Αποστολέας Θέμα: Θεατρικές - Μουσικοχορευτικές παραστάσεις - Πίστες  (Αναγνώστηκε 515610 φορές)

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 28485
  • Φύλο: Άντρας
    • facebook/dktravelchat
Απ: Θεατρικές - Μουσικοχορευτικές παραστάσεις - Πίστες
« Απάντηση #2230 στις: Ιανουάριος 31, 2020, 20:34:39 μμ »
''Το σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα'' στο Arroyo Nuevo

Μ. Αλεξάνδρου 128, Κεραμεικός
Τηλ.: 2103469575





ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: Federico Garcia Lorca
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Σταύρος Λίτινας

ΔΙΑΝΟΜΗ

BERNARDA ALBA: Αλίνα Αναστασιάδη
MARIA-JOSEFA: Σταύρος Λίτινας
ANGUSTIAS: Ιρένε Τζιαρντίνα
MAGDALENA: Βάνα Μαλοκίνη
AMELIA: Φανή Δεμέστιχα
MARTIRIO: Τζέσικα Καϊμπαλή
ADELA: Μαρία Μανδραγού

Λίγα λόγια για το έργο...

Πρόκειται για το τελευταίο θεατρικό έργο του Ισπανού συγγραφέα που αποτελεί μέρος της τριλογίας της “ισπανικής υπαίθρου” μαζί με το Ματωμένο Γάμο και τη Γέρμα. Είναι ένα έργο πολιτικό που, με αλληγορική ματιά, αντικατοπτρίζει τη σηπτική κοινωνικοπολιτική δομή του φασιστικού καθεστώτος. Καταδύεται με ωμό ρεαλισμό στο δίπολο επιθυμία-στέρηση, θέτοντας πολλαπλά ερωτήματα γύρω από τις σχέσεις εξουσίας, τους μηχανισμούς περιορισμού και καταστολής, και αναδεικνύει την ασυμβατότητα ανάμεσα στο θέλω και το πρέπει.

Ο Σταύρος Λίτινας αναφέρει στο σκηνοθετικό του σημείωμα:

«Για τη βαθύτερη κατανόηση του κειμένου, μελετώ το έργο υπό το πρίσμα της φροϋδικής θεωρίας που διατυπώνεται στο έργο Ο Πολιτισμός Πηγή Δυστυχίας. Η πολιτική και η φροϋδική θεωρία, φαινομενικά ασύνδετες, βρίσκουν κοινό τόπο στο έργο του F.G.Lorca, στο οποίο δραματοποιείται η πάλη ανάμεσα στο ένστικτο και την κοινωνική καταπίεση, ανάμεσα στην ελευθερία και την καταστολή…»

Η Bernarda Alba, μετά το θάνατο του 2ου συζύγου της, σε ένδειξη πένθους, επιβάλλει 8ετή εγκλεισμό στις 5 θυγατέρες της. Η Angustias, η μεγαλύτερη κόρη της, από τον πρώτο της γάμο, έχοντας κληρονομήσει τον πατέρα της προσελκύει το ενδιαφέρον του νεαρού μνηστήρα Pepe Romano, με τον οποίο όλες οι κόρες είναι ερωτευμένες. Η μικρότερη κόρη της, η Adela, αρνούμενη να υποταχθεί στη νέα τάξη πραγμάτων, συνάπτει ερωτική σχέση μαζί του με ολέθριο τέλος που οδηγεί στη διατήρηση του πένθους στο σπίτι.

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 28485
  • Φύλο: Άντρας
    • facebook/dktravelchat
Απ: Θεατρικές - Μουσικοχορευτικές παραστάσεις - Πίστες
« Απάντηση #2231 στις: Φεβρουάριος 02, 2020, 11:39:58 πμ »
''Η Κενή Διαθήκη'' στο Θέατρο ΠΚ

Κασομούλη 30, Νέος Κόσμος
Τηλ.: 210 9011677



Κείμενο - Σκηνοθεσία: Εμμάνουελ Μανιός
Πρωταγωνιστούν: Ρόμυ Βασιλειάδη, Κατερίνα Δημητρόγλου, Γιώργος Ζώης, Ασπασία Κοκόση, Κώστας Φραγκολιάς, Νέλλη Γκίνη

Λίγα λόγια για το έργο...

Ένα βροχερό απόγευμα, σε ένα συνηθισμένο δικηγορικό γραφείο στο κέντρο της Αθήνας, καλούνται από την συμβολαιογράφο οι κληρονόμοι του εκλιπόντος κύριου Πιπερίδη: Η πρώτη σύζυγος με τον δικηγόρο της, ο γιος της οικογένειας, η δεύτερη σύζυγος και ένας άνθρωπος αίνιγμα...

Αφού συγκεντρωθούν όλοι ξεκινά το άνοιγμα της διαθήκης που για τους παρόντες ισοδυναμεί με το άνοιγμα του ασκού του Αιόλου. Ουδείς από τους εμπλεκόμενους, εντός και εκτός σκηνής, δεν είναι προετοιμασμένος γι’ αυτό που θα ακολουθήσει. Η διαθήκη είναι η αφορμή για μία σειρά αποκαλύψεων που δε θα αφήσει κανέναν από τους παρευρισκόμενους ανεπηρέαστο.

