυριανή μας συνάντηση. Ελπίζω να τα καταφέρεις, αλλιώς στην επόμενη συνάντηση που θα κανονιστεί εγώ θα φροντίσω να είμαι εκεί. 

Αποσυνδεδεμένος Kicky

  • Sr. Member
  • ****
  • Μηνύματα: 477
  • "πες μου ποιο φόβο αγάπησες πάλι..."
Απ: Ομαδικά ταξίδια: Τι χρειάζεται να προσέχουμε
« Απάντηση #17 στις: Οκτώβριος 12, 2009, 09:48:41 πμ »
Καλημέρα Εύη!

Κι εγώ θα χαρώ να σε γνωρίσω από κοντά (όπως και τους υπόλοιπους!)
Ο καημένος ο Δημήτρης με ενημερώνει αλλά είμαι σε ένα τρέξιμο περίεργο και σημειώνω απουσίες διαρκώς!

Ελπίζω όμως στον επόμενο καφέ να είμαι παρούσα!!!!

Αποσυνδεδεμένος coolalexis

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 2793
  • Φύλο: Άντρας
  • Φεύγω...πάλι!
    • Αμμουδιά Σερρών
Απ: Ομαδικά ταξίδια: Τι χρειάζεται να προσέχουμε
« Απάντηση #18 στις: Ιούλιος 16, 2010, 10:37:00 πμ »
Οργανωμένα Ταξίδια

Εάν και εσείς, όπως και πολλοί άλλοι καταναλωτές, επιλέξετε τα "πακέτα διακοπών", δηλαδή τα οργανωμένα ταξίδια, τις οργανωμένες διακοπές και περιηγήσεις που προσφέρουν τα γραφεία τουρισμού, για να πραγματοποιήσετε τις διακοπές σας, καλό είναι να γνωρίζετε τα δικαιώματά σας και ποιες δυνατότητες προστασίας σας παρέχει η νομοθεσία.

Πρόκειται συγκεκριμένα για το Π.Δ. 339/96 περί οργανωμένων ταξιδιών, που εκδόθηκε σε εφαρμογή της Οδηγίας 90/314/ΕΟΚ της 13ης Ιουνίου 1990 "για τα οργανωμένα ταξίδια και τις οργανωμένες διακοπές και περιηγήσεις" (Επίσημη Εφημερίδα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων αριθ. L 158 της 23.6.90, σ. 59).

Να τι προβλέπει σε γενικές γραμμές:

α) Οργανωμένο Ταξίδι είναι κάθε ταξίδι, που προσφέρεται από τουριστικά γραφεία, που λειτουργούν νόμιμα (δηλαδή με σήμα του Ε.Ο.Τ.), υπερβαίνει τις 24 ώρες ή περιλαμβάνει διανυκτέρευση και περιλαμβάνει δύο τουλάχιστον από τις ακόλουθες υπηρεσίες:

μεταφορά
διαμονή
άλλες τουριστικές υπηρεσίες μη συμπληρωματικές της μεταφοράς ή της διαμονής, που αντιπροσωπεύουν σημαντικό τμήμα της τιμής του οργανωμένου ταξιδιού
Το οργανωμένο ταξίδι μπορεί να πωλείται με συνολική τιμολόγηση ή με χωριστή τιμολόγηση των επί μέρους υπηρεσιών, που το απαρτίζουν.

β) Η Σύμβαση είναι συμφωνία που συνδέει τον καταναλωτή με τον διοργανωτή ή και με τον πωλητή του οργανωμένου ταξιδιού.

γ) Ο Καταναλωτής είναι το πρόσωπο που αγοράζει ή αναλαμβάνει να αγοράσει το οργανωμένο ταξίδι.

δ) Ο Διοργανωτής είναι το πρόσωπο, Φυσικό ή Νομικό, το οποίο κατ’ επάγγελμα διοργανώνει οργανωμένα ταξίδια και τα πωλεί ή τα προσφέρει προς πώληση απ΄ ευθείας ή μέσω πωλητή.

ε) Ο Πωλητής είναι το πρόσωπο Φυσικό ή Νομικό που πωλεί ή προσφέρει προς πώληση το οργανωμένο ταξίδι που έχει προγραμματίσει ο διοργανωτής.

