ΑρχικήForumΒοήθειαGalleryΑναζήτησηΣύνδεσηΕγγραφή

Καλώς ορίσατε, Επισκέπτης. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Σεπτέμβριος 20, 2019, 22:18:15 μμ

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση

News
Επισκεφθείτε την Φωτογραφική Gallery. Δείτε φωτογραφίες μελών, ψηφίστε και σχολιάστε. Ανεβάστε φωτογραφίες από τα ταξίδια σας!!

Stats
79415 μηνύματα σε 3614 θέματα από 2375 μέλη
Τελευταίο μέλος: JohnBo
+  TravelChat - Ταξιδιωτικό Forum
|-+  Ελεύθερος Χρόνος
| |-+  Εκδηλώσεις - Λογοτεχνία - Τηλεοπτικές Εκπομπές
| | |-+  Θεατρικές - Μουσικοχορευτικές παραστάσεις - Πίστες
« προηγούμενο επόμενο »
Σελίδες: 1 ... 209 210 [211] 212 213 ... 215 Κάτω Εκτύπωση
Θέμα: Θεατρικές - Μουσικοχορευτικές παραστάσεις - Πίστες  (Αναγνώστηκε 490860 φορές)
dk
Γενικός Συντονιστής
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 28100



WWW
« Απάντηση #2100 στις: Απρίλιος 10, 2019, 20:08:40 μμ »

''Μύρτος'' στο Θέατρο του Νέου Κόσμου (Δώμα)

Αντισθένους 7 & Θαρύπου, Νέος Κόσμος
Τηλ : 2109212900



Συγγραφέας Παύλος Μάτεσις
Σκηνοθέτης Θανάσης Ζερίτης
Ηθοποιοί Χρηστίνα Γαρμπή, Σταύρος Γιαννουλάδης, Ευαγγελία Καρακατσάνη, Γιώργος Κισσανδράκης, Χάρης Κρεμμύδας

Λίγα λόγια για το έργο...

Το 1939, σε μια ελληνική κωμόπολη, ο Μύρτος, οκτώ χρονών, κοιμάται εκ γενετής. Απέναντί του, η ευυπόληπτη οικογένεια Γαβριήλ. Προύχοντες και φορείς της ανώτερης κοινωνικής τάξης. Φαινομενικά καθωσπρέπει αλλά ουσιαστικά «λοιμών καθέδρα», όπως τους αποκαλούν οι απέναντι  που παρακολουθούν ηδονοβλεπτικά κάθε τους κίνηση. Μια κόρη ανάπηρη εκ γενετής, ονόματι Περσεφόνη, μια μάνα που θεωρεί ότι η ασχήμια είναι αμάρτημα και προσπαθεί να καλύψει ό,τι δεν είναι σύμφωνο με τις κοινωνικές επιταγές, ένας πατέρας επιρρεπής στη μοιχεία και τη βία, ένα νεαρό κορίτσι που γίνεται μήλον της έριδος ως φορέας της απόλυτης σεξουαλικότητας, ένας εικοσάχρονος που δεν τον αφήνουν να ενηλικιωθεί, ένα ζευγάρι υποτακτικών –βουβοί θεατές των εγκλημάτων των αφεντικών τους, μια νεαρή υπηρέτρια που της σκοτώνουν το νόθο παιδί της, ένας ευνούχος υποτακτικός που παλεύει να καλύψει τις «βρωμιές» τους, πριν γίνουν εφιάλτης. Ο Μύρτος ξυπνά σ’ ένα λογοτεχνικό σύμπαν που επαναπροσδιορίζει την έννοια της ενοχής, της κακίας και της αμαρτίας.