Κάθε κλασική φόρμα και νόρμα πρωτοκόλλου και καθωσπρεπισμού καταρέει, σχέσεις διαλύονται ενώ νέες συμμαχίες σχηματίζονται για να διαλυθούν κι αυτές άμεσα. Το ασφαλές περιβάλλον του οικείου δικηγορικού γραφείου γίνεται το πλαίσιο μέσα στο οποίο όλα αποδομούνται με τρόπο κωμικό αλλά και τσουχτερό για να αναδείξουν τις πικρά αστείες αλήθειες που γεννούν η δίψα για το χρήμα και οι καταναγκαστικές ανθρώπινες σχέσεις.

Η Κενή Διαθήκη είναι μία φαινομενικά κλασσική συνταγή κωμωδίας εμπλουτισμένη από πάσης φύσης κοινωνικά «αγκάθια», αναπάντεχα ενσταντανέ και ανατρεπτικούς νεωτερισμούς. Αλλά πάνω απ’ όλα, από αυτήν τη Διαθήκη, σε αυτήν την παράσταση, ο καθένας θα πάρει αυτό που του αξίζει!

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 28485
  • Φύλο: Άντρας
    • facebook/dktravelchat
Απ: Θεατρικές - Μουσικοχορευτικές παραστάσεις - Πίστες
« Απάντηση #2232 στις: Φεβρουάριος 03, 2020, 21:36:18 μμ »
''Εξόριστοι'' στο Θέατρο Αλκμήνη (Intermedia σκηνή)

Αλκμήνης 12, Πετράλωνα
Τηλ.: 2103428650





Κείμενο: Γιάννης Παπάζογλου
Σκηνοθεσία: Βίκυ Μανώλη, Αστέριος Πελτέκης
Ηθοποιοί: Θάνος Κοντογιώργης, Σοφία Μανωλάκου, Αστέριος Πελτέκης

Λίγα λόγια για το έργο...

Θέματα όπως ο πόλεμος και οι πληγές που ανοίγει, η εξορία από τον τόπο σου, η βία και η αδικία που βιώνεις απλώς γιατί ‘δεν έχεις χαρτιά και άρα δεν υπάρχεις’, η απογοήτευση από ματαιωμένα όνειρα, η μοναξιά που σε μετατρέπει εξόριστο στις σχέσεις σου, αναδεικνύονται από τον συγγραφέα μέσα από τους χαρακτήρες του έργου του. Βαθιά αντιρατσιστικό, μέσα από ένα σύμπλεγμα ενοχών, στέκεται απέναντι στην αστυνομική βία ενώ οι τύψεις και οι ενοχές διαρκώς παρούσες και βασανιστικές αποκαλύπτουν τη μοναχικότητα των ηρώων.

Δύο άντρες που προέρχονται από διαφορετικούς κόσμους, ο ένας μετανάστης που κατηγορείται για φόνο που δεν έκανε κι ο άλλος αστυνομικός που κουβαλάει τη δύναμη της εξουσίας. Θα συναντηθούν σε μία αποθήκη και στην προσπάθειά τους το θύμα να σωθεί και η εξουσία να συλλάβει τον θύτη, θα βρεθούν αντιμέτωποι με τις ενοχές και τις μνήμες τους.

Μνήμες που ξεπηδούν μέσα από τη γυναίκα του καθενός, δυο γυναίκες που αποτυπώνονται σε ένα πρόσωπο, μιας μετανάστριας και της γυναίκας του αστυνομικού. Εικόνες μνήμης και πραγματικότητας σε συνεχή εναλλαγή θα διαμορφώσουν το πλέγμα των σχέσεων και των συναισθημάτων σ’ ένα ενδιαφέρον παιχνίδι χαρακτήρων.

Για τη Βίκυ Μανώλη οι Εξόριστοι περιγράφουν το σκληρό και απάνθρωπο κοινωνικό τοπίο της βίας και της εκμετάλλευσης ανθρώπου προς άνθρωπο. Ένας μετανάστης και ένας αστυνομικός συναντιούνται σε μια αποθήκη με μόνο κοινό σημείο αυτό της ενοχής, που μέσα από τις μνήμες τους παίρνει σάρκα και οστά μέσα από το πρόσωπο μιας γυναίκας. Η ανάγκη τους για συγχώρεση θα ανατρέψει τα δεδομένα και θα αντιστρέψει τους ρόλους. Ένα έργο που έρχεται να μας θυμίσει ότι όλοι είμαστε ίσοι, θύματα μιας κοινωνίας, εξόριστοι της μοναξιάς και της βίας.

Για τον Αστέριο Πελτέκη σε μια κοινωνία όπου σχεδόν όλοι αισθανόμαστε εξόριστοι, σε μια εποχή που ραγδαίες εξελίξεις δημιουργούν συνθήκες εξορίας, κυριολεκτικά αλλά και μεταφορικά, το να νοιώθουμε όλοι ξένοι μεταξύ μας δεν μοιάζει καθόλου παράξενο. Εξόριστοι στη ζωή, στις κοινωνικές σχέσεις, στον έρωτα... Εξόριστοι, κυνηγημένοι αλλά και αδικημένοι, προσπαθούμε να επιβιώσουμε, να ξαναβρούμε νέες ισορροπίες, να ξανακάνουμε όνειρα. Κάπου, κάπως, κάποτε... με δικαιοσύνη.