Το Π.Δ. 339/96 προβλέπει την υποχρέωση του διοργανωτή ή πωλητή του ταξιδιού να κοινοποιεί στον Καταναλωτή την περιγραφή του καθώς και την τιμή του, πριν από τη σύναψη της σύμβασης, χωρίς να περιλαμβάνει απατηλές ενδείξεις. Ο διοργανωτής δεν υποχρεώνεται να διαθέτει διαφημιστικά φυλλάδια, για την ενημέρωση των Καταναλωτών, όταν όμως το κάνει θα πρέπει να αναφέρει, με σαφή τρόπο, την τιμή και πληροφορίες για τον προορισμό, τα μέσα μεταφοράς (χαρακτηριστικά και κατηγορίες), τον τύπο του καταλύματος (ανέσεις και χαρακτηριστικά), τα παρεχόμενα γεύματα, το δρομολόγιο, πληροφορίες, σχετικά με τα διαβατήρια κ.λ.π., την προκαταβολή και στην περίπτωση που η πραγματοποίηση του οργανωμένου ταξιδιού απαιτεί ένα ελάχιστο αριθμό ατόμων, την προθεσμία, για την ειδοποίηση του Καταναλωτή, αν ματαιωθεί το ταξίδι.

Στον Καταναλωτή πρέπει να παρέχονται, πριν από τη σύναψη της σύμβασης, γραπτώς ή με άλλη μορφή, γενικές πληροφορίες, σχετικά με τους όρους που ισχύουν, όσον αφορά τα διαβατήρια, τις θεωρήσεις, τον απαιτούμενο για την έκδοσή τους χρόνο καθώς και τυχόν υγειονομικές διατυπώσεις. Επίσης, πρέπει να παρέχονται στον Καταναλωτή, εγκαίρως, πληροφορίες σχετικά με τα ωράρια, τις ενδιάμεσες στάσεις, τις ανταποκρίσεις, τη θέση του ταξιδιώτη καθώς και το όνομα, τη διεύθυνση και τον αριθμό τηλεφώνου του τοπικού αντιπροσώπου του διοργανωτή, ελλείψει δε αυτού, τα στοιχεία των τοπικών φορέων, που μπορούν να βοηθήσουν, σε περίπτωση δυσχερειών. Πριν από τη σύναψη της σύμβασης, ο Καταναλωτής πρέπει να ενημερώνεται, σχετικά με τους όρους ασφάλισης του ταξιδιού.

Η σύμβαση που συνάπτεται μεταξύ Καταναλωτή και διοργανωτή/πωλητή πρέπει να συνάπτεται εγγράφως και να αναφέρει:

α) τον προορισμό του ταξιδιού,

β) τα μέσα μεταφοράς,

γ) πληροφορίες σχετικά με τα καταλύματα, όταν το ταξίδι περιλαμβάνει διανυκτερεύσεις,

δ) αν απαιτείται ένας ελάχιστος αριθμός ατόμων, για την πραγματοποίηση του ταξιδιού και σ' αυτήν την περίπτωση την προθεσμία για την ειδοποίηση του Καταναλωτή, αν υπάρχει ματαίωση του ταξιδιού,

ε) το δρομολόγιο,

στ) τις επισκέψεις, εκδρομές ή άλλες υπηρεσίες, που περιλαμβάνονται στη συνολική τιμή,

ζ) τα στοιχεία του διοργανωτή/πωλητή και της ασφάλισης,

η) την τιμή του οργανωμένου ταξιδιού, κάθε ενδεχόμενη αναθεώρησή της και τα τέλη και φόρους, εφόσον δεν περιλαμβάνονται στη συνολική τιμή,

θ) το χρονοδιάγραμμα και τις λεπτομέρειες πληρωμής της τιμής,

ι) τις ιδιαίτερες επιθυμίες, που ο Καταναλωτής γνωστοποιεί στο διοργανωτή, κατά την κράτηση και ια) τις προθεσμίες, εντός των οποίων ο Καταναλωτής θα πρέπει να διαμαρτυρηθεί για μη εκτέλεση ή πλημμελή εκτέλεση της σύμβασης.

Οι καθοριζόμενες στη σύμβαση τιμές δεν μπορούν να μεταβληθούν, σε βάρος του Καταναλωτή, εκτός εάν επέλθουν μεταβολές σχετικές με το κόστος της μεταφοράς, τα τέλη και τους φόρους που οφείλονται για ορισμένες υπηρεσίες καθώς και τις τιμές συναλλάγματος. Ακόμα, όμως, και αν συντρέχουν αυτές οι εξαιρετικές περιπτώσεις, η συμβατική τιμή δεν μπορεί να μεταβληθεί στο χρονικό διάστημα των 20 ημερών, πριν από την αναχώρηση.

