Αποστολέας Θέμα: Περί...Ποδηλασίας και Ποδηλατόδρομων  (Αναγνώστηκε 21410 φορές)

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 28639
  • Φύλο: Άντρας
    • facebook/dktravelchat
Απ: Περί...Ποδηλασίας και Ποδηλατόδρομων
« Απάντηση #60 στις: Νοέμβριος 05, 2018, 23:33:41 μμ »
Νέο δίκτυο ποδηλατοδρόμων για την Αθήνα



Το πρώτο ολοκληρωμένο δίκτυο ποδηλατοδρόμων αποκτά η Αθήνα. Πρόκειται για ένα νέο δίκτυο, που θα συνδεθεί με το υπάρχον “Γκάζι - Φάληρο” και θα περνά από την Κυψέλη, τους Αμπελόκηπους τα Εξάρχεια, το Κολωνάκι και τα Πετράλωνα, είτε με τη δημιουργία ποδηλατολωρίδων είτε με την κατασκευή δρόμων αποκλειστικής κυκλοφορίας ποδηλάτου (bicycle streets).

Στην περιοχή των Εξαρχείων και του Κολωνακίου το δίκτυο υποδομών θα γίνει για τις οδούς Στουρνάρη, Αραχώβης, Σολωμού, Ανδρέα Μεταξά, Διδότου, Ναυαρίνου, Σκουφά, Σόλωνος, Μασσαλίας, Ηρακλείτου, Μαυρομιχάλη και Ζωοδόχου Πηγής. Στην περιοχή έχουν επιλεγεί ζευγάρια δρόμων, οι οποίοι θα χρησιμοποιούνται για άνοδο ή για κάθοδο και θα συνδέουν τη Λ. Αλεξάνδρας με το ιστορικό κέντρο της πόλης, αλλά και με τον κεντρικό άξονα “Κηφισιά - Κέντρο” που αναμένεται να δημιουργηθεί.

Οι παρεμβάσεις στην Κυψέλη αφορούν στην περιοχή που περικλείεται από τις οδούς Μιχαήλ Βόδα, 3ης Σεπτεμβρίου, Αγίου Μελετίου και Ηπείρου. Στην περιοχή αυτή προτείνεται συνολικά η συνύπαρξη ποδηλάτων και ΙΧ με την Μιχαήλ Βόδα να δέχεται και αποκλειστική λωρίδα κίνησης ποδηλάτου. Στην 7η δημοτική κοινότητα θα δημιουργηθεί αποκλειστική λωρίδα ποδηλάτων στην οδό Καλλιγά.   

Σύμφωνα με τον δήμαρχο Αθηναίων κ. Γιώργο Καμίνη, “η πόλη μπαίνει στη σωστή πορεία. Δίνουμε συνεχώς χώρο στον πεζό και τον ποδηλάτη, ενθαρρύνουμε τη χρήση φιλικών στο περιβάλλον μέσων μετακίνησης, επιδιώκοντας παράλληλα τη μείωση της χρήσης των ΙΧ αυτοκινήτων και την αύξηση χρήσης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς”. 

Για τη δημιουργία του συγκεκριμένου έργου, ο Δήμος Αθηναίων αξιοποίησε τις συνεργασίες του με το δίκτυο C40 και ιδιαίτερα με το Walking and Cycling Network, το οποίο παρακολουθεί τις εξελίξεις και βρίσκεται αρωγός στο πλάνο για την ανάπτυξη του ποδηλάτου στην Αθήνα. Στη διάρκεια της προετοιμασίας της πρότασης, πραγματοποιήθηκαν συναντήσεις και επαφές με το αντίστοιχο τμήμα του Δήμου της Βιέννης.