ΕΞΟΡΙΣΤΟΙ είναι και οι τέσσερεις ήρωές μας.
ΕΞΟΡΙΣΤΟΙ θύματα της βίας, της μοναξιάς, της αποξένωσης, του ρατσισμού....
ΕΞΟΡΙΣΤΟΙ της σημερινής κοινωνίας....

Το έργο έλαβε το Κρατικό Βραβείο το 2004 και παρουσιάστηκε στην Αθήνα το 2006 σε σκηνοθεσία του Νίκου Διαμαντή και στη Θεσσαλονίκη το 2008 σε σκηνοθεσία της Εύης Δημητροπούλου.

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 28485
  • Φύλο: Άντρας
    • facebook/dktravelchat
Απ: Θεατρικές - Μουσικοχορευτικές παραστάσεις - Πίστες
« Απάντηση #2233 στις: Φεβρουάριος 04, 2020, 20:37:14 μμ »
''Αναδρομή Γάμου'' στο Θέατρο Αλκμήνη (Secret room)

Αλκμήνης 12, Πετράλωνα
Τηλ.: 2103428650



Κείμενο - Σκηνοθεσία: Σταύρος Καλλιγάς
Παίζουν: Τάσος Αντωνίου, Κατερίνα Φελλά, Κωνσταντίνος Μπάζας, Μένια Μαθιουδάκη

Λίγα λόγια για το έργο...

Ο Μπάμπης, ένας σαρανταπεντάρης, επιτυχημένος έμπορος ανταλλακτικών και βιρτουόζος στον χειρισμό καταστάσεων έκτακτης ανάγκης, αποφασίζει να κάνει την απόλυτη υπέρβαση στα ερωτικά του. Ταυτόχρονα, η γυναίκα του, η Έλλη, έχει αποφασίσει να λύσει το πρόβλημα της αναβλητικότητας που τη διακατέχει, καλώντας έναν κάπως ιδιαίτερο και ονειροπαρμένο ψυχολόγο-δραματοθεραπευτή, τον Θεόδωρο Καραμπαλίκη. Η υπόθεση περιπλέκεται, όταν εμφανίζεται και η Τζένη, η όμορφη, αλλά φιλόδοξη γραμματέας του Μπάμπη. Το όνειρο του Μπάμπη γίνεται εφιάλτης, όταν γκάφες και απρόβλεπτες καταστάσεις τον παγιδεύουν.

Σημείωμα σκηνοθέτη:

Κάθε ένας από τους τέσσερις χαρακτήρες του έργου έχει θέσει ως στόχο ζωής την υπέρβαση για τον εαυτό του. Βασικό πρόβλημα, ωστόσο, αποτελεί το ότι κανείς από τους τέσσερις "ήρωες" δεν αισθάνεται, επί της ουσίας, έτοιμος για μια τόσο ηρωική πράξη. Μάλλον πρόκειται για λανθασμένη συνθήκη εξαρχής. Μια λανθασμένη, λοιπόν, στιγμή, σε ένα άκαιρο μέρος και με "ακατάλληλους" ανθρώπους. Βέβαια... δεν υπάρχει σιγουριά σ’ αυτόν τον κόσμο. Υπάρχουν μόνο ευκαιρίες.

Πρόθεσή μου είναι να θίξω τις δυσμενείς επιπτώσεις της παθητικής προσήλωσης σε στερεότυπα και προκαταλήψεις στη σύγχρονη κοινωνία. Αν και αποδεικνύεται διαρκώς ότι είναι στη φύση του ανθρώπου να γενικεύει και να "κολλάει ταμπέλες" ακόμη κι όταν τα δείγματα που λαμβάνει δε συγκροτούν κατ’ ουσία επαναλαμβανόμενα μοτίβα συμπεριφοράς. Καθώς, λοιπόν, οι ιθύνοντες πασχίζουν μετά βδελυγμίας στο να οδεύουν όλα προς την "ανάπτυξη", το ποσοστό ελευθερίας που διέπει -αν διέπει- το μυαλό των ανθρώπων βρίσκεται υπό διαπραγμάτευση. Χωρίς ελεύθερα πνεύματα, ο κόσμος μπορεί απλώς να συντηρείται. Ίσως και μέχρι να σαπίσει. Αλλά κάτι τέτοιο δεν το θέλει κανείς μας!

Σταύρος Καλλιγάς

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 28485
  • Φύλο: Άντρας
    • facebook/dktravelchat
Απ: Θεατρικές - Μουσικοχορευτικές παραστάσεις - Πίστες
« Απάντηση #2234 στις: Φεβρουάριος 05, 2020, 20:16:10 μμ »
''Το Εγχειρίδιον του Καλού Κλέφτη'' στο Θέατρο Μεταξουργείο

Ακαδήμου 14, Μεταξουργείο
Τηλ.: 2105234382



Συγγραφέας: Ηλίας Πετρόπουλος
Δραματουργική Επεξεργασία-Σκηνοθεσία: Αργύρης Παυλίδης
Παίζουν:
ΑΦΗΓΗΤΡΙΑ: Νικολέτα Κοτσαηλίδου
ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Αργύρης Παυλίδης

Λίγα λόγια για το έργο...

Έχουμε πάει στο φεγγάρι και έχουμε κατεβεί στα βάθη των Ωκεανών, αλλά ακόμα φοβόμαστε τους καρχαρίες, τα φαντάσματα, και το υπόγειο του παππού. 