Καταγράφηκε

dk
Γενικός Συντονιστής
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 28100



WWW
« Απάντηση #2101 στις: Απρίλιος 11, 2019, 23:48:18 μμ »

''Εφη. Από το Ευτυχία'' στο Θέατρο Αλκμήνη (Intermedia σκηνή)

Αλκμήνης 12, Πετράλωνα
Τηλ.: 2103428650



Συγγραφέας Κατερίνα Μαγγανά
Σκηνοθέτης Μιχάλης Παναγιωτόπουλος
Ηθοποιοί Παύλος Ευαγγελόπουλος
Μαζί του ο Νικόλας Κλωντίρας
Το τραγούδι της παράστασης ερμηνεύει ο Γιάννης Πλούταρχος σε μουσική του Χρήστου Νικολόπουλου

Λίγα λόγια για το έργο...

Ο θεατρικός μονόλογος «Έφη. Από το Ευτυχία» της ψυχοθεραπεύτριας Κατερίνας Μαγγανά, θέτει επί σκηνής τον Φώτη (Παύλος Ευαγγελόπουλος), έναν άντρα που μένει ακόμα με τη μητέρα του στην Τούμπα. Είναι φορτηγατζής, σαρανταπεντάρης, φαινομενικά σκληρός αλλά με καρδιά παιδιού, που βγάζει τον καημό του για μια εξιδανικευμένη εφηβική αγάπη από την οποία ποτέ δεν κατάφερε να συνέλθει.

Σας θυμίζει κάτι; Ένα λαϊκό τραγούδι, λέτε; Την ιστορία του κολλητού σας; Εκείνη την ταινία που είδατε προχθές, με την τάδε στον ρόλο της πρωταγωνίστριας; Ίσως ναι... Ο μονόλογος αυτός είναι εμπνευσμένος από μια αληθινή ιστορία.

Ο Φώτης λοιπόν, στο ​στέκι του το καφενείο, ξετυλίγει το "παραμύθι" της δικής του ζωής, σε ένα οικείο πρόσωπο της καθημερινότητάς του, τον νεαρό άντρα που το έχει (Νικόλας Κλωντίρας).

Μια αφήγηση-εξομολόγηση που ενώνει το κάποτε με το τώρα και έχει αφορμή την παράδοξη επανασύνδεσή του με τον έρωτα των νεανικών χρόνων που σημάδεψε τη ζωή του. Επανασύνδεση που ανατρέπει τις εύθραυστες βεβαιότητες που είχε φτιάξει για να μπορεί να συνεχίζει και να αντέχει την καθημερινότητα. Αντιμέτωπος με την πιο μεγάλη "κρίση" της ζωής του, ο Φώτης μιλώντας στον φίλο, μα και στον εαυτό του, διατρέχει τις στιγμές-κλειδιά του παρελθόντος του: με τη μάνα, τον πατέρα, τον έρωτα, που τις ορίζουν η επιθυμία, αλλά και κυρίως, η ανάγκη.

Ο ήρωας του «Έφη. Από το Ευτυχία» αναρωτιέται αν ξέρει πώς να συνεχίσει αλλά δε φοβάται να ζήσει. Το τέλος μένει ανοιχτό στις προκλήσεις και τις προσκλήσεις της ζωής.

Ο Φώτης συμπυκνώνει κομμάτια όλων μας: από τις ανεκπλήρωτες επιθυμίες που έρχεται η στιγμή να "εξοφλήσουμε", τις εσωτερικές και εξωτερικές συγκρούσεις που καλούμαστε να διαχειριστούμε, τους φόβους και τους δισταγμούς, τις σεισμικές δονήσεις της απώλειας, τους εγκλωβισμούς σε σχήματα, ως τη λαχτάρα για το παρακάτω, ψάχνοντας, μέσα από τις ανατροπές τα νήματα της ζωής που υφαίνουν τη συνέχεια και την ελπίδα. Τη συμφιλίωση με τον εαυτό, τους άλλους, με την ουσία της ζωής.

