Αποστολέας Θέμα: Ισραήλ-Ιορδανία(απόπειρα 101)  (Αναγνώστηκε 17143 φορές)

Αποσυνδεδεμένος carmen

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 2010
  • Φύλο: Γυναίκα
Απ: Ισραήλ-Ιορδανία(απόπειρα 101)
« Απάντηση #20 στις: Δεκέμβριος 12, 2012, 00:15:53 πμ »
Αααααααααα...το όνειρό της ζωής μουυυυ !!!!!  :shout: :shout:
 Απλά υπέροχο !!!! ΥΠΕΕΕΡΟΧΟΟΟΟ
...και αν εχω τα παντα και εχω κερδισει τον κοσμο ολο, αγαπη αν δεν εχω...ειμαι ενα τιποτα

Αποσυνδεδεμένος dimitrish81

  • Jr. Member
  • **
  • Μηνύματα: 89
  • Φύλο: Άντρας
    • O Ταξιδιωτικός μου Χάρτης
Απ: Ισραήλ-Ιορδανία(απόπειρα 101)
« Απάντηση #21 στις: Δεκέμβριος 12, 2012, 15:37:51 μμ »
Καταρχήν σας ευχαριστώ για τα θετικά σας σχόλια :yahoo: :yahoo: :yahoo:
Η αλήθεια είναι πως δεν ήμουν σίγουρος αν αποτυπωθεί με τρόπο περιηγητικό η όλη κίνηση μέσα στην Πέτρα, ωστόσο έκανα μια απόπειρα να τοποθετήσω της φωτογραφίες κατά μήκος της διαδρομής που όντως κάναμε ,προσθέτοντας φωτογραφίες από πινακίδες αλλά και περιγραφές του κάθε τι που φωτογραφήθηκε και είχε αξία να ξέρουμε τι είναι. :scratch:
Πριν περάσουμε στην επόμενη ημέρα όπου ουσιαστικά θα δούμε το ταξίδι προς τη Γεράσα-Jerash αλλά και την περιήγηση της πρωτεύουσας Αμμάν, αξίζει να επισημάνουμε την απογευματινή εμπειρία που είχαμε φεύγοντας από την Πέτρα προς το Αμμάν με ταξί.
Ουσιαστικά όλο το ταξίδι έγινε κατά μήκος του King Husein Desert Highway που οδηγεί ,όπως προείπαμε, από την Άκαμπα στο Αμμάν.  Κατά μήκος των 300 χιλιομέτρων έως την πρωτεύουσα, ουσιαστικά γίναμε μάρτυρες σε τουλάχιστον δύο περιπτώσεις αλλοπρόσαλλης οδήγησης από τους οδηγούς φορτηγών, που τροφοδοτούν την πρωτεύουσα από το λιμάνι της Άκαμπα με κάθε λογής εμπόρευμα(δυστυχώς δεν έχω λήψεις).
Όπως μας εξηγήθηκε οι οδηγοί των φορτηγών μεταφέρουν κάθε είδους ,νόμιμα και παράνομα φορτία, με αποτέλεσμα κάποιες φορές να κάνουν τμηματική χρήση του φορτίου…. :cool: :cool: :cool: Γενικότερα η τάξη αυτή των επαγγελματιών στην Ιορδανία είναι ταυτισμένη με το λαθρεμπόριο αλλά και το εμπόριο ναρκωτικών…..
Φτάνοντας βράδυ στα Νότια Προάστια του Αμμάν διακρίναμε φτώχια και συνοικίες σε κακή κατάσταση. Η κατάσταση προχωρώντας προς το κέντρο όπου και βρισκόταν το ξενοδοχείο μας ήταν ελαφρώς βελτιωμένη, με έναν κοινό παρονομαστή ωστόσο, την κατοίκηση του Νοτίου Αμμάν αλλά και του κέντρου του από Παλαιστίνιους κατά κόρον. Γενικότερα οι Ιορδανοί φαίνεται να ρίχνουν το φταίξιμο για την άθλια εικόνα κάποιων συνοικιών στους Παλαιστίνιους.. …
Στο κέντρο της πόλης το ξενοδοχείο μας(ιδιοκτησίας Παλαιστίνιου) τοποθετημένο ανάμεσα στην Ακρόπολη(Citadel) και το Ρωμαϊκό Θέατρο(τα δύο κυριότερα μνημεία της πόλης) ήταν ιδανικό συγκοινωνιακά για περιήγηση αλλά όχι και για κατοικία. Το σύνολο των σύγχρονων ξενοδοχείων με ανέσεις( δυτικών αλυσίδων )βρίσκονται στο δυτικό Αμμάν, περιοχή όπου εντοπίζονται τα σπίτια των πιο εύπορων Ιορδανών καθώς και τα μεγάλα δυτικού τύπου εμπορικά κέντρα, τα οποία από επίσκεψή, μας έπεισαν πως πρόκειται για το δυτικότροπο κυριολεκτικά τμήμα της πόλης και πιθανόν το μέλλον όλης της χώρας.
Αυτά τα πολλά από μένα και πάμε να δούμε δυο-τρεις Φώτο από την πόλη και κυρίως το Αμφιθέατρο της, οι οποίες τραβήχτηκαν από την ταράτσα του ξενοδοχείου βιαστικά…… παραβιάζοντας τη σχετική πόρτα…. :diablo:




