Αποστολέας Θέμα: Ζάκυνθος  (Αναγνώστηκε 7517 φορές)

Συνδεδεμένος McElk

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 547
Ζάκυνθος
« στις: Αύγουστος 13, 2014, 22:46:08 μμ »
Εισαγωγή
Αρχικά είχαμε την Πάτμο σαν σκέψη για τις διακοπές φέτος αλλά πλησιάζοντας οι μέρες και ψάχνοντας για ακτοπλοϊκά (4 άτομα και αυτοκίνητο) διαπίστωσα ότι θέλαμε κάπου 1000 ευρώ για μετάβαση-επιστροφή (περιλαμβανομένης και της οδικής διαδρομής από Θεσ/νικη). Έτσι άλλαξε το πρόγραμμα και προτιμήσαμε το «Ωραίο Τζάντε» όπου τα παραπάνω έξοδα περιοριζόταν στο ένα τέταρτο και όλοι πηγαίναμε για πρώτη φορά.      

1η μέρα
Μέσω Εγνατίας οδού μέχρι Γιάννενα και συνεχίζοντας στην Ιονία οδό (αυτοκινητόδρομος μόνο κατά το 1/5 ) περάσαμε την εντυπωσιακότατη γέφυρα Ρίο-Αντίρριο και συνεχίσαμε για Κυλλήνη. Είχαμε στη διάθεσή μας μιάμιση ώρα μέχρι την αναχώρηση του πλοίου και καθίσαμε για μπύρες και ψαρομεζέδες στην ταβέρνα Σου – Μου στον παραλιακό δρόμο λίγο μετά το λιμανάκι.Στο νησί είχα επιλέξει για διαμονή την περιοχή Τσιλιβί (ξεν. Park) σαν βαρυκεντρική για τις διαδρομές μας αλλά εν τέλει διαπίστωσα ότι συμφερότερο θα ήταν αν μέναμε στις νότιες παρυφές της Χώρας ή στο Αργάσι. Απογευματινό μπάνιο στο Porto Zoro και δείπνο σε παραθαλάσσια ταβέρνα στην παραλία Άμπουλα (περιοχή Τραγάκι) όπου δοκίμασα το περίφημο κουνέλι μαγειρεμένο με κόκκινη σάλτσα και το ντόπιο Ζακυνθινό κρασί.

2η μέρα
Στο λιμανάκι Κεριού όπου πήγαμε το πρωί υπήρχαν πλοιάρια τα οποία κάνουν βόλτα στο Μαραθονήσι και σε σπηλιές στην περιοχή του Μαραθιά (3ώρες/15ευρώ το άτομο). Αν έχει όμως κανείς κάποια εμπειρία από βαρκούλα με μηχανή μπορεί να νοικιάσει μια για 3 ώρες - δεν χρειάζεται κάποιο δίπλωμα. Έτσι επειδή και εγώ και ο κουμπάρος είχαμε κάποιες γνώσεις από εξωλέμβια νοικιάσαμε βαρκούλα με 65 ευρώ οι 4. Στην τιμή συμπεριλαμβανόταν και τα καύσιμα. Αρχικά κατευθυνθήκαμε στο βραχώδες (σε σχήμα πετάλου) νησάκι Cameo μπροστά στον Άγ. Σώστη.



Συνδέεται μέσω ξύλινης πεζογέφυρας με το λιμανάκι του Αγ. Σώστη, την ημέρα λειτουργεί ως καφετερία (είσοδος 4 ευρώ με καφέ μπύρα ή αναψυκτικό) και το βράδυ ως μπαράκι (είσοδος 8 ευρώ με ποτό). Στη συνέχεια στο Μαραθονήσι στην προστατευόμενη ακτή όπου γεννούν τα αυγά οι χελώνες καρέτα-καρέτα



και κάνοντας το γύρο του νησιού σε μία παραλία για μπάνιο και επίσκεψη σε δύο παρακείμενα σπήλαια.