« Τελευταία τροποποίηση: Ιούλιος 31, 2019, 23:27:58 μμ από dk » Καταγράφηκε

dk
Γενικός Συντονιστής
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 28100



WWW
« Απάντηση #2102 στις: Απρίλιος 12, 2019, 23:54:54 μμ »

''Βρικόλακες'' στο Θέατρο Τέχνης «Κάρολος Κουν»

Φρυνίχου 14, Πλάκα
Τηλ : 2103222464



Συγγραφέας Χένρικ Ίψεν
Μετάφραση Μαργαρίτα Μέλμπεργκ
Σκηνοθέτης Δημήτρης Καραντζάς
Ηθοποιοί Ρένη Πιττακή, Ακύλλας Καραζήσης, Μιχάλης Σαράντης, Ιωάννα Κολλιοπούλου, Κώστας Μπερικόπουλος

Λίγα λόγια για το έργο...

Το δικαίωμα του ανθρώπινου όντος στην ευτυχία.

Σε μια κοινωνία υποταγμένη σε απαρχαιωμένες ιδέες και ηθικές, η Έλεν Άλβινγκ προσπαθεί να ορθώσει το ανάστημά της και να απαλλαγεί από οτιδήποτε στοιχειώνει τη ζωή της, προτείνοντας έναν εντελώς ριζοσπαστικό τρόπο ζωής απαλλαγμένο από ιδιότητες.

Σ’ αυτή της την απόπειρα θα έρθει σε σύγκρουση με τις αδιάλλακτες και τιμωρητικές θεωρίες του Πάστορα Μάντερς και με την ίδια της τη ζωή και τις ενοχές της μέσα από την αντιμετώπιση της ασθένειας του γιου της Όσβαλντ. Οι «βρικόλακες» του παρελθόντος και του παρόντος κατά την εξέλιξη του έργου κατακλύζουν το σπίτι και οδηγούν στην αναπόφευκτη καταστροφή των πάντων. Το τέλος του έργου βρίσκει τα πρόσωπα βουτηγμένα στο σκοτάδι του νου τους, να παρακαλάνε για μια «ανύψωση» στον ήλιο.

Ο Ίψεν εξυφαίνει ένα εντελές αριστούργημα για την αέναη και απελπιστικά επαναληπτική και αναπόδραστη μοίρα του ανθρώπου. Η παράσταση επιχειρεί να φωτίσει αυτό ακριβώς το εγκλωβιστικό σχήμα, σε ένα σύστημα αλληλεξαρτητικών σχέσεων και αέναης κίνησης, σε ένα περιβάλλον (ηχητικό και σκηνογραφικό) στοιχειωμένο από παιδικές μνήμες.

« Τελευταία τροποποίηση: Απρίλιος 14, 2019, 00:34:40 πμ από dk » Καταγράφηκε

dk
Γενικός Συντονιστής
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 28100



WWW
« Απάντηση #2103 στις: Απρίλιος 13, 2019, 07:43:30 πμ »

"Πηνελόπη Δέλτα – Ίωνας Δραγούμης : Τελευταία Συνάντηση" στο Θέατρο Olvio

Ιερά Οδός 67 & Φαλαισίας 7, Γκάζι
Τηλ : 2103414118



Συγγραφέας Μαρία Παπαδήμα
Σκηνοθέτης Ειρήνη Ευαγγελάτου
Ηθοποιοί Δήμητρα Παπαδήμα, Μάνος Κωστής

Λίγα λόγια για το έργο...

Δύο «ολάκερα» πρόσωπα, δύο διχασμένες προσωπικότητες, μία πατρίδα, ένας ακέραιος έρωτας. Μια τελευταία προσπάθεια να καταλάβουν αν τα πράγματα θα μπορούσαν να έχουν έρθει διαφορετικά απ' ότι ήρθαν. Η Π. Δέλτα συναντά τον Ί. Δραγούμη στο σταθμό του τραίνου. Αμφιβολίες που ζητούν εξηγήσεις, δικαιολογίες… μια προσπάθεια να κλείσει η εκκρεμότητα… Κάποιες φορές το ΠΡΕΠΕΙ του καθήκοντος είναι δυνατότερο κι απ’ την ΑΓΑΠΗ. Σωστό ή λάθος; Ποιος το ξέρει…; Ένας μεγάλος έρωτας που δεν μπόρεσε να αντισταθεί στις κοινωνικές επιταγές της τότε εποχής.