Αποσυνδεδεμένος elina

  • Διαχειριστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 3541
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Ταξιδεύω... άρα ζω!
    • Travelchat
Απ: Ισραήλ-Ιορδανία(απόπειρα 101)
« Απάντηση #22 στις: Δεκέμβριος 12, 2012, 19:21:19 μμ »
Δημήτρη, ομολογώ ότι με άφησες άφωνη. Οι φωτογραφίες τα λένε όλα!!  Περιμένω την συνέχεια...
Ένα χαμόγελο αξίζει πολλά. Κάνει πλούσιο εκείνον που το παίρνει... χωρίς να κάνει φτωχότερο εκείνον που το δίνει!

Αποσυνδεδεμένος dimitrish81

  • Jr. Member
  • **
  • Μηνύματα: 89
  • Φύλο: Άντρας
    • O Ταξιδιωτικός μου Χάρτης
Απ: Ισραήλ-Ιορδανία(απόπειρα 101)
« Απάντηση #23 στις: Δεκέμβριος 13, 2012, 12:53:42 μμ »
Ξημερώνοντας η επόμενη ημέρα, όλη η ουσία της ήταν στο να πετύχουμε να φτάσουμε στην αρχαία πόλη της Γεράσας-Jerash. Ιδρυθείσα από τον ίδιο το Μέγα Αλέξανδρο ή το στρατηγό του Περδίκκα ,το 231 π.Χ. ,όταν αυτός (Μέγας Αλέξανδρος) κινούνταν από την Αίγυπτο προς τη Μεσοποταμία. Σκοπός της ίδρυσης της πόλης ήταν η οριστική εγκατάσταση Μακεδόνων στρατιωτών, οι οποίοι λόγω ηλικίας πλέον δεν ήταν σε θέση να ακολουθούν και να συνεισφέρουν μάχιμα στο εκστρατευτικό σώμα. Η πόλη αργότερα εξελίχθηκε και οικοδομήθηκε εκτεταμένα από τους Ρωμαίους όντας μέρος του ακμάζοντος σχηματισμού της Δεκάπολης , την οποία αποτελούσε εκτός των άλλων και η Φιλαδέλφεια(σημερινό Αμμάν). :yahoo:
Η μετάβαση στην πόλη γίνεται σχετικά απλά, ειδικά από το σημείο που διαμέναμε. Κατευθυνθήκαμε προς το σταθμό των service Taxi(Ταξί λευκού χρώματος) Raghadan Al Seyada  ακριβώς δίπλα στο Ρωμαϊκό Αμφιθέατρο. Από εκεί η γραμμή 6 των ταξί έχει σαν τερματικό σταθμό τον σταθμό λεωφορείο Tabarbour(North Station),με κόστος 1,5JD κατ άτομο. Συνήθως τα ταξί φεύγουν μόλις γεμίσουν, αλλά αυτό δεν είναι απόλυτο, καθώς λόγω έλλειψης κόσμου και πρωινής ώρας αναχωρήσαμε αμέσως. Απόλυτη δεν είναι ούτε καν η αναμονή στη γραμμή 6 μια που φύγαμε με το πρώτο που απλά ήταν σταθμευμένο στον κεντρικό δρόμο και όχι στις ουρές αναμονής(οι ουρές αναμονής είναι σημασμένες μόνο με το αραβικό αριθμητικό σύστημα, επομένως η απομνημόνευση των αριθμών 0-9 βοηθάει πολύ και είναι σχετικά εύκολη). Από τον σταθμό λεωφορείων Tabarbour αναχωρούν τακτικά, μόλις γεμίσουν, minibuses χωρητικότητας 10 ατόμων έναντι ευτελούς τιμήματος 0,85JD(μετά την αύξηση των τιμών των καυσίμων του Νοεμβρίου 2012) για την πόλη Jerash. Η αρχαία-νέα πόλη βρίσκονται περίπου 50 χιλιόμετρα βόρεια του Αμμάν σε μια διαδρομή ελάχιστα κάτω από μια ώρα, ενώ η στάση αποβίβασης είναι ακριβώς  ένα δρόμο κάτω από την είσοδο του Site, με ορατή από εκεί την Αψίδα του Θριάμβου της αρχαίας πόλης. :dance:

Αποσυνδεδεμένος dimitrish81

  • Jr. Member
  • **
  • Μηνύματα: 89
  • Φύλο: Άντρας
    • O Ταξιδιωτικός μου Χάρτης
Απ: Ισραήλ-Ιορδανία(απόπειρα 101)
« Απάντηση #24 στις: Δεκέμβριος 13, 2012, 12:55:02 μμ »
Μέσα στο τοπικό λεωφορείο από Αμμάν προς Γεράσα……


Στο τέλος δεξιά της εικόνας διακρίνουμε τον κατηφορικό δρόμο στην δεξιά πλευρά του οποίου βρίσκεται η μία από τις δύο εισόδους για το site. Από την αντίθετη πλευρά στο τέλος αριστερά όπου είναι συγκεντρωμένα τα πολλά αυτοκίνητα διακρίνεται ο δρόμος που οδηγεί από και προς το Αμμάν στη γωνία επάνω του οποίου τη ‘’στήνει’’ το μικρό minibus για να γεμίσει και να αναχωρήσει.

Η Αψίδα του Ανδριανού είναι το πρώτο που συναντάμε από την είσοδό μας στο site από τη Νότια πλευρά(ενδεδειγμένη είσοδος για την ολοκλήρωση ενός απόλυτου περιηγητικού κύκλου στο site). Χτίστηκε για να μνημονεύσει την επίσκεψη του Αυτοκράτορα Ανδριανού στη Γεράσα το 129 μ.Χ. Προοριζόταν να γίνει η νέα Νότια Πύλη της, στα πλαίσια της επέκτασής της πόλης, κάτι που ωστόσο δεν πραγματοποιήθηκε.


Ο Ιππόδρομος, μήκους 245 μέτρων και πλάτους 52(αποκαταστάθηκε μόνο ένα τμήμα του σήμερα) δυνατότητας 15000 θέσεων εξυπηρετούσε την ανάγκη ‘’διασκέδασης’’ του τότε πληθυσμού. Η πιθανή ημερομηνία κατασκευής του υπολογίζεται μεταξύ  των μέσων του 2ου και 3ου αιώνα μ.Χ. Κατά περίπτωση και αναλόγως διαθέσιμων θεατών διοργανώνονται ακόμη και σήμερα αναπαραστάσεις αρματομαχιών…..