Βασικός στόχος είναι το δίκτυο να συνδεθεί με τον ήδη λειτουργικό άξονα “Γκάζι - Φάληρο”. Μία διαδρομή περίπου 7,5 χλμ. που ξεκινά από το φαληρικό δέλτα, περνάει μέσα απο το Μοσχάτο, την Καλλιθέα περνά παράλληλα τις γραμμές του ΗΣΑΠ και καταλήγει στον Ταύρο και τα Πετράλωνα, μέχρι το ύψος της Τεχνόπολης του Δήμου Αθηναίων. Την ίδια στιγμή, ξεκινά η προετοιμασία για τη σύνδεση του άξονα “Γκάζι - Κηφισιά”, ένα έργο που αναμένεται να υλοποιηθεί από την Περιφέρεια Αττικής. Τα δύο δίκτυα θα συνδέονται με τον κύριο άξονα “Κηφισιά - Γκάζι” και, κατ‘επέκταση, συνδέονται τόσο μεταξύ τους όσο και με το ιστορικό κέντρο της πόλης.

Ο Δήμος Αθηναίων επέλεξε τη δημιουργία του συγκεκριμένου δικτύου με βάση τη μορφολογία του εδάφους, το πλάτος των δρόμων, τα χαρακτηριστικά τους ενώ παράλληλα έγινε προσπάθεια ώστε το δίκτυο να είναι απολύτως χρηστικό για τους ποδηλάτες και να λειτουργήσει ως μέσο για να αναβαθμιστούν οι περιοχές τις οποίες διασχίζει. Επίσης, στηρίχτηκε τόσο στις προδιαγραφές των ποδηλατοδρόμων που έχουν εκπονηθεί από τη διεύθυνση Μελετών Έργων Οδοποιίας (ΔΜΕΟ) όσο και στον ανανεωμένο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Βασικό μέλημα της ομάδας εργασίας ήταν το σχέδιο να είναι απολύτως λειτουργικό για τους χρήστες, με στόχο όχι μόνο να αναπτυχθεί η χρήση του ποδηλάτου στην Αθήνα αλλά και ταυτόχρονα να μπορούν να συγκεντρωθούν πολύτιμα δεδομένα που θα αφορούν στο βαθμό αποδοχής του έργου από τους πολίτες. Καθώς έτσι, θα μπορούν να σχεδιαστούν τα επόμενα βήματα βασισμένα σε αντικειμενικά κριτήρια και να προταθεί η επέκταση του δικτύου ποδηλατοδρόμων σε περισσότερους δρόμους και περιοχές.

https://traveldailynews.gr

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 28639
  • Φύλο: Άντρας
    • facebook/dktravelchat
Απ: Περί...Ποδηλασίας και Ποδηλατόδρομων
« Απάντηση #61 στις: Νοέμβριος 19, 2018, 20:22:10 μμ »
Οδική αναγνώριση του ποδηλάτου από τον νέο Κ.Ο.Κ. - Τι αλλάζει

Δημιουργία χώρων στάθμευσης ποδηλάτων και αναγνώριση οδών μικτής χρήσης οχημάτων και ποδηλάτων. Οι λεωφορειόδρομοι ορίζονται ως αποκλειστικής λωρίδας λεωφορείων, τρόλεϊ και ποδηλάτων. Διαμορφώνονται ειδικοί χώροι στα φανάρια για στάση των ποδηλάτων μπροστά από τα άλλα οχήματα και ξεχωριστή ειδική φωτεινή σηματοδότηση.



Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας ρυθμίζει και καθορίζει την κυκλοφορία των ποδηλάτων στο οδικό δίκτυο -κάτι που μέχρι τώρα αποτελούσε ‘θολό τοπίο’- και θέτει τις βάσεις για να δημιουργηθούν ουσιαστικές προϋποθέσεις για την ανάπτυξη του ποδηλάτου στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με τον καινούργιο Κώδικα οδικής Κυκλοφορίας, αναγνωρίζονται η δημιουργία χώρων στάθμευσης ποδηλάτων, η οδός μικτής χρήσης οχημάτων και ποδηλάτων και οι λεωφορειόδρομοι ορίζονται ως αποκλειστικής λωρίδας λεωφορείων, τρόλεϊ και ποδηλάτων.