Καταγράφηκε

dk
Γενικός Συντονιστής
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 28100



WWW
« Απάντηση #2104 στις: Απρίλιος 14, 2019, 00:32:03 πμ »

«VICTOR VICTUS» στον Πολυχώρο Vault

Μελενίκου 26, Βοτανικός
Τηλ.: 2130356472 - 6945993870



Σκηνοθεσία: Αυγουστίνος Ρεμούνδος
Κείμενο: Σίμος Παπαναστασόπουλος
Παραγωγή: Ομάδα Όνομα?
Παίζουν (με σειρά εμφάνισης):
Ευδοκία Τσοτάκου, Γιάννης Αστροπεκάκης, Θοδωρής Αστροπεκάκης, Σωτήρης Αντάρης, Έλσα Χωριανοπούλου, Γιέλενα Γκάγκιτς, Θοδωρής Ζαφειρέλης, Αναστασία Νάκου, Ευτυχία Τόλη, Μούκος Κοπαράνης, Ηλίας Καρλής, Νατάσα Βησσαρίωνος

Λίγα λόγια για το έργο...

Η παράσταση «VICTOR VICTUS» δημιουργήθηκε από ερασιτέχνες ηθοποιούς, στο πλαίσιο του θεατρικού σεμιναρίου της ομάδας «Όνομα?» που πραγματοποιήθηκε τον χειμώνα του 2018 – 2019 στο Θέατρο Vault.

Ένα έργο πολιτικό αλλά και υπαρξιακό. Μια σάτιρα που θίγει την πολιτική, τη θρησκεία, ιστορικά πρόσωπα και την υποκρισία μιας παρηκμασμένης αυτοκρατορίας που ζει ακόμη κάτω από τη σκιά του ξεπερασμένου παρελθόντος της.

Ένας αυτοκράτορας που αρνείται συνειδητά να κυβερνήσει, που υποσκάπτει την αυτοκρατορία του, που καταπολεμά τη ματαιότητα των ιδανικών και τη βία, και που καταργεί τις εθνικές διαφορές. Η σύμβουλός του, που τη φλερτάρει απροκάλυπτα. Η σύζυγός του, που πιστεύει στο ένδοξο παρελθόν. Η κόρη του, που νομίζει ότι είναι μεγάλη τραγωδός. Ο αδερφός του, που ζητάει άσυλο. Ο υπουργός Οικονομικών που το σκάει με το ταμείο του κράτους. Ο κόλακας υπουργός εσωτερικών που κοιτάζει πώς θα λουφάρει. Ο εκατομμυριούχος βιομήχανος υποψήφιος γαμπρός.
Ο μασκοφόρος στρατηγός που επιστρέφει από την αιχμαλωσία. Ο λαβωμένος αγγελιαφόρος που προσπαθεί μάταια να παραδώσει το μήνυμα. Δύο σχεδόν τρελές καλόγριες που επιδιώκουν να επιβάλλουν την τάξη και πολλά… κοτόπουλα συνθέτουν έναν κόσμο – χάος, που κινείται από το λογικό στο παράδοξο, από τη σοβαρότητα στη γελοιότητα.

Καταγράφηκε

dk
Γενικός Συντονιστής
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 28100



WWW
« Απάντηση #2105 στις: Απρίλιος 14, 2019, 00:32:55 πμ »

"Συρματένιοι ξεσυρματένιοι· Όλοι" στο Θέατρο Άβατον

Ευπατριδών 3, Γκάζι
Τηλ.: 2103412689



Συγγραφέας Γιάννης Μακριδάκης
Σκηνοθέτης Μελίνα Σκούφου
Ηθοποιοί Χριστίνα Λυκοτσέτα

Λίγα λόγια για το έργο...