Φεύγοντας οι άντρες ως θαλασσόλυκοι «του γλυκού νερού» ξεχάσαμε να τραβήξουμε την άγκυρα με αποτέλεσμα να σέρνεται στο βυθό, να κοπή από το σχοινί της και να υπομένουμε για το υπόλοιπο της ημέρας την καζούρα από τις συζύγους. Περάσαμε από τις καμάρες στην περιοχή του Μαραθιά



και παραδώσαμε την βάρκα. Για την χαμένη άγκυρα δεν μας χρέωσαν τίποτα. Καθίσαμε για μπύρες στο Marathias star και αράξαμε για ξεκούραση στην ακτή του Μαραθιά. Αργά το απόγευμα για βραδινό προτιμήσαμε την ταβέρνα Βότσαλο στην ίδια περιοχή και κατόπιν πήγαμε στο ακρωτήριο του Κεριού για να δούμε το ηλιοβασίλεμα μαζί με αρκετό κόσμο.

       

3η μέρα
Στην προστατευόμενη παραλία του Γέρακα μια κοπέλα στην είσοδο μας ενημέρωσε για το που επιτρέπετε να καθίσουμε και να κινηθούμε ώστε να μην πειράξουμε τα θαμμένα στην άμμο αυγά των χελωνών. Στο δεξί τμήμα της μεγάλης παραλίας υπήρχαν ομπρέλες με ξαπλώστρες (8 ευρώ) ενώ στο αριστερό όπου κυρίως ήταν οι φωλιές είχε λίγο κόσμο στα πρώτα 4-5 μέτρα από την ακτή.



Άκρη αριστερά μερικά ζευγάρια έκαναν γυμνισμό. Φεύγοντας αργά το μεσημέρι περάσαμε από ένα περίπτερο στην είσοδο όπου ένας νεαρός μας έκανε μία ολιγόλεπτη αλλά πολύ ενδιαφέρουσα ενημέρωση για τη ζωή και την αναπαραγωγή των χελωνών. Κατά την επιστροφή σταματήσαμε για μπύρες στο μπητς μπαρ Azzuro στο  Porto Zoro όπου στην παραλία κοντά στα βραχάκια



έκαναν ετοιμασίες για έναν πολιτικό γάμο το ίδιο βράδυ. Στη βραδινή μας έξοδο περάσαμε από τον λόφο Μπόχαλη για να δοκιμάσουμε στο καφέ-ζαχαροπλαστείο του Λάτα



την παραδοσιακή Φρυγανιά αγναντεύοντας την Χώρα από ψηλά



αλλά το κάστρο που υπάρχει εκεί το βρήκαμε κλειστό.



Για δείπνο κατεβήκαμε στην πόλη στην ψαροταβέρνα Θύμαλος στον παραλιακό δρόμο. Κατά τύχη βρήκαμε τραπέζι, γινόταν το έλα να δεις από κόσμο και οι τιμές πολύ χαμηλές χωρίς να υπολείπεται η ποιότητα. (εμφιαλωμένο ζακυνθινό κρασί : 5 ευρώ η φιάλη !)

4η μέρα
Ξεκινήσαμε για να επισκεφθούμε την διάσημη παραλία Ναυάγιο. Μετά αρκετή διαδρομή φθάσαμε στο πόρτο Βρώμη στην δυτική πλευρά του νησιού από όπου αναχωρούν πλοιάρια για το Ναυάγιο. Δυστυχώς είχε αέρα και απαγορευτικό για μικράσκάφη. Συνεχίσαμε μέσω Αναφωνήτριας για να δούμε το μέρος από ψηλά. Στην διαδρομή σταματήσαμε στην μονή  Αναφωνήτριας για επίσκεψη στην εκκλησία του μοναστηριού