Επίσης, ο κώδικας διαμορφώνει ειδικούς χώρους στα φανάρια για στάση των ποδηλάτων μπροστά από τα άλλα οχήματα, ορίζει πως πρέπει να υπάρχει ξεχωριστή ειδική φωτεινή σηματοδότηση και προβλέπει αυστηρά πρόστιμα για παραβατική και αντικοινωνική συμπεριφορά στους ποδηλάτες.



Πιο αναλυτικά, θα υπάρχει νέα διαγράμμιση, αποτελούμενη από δύο συνεχείς παράλληλες γραμμές, σε απόσταση τεσσάρων ως πέντε μέτρων μεταξύ τους, η οποία καθορίζει την επιφάνεια αναμονής των ποδηλάτων, στην οποία καταλήγει η λωρίδα ποδηλάτου. Η επιφάνεια αναμονής διαμορφώνεται σε σηματοδοτούμενες διασταυρώσεις μπροστά από τη γραμμή υποχρεωτικής διακοπής πορείας των οχημάτων, τροφοδοτείται από λωρίδα ποδηλάτων, είναι χρωματισμένη στο ίδιο χρώμα με αυτήν και σημαίνεται με το σύμβολο του ποδηλάτου. Στους οδηγούς οχημάτων απαγορεύεται να κινούνται μέσα σε λωρίδα κυκλοφορίας η οποία έχει πινακίδες σήμανσης ή λέξεις ή σύμβολα επί του οδοστρώματος, όπως λεωφορεία, ταξί και ποδήλατα, αν δεν οδηγούν οχήματα της κατηγορίας αυτής.



Φωτεινή σηματοδότηση για τους ποδηλάτες

Οι ποδηλάτες υποχρεούνται να συμμορφώνονται με τις ενδείξεις των ειδικών για αυτούς φωτεινών σηματοδοτών, εκτός αν η ρύθμιση της κυκλοφορίας γίνεται από τροχονόμους κατά διάφoρo τρόπο, ως εξής:

α) Πράσινο σταθερό φως με σύμβολο ποδήλατου: Ο ποδηλάτης προχωρεί κατευθείαν μπροστά ή στρίβει προς τα δεξιά ή αριστερά εκτός αν άλλο σήμα ή πινακίδα απαγορεύει την κατευθείαν κίνηση ή στροφή. Ο ποδηλάτης υποχρεούται και αν ακόμη ο φωτεινός σηματοδότης έχει πράσινη ένδειξη, κινούμενος κατευθείαν μπροστά, να παραχωρεί προτεραιότητα σε όχημα ή ποδήλατο ή πεζό που κινείται ακόμη από προηγούμενη σηματοδότηση, στρίβοντας δε να παραχωρεί προτεραιότητα στους ποδηλάτες ή τους πεζούς οι οποίοι κινούνται στην οδό στην οποία πρόκειται να εισέλθει.
β) Ερυθρό σταθερό φως με σύμβολο ποδηλάτου: Ο ποδηλάτης υποχρεούται να σταματήσει πριν από την ειδική γραμμή διακοπής πορείας ή, αν δεν υπάρχει τέτοια, σε αρκετή απόσταση από το σηματοδότη, ώστε η σηματοδότηση να είναι σε αυτόν ευχερώς ορατή και να παραμένει σε στάση μέχρις ότου ανάψει η πράσινη ένδειξη του ποδηλάτη. Επίσης υποχρεούται να μην εισέρχεται στον οδικό κόμβο και να μην κινείται πάνω στις διαβάσεις πεζών ή ποδηλάτων αν o σηματοδότης είναι τοποθετημένος στο μέσο ή στην απέναντι πλευρά του κόμβου.
γ) Κίτρινο σταθερό φως με σύμβολο ποδήλατου: O ποδηλάτης υποχρεούται να σταματήσει, όπως και πριν από ερυθρό σύμβολο ποδηλάτου, εκτός αν βρίσκεται τόσο κοντά στο σηματοδότη, ώστε να μην μπορεί να κάνει αυτό με ασφάλεια.
δ) Απλό ή διπλό κίτρινο φως με σύμβολο ποδηλάτου το οποίο αναβοσβήνει (αναλάμπoν): O ποδηλάτης υποχρεούται να ανακόπτει ταχύτητα, να προχωρεί με ιδιαίτερη προσοχή και να παραχωρεί προτεραιότητα στους πεζούς, στους ποδηλάτες και στα οχήματα.
ε) Πράσινο φως με σύμβολο ποδηλάτου και με ένα ή περισσότερα βέλη από κάτω: Ο ποδηλάτης μπορεί να προχωρήσει μόνο προς την κατεύθυνση που δείχνει το βέλος ή τα βέλη. Βέλος προς τα πάνω σημαίνει υποχρεωτική κίνηση κατευθείαν μπροστά.
στ) Ερυθρό φως με σύμβολο ποδηλάτου και με ένα βέλος από κάτω: Ο ποδηλάτης απαγορεύεται να κινηθεί προς την κατεύθυνση που δείχνει το βέλος και υποχρεούται να σταματήσει το ποδήλατό του, όπως και πριν από ερυθρό σύμβολο ποδηλάτου.
ζ) Κίτρινο φως με σύμβολο ποδηλάτου και με ένα βέλος από κάτω το οποίο είναι σταθερό ή αναβοσβήνει: Ο ποδηλάτης έχει τις ίδιες υποχρεώσεις, όπως και πριν από κίτρινο σύμβολο ποδηλάτη.