Αποσπάσματα αφηγήσεων από Χιώτες πρόσφυγες, οι οποίοι κατά τη διάρκεια της γερμανικής κατοχής εγκατέλειψαν τον τόπο τους και ξεκίνησαν ένα ταξίδι προς το άγνωστο· κατευθύνθηκαν προς την Τουρκία, Κύπρο και Μέση Ανατολή. Μια άγνωστη πτυχή της Ιστορίας, η οποία έχει καταγραφεί από τον Γιάννη Μακριδάκη στο πρώτο του βιβλίο Συρματένιοι Ξεσυρματένιοι· Όλοι, αποτελεί την έμπνευση και συνθέτει έναν θεατρικό μονόλογο.

Επιζήσαντες αφηγούνται τις συνθήκες πείνας κι ανέχειας, τις νυχτερινές παράνομες αποδράσεις από το νησί, την μάχη με τα κύματα, τη ζωή στον στρατό της Μέσης Ανατολής, στους προσφυγικούς καταυλισμούς, στο μέτωπο, στα κινήματα, τον εγκλεισμό στα «σύρματα», τον Ιερό Λόχο και την απελευθέρωση. Κάποιοι άλλοι χάθηκαν στη διαδρομή.

Η παράσταση είναι βασισμένη στο βιβλίο του συγγραφέα Γιάννη Μακριδάκη "Συρματένιοι ξεσυρματένιοι· Όλοι" (εκδόσεις ΕΣΤΙΑ), στο οποίο καταγράφονται προσωπικές μαρτυρίες Χιωτών προσφύγων που έφευγαν με βάρκες από Χίο προς Μέση Ανατολή (Συρία, Κύπρο, Παλαιστίνη, κλπ) μέσω Τουρκίας,κατά τη διάρκεια των ετών 1941-1944.

Καταγράφηκε

dk
Γενικός Συντονιστής
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 28100



WWW
« Απάντηση #2106 στις: Απρίλιος 15, 2019, 18:38:14 μμ »

''Σίρλεϋ Βαλεντάιν'' στο «Αλέκος Αλεξανδράκης»-Ριάλτο

Κυψέλης 54, Κυψέλη
Τηλ.: 2114107764



Συγγραφέας Willy Russell
Μετάφραση - Σκηνοθεσία Αλέξανδρος Ρήγας
Ηθοποιοί Μπέσυ Μάλφα

Λίγα λόγια για το έργο...

Η Βρετανίδα Σίρλεϋ είναι μια γυναίκα λίγο μετά τα 50, μάνα δύο παιδιών που έχουν τη δική τους πλέον ζωή και σύζυγος ενός άνδρα που η σχέση τους χάθηκε κάπου στην πορεία των χρόνων. Μόνη της «συντροφιά», σαν φανταστικός φίλος θα λέγαμε,  ο τοίχος της κουζίνας της. Μέχρι τη μέρα που μία ασήμαντη αφορμή την ξυπνάει και αποφασίζει να ξαναβρεί τον εαυτό της, να ξανανιώσει ζωντανή! Ένα ταξίδι στην Ελλάδα, ένα τραπεζάκι μπροστά στη θάλασσα, ένα αγιόκλημα και μια... αναπάντεχη γνωριμία, θα συνθέσουν το σκηνικό της δικής της επανάστασης απέναντι σε όσα την καταπίεζαν. Πόσο όμως θα κρατήσει αυτή η επανάσταση; Θα καταφέρει να επαναπροσδιορίσει τη σχέση της με το μέσα της και τους δικούς της ανθρώπους;

Καταγράφηκε

dk
Γενικός Συντονιστής
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 28100



WWW
« Απάντηση #2107 στις: Απρίλιος 16, 2019, 19:46:08 μμ »

''Σκακιστική Νουβέλα'' στο Θέατρο Άλμα

Ακομινάτου 15-17 & Αγίου Κωνσταντίνου, Μεταξουργείο
Τηλ.: 2105220100



Συγγραφέας Στέφαν Τσβάιχ
Μετάφραση Μαρία Αγγελίδου
Σκηνοθέτης Μαριλίτα Λαμπροπούλου
Ηθοποιοί Γιάννης Νταλιάνης

Λίγα λόγια για το έργο...