Ο μπούφος χάθηκε πάλι……. :dizzy:


Αποσυνδεδεμένος dimitrish81

  • Jr. Member
  • **
  • Μηνύματα: 89
  • Φύλο: Άντρας
    • O Ταξιδιωτικός μου Χάρτης
Απ: Ισραήλ-Ιορδανία(απόπειρα 101)
« Απάντηση #25 στις: Δεκέμβριος 13, 2012, 12:56:05 μμ »
Οι εργασίες συντήρησης-ανασκαφών είναι εκτεταμένες και συνεχίζονται μέχρι σήμερα σε όλα τα site της χώρας, σε μια απόπειρα ανάδειξης της Ιορδανίας ως κύριου τουριστικού παίχτη της Μέσης Ανατολής στα πλαίσια ενός ιδιότυπου ανταγωνισμού με την Αίγυπτο.

Πλησιάζοντας στην Νότια Πύλη της πόλης είναι εμφανές τμήμα των εντυπωσιακών τειχών της, τα οποία χτίστηκαν πιθανότατα τον 4ο αιώνα μ.Χ. από τον Αυτοκράτορα Διοκλητιανό και επεκτάθηκαν αρκετές φορές κατόπιν. Η παρούσα τοιχοποιία είναι Βυζαντινή συνολικού μήκους 3456 μέτρων. Η Νότια Πύλη από την οποία εισερχόμαστε την αρχαία πόλη χρονολογείται από το 130 μ.Χ ενώ η περιοχή ακριβώς μετά από αυτήν χρησιμοποιούνταν πιθανότατα ως αγορά. Έξω από την πύλη ο ρωμαϊκός δρόμος οδηγούσε απευθείας στην αρχαία Φιλαδέλφεια, μέλους της Δεκάπολης, που δεν είναι άλλο από το σημερινό Αμμάν.








Αποσυνδεδεμένος dimitrish81

  • Jr. Member
  • **
  • Μηνύματα: 89
  • Φύλο: Άντρας
    • O Ταξιδιωτικός μου Χάρτης
Απ: Ισραήλ-Ιορδανία(απόπειρα 101)
« Απάντηση #26 στις: Δεκέμβριος 13, 2012, 12:57:17 μμ »
Το χθες και το σήμερα αναδεικνύει την πολύ σοβαρή προσπάθεια αναστήλωσης που έχει κάνει η Ιορδανική κυβέρνηση. Ωστόσο αξίζει να σημειωθεί ότι η αρχαία πόλη είναι περιφραγμένη με πύργους  παρατήρησης σε αρκετά σημεία και την τουριστική αστυνομία σε μεγάλους αριθμούς μέσα στο site, δείγμα πιθανότατα και της σπουδαιότητας που αποδίδεται στο μνημείο…….. :scratch:













Αποσυνδεδεμένος dimitrish81

  • Jr. Member
  • **
  • Μηνύματα: 89
  • Φύλο: Άντρας
    • O Ταξιδιωτικός μου Χάρτης
Απ: Ισραήλ-Ιορδανία(απόπειρα 101)
« Απάντηση #27 στις: Δεκέμβριος 13, 2012, 12:58:24 μμ »
Η Οβάλ Πλατεία (Oval Plaza) διαστάσεων 90χ 80 μέτρων περιβάλλεται από έναν πεζόδρομο και κιονοστοιχία Ιονικού ρυθμού του 1ου αιώνα μ.Χ. Στη μέση υπάρχουν δύο βωμοί ενώ ένα σιντριβάνι προστέθηκε τον 7ο αιώνα μ.Χ .