Σηματοδότες σε κοινή διάβαση ποδηλάτων και πεζών:
α) Πράσινο φως με σύμβολο ατόμου που βαδίζει και με πράσινο σύμβολο ποδηλάτου από κάτω:Οι πεζοί και οι ποδηλάτες  μπορούν να διασχίσουν το οδόστρωμα.
β) Κόκκινο φως με σύμβολο ατόμου σε στάση και με κόκκινο σύμβολο ποδηλάτου από κάτω: Οι πεζοί και οι ποδηλάτες δεν μπορούν να διασχίσουν το οδόστρωμα.
γ) Πράσινο φως με σύμβολο ατόμου που βαδίζει και με πράσινο σύμβολο ποδηλάτου από κάτω που αναβοσβήνει: Οι πεζοί και οι ποδηλάτες μπορούν να διασχίσουν το οδόστρωμα με ιδιαίτερη προσοχή.

Σηματοδότες σε αποκλειστική διάβαση ποδηλάτων:
α) Πράσινο φως με σύμβολο ποδηλάτου: Οι ποδηλάτες μπορούν να διασχίσουν το οδόστρωμα.
β) Κόκκινο φως με σύμβολο ποδηλάτου: Οι ποδηλάτες δεν μπορούν να διασχίσουν το οδόστρωμα.
γ) Πράσινο σύμβολο ποδηλάτου, που αναβοσβήνει: Οι ποδηλάτες μπορούν να διασχίσουν το οδόστρωμα με ιδιαίτερη προσοχή.

Αν ο ποδηλάτης καταληφθεί στη διάβαση από την ερυθρά ένδειξη του σηματοδότη του (με το σύμβολο του ποδηλάτη σε στάση), δικαιούται να συνεχίσει την πορεία του προς την απέναντι πλευρά της οδού.

Οι φωτεινοί σηματοδότες τοποθετούνται κατακόρυφα με το ερυθρό φως πάντοτε πάνω και το πράσινο φως πάντοτε κάτω.