Σημείωμα Αργύρη Παυλίδη:

Antigua, ή Gοtham City των Βαλκανίων.

Εγχειρίδιον του Καλού Κλέφτη. Ο Κάφκα, ο Ζενέ και ο Κουστουρίτσα βολτάρουν παρέα στον υπόγειο κόσμο του Πετρόπουλου. Η ευφυής, αναίμακτη, καλλιτεχνική σχεδόν, παράνομη ζωή διδάσκεται στο Βασιλικό Ινστιτούτο Τέχνης και Τεχνικής των Διαρρηκτών της Antigua.

Σ’ αυτήν την  κοινωνία,  Διώκτες  και  Διωκόμενοι  διέπονται  από  αρχές,  συγκρούονται  λυσσαλέα,  αλλά  γνωρίζουν και αποδέχονται τους ρόλους τους. Κλέφτες,  Αστυνόμοι,  Βασανιστές,  Εισαγγελείς,  Δικηγόροι,  Δικαστές,  Φύλακες, και Φυλακισμένοι, προϊόντα του εντίμου βίου, συναλλάσσονται στον δικό τους κόσμο, αυτόν που οι άλλοι ονομάζουν Υπόκοσμο, μόλις ένα γράμμα μακριά από το  Απόκοσμο.

Έχουμε πάει στο φεγγάρι και έχουμε κατεβεί στα βάθη των Ωκεανών, αλλά ακόμα φοβόμαστε τους καρχαρίες, τα φαντάσματα, και το υπόγειο του Παππού.

Εκεί θα μας πάει αυτή η παράσταση.

Στο μεγάλο υπόγειο του βαλκάνιου παππού. Κλέφτες, άνθρωποι του λιμανιού, του μπορντέλου, της λαχαναγοράς,  των σφαγείων, του νυχτερινού πάρκου, του πορνοξενοδοχείου, του μπαρ και του λιανικού εμπορίου ναρκωτικών ζουν και ονειρεύονται εκεί. Στο υπόγειο   κάτω από το μεγάλο ωραίο σπίτι. Εκεί που μας έλεγαν να μην κατεβούμε ποτέ,    και δεν κατεβήκαμε, μείναμε επάνω στις φωτεινές αίθουσες και στη γιορτή.

Ελάτε να το κάνουμε τώρα.

Έτσι κι αλλιώς ψέματα μας έλεγαν, οι πιο πολλοί μεγάλοι κατέβαιναν συχνά και ''νταλαβεριζόντουσαν'' κρυφά με τους ανθρώπους του κάτω κόσμου. Μην φοβάστε δεν είναι σαν τα δικά μας σύγχρονα, απάνθρωπα, ανήθικα υπόγεια. Άλλωστε ο σεσημασμένος διαρρηκτής, καθηγητής, αντιπρόεδρος της Αδελφότητας Απομάχων Διαρρηκτών της Adina Ηλίας Πετρόπουλος θα είναι ο ξεναγός μας. Και κυρίως, μην ντρέπεστε. Δεν τον φτιάξαμε εμείς αυτόν τον κόσμο…  ούτε αυτόν τον Υπόκοσμο….

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 28485
  • Φύλο: Άντρας
    • facebook/dktravelchat
Απ: Θεατρικές - Μουσικοχορευτικές παραστάσεις - Πίστες
« Απάντηση #2235 στις: Φεβρουάριος 06, 2020, 19:37:36 μμ »
''Τρεις Αδελφές'' στο Θέατρο Βεάκη

Στουρνάρη 32, Εξάρχεια
Τηλ.: 2105223522



Συγγραφέας: Άντον Τσέχωφ (Anton Chekhov)
Μετάφραση: Αλέξανδρος Ίσαρης – Γιώργος Δεπάστας
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Καραντζάς
Παίζουν: Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Αιμίλιος Χειλάκης, Αθηνά Μαξίμου, Μαρία Κεχαγιόγλου, Ορφέας Αυγουστίδης, Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης, Σύρμω Κεκέ, Γιάννης Κλίνης, Αινείας Τσαμάτης, Ευδοξία Ανδρουλιδάκη, Νίκος Μάνεσης, Υβόννη Μαλτέζου, Δημήτρης Πιατάς

Λίγα λόγια για το έργο...

Ο Τσέχωφ με το έργο του καταδεικνύει ένα σύστημα αδράνειας και απραξίας που παλεύει με τη λαχτάρα για ζωή. Μια κωμωδία της απελπισίας, που αποκαλύπτει την αδυναμία του ανθρώπινου όντος για ευτυχία, το ασύμπτωτο του έρωτα, και τον καλπασμό μιας νέας τάξης πραγμάτων που έρχεται να σαρώσει οτιδήποτε ξεπερασμένο και παρηκμασμένο.

Τα πρόσωπα του έργου αναρωτιούνται για τη ζωή, για το νόημα, φαντασιώνονται τη Μόσχα, φιλοσοφούν για το μέλλον απολύτως αδύναμα να πράξουν στο παρόν. Ένας θίασος πρωταγωνιστών αναμετριέται με την δραματουργία τουΤσέχωφ, σ’ ένα ασφυκτικό σύστημα αλληλεξάρτησης και ακινησίας, επιχειρώντας να συνθέσουν ανάγλυφα αυτήν την ευαίσθητη “κραυγή απελπισίας” για την ανθρώπινη ύπαρξη.