Ένας μονόλογος που εξερευνά τα όρια του ανθρώπινου μυαλού, την ελευθερία έξω και μέσα μας.

Κοντά στο τέλος του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, ένα πλοίο ταξιδεύει στον Ατλαντικό. Μεταφέρει Ευρωπαίους επιβάτες που φεύγουν μακριά από τη βία και τη σύγχυση του ναζισμού αναζητώντας καταφύγιο στην Αργεντινή ως τόπο εξορίας και ελπίδας. Ο ήρωας του έργου, ο Δρ. Μπ., πρώην κρατούμενος των ναζί, που, στην απομόνωση, για να μη χάσει τα λογικά του, έμαθε να παίζει σκάκι με μόνο αντίπαλο τον εαυτό του, θα αντιμετωπίσει τώρα σε μια αληθινή παρτίδα -παραβιάζοντας τις ιατρικές απαγορεύσεις- τον σκοτεινό πρωταθλητή Μίρκο Τσέντοβιτς. Μπορεί όμως ένας άνθρωπος να ξεπεράσει τα σημάδια του παρελθόντος;

Ένα μινιμαλιστικό θρίλερ εσωτερικής καύσης με φιλοσοφικές προεκτάσεις γύρω από τη φύση του νου, της ύλης, του ανήκειν, της ελευθερίας, του πολέμου, του χρήματος, της επιθυμίας για επικράτηση.

Όλα τα γεγονότα είναι ρεαλιστικά, αλλά η ιδιαίτερη φύση τους τα κάνει να μοιάζουν συμβολικά καθώς αποκτούν μια απόκοσμη συμμετρία. Ο πόλεμος γίνεται σκάκι, το παιχνίδι του σκακιού πόλεμος και η εξωτερική συνθήκη μιας Ευρώπης διχασμένης και αγριεμένης γίνεται εσωτερική συνθήκη ενός ανθρώπου που δεν καταφέρνει να κρατηθεί από την λογική του, παρά διχάζεται με τον πιο ύπουλο τρόπο.

Καταγράφηκε

dk
Γενικός Συντονιστής
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 28100



WWW
« Απάντηση #2108 στις: Απρίλιος 17, 2019, 00:01:01 πμ »

''Μισά Μισά'' στο Θέατρο Μικρό Γκλόρια

Ιπποκράτους 7, Κέντρο
Τηλ.: 2103600832



Συγγραφέας Τζόρντι Σάντσεθ & Πεπ Άντον Γκόμεθ
Μετάφραση Μαρία Χατζηεμμανουήλ
Σκηνοθέτης Γιάννος Περλέγκας Ηθοποιοί
Θανάσης Δήμου, Θάνος Τοκάκης

Λίγα λόγια για το έργο...

Δυο αδέλφια, ο Χουάν γύρω στα 50, με μια γυναίκα κτητική, μια επιχείρηση που βουλιάζει και μια σύνταξη που όλο και ξεμακραίνει, κι ο Κάρλος, στα 42 –γιοι μιας μητέρας που την προσέχει ο Κάρλος, την κάνει μπάνιο, τη χτενίζει...–, στα δύσκολα και οι δυο, με πολλά βιβλιάρια αλλά λίγες καταθέσεις κι ένα σπίτι που πρέπει να πουληθεί το γρηγορότερο, μια μακρά νύχτα γεμάτη ανομολόγητα μυστικά που βγαίνουν στο φως, καθώς διαπιστώνουν ότι η μητέρα τους –παρούσα στο έργο μόνο μέσα απ' το κουδούνι που κάθε τόσο επιτακτικά χτυπάει απ' το πλαϊνό δωμάτιο– μπορεί και πάλι να τη γλυτώσει, αρχίζουν να σκέφτονται ιδέες για να τη «βοηθήσουν». Δηλαδή να τη σκοτώσουν.