Εάν, πριν από την αναχώρηση, ο διοργανωτής υποχρεωθεί να τροποποιήσει, σε σημαντικό βαθμό, ένα από τα ουσιαστικά στοιχεία της σύμβασης, όπως είναι π.χ. η τιμή, πρέπει να το γνωστοποιήσει το ταχύτερο δυνατόν στον Καταναλωτή, ο οποίος έχει τις εξής δύο δυνατότητες:

α) είτε να καταγγείλει τη σύμβαση, χωρίς να υποστεί κυρώσεις,

β) είτε να αποδεχθεί μία τροποποιητική πράξη της σύμβασης, που θα καθορίζει τις τροποποιήσεις και τις επιπτώσεις τους στις τιμές.

Σε περίπτωση που ο Καταναλωτής καταγγείλει τη σύμβαση, αλλά και εάν για οποιονδήποτε λόγο που δεν οφείλεται σε υπαιτιότητα του Καταναλωτή, ο διοργανωτής ματαιώσει το ταξίδι, ο Καταναλωτής δικαιούται:

α) είτε να απαιτήσει ένα άλλο οργανωμένο ταξίδι ίδιας ή ανώτερης ποιότητας,

β) είτε να ζητήσει την επιστροφή των καταβληθέντων από αυτόν ποσών.

Ουσιώδης όρος της σύμβασης, ο οποίος επιβάλλεται από τις διατάξεις του Προεδρικού Διατάγματος, είναι η παροχή εγγύησης στον Καταναλωτή, για την καλή εκτέλεση της σύμβασης και για την άμεση επιστροφή των καταβληθέντων, σε περίπτωση αφερεγγυότητας ή πτώχευσης. Η εγγύηση αυτή εξασφαλίζεται με τη μορφή της υποχρεωτικής ασφάλισης των αντίστοιχων κινδύνων (πλημμελής εκτέλεση της παροχής, αφερεγγυότητα ή πτώχευση του διοργανωτή ή πωλητή). Δυστυχώς, όμως, η ασφάλιση αυτή δε μας καλύπτει σε περιπτώσεις ατυχημάτων ή κλοπής των προσωπικών μας ειδών.

 

Ο Καταναλωτής πρέπει να γνωρίζει ότι:

Εάν, μετά την αναχώρηση, υπάρξει αδυναμία παροχής σημαντικού τμήματος των προβλεπόμενων στη σύμβαση υπηρεσιών, ο διοργανωτής προβαίνει σε άλλους διακανονισμούς, χωρίς πρόσθετη επιβάρυνση του Καταναλωτή, για τη συνέχιση του ταξιδιού και, ενδεχομένως, αποζημιώνει τον Καταναλωτή. Όταν δεν είναι δυνατό να επέλθει τέτοιος διακανονισμός ή ο Καταναλωτής δεν τον αποδέχεται, ο διοργανωτής παρέχει στον Καταναλωτή μεταφορικό μέσο, για να επιστρέψει στον τόπο αναχώρησης ή σε άλλο συμφωνημένο σημείο επιστροφής και, ενδεχομένως, του παρέχει αποζημίωση.

Ο διοργανωτής και ο πωλητής, που φέρονται ως συμβαλλόμενα μέρη σε μία σύμβαση οργανωμένου ταξιδιού, φέρουν ευθύνη έναντι του Καταναλωτή για την καλή εκπλήρωση των υποχρεώσεων που απορρέουν από τη σύμβαση. Επίσης, φέρουν ευθύνη για τις ζημίες που υφίσταται ο καταναλωτής, λόγω μη εκτέλεσης ή πλημμελούς εκτέλεσης της σύμβασης, εκτός αν για τις παραλείψεις κατά την εκτέλεση της σύμβασης ευθύνεται, αποκλειστικά, ο Καταναλωτής ή τρίτο πρόσωπο.