Οι αλλαγές αυτές είναι αναπόφευκτες και καλοδεχούμενες, καθώς τα τελεταια χρονια έχουν αυξηθεί τόσο οι Έλληνες ποδηλάτες στα αστικά κέντρα, όσο και οι τουρίστες που διασχίζουν την ελληνική ύπαιθρο (και όχι μόνο). Η άνοδος του ποδηλατικού τουρισμού στην Ελλαδα οδήγησε με τη σειρά της στη δημιουργία του πρότυπου πιστοποιησης “Βike Friendly Hotel”, για ξενοδοχεία φιλικά προς τους ποδηλάτες, τα οποία ανέρχονται στα 50 μέχρι σήμερα.



Το Σήμα “Bike Friendly” είναι μία πρωτοβουλία της αστικής, μη κερδοσκοπικής εταιρείας ΝΑΤΤΟΥΡ, η οποία έχει ως σκοπό την προστασία του περιβάλλοντος. Η ΝΑΤΤΟΥΡ προωθεί την ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού, δίνοντας προτεραιότητα στον ποδηλατικό τουρισμό. Το 2017 ξεκίνησε η προσπάθεια ανάπτυξης ενός δικτύου ξενοδοχείων και Δήμων - τουριστικών προορισμών φιλικών προς τους τουρίστες - ποδηλάτες. Παράλληλα, ξεκίνησε και ο σχεδιασμός για την προσέλκυση τουριστών, οι οποίοι θα ήθελαν, είτε να περιηγηθούν περιοχές της Ελλάδας  χρησιμοποιώντας ως μέσο μετακίνησης το ποδήλατο, είτε απλά, στη διάρκεια των διακοπών τους, να χρησιμοποιήσουν το ποδήλατο για κοντινές εκδρομές από το ξενοδοχείο που διαμένουν.

Το Σήμα “Bike Friendly” απονέμεται τόσο σε ξενοδοχεία, όσο και σε Δήμους-τουριστικούς προορισμούς, που πληρούν μία σειρά διεθνώς αναγνωρισμένων κριτηρίων (κριτήρια ξενοδοχείων – κριτήρια τουριστικών προορισμών).

Η ανάπτυξη του Σήματος “Bike Friendly” γίνεται σε συνεργασία με την Ελληνική Εταιρεία Προστασίας της Φύσης (Ε.Ε.Π.Φ.). Το “Bike Friendly” Project υποστηρίζεται από την εταιρεία Travel Media Applications, η οποία προσφέρει ολοκληρωμένες λύσεις επικοινωνίας αποκλειστικά στην τουριστική βιομηχανία, αξιοποιώντας την τεχνολογία σε διαδικτυακές εφαρμογές.

https://traveldailynews.gr/

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 28639
  • Φύλο: Άντρας
    • facebook/dktravelchat
Απ: Περί...Ποδηλασίας και Ποδηλατόδρομων
« Απάντηση #62 στις: Ιανουάριος 02, 2020, 08:17:53 πμ »
Δημιουργία Ολυμπιακών διαστάσεων ποδηλατοδρομίου στο Βόλο

Αυτοψία στο χώρο που παραχώρησε ο Δήμος Βόλου για την ανέγερση ανοιχτού ποδηλατοδρομίου ολυμπιακών διαστάσεων που χρηματοδοτεί και κατασκευάζει η Περιφέρεια Θεσσαλίας πραγματοποίησε την προηγούμενη εβδομάδα ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας, Κώστας Αγοραστός. Το έργο και η μελέτη της κατασκευής του σύγχρονου, ολυμπιακών προδιαγραφών ποδηλατοδρομίου, χρηματοδοτείται με 2,6 εκατ. ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων της Περιφέρειας Θεσσαλίας.