H Οδός με τους Κίονες(Cardo ή Colonnaded Street)
Με μήκος 800 μέτρα ήταν και παραμένει ένα σημείο αναφοράς για την πόλη της Γεράσας. Εξακολουθεί να είναι στρωμένος με τις αρχικές πέτρες στις οποίες είναι εμφανή τα σημάδια από τα άρματα της εποχής. Ανακαινίστηκε πιθανότατα το 170μ.Χ με την αντικατάσταση της κιονοστοιχίας Ιονικού ρυθμού με αυτές Κορινθιακού ρυθμού. Ένα υπόγειο αποχετευτικό δίκτυο διατρέχει την Οδό σε όλο το μήκος της με τις τρύπες κατά μήκος του αν οδηγούν τα νερά της βροχής στους υπονόμους. Σε κάθε μια από τις δύο πλευρές της Οδού υπήρχε ένα ευρύ πεζοδρόμιο με καταστήματα της εποχής σημάδια από τα οποία μπορούν ακόμη να διακριθούν.
 




Αποσυνδεδεμένος dimitrish81

  • Jr. Member
  • **
  • Μηνύματα: 89
  • Φύλο: Άντρας
    • O Ταξιδιωτικός μου Χάρτης
Απ: Ισραήλ-Ιορδανία(απόπειρα 101)
« Απάντηση #28 στις: Δεκέμβριος 13, 2012, 12:59:56 μμ »
Ακολούθως ο δρόμος διαπλατύνεται σηματοδοτώντας την  είσοδο στην κυρίως αγορά  στο Macellum το οποίο είναι και το κτίριο που στέγαζε τις κύριες δραστηριότητες. Ποιο κάτω συναντάμε ίχνη από το Τζαμί Umayyad ενώ λιγο ποιο κάτω βλέπουμε την πρωτη διασταύρωση της Οδού με την οδό South Decamanus  η οποία σημαίνεται ακόμη και σήμερα από 4 μικρά κιονοειδή!!!! Ακολούθως συνεχίζοντας και περνώντας κάτω από τα Τετράπυλα (στεγασμένες διασταυρώσεις) δεξιά και αριστερά του δρόμου υπάρχει μια σειρά εκκλησιών και ναών της εποχής.




























 :dizzy: :dizzy:

Αποσυνδεδεμένος dimitrish81

  • Jr. Member
  • **
  • Μηνύματα: 89
  • Φύλο: Άντρας
    • O Ταξιδιωτικός μου Χάρτης
Απ: Ισραήλ-Ιορδανία(απόπειρα 101)
« Απάντηση #29 στις: Δεκέμβριος 13, 2012, 13:00:58 μμ »
Το τελευταίο τμήμα της Οδού πλέον εμφανώς μικρότερο με τους αρχικούς Κίονες Ιονικού ρυθμού δεν κρίθηκε σκόπιμο να διαπλατυνθεί. Στο τέλος διακρίνουμε την Βόρεια Πύλη της πόλης η οποία χτίστηκε το 115 μ.Χ. Ο δρόμος έξω από αυτήν οδηγούσε απευθείας στην αρχαία ρωμαϊκή πόλη της Πέλλας, μέλους φυσικά του συμπλέγματος της Δεκάπολης.
 
Ακολουθεί το βόρειο Αμφιθέατρο το οποίο χτίστηκε το 165 μ.Χ. Έχοντας αρχικά 14 σειρές θέασης χρησιμοποιήθηκε αρχικά ως Θέατρο αλλά και ως τόπος συνεδρίασης του συμβουλίου της πόλης. Μέχρι και σήμερα σώζονται τα ονόματα των φυλών που είναι χαραγμένα στις πέτρινες θέσεις και αντιπροσωπεύονταν στο συμβούλιο μαζί με αυτά κάποιων αρχαίων Θεών. Το 235 μ.Χ το Αμφιθέατρο διπλασίασε την ικανότητα των θέσεών του σε 1600 (όσες είναι σήμερα). Το Αμφιθέατρο έπαψε να χρησιμοποιείτε τον 5ο αιώνα μ.Χ ενώ τους επόμενους αιώνες τμήματα του κτίσματος αφαιρέθηκαν για να χρησιμοποιηθούν από τους κατοίκους σε άλλα κτίσματα της πόλης.