Η παράσταση επιχειρεί μια εκ νέου επίσκεψη στο έργο. Οι εμβληματικές ηρωίδες τουΤσέχωφ μεγάλες πια, ξαναβουτάνε σε ένα το πιο μνήμης, σε μια ειδική στιγμή που δεν μπορούν να ξεπεράσουν, στη στιγμή που υποσχόταν ελπίδα και αλλαγή.

Ένας οριοθετημένος χώρος όπου κατοικούνε αιώνια οι αναμνήσεις τους και ξεγλιστράνε όλα τα πρόσωπα που καθόρισαν τη μοίρα τους.Οι ήρωες του έργου ξαναέρχονται αντιμέτωποι με τις επιλογές τους, με τον χρόνο και το πέρασμά του και σε μια επαναδιαπραγμάτευση της στιγμής που τους οδήγησε στην οδύνη.

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 28485
  • Φύλο: Άντρας
    • facebook/dktravelchat
Απ: Θεατρικές - Μουσικοχορευτικές παραστάσεις - Πίστες
« Απάντηση #2236 στις: Φεβρουάριος 08, 2020, 02:23:50 πμ »
''Μεγάλες Προσδοκίες'' στο Σύγχρονο Θέατρο

Ευμολπιδών 45, Γκάζι
Τηλ.: 2103464380



Συγγραφέας: Κάρολος Ντίκενς
Σκηνοθεσία: Λίλλυ Μελεμέ
Διασκευή-Δραματουργική συνεργασία: Μαριλένα Παναγιωτοπούλου
Παίζουν: Φιλαρέτη Κομνηνού, Αλέκος Συσσοβίτης, Γιώργος Χριστοδούλου, Νατάσα Εξηνταβελώνη, Κωνσταντίνος Γεωργαλής, Λήδα Κουτσοδασκάλου

Λίγα λόγια για το έργο...

Ο Πιπ, ένα ορφανό καλόψυχο παιδί, προερχόμενο απ’ την εργατική τάξη, ερωτεύεται την όμορφη αριστοκράτισσα Εστέλλα στην ηλικία των οκτώ χρόνων. Η Εστέλλα, όμως, έχει μεγαλώσει με τη Δεσποινίδα Χάβισαμ, η οποία έχει σπασμένη καρδιά, επειδή ο αρραβωνιαστικός της την εγκατέλειψε την ημέρα του γάμου τους.

Η Δεσποινίδα Χάβισαμ, προκειμένου να εκδικηθεί γι’ αυτή την απώλεια, έχει διδάξει στην Εστέλλα να είναι ψυχρή και απόμακρη με τους άντρες, να μην επιτρέπει στον εαυτό της να νιώθει κανένα συναίσθημα. Όσο ο Πιπ παραμένει πιο χαμηλά από εκείνη σε οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο, ο ρόλος αυτός είναι σχετικά εύκολος για την Εστέλλα. Τι θα συμβεί, όμως, όταν ο Πιπ αποκτήσει χρήματα και ανέλθει κοινωνικά, χάρη στον μυστηριώδη πατρόνο του και πρώην κατάδικο, κύριο Μάγκουιτς;

Οι “Μεγάλες Προσδοκίες” έχουν διασκευαστεί για το θέατρο, την τηλεόραση και τον κινηματογράφο, ενώ τους εμβληματικούς ρόλους έχουν ενσαρκώσει κορυφαίοι ηθοποιοί του Hollywood όπως οι Ethan Hawke/Ralph Fiennes (Pip), Gwyneth Paltrowe (Estella), Jean Simmons/Charlotte Rampling/ Helena Bonham Carter/Anne Bancroft (Miss Havisham), Anyhony Hopkins/Robert de Niro (Magwitch).

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 28485
  • Φύλο: Άντρας
    • facebook/dktravelchat
Απ: Θεατρικές - Μουσικοχορευτικές παραστάσεις - Πίστες
« Απάντηση #2237 στις: Φεβρουάριος 08, 2020, 12:07:49 μμ »
''Όλιβερ Τουίστ'' στο Κέντρο Πολιτισμού Ελληνικός Κόσμος - Θέατρον

Πειραιώς 254, Ταύρος
Τηλ.: 2122540300



Συγγραφέας: Κάρολος Ντίκενς
Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνα Νικολαΐδη
Μετάφραση: Φωτεινή Μεγαλούδη
Απόδοση - Διασκευή: Κωνσταντίνα Νικολαΐδη
Ηθοποιοί: Διονύσης Πιφέας, Ρένος Χαραλαμπίδης, Τάσος Κωστής, Κωνσταντίνος Κάππας, Μαρία Αντουλινάκη, Τατιάνα Μελίδου, Κωνσταντίνος Μουταφτσής, Ρίνος Τζάνης, Αντώνης Βαρθαλίτης, Παναγιώτης Δελαβίνιας, Βαγγέλης Ζάπας, Γιώργος Ιωσηφίδης, Θανάσης Καφενταράκης, Μάριος Μακρόπουλος, Λίνος Μάνεσης, Θανάσης Μυλωνόπουλος, Ελευθερία Παγκάλου, Χρήστος Σωνάκης, Κωνσταντίνος Τσουμπάρης, Μαρία Μελίτα Ψυχογυιοπούλου

Λίγα λόγια για το έργο...