Αποδεικτικό στοιχείο, για τον έλεγχο εφαρμογής της νομοθεσίας και της εκπλήρωσης των συμβατικών υποχρεώσεων του πράκτορα, είναι η γραπτή σύμβαση. Ο Καταναλωτής υπογράφει τη σύμβαση, αφού βεβαιωθεί, ότι έχουν περιληφθεί σ' αυτήν όλοι οι συμφωνημένοι όροι και αφού ενημερωθεί, για όλα τα βασικά ζητήματα, που προβλέπονται στο διάταγμα και τον ενδιαφέρουν. Ο Καταναλωτής απαιτεί αντίγραφο της σύμβασης, που υπέγραψε. Σε περίπτωση, που προκαταβάλλει κάποιο χρηματικό ποσό, απαιτεί απόδειξη για το ποσό της προκαταβολής.

Με το Προεδρικό Διάταγμα εξασφαλίζεται:

Η συνολική και σε όλα τα στάδια του ταξιδιού εξυπηρέτηση του Καταναλωτή.
Η αποτελεσματική διεκδίκηση των όσων συμφωνηθούν μεταξύ του τουριστικού πράκτορα και του Καταναλωτή.
Η αποζημίωση του Καταναλωτή, σε περίπτωση αθέτησης παροχής των συμφωνηθεισών υπηρεσιών ως προς το εύρος και ως προς την ποιότητά τους.
Η άμεση επιστροφή των καταβληθέντων ποσών για το τμήμα των υπηρεσιών, που δεν προσφέρθηκαν, στις περιπτώσεις πτώχευσης ή παύσης πληρωμών (αφερεγγυότητας) του τουριστικού πράκτορα.
Συνολικά υπεύθυνος έναντι του Καταναλωτή είναι ο διοργανωτής ή/και ο πωλητής του οργανωμένου ταξιδιού (δηλαδή ο τουριστικός πράκτορας, από τον οποίο "αγοράστηκε" το οργανωμένο ταξίδι). Ο τουριστικός πράκτορας είναι υπεύθυνος ακόμη και για το τμήμα των υπηρεσιών που δεν παράγονται από τον ίδιο, αλλά από άλλες συνεργαζόμενες επιχειρήσεις (π.χ. ξενοδοχεία, κέντρα εστίασης κ.λ.π.).

Σε περίπτωση που ο Καταναλωτής δεν μπορεί να συμμετάσχει στο οργανωμένο ταξίδι, μπορεί να εκχωρεί την κράτησή του 5 εργάσιμες ημέρες, πριν την αναχώρηση, σε άλλο πρόσωπο.

Για οποιοδήποτε πρόβλημα σχετικά με οργανωμένα ταξίδια επικοινωνήστε με τον ΕΟΤ, ο οποίος παρέχει ειδική προστασία στον τουρίστα ως καταναλωτή, και στα πιο κάτω θέματα :

Οι σχέσεις ξενοδόχων (καθώς και των εξομοιούμενων με αυτούς επιχειρηματιών) και πελατών αυτών
O καθορισμός των τιμών
Άγρα πελατών και κατευθυνόμενες αγορές (κατευθυνόμενο shopping)

www.efpolis.gr

Συνδεδεμένος elina

  • Διαχειριστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 3544
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Ταξιδεύω... άρα ζω!
    • Travelchat
Απ: Ομαδικά ταξίδια: Τι χρειάζεται να προσέχουμε
« Απάντηση #19 στις: Ιούλιος 22, 2011, 11:30:22 πμ »
Τι πρέπει να προσέχουμε στα πακέτα οργανωμένων ταξιδιών

«Ασπίδα» απέναντι στις κακοτοπιές και την παραπλανητική διαφήμιση παρέχει η ελληνική και κοινοτική νομοθεσία στους καταναλωτές που...
 επιλέγουν πακέτα οργανωμένων ταξιδιών.
Παράλληλα, εξαιρετικά χρήσιμες μπορεί να φανούν στους ταξιδιώτες οι καλύψεις -άγνωστες στους περισσότερους- τις οποίες παρέχουν ορισμένες πιστωτικές κάρτες, αλλά και ασφαλιστικές εταιρείες.

Τα παραπάνω επισημαίνει το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕ.Π.ΚΑ.), με έδρα τη Θεσσαλονίκη, που, εν όψει διακοπών, παρέχει χρήσιμες πληροφορίες προς ναυτιλλομένους.

Με βάση την ανακοίνωση του ΚΕ.Π.ΚΑ., το ΑΠΕ-ΜΠΕ σταχυολόγησε μια σειρά από πληροφορίες που απαντούν σε βασικά ερωτήματα του καταναλωτή.