και καφεδάκι σε καντίνα δίπλα στη είσοδο της μονής. Ο σκέτος ελληνικός που παρήγγειλα ήταν σκέτη απογοήτευση ενώ απέναντι δίπλα σε ένα κιόσκι με τουριστικά κάποιος είχε δέσει ένα γαϊδαράκο και του είχε βάλει ένα πανεράκι μπροστά  με μια ταμπελίτσα στα αγγλικά «βοηθήστε με να βγάλω το χειμώνα» Επαίτης γάιδαρος !!! Τι άλλο θα δούμε !  
Μετά λίγο δρόμο φθάσαμε στην άκρη του γκρεμού όπου υπάρχει μια μικρή εξέδρα για τη θέαση. Από το σημείο φαινόταν μόνο ο μισός κόλπος ενώ υπήρχε πλήθος τουριστών που ολοένα και μεγάλωνε. Μέτρησα 4 λεωφορεία μόνο του Μουζενίδη με Ρώσους. Από ένα κακοτράχαλο μονοπάτι προχωρήσαμε ένα δεκάλεπτο στα δεξιά όπου η θέαση ήταν πολύ καλύτερη.



Για το περπάτημα εδώ οι σαγιονάρες είναι ακατάλληλες. Χρειάζεται κλειστό αθλητικό παπούτσι ή καλύτερα … αρβύλα.
Στην επιστροφή κατεβήκαμε στο πόρτο Λιμνιώνα μια μικροσκοπική παραλία με βράχια.  Υπήρχε και ένα ταβερνάκι που είχε σε πλάτωμα μερικές ομπρέλες-ξαπλώστρες. Τη βρήκαμε ακατάλληλη για μας - είχε μόνο νεαρόκοσμο - και έτσι φύγαμε. Το μπάνιο μας τελικά το κάναμε αργά το μεσημέρι μπροστά στο μπητς μπαρ Τροπικάνα στο Βασιλικό όπου και καθίσαμε για τις μπύρες. Για βράδυ είχαμε κάνει κράτηση πάλι στη ίδια περιοχή στον Αδελφό του Κώστα, μια ταβέρνα με καντάδες καλό φαγητό και καλές τιμές.

5η μέρα
Κατευθυνθήκαμε βόρεια με πρώτη στάση την παραλία Ξύγκια μια μικροσκοπική παραλία με μυρωδιά υδρόθειου αλλά όχι σε ενοχλητικό βαθμό.



Το νερό ήταν κατά περιοχές ζεστό ή κρύο ενώ μια σπηλιά συμπλήρωνε το σκηνικό.



Από την καντίνα ψηλά στο επίπεδο του δρόμου κατέβαιναν οι παραγγελίες στην παραλία με ένα ευφυές όσο και απλό σύστημα τελεφερίκ πού για μηχανισμό είχε τον σκελετό και τα πεντάλ ενός ποδηλάτου. Μείναμε ένα δίωρο εδώ και συνεχίσαμε για Μακρύ Γιαλό λίγα χιλιόμετρα παραπέρα, μια παραλία δίπλα στο δρόμο με ευκολότατη πρόσβαση.



Συνεχίσαμε τον οδικό γύρο του νησιού περνώντας από ορεινά χωριά. Από κάποιο τυροκομείο αγοράσαμε το περίφημο τοπικόλαδοτύρι.       Είχε πάει απόγευμα όταν φτάσαμε στο χωριό Κοιλιόμενος στην ονομαστή ταβέρνα Αλτζερίνοι για φαγητό. Παλιό πέτρινο αρχοντικό με βαριά ξύλινη διακόσμηση και ζωντανή μουσική το βράδυ.



Η ποιότητα του φαγητού όμως δεν με ενθουσίασε και τις τιμές τις βρήκα μάλλον ακριβές. Αργά το βράδυ κάναμε τις βόλτες μας στο Τσιλιβί όπου και το ξενοδοχείο μας, τον οικισμό όμως τον βρήκα παντελώς αδιάφορο.

6η μέρα
Η παραλία του Γέρακα εν τέλει είναι σταθερή αξία. Κάτι ξέρουν οι χελώνες. Ξαναπήγαμε. Αργά το μεσημέρι φύγαμε για την γειτονική παραλία Δάφνη. Η πρόσβαση εδώ μέσω χωματόδρομου είναι ιδιαίτερα επίπονη. Ο δρόμος είναι κατάλληλος μάλλον για τζιπ παρά για κοινά οχήματα. Και όμως ήταν γεμάτη κόσμο. Εδώ υπάρχουν 3-4 ταβερνάκια με δικό τους χώρο για ομπρέλες–ξαπλώστρες τα οποία δεν χρεώνουν εφ όσον πάρεις κάτι. Η παραλία είναι γεμάτη με σημάνσεις για φωλιές χελωνών. Το μέρος θύμιζε τροπικούς.