Μετά την αυτοψία ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας συμμετείχε σε τεχνική σύσκεψη με στελέχη της ιταλικής εταιρείας που έχει την τεχνογνωσία, για να βοηθήσουν στην εκπόνηση της μελέτης για την κατασκευή του ποδηλατοδρομίου. Η ποδηλατική πίστα έχει χωροθετηθεί σε έκταση που βρίσκεται στη Ν. Ιωνία, απέναντι από το Πανθεσσαλικό Στάδιο και πίσω από το κλειστό Κολυμβητήριο. Θα διαθέτει χώρους στάθμευσης και εύκολη πρόσβαση από την περιφερειακή οδό του Βόλου. Ο κ. Αγοραστός, είχε δηλώσει το Μάρτιο του 2019, όταν ανακοινώθηκε η δημιουργία του ποδηλατοδρομίου: «Θα προσελκύσουμε αθλητικό τουρισμό, μεγάλες και μικρές διοργανώσεις, ενώ θα λειτουργήσει και ως προπονητικό κέντρο που αναζητούν σε ολόκληρη την Ευρώπη».

https://etravelnews.gr

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 28639
  • Φύλο: Άντρας
    • facebook/dktravelchat
Απ: Περί...Ποδηλασίας και Ποδηλατόδρομων
« Απάντηση #63 στις: Μάιος 22, 2020, 15:31:24 μμ »
Ευρωπαϊκές πρωτιές για Καρδίτσα και Ρέθυμνο στο ασφαλές περπάτημα και την ποδηλασία

Το θέμα της εκστρατείας του 2019, στο θεσμό Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας 2019, για το οποίο ξεχώρισαν οι δύο ελληνικές πόλεις ήταν το 'Ασφαλές περπάτημα – ασφαλής ποδηλασία'.

Μπορεί η τελετή βράβευσης στις Βρυξέλες για τις 30 Μαΐουν να ματαιώθηκε λόγω της πανδημίας, ωστόσο ανακοινώθηκαν οι νικήτριες πόλεις στο θεσμό Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας 2019.

Η Καρδίτσα και το Ρέθυμνο αναδείχθηκαν πρωταθλήτριες ανάμεσα σε 3.135 ευρωπαϊκές πόλεις που έλαβαν μέρος στον διαγωνισμό, με τη χώρα μας να σημειώνει εθνικό ρεκόρ με 86 συμμετοχές.

Ειδικότερα, η Καρδίτσα κατέκτησε το Ευρωπαϊκό Βραβείο στην κατηγορία των μικρών πόλεων και το Ρέθυμνο -μία από τις τρεις φιναλίστ πόλεις- κατέκτησε την 2η θέση στην κατηγορία των εγάλων πόλεων. Το θέμα της εκστρατείας του 2019, για το οποίο ξεχώρισαν οι δύο ελληνικές πόλεις ήταν το ”Ασφαλές περπάτημα – ασφαλής ποδηλασία”.

Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας είναι ένας θεσμός που καθιερώθηκε το 2002 από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με σκοπό να προάγει τη βιώσιμη κινητικότητα και την αστική ανάπτυξη. Πραγματοποιείται κάθε χρόνο με στόχο να ενθαρρύνει τους κατοίκους των πόλεων να επιλέγουν βιώσιμους τρόπους μεταφοράς, όπως το περπάτημα και το ποδήλατο, η ποιοτική κυκλοφοριακή σύνδεση με ταυτόχρονη εξοικονόμηση ενέργειας, η χρήση καθαρότερης ενέργειας, η ορθολογική διαχείριση του υπάρχοντος μεταφορικού δικτύου, οι εναλλακτικοί τρόποι μετακίνησης καθώς και η δημιουργία ποιοτικής “ατμόσφαιρας” στις πόλεις.

Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας συγχαίρει τους δύο νικητές δήμους. Παράλληλα, συνεχίζει την προώθηση της εκστρατείας για την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας που ξεκίνησε στην Ελλάδα από το 2002:

με συνεχή ενημέρωση και καθοδήγηση,
με προβολή των βέλτιστων ευρωπαϊκών και διεθνών πρακτικών,
με συνεχή επικοινωνία με τα στελέχη των δήμωνμέσω του network, “Δίκτυο των Τοπικών Συντονιστών για τη Βιώσιμη Κινητικότητα”,
εκσυγχρονίζοντας τη νομοθεσία του,
εξασφαλίζοντας χρηματοδοτικά εργαλεία