Αλλά δεν είναι τόσο εύκολο να σκοτώσεις... Το φως της μέρας αρχίζει να προβάλλει, ο χρόνος τελειώνει, κανείς απ' τους δυο τους δεν παίρνει την απόφαση να το κάνει αλλά μια μεγάλη έκπληξη τους περιμένει στο τέλος.

Καταγράφηκε

dk
Γενικός Συντονιστής
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 28100



WWW
« Απάντηση #2109 στις: Απρίλιος 18, 2019, 00:25:00 πμ »

"Ίων" στο Θέατρο Άλφα-Ιδέα

Πατησίων 37, Πολυτεχνείο, Κέντρο
Τηλ.: 2105238742



Συγγραφέας: Ευριπίδης
Μετάφραση - Σκηνοθεσία - Κίνηση: Ιόλη Ανδρεάδη
Προσαρμογή για δύο πρόσωπα: Ιόλη Ανδρεάδη, Άρης Ασπρούλης
Διανομή ρόλων:
Ίων, Ερμής, Δύο γυναίκες του Χορού, Ξούθος, Παιδαγωγός, Υπηρέτης, Πυθία: Κωνσταντίνος Μπιμπής
Κρέουσα: Δήμητρα Χατούπη
Στην παράσταση συμμετέχει ζωντανά ο μουσικός Νίκος Τουλιάτος

Λίγα λόγια για το έργο...

Ο Ίων του Ευριπίδη γράφτηκε γύρω στα 412 π.Χ. και αποτελείται από 1622 στίχους. Ο μύθος θέλει την Κρέουσα, κόρη του Βασιλιά της Αθήνας Ερεχθέα, να μένει έγκυος χωρίς τη θέλησή της από τον θεό Απόλλωνα και ύστερα από εννέα μήνες να φέρνει στον κόσμο ένα αγόρι, το οποίο γεννά μόνη και αβοήθητη, κρυφά από την οικογένειά της. Με φόβο προς τον πατέρα της και με σεβασμό προς τη βασιλική της γενιά, αποφασίζει, παρότι πονάει για αυτό, να εγκαταλείψει το παιδί με τα σπάργανά του μέσα στην ίδια τη σπηλιά που συνευρέθηκε με τον Φοίβο, ελπίζοντας στον θάνατο του βρέφους ή στην εξαφάνισή του. Με απόφαση του ίδιου του Απόλλωνα, ωστόσο, ο Ερμής μεταφέρει το νεογέννητο στους Δελφούς, στον ομφαλό της γης, για να το αναθρέψει η Πυθία μέσα στο μαντείο και να σωθεί. Ο μικρός μεγαλώνει τρεφόμενος από τις σπονδές και τα πρόσφορα των πιστών και ως έφηβος ορίζεται φύλακας του Μαντείου. Χρόνια μετά, η μητέρα του η Κρέουσα, θα επισκεφτεί το Μαντείο με τον σύζυγό της τον Ξούθο, με σκοπό να πάρει χρησμό, γιατί ο γάμος της παραμένει άκαρπος. Τη στιγμή που το ζεύγος καταφτάνει, από το ιερό βγαίνει ο Ίωνας.

Ο νεαρός Ίωνας -ο μετέπειτα γενάρχης των Ιώνων, των Αθηναίων- καταφτάνει στο μέσο της σκηνής, ενώ η Κρέουσα, η μητέρα του, στέκεται στις θέσεις των θεατών και παραμονεύει. Ο ήρωας γοητεύεται από την παράξενη αυτή γυναίκα, νιώθοντας μαζί της μια απόκοσμη οικειότητα. Και για να κατακτήσει την αγάπη της, αποφασίζει να της εξιστορήσει όλα του τα πάθη.

Καταγράφηκε

Σελίδες: 1 ... 209 210 [211] 212 213 ... 215 Πάνω Εκτύπωση 
« προηγούμενο επόμενο »
Μεταπήδηση σε:  

Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006-2008, Simple Machines
Amber design by Bloc | XHTML | CSS