Μετά το μπάνιο καθίσαμε για ένα τσιπουράκι με ψαρομεζέδες στο ταβερνάκι Μπελ Μάρε. Οι τιμές ήταν αρκετά τσιμπημένες και οι μερίδες μικροσκοπικές. Στην επιστροφή μπαίνοντας στη Χώρα από μια βιοτεχνία αγοράσαμε το παραδοσιακό Μαντολάτο και από κατάστημα λαχανικών τα περίφημα νεροκρέμμυδα Ζακύνθου. Έχουν πενταπλάσιο μέγεθος από τα κοινά κρεμμύδια και καλλιεργούνται αποκλειστικά στο χωριό Κυψέλη. Πολλοί επισκέπτες τα αγοράζουν σαν αξιοπερίεργο και γι’ αυτό τα έχουν σε καταστήματα τυλιγμένα με σελοφάν. Ο κουμπάρος μου είχε την φαεινή ιδέα να μην πάρουμε τα τυλιγμένα γιατί είναι λέει πολύ τουριστικά αλλά τα αυθεντικά από το καφάσι. (Τρείς μέρες μετά το ταξίδι και ακόμη το αμάξι μυρίζει κρεμμυδίλα !!!). Για βραδινή έξοδο είχαμε κλείσει στο Πορτοκάλι ένα καταπληκτικό μπαρ-ρεστωραν στο Αργάσι. Χρειάζεται οπωσδήποτε κράτηση. Περιβάλλον, μουσική και εξαιρετικά φαγητά σε λογικότατες τιμές. Αν βρεθείτε στο νησί μην παραλείψετε να πάτε για ένα δείπνο.
 
7η μέρα
Φύγαμε πρωί για τον Αγ. Νικόλαο στα βόρεια του νησιού και πήραμε το πλοιάριο για Ναυάγιο και γαλάζιες σπηλιές (15 ευρώ το άτομο). Στην παραλία του Ναυαγίου γινόταν το έλα να δεις.



15-20 σκάφη μικρά-μεγάλα και εκατοντάδες κόσμου που δεν είχαν που να καθίσουν και που να κολυμπήσουν από την συρροή.



Το μέρος μύριζε καυσαέριο από τις μηχανές. Η εικόνα του τοπίου πολύ κατώτερη από αυτήν που βλέπει κανείς από ψηλά. Παρ’ όλα αυτά κάναμε το μπάνιο μας όπως-όπως βγάλαμε τις φωτογραφίες μας και σε μια ώρα μας ξαναπήρε το πλοιάριο για τις γαλάζιες σπηλιές. Μπήκαμε σε μία κολυμπώντας και το θέαμα ήταν εντυπωσιακό. Ο ήλιος αντανακλούσε στη άσπρη άμμο του βυθού και πραγματικά το εσωτερικό του σπηλαίου φωτιζόταν με γαλαζωπές ανταύγειες ! Το σκαφάκι μας πέρασε στη συνέχεια κάτω από πέτρινες καμάρες



και μας ξανάφερε στον Αγ. Νικόλαο. Στην επιστροφή μας για Τσιλιβί καθίσαμε για παγωτό στο καφέ El Sueno απέναντι από το Μικρό Νησί, κοντά στον Μακρύ Γιαλό. Για βράδυ είχαμε ακούσει για πανηγύρι στον Αγ. Σώστη με βαρκαρόλες και αποφασίσαμε να πάμε. Περνώντας από τη Χώρα ανεβήκαμε στο λόφο Στράνη δίπλα στη Μπόχαλη όπου υπήρχε ένα μνημείο του Δ. Σολωμού.