Ο Όλιβερ Τουίστ είναι ο ήρωας-σύμβολο που καταφέρνει να διατηρήσει την καλοσύνη και την ηθική του μέσα σε έναν ζοφερό και άδικο κόσμο. Ο Ντίκενς, μέσα από αυτό το έργο, στηλιτεύει τις άθλιες συνθήκες που επικρατούσαν στην εποχή του στην Αγγλία, όπου η ανθρώπινη ζωή έχει μικρή αξία και οι πολλοί ζουν σε απόλυτη φτώχεια, σε μία κοινωνία μεγάλων αντιθέσεων. Το έργο είναι επίκαιρο και στις μέρες μας, όπου παιδιά ζουν σε συνθήκες ακραίας φτώχειας και στερούνται βασικών αναγκών.

Ο Ντίκενς καταλήγει με μία νότα ελπίδας και αισιοδοξίας, υποστηρίζοντας πως το καλό μπορεί να θριαμβεύσει και πως η αθωότητα, η αλήθεια και η αγνότητα, αρετές που ανάγονται στην ουσία της παιδικότητας, μπορούν να διασωθούν ακόμα και μέσα σε ένα περιβάλλον ανέχειας και κοινωνικών ανισοτήτων.

- Τι είπες! Έκανε μην μπορώντας να πιστέψει στα αυτιά του.

- Σας παρακαλώ κύριε, επανέλαβε ο Όλιβερ, θέλω λίγο ακόμα φαγητό. Πεινάω!

Μεταφερόμαστε στην Αγγλία του 19ου αιώνα. Ο Όλιβερ Τουίστ γεννιέται σε ένα φτωχοκομείο της αγγλικής επαρχίας, ενώ η μητέρα του πεθαίνει στη γέννα. Το βρέφος καταλήγει σε ένα ορφανοτροφείο. Εκεί, ο παιδονόμος αναλαμβάνει να του δώσει ένα όνομα, που το διαλέγει για κάθε ορφανό με αλφαβητική σειρά. Ο Όλιβερ είναι ένα παιδί χλωμό και αδύνατο, πάντα δειλό και τρομαγμένο.

Μια μέρα διαπράττει το «τρομερό αμάρτημα» να ζητήσει λίγο παραπάνω φαγητό. Ο διευθυντής του ιδρύματος κ. Μπαμπλ εξαγριώνεται με το θρασύ αίτημά του, τον τιμωρεί με απομόνωση και έπειτα με διωγμό από το ορφανοτροφείο. Ο Όλιβερ, χωρίς πλέον στέγη και μόνος, πιάνει δουλειά στον κύριο που τον «πούλησε» ο κ. Μπαμπλ.

Η αμοιβή του είναι ένα πολύ μικρό πιάτο φαγητό και ένας ύπνος σε μια γωνιά, στη βρώμικη σοφίτα του σπιτιού. Μην αντέχοντας άλλο να ζει κάτω από αυτές τις άθλιες συνθήκες, αποφασίζει να δραπετεύσει, περπατώντας μέχρι το Λονδίνο. Εκεί, η ευκαιρία για ένα νέο σπιτικό θα δοθεί στον μικρό Όλιβερ από μια συμμορία πορτοφολάδων.

Στο νέο του σπίτι, θα γνωρίσει τον αρχηγό της συμμορίας (Φάγκιν), τον κακοποιό Μπιλ Σάικς, την εκρηκτική Νάνσυ και τον πονηρό Ατσίδα. Η ελπίδα όμως απλώνει το χέρι στον Όλιβερ και φέρνει στο διάβα του την κυρία Μπέντγουικ και τον κύριο Μπράουνλοου, δύο υπέροχους ανθρώπους, που παρά τις δυσκολίες της ζωής έχουν καταφέρει να κρατήσουν αλώβητη την ανθρωπιά τους. Ο Όλιβερ ακροβατεί ανάμεσα σε δύο κόσμους που κλονίζουν την παιδικότητά του και την ηθική του ακεραιότητα. Μια πάλη ανάμεσα στο καλό και στο κακό, στο φως και στο σκοτάδι, ξεκινάει.

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 28485
  • Φύλο: Άντρας
    • facebook/dktravelchat
Απ: Θεατρικές - Μουσικοχορευτικές παραστάσεις - Πίστες
« Απάντηση #2238 στις: Φεβρουάριος 08, 2020, 12:43:53 μμ »
''Αίνιγμα'' στο Bios (Κάτω σκηνή)

Πειραιώς 84, Γκάζι
Τηλ.: 2103425335



Συγγραφέας: Hugh Whitemore
Μετάφραση: Σεμέλη Παπαοικονόμου
Διασκευή / Σκηνοθεσία: Δημήτρης Κομνηνός
Διανομή:
Άλαν Τιουρινγκ: Στέλιος Ψαρουδάκης
Σάρα Τιούρινγκ: Ζώγια Σεβαστιανού
Ντίλγουιν Νοξ: Μελέτης Γεωργιάδης
Κρίστοφερ Μόρκομ: James Rodi
Μάικ Ρος: Φοίβος Παπακώστας
Τζόαν Κλαρκ: Ειρήνη Βαλατσού
Ρον Μάρεϊ: Πέτρος Λιόντας

Λίγα λόγια για το έργο...