Τι πρέπει να γνωρίζω πριν από την υπογραφή σύμβασης με πρακτορείο;

-Πριν από τη σύναψη της σύμβασης, ο διοργανωτής/πωλητής του οργανωμένου ταξιδιού υποχρεούται, βάσει νομοθεσίας, να κοινοποιεί στον καταναλωτή την περιγραφή του προσφερόμενου προϊόντος και την τιμή του, χωρίς απατηλές ενδείξεις.

-Πριν υπογράψει για το ταξίδι του, ο καταναλωτής πρέπει να έχει στη διάθεσή του, γραπτώς ή με άλλη μορφή, γενικές πληροφορίες σχετικά με τους ισχύοντες όρους για: διαβατήρια, θεωρήσεις (visas) και τον απαιτούμενο για την έκδοσή τους χρόνο και τυχόν υγειονομικές διατυπώσεις. Επίσης, πρέπει να παρέχονται στον καταναλωτή, εγκαίρως, πληροφορίες σχετικά με: ωράρια, ενδιάμεσες στάσεις, ανταποκρίσεις, θέση ταξιδιώτη, όνομα-διεύθυνση-αριθμός τηλεφώνου του τοπικού αντιπροσώπου του διοργανωτή (ελλείψει δε αυτού, τα στοιχεία των τοπικών φορέων, που μπορούν να βοηθήσουν, σε περίπτωση δυσχερειών).

-Πριν από τη σύναψη της σύμβασης, ο καταναλωτής πρέπει να ενημερώνεται σχετικά με τους όρους ασφάλισης του ταξιδιού.

Τι πρέπει να αναφέρει η σύμβαση που θα υπογράψω;

Η σύμβαση που θα υπογράψει ο καταναλωτής με τον διοργανωτή/πωλητή πρέπει να αναφέρει: α) τον προορισμό του ταξιδιού, β) τα μέσα μεταφοράς, γ) πληροφορίες για τα καταλύματα, δ) αν απαιτείται ελάχιστος αριθμός ατόμων, για την πραγματοποίηση του ταξιδιού και σ' αυτήν την περίπτωση την προθεσμία για την ειδοποίηση του καταναλωτή, αν υπάρχει ματαίωση του ταξιδιού, ε) το δρομολόγιο, στ) τις επισκέψεις, εκδρομές ή άλλες υπηρεσίες που περιλαμβάνονται στη συνολική τιμή, ζ) τα στοιχεία του διοργανωτή/πωλητή και της ασφάλισης, η) την τιμή του οργανωμένου ταξιδιού, κάθε ενδεχόμενη αναθεώρησή της και τα τέλη και φόρους, εφόσον δεν περιλαμβάνονται στη συνολική τιμή, θ) το χρονοδιάγραμμα και τις λεπτομέρειες πληρωμής, ι) τις ιδιαίτερες επιθυμίες, που ο καταναλωτής γνωστοποιεί στο διοργανωτή, κατά την κράτηση και ια) τις προθεσμίες, εντός των οποίων ο καταναλωτής πρέπει να διαμαρτυρηθεί για μη εκτέλεση ή πλημμελή εκτέλεση της σύμβασης.

Η γραπτή σύμβαση είναι αποδεικτικό στοιχείο για τον έλεγχο των συμβατικών υποχρεώσεων του πράκτορα. Γι’ αυτό και ο καταναλωτής πρέπει ν' απαιτεί αντίγραφο της σύμβασης.

Πόσες μέρες πριν μπορεί το πρακτορείο να αλλάξει την τιμή του πακέτου που έκλεισα;

Οι καθοριζόμενες στη σύμβαση τιμές δεν μπορούν να μεταβληθούν εις βάρος του καταναλωτή, εκτός εάν επέλθουν μεταβολές σχετικές με: κόστος μεταφοράς, τέλη και φόρους, τιμές συναλλάγματος.
Ακόμη, όμως, και αν συντρέχουν αυτές οι εξαιρετικές περιπτώσεις, η συμβατική τιμή δεν μπορεί να μεταβληθεί στο χρονικό διάστημα των 20 ημερών, πριν από την αναχώρηση.