Από εκείνο το σημείο λέγεται ότι ο Σολωμός έβλεπε τους καπνούς από τις φωτιές κατά την έξοδο του Μεσολογγίου, εμπνεύσθηκε και έγραψε τον Εθνικό Ύμνο. Μάλλον όμως για αστικός μύθος μου φαίνεται. Η ευθεία απόσταση είναι 80 χιλιόμετρα. Απίθανο να φαινόταν οι καπνοί από τόσο μακριά. Το μέρος παραμελημένο, ξερά χόρτα, σπασμένα πλακάκια, καμία κατατοπιστική πινακίδα … Αθάνατη Ελλάδα !! Συνεχίσαμε για Αγ. Σώστη όπου μας περίμενε απογοήτευση. Το πανηγύρι ήταν απλώς μια εξέδρα με ολιγομελές συγκρότημα με λαϊκό πρόγραμμα και δυο μεγάλες βάρκες που έκαναν βόλτες τον κόσμο. Σε τίποτα δεν θύμιζε τις στολισμένες και φωταγωγημένες βαρκούλες με κανταδόρους που είχαμε δει πριν λίγα χρόνια στη Κεφαλονιά στο πανηγύρι του Άσσου. Για φαγητό μας είχαν συστήσει την ταβέρνα El Greco. Μια κλασσική ελληνική ταβέρνα ήταν εν τέλει χωρίς τίποτα το ιδιαίτερο. Μάλιστα διαπιστώσαμε κάποιο λάθος στον λογαριασμό και καλέσαμε το αφεντικό που μας έκοψε κατ’ ευθείαν 20 ευρώ χωρίς δεύτερη κουβέντα. Λίγο πριν τα μεσάνυκτα πήγαμε στο μπαρ Cameo στο νησάκι που προανέφερα την 2η μέρα. Βρήκαμε καλό τραπεζάκι και ευτυχώς γιατί σε λίγο είχε γεμίσει κόσμο. Το όλο σκηνικό με τα βράχια και τα κρεμασμένα άσπρα πανιά στο άνοιγμα του πετάλου θύμιζε τους Πειρατές της Καραϊβικής !! Είναι από τα μέρη που πρέπει να πάει κανείς στη Ζάκυνθο. Φύγαμε στις 02.00 για την επιστροφή και περάσαμε μέσα από το Λαγανά. Το μέρος που είναι γνωστό από τα αίσχη που κάνουν οι μεθυσμένοι άγγλοι τουρίστες, γεμάτο από τεράστιες φωτεινές επιγραφές και παραστάσεις νέον, περισσότερο Λας Βέγγας θύμιζε παρά ελληνικό νησί.

Επιστροφή
Το πρωί της επόμενης (Κυριακή) περάσαμε για ένα δεκάλεπτο από την εκκλησία του πολιούχου Αγ. Διονυσίου απέναντι από το λιμάνι, πήραμε το πλοίο για Κυλλήνη και οδικώς Ρίο, Γιάννενα, Θεσσαλονίκη όπου αφήσαμε τους κουμπάρους και μείς συνεχίσαμε για Έβρο συντροφιά με την Αυγουστιάτικη πανσέληνο να καθρεφτίζεται στη Βόλβη και το Θρακικό πέλαγος.
      
Εντυπώσεις
Γενικά το νησί μου φάνηκε έντονα τουριστικοποιημένο σχεδόν στο σύνολό του. Το οδικό δίκτυο όχι από τα καλύτερα, οι διαδρομές πολύωρες και κουραστικές. Από την άλλη όμως καταπράσινο με εξαιρετικές παραλίες, κατάλληλο για κάθε ηλικία και οικογένειες, ενδιαφέροντα μέρη, οικονομικές τιμές, ευγενικούς και εξυπηρετικούς ανθρώπους. Για μία τουλάχιστον φορά αξίζει να περάσει κανείς εκεί τις διακοπές του.