O Turing ήταν ο άνθρωπος που έθεσε τις βάσεις για την ανακάλυψη του ηλεκτρονικού υπολογιστή, αλλά και ο άνθρωπος που θεμελίωσε την ιδέα της τεχνητής νοημοσύνης. Ήταν ο ιδιοφυής μαθηματικός που κατάφερε να σπάσει τον κώδικα των Ναζί στο Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, επισπεύδοντας (σύμφωνα με την ομόφωνη διαπίστωση όλων των ιστορικών), το τέλος του πολέμου κατά τουλάχιστον 2 χρόνια, σώζοντας έτσι τουλάχιστον, 17 εκατομμύρια ψυχές.

Δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε πως εάν σήμερα δεν ζούμε κάτω από το ναζιστικό ζυγό, το οφείλουμε στον Alan Turing.

Δεδομένου, όμως, ότι το έργο του Turing στον Πόλεμο ήταν διαβαθμισμένο ως «άκρως απόρρητο», κανείς δεν ήταν σε θέση να γνωρίζει τι του οφειλόταν, όταν ο βρέθηκε στο εδώλιο του κατηγορούμενου για το σπάσιμο ενός άλλου κώδικα – κοινωνικού αυτή τη φορά…

Ο Turing δεν απολογήθηκε για την ομοφυλοφιλία του.

Παρότι καταδικάστηκε για προσβολή της Δημοσίας Αιδούς (Gross Indecency), νόμο του 1890, βάσει του οποίου η ομοφυλοφιλία ήταν ποινικό αδίκημα, αρνήθηκε να υπερασπιστεί τον εαυτό του στο δικαστήριο (ΣΣ.: Πρόκειται για το νόμο από τον οποίο επέζησαν μόλις 15,000 άνθρωποι, από τους συνολικά 65,000 που καταδικάστηκαν)

Επέλεξε να υποστεί χημικό ευνουχισμό, έναντι της 2ετούς φυλάκισης που του επιβλήθηκε, κι έπειτα από αυτή την εξευτελιστική για τον ίδιο διαδικασία, βρέθηκε νεκρός στις 7 Ιουνίου του 1954. Ήταν μόλις 41 ετών. Στο κομοδίνο, πλάι του, υπήρχε, επαλειμμένο με υδροκυάνιο, ένα μισοφαγωμένο μήλο. (Τυχαίο, άραγε, το λογότυπο της πολυεθνικής Apple;)

Το 2009, o Gordon Brown, πρωθυπουργός της Βρετανίας, υποχρεώθηκε, έπειτα από μαζικό ψήφισμα διαμαρτυρίας των ΛΟΑΤΚΙ οργανώσεων, να ζητήσει δημόσια συγνώμη εκ μέρους της Βρετανικής Κυβέρνησης.

Το 2013, ο Alan Turing έλαβε τη βασιλική χάρη της Βασίλισσας Ελισάβετ. 59 χρόνια μετά το θάνατό́ του.

Η παράσταση

Έπειτα από πολύμηνη ιστορική έρευνα πάνω στο πολύπλευρο έργο, τη ταραχώδη ζωή και την πολυσύνθετη προσωπικότητα του σπουδαίου μαθηματικού, η Ομάδα 90οC, στηρίζει τη παράσταση σε δυο άξονες: Το ΘΕΑΤΡΟ ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ - ένα σχετικά άγνωστο είδος θεάτρου (ηλικίας περίπου 100 ετών) που αντλεί τη θεματολογία του από την ιστορική πραγματικότητα - και το ΘΕΑΤΡΟ ΜΝΗΜΗΣ, όπως το πρωτογνωρίσαμε από τον «Γυάλινο Κόσμο», του Τέννεσση Ουίλιαμς. Με προσθήκη σπάνιου οπτικοακουστικού υλικού της εποχής, που χαρτογραφεί με ακρίβεια το ιστορικό πλαίσιο, ο Δημήτρης Κομνηνός στήνει μια multimedia παράσταση που φωτίζει άγνωστες πτυχές της προσωπικότητάς του Άλαν Τιούρινγκ, και εστιάζει στον τρόπο με τον οποίο λειτούργησε αυτό το σπουδαίο μυαλό, προκειμένου να φτάσει στις επιστημονικές ανακαλύψεις που άλλαξαν τον ρου της ανθρωπότητας. Ανακαλύψεις που έφεραν τον Άλαν Τιούρινγκ, δίκαια, στη θέση της πιο εμβληματικής προσωπικότητας του 20ου αιώνα (Πηγή: BBC)

Σχόλιο σκηνοθέτη

«Εδώ έχουμε να κάνουμε με έναν άνθρωπο που κανείς δεν φαντάστηκε πως θα κατάφερνε όσα δεν φαντάστηκε ποτέ κανείς. Ο Άλαν Τιούρινγκ ήταν ο αυτιστικός ομοφυλόφιλος που έθεσε τα θεμέλια της τρίτης χιλιετίας, της νέας σκέψης, της τεχνητής νοημοσύνης. Ανακάλυψε τον ηλεκτρονικό υπολογιστή. Αποκρυπτογράφησε τον κώδικα των Ναζί. Ήταν αθλητής - μαραθωνοδρόμος. Έζησε την ερωτική του ζωή, κόντρα στον ασφυκτικό πουριτανισμό της εποχής του, χωρίς εκπτώσεις κι όπως ο ίδιος την ήθελε. Ο Τιούρινγκ, καταδικάστηκε από την ίδια την πατρίδα που ευεργέτησε. Αυτοκτόνησε στα 41 του χρόνια. Ξέρουμε τόσα πολλά για το έργο του. Πόσα ξέρουμε, όμως για τη ζωή του; Ποιος ήταν ο Άλαν Τιούρινγκ, αλήθεια; Είναι τεράστια χαρά, τιμή κι ευθύνη, που μου δίδεται η ευκαιρία να αφηγηθώ την ιστορία αυτού του σπουδαίου ανθρώπου, για πρώτη φορά στην Ελλάδα» - Δημήτρης Κομνηνός

Το ΑΙΝΙΓΜΑ, είναι ένα πλούσιο ψυχολογικό πορτρέτο γεμάτο ιστορικές και κοινωνικές αναφορές, που παίχτηκε για πρώτη φορά το 1986. Μια εποχή που ο Alan Turing δεν ήταν ακόμα γνωστός.

Έπειτα από μια σύντομη πορεία στο West End του Λονδίνου, η παράσταση έκανε ντεμπούτο με εκπληκτική επιτυχία στο Broadway της Νέας Υόρκης χαρίζοντας στον πρωταγωνιστή Derek Jacobi, 3 βραβεία Tony.

Το 1996, το έργο προσαρμόστηκε και γυρίστηκε για την τηλεόραση από το BBC, όπου στο πλάι του Derek Jacobi, πρωταγωνίστησε ο σπουδαίος θεατρικός συγγραφέας Harold Pinter στο ρόλο του Ντίλγουν Νοξ.

Τo 2014, η ιστορία του Alan Turing, γυρίστηκε για τον κινηματογράφο, με τον τίτλο «ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΗΣ ΜΙΜΗΣΗΣ” (The Imitation Game), ταινία που βασίστηκε στην ίδια βιογραφική πηγή με το θεατρικό του Hugh Whitemore (τη βιογραφία «ΑΙΝΙΓΜΑ» του Andrew Hodges – Εκδόσεις ΤΡΑΥΛΟΣ) και απέσπασε, μεταξύ πολλών βραβείων και το Oscar καλύτερου διασκευασμένου σεναρίου, με τον Benedict Cumberbatch, στο ρόλο του Turing.

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 28485
  • Φύλο: Άντρας
    • facebook/dktravelchat
Απ: Θεατρικές - Μουσικοχορευτικές παραστάσεις - Πίστες
« Απάντηση #2239 στις: Φεβρουάριος 10, 2020, 18:25:56 μμ »
''Ο Θησέας και ο Μινώταυρος'' στο Ίδρυμα «Μιχάλης Κακογιάννης»

Πειραιώς 206, Ταύρος
Τηλ.: 2103418550



Κείμενο: Κάρμεν Ρουγγέρη
Σκηνοθεσία: Κάρμεν Ρουγγέρη, Χριστίνα Κουλουμπή
Παίζουν και τραγουδούν οι ηθοποιοί: Κατερίνα Γεωργάκη, Μάϊρα Γεωργάρου, Άρης Δελαγραμμάτικας, Χριστίνα Κουλουμπή, Μανώλης Κλωνάρης, Γιώργος Μπανταδάκης, Στέλιος Νίνης, Σωτήρης Σουριανός, Βασίλης Τσιγκριστάρης.

Λίγα λόγια για το έργο...

Ο διάδοχος του θρόνου των Αθηνών, Θησέας, αφού έμαθε από την μητέρα του, Αίθρα, για την καταγωγή του, παίρνει κάτω από ένα μεγάλο βράχο, τα πέδιλα και το σπαθί που του είχε αφήσει ο πατέρας του, Αιγέας, βασιλιάς των Αθηνών και ξεκινάει από την Τροιζήνα να πάει στην Αθήνα να τον συναντήσει.

Δεν άκουσε όμως τη συμβουλή της μητέρας του να ταξιδέψει με καράβι, προτίμησε να πάει από την ξηρά. Ήθελε να ακολουθήσει ένα πιο δύσκολο και δύσβατο μονοπάτι, ώστε να καθαρίσει τον δρόμο από τους εγκληματίες και τους ληστές που λυμαίνονταν την περιοχή, έχοντας ως πρότυπο, τον Ηρακλή και τους άθλους του.

Το έργο μας χωρίζεται σε δύο μέρη.

Στο πρώτο μέρος, που περιλαμβάνεται η πορεία του Θησέα από την Τροιζήνα στην Αθήνα, αποφασίστηκε να δοθεί σκηνοθετικά και εικαστικά, Αριστοφανικός χαρακτήρας, αποφεύγοντας έτσι τις δύσκολες εικόνες για τους μικρούς θεατές.

Στο δεύτερο μέρος, περιλαμβάνονται:

1.Το ταξίδι του Θησέα προς την Κρήτη.
2.Το παλάτι του Μίνωα και ο περίφημος λαβύρινθος, μέσα στον οποίο ο Θησέας, παίρνοντας τον μίτο από την βασιλοπούλα Αριάδνη, θα βοηθηθεί ώστε να φτάσει στον Μινώταυρο και να πετύχει τον σπουδαιότερο άθλο του.

Όλα αυτά με κρητική λύρα, μαντινάδες, χορό και παραδοσιακά τραγούδια της Κρήτης.