Τι γίνεται αν για κάποιο λόγο δεν μπορώ τελικά να συμμετάσχω στο οργανωμένο ταξίδι;

Σε περίπτωση που ο καταναλωτής δεν μπορεί να συμμετάσχει στο οργανωμένο ταξίδι, μπορεί να εκχωρεί την κράτησή του πέντε εργάσιμες ημέρες, πριν από την αναχώρηση, σε άλλο πρόσωπο.

Τι γίνεται αν ο διοργανωτής του ταξιδιού αλλάξει τους όρους ή το ματαιώσει;

Εάν, πριν από την αναχώρηση, ο διοργανωτής υποχρεωθεί να τροποποιήσει, σε σημαντικό βαθμό, ένα από τα ουσιαστικά στοιχεία της σύμβασης (π.χ. τιμή), πρέπει να το γνωστοποιήσει το ταχύτερο.

Ο καταναλωτής έχει τότε τις εξής δυνατότητες: α) να καταγγείλει τη σύμβαση άνευ κυρώσεων, β) να αποδεχθεί τροποποίησή της.

Σε περίπτωση που ο καταναλωτής καταγγείλει τη σύμβαση, αλλά και εάν, για οποιονδήποτε λόγο, που δεν οφείλεται σε υπαιτιότητα του υποψήφιου ταξιδιώτη, ο διοργανωτής ματαιώσει το ταξίδι, ο πελάτης δικαιούται: α) να απαιτήσει άλλο οργανωμένο ταξίδι ίδιας/ανώτερης ποιότητας, β) να ζητήσει την επιστροφή των καταβληθέντων ποσών.

Ουσιώδης όρος της σύμβασης είναι η παροχή εγγύησης στον καταναλωτή, για την καλή εκτέλεσή της και την άμεση επιστροφή των καταβληθέντων, σε περίπτωση αφερεγγυότητας ή πτώχευσης. Η εγγύηση αυτή εξασφαλίζεται, με τη μορφή της υποχρεωτικής ασφάλισης των αντίστοιχων κινδύνων. Δυστυχώς, όμως, η ασφάλιση αυτή δεν καλύπτει τους καταναλωτές, σε περιπτώσεις ατυχημάτων ή κλοπής των προσωπικών τους ειδών.

Πώς μπορώ να χρησιμοποιήσω την πιστωτική μου κάρτα σε περίπτωση κλοπής ή ατυχήματος;

Πριν από την αναχώρησή τους, οι καταναλωτές καλό είναι να ενημερώνονται για τις δυνατότητες που προσφέρει η πιστωτική τους κάρτα. Κι αυτό επειδή, όπως επισημαίνει το ΚΕ.Π.ΚΑ., πολλές κάρτες παρέχουν στους κατόχους τους χρήσιμες καλύψεις, με την προϋπόθεση ότι τα έξοδα μετάβασης ή διαμονής έχουν πληρωθεί με πιστωτική κάρτα.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα πάντα με το ΚΕ.Π.ΚΑ., η τράπεζα αποζημιώνει, για προσωπικό ατύχημα του καταναλωτή, κατά τη διάρκεια των διακοπών, αντικαθιστά τα αντικείμενα, που αγοράσαμε με την πιστωτική κάρτα, αν αυτά απολεσθούν, καλύπτει τα έξοδα, στα οποία, τυχόν, θα υποβληθεί το άτομο, εξαιτίας μιας καθυστερημένης πτήσης.

Παράλληλα, σε περίπτωση καθυστέρησης παραλαβής των αποσκευών μας, μας καλύπτει τα έξοδα, για την αγορά ειδών πρώτης ανάγκης.

Μπορώ να έχω κάποια τουριστική βοήθεια μέσω ασφαλιστικής εταιρείας;

Μία άλλη δυνατότητα που παρέχουν ορισμένες ασφαλιστικές εταιρείες είναι -σύμφωνα με το ΚΕ.Π.ΚΑ.- η τουριστική βοήθεια. Σε περίπτωση ατυχήματος, παρέχεται μεταφορά από τον τόπο του ατυχήματος στην οικία του ασφαλισμένου, με ταυτόχρονη παραλαβή αποσκευών και προσωπικών ειδών, γίνεται επί τόπου επισκευή του οχήματός, αν αυτό είναι δυνατό, ενώ παρέχεται φύλαξη του αυτοκινήτου

πηγή: tromaktiko.gr
Ένα χαμόγελο αξίζει πολλά. Κάνει πλούσιο εκείνον που το παίρνει... χωρίς να κάνει φτωχότερο εκείνον που το δίνει!