« Τελευταία τροποποίηση: Αύγουστος 19, 2014, 21:10:01 μμ by dk »

Αποσυνδεδεμένος dimosf

  • Συντονιστής Gallery
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 4649
  • Φύλο: Άντρας
  • disaki.blogspot.gr και fototsepi.blogspot.gr
    • το δισάκι μου στον ώμο......
Απ: Ζάκυνθος
« Απάντηση #1 στις: Αύγουστος 14, 2014, 10:24:53 πμ »
Ωραίο ταξίδι! Ωραίες φωτογραφίες και ζωντανή περιγραφή!
Η Ζάκυνθος αξίζει για πολλά ταξίδια αν μπορέσεις να πας λίγο πριν ή λίγο μετά την τουριστική περίοδο.Είναι όντως πολύ τουριστική. Κατά τη γνώμη μου το καλύτερο (αν και δυσκοότερο στην πρόσβαση, ίσως γι αυτό) κομμάτι είναι το βόρειο και μάλιστα το βορειοδυτικό. Στο λιμανάκι που πήγα τουλάχιστον 3 φορές για μπάνιο και φαγητό στο τελευταίο μου ταξίδι εκεί, είναι του Άγιου Λέοντα. Κόυκλα!!
Αν και έχω πάει 3 φορές (χειμώνα, άνοιξη και καλοκαίρι) δεν έχω δει καλά τα ορεινά χωριά που απ'όσο είδα περνώντας πρέπει να είναι διαμαντάκια.
Καλή συνέχεια και πάντα τέτοια!!
(Το χάσιμο της άγκυρας δες το συμβολικά. Να φεύγεις συνεχώς!)

Συνδεδεμένος McElk

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 547
Απ: Ζάκυνθος
« Απάντηση #2 στις: Αύγουστος 20, 2014, 17:30:29 μμ »
Ευχαριστώ για τα σχόλια  :smile_:  Για το άν αξίζει για πολλές επισκέψεις η Ζάκυνθος δεν έχεις και άδικο, μήν ξεχνάς όμως πού μένω !   1000 χιλιόμετρα μακρυά !!!   :dizzy:

Αποσυνδεδεμένος dimosf

  • Συντονιστής Gallery
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 4649
  • Φύλο: Άντρας
  • disaki.blogspot.gr και fototsepi.blogspot.gr
    • το δισάκι μου στον ώμο......
Απ: Ζάκυνθος
« Απάντηση #3 στις: Αύγουστος 20, 2014, 19:24:33 μμ »
Ούτε συζήτηση!
Για τον ίδιο λόγο δεν έχω πάει Σαμοθράκη

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 28381
  • Φύλο: Άντρας
    • facebook/dktravelchat
Απ: Ζάκυνθος
« Απάντηση #4 στις: Αύγουστος 23, 2014, 11:26:05 πμ »
Σ' ευχαριστουμε πολυ!!! :smile_:

Αποσυνδεδεμένος fei

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 801
  • Φύλο: Γυναίκα
Απ: Ζάκυνθος
« Απάντηση #5 στις: Αύγουστος 23, 2014, 12:09:59 μμ »
Πολύ ωραία περιγραφή και εικόνες!

Συνδεδεμένος McElk

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 547
Απ: Ζάκυνθος
« Απάντηση #6 στις: Ιούνιος 03, 2016, 23:03:21 μμ »
Κάτι για συμπλήρωμα μια και πλησιάζει η περίοδος των καλοκαιρινών διακοπών, που αφορά την επίσκεψη στο «Ναυάγιο». Πηγαίνουν μικρά πλοιάρια των 15-20 ατόμων από το λιμανάκι Βολίμες και το μεγαλύτερο «πειρατικό» πλοίο των 200-300 ατόμων από το λιμάνι της Ζακύνθου.  http://www.zakynthostravelguide.com/   Παρ’ όλο που η επίσκεψη με το πλοιάριο φαντάζει πιο «ιδιωτική» η εικόνα με τα δεκάδες συνωστισμένα σκάφη στον μικρό κόλπο και τον κόσμο να προσπαθεί να κολυμπήσει ανάμεσα τους παραπέμπει σε «ξεπέτα». :mad:   Αν θέλετε τη γνώμη μου διαλέξτε μέρα για την επίσκεψη που θα έχει απαγορευτικό για μικρά σκάφη και πηγαίνετε με το μεγάλο. Θα είστε μόνοι σας.  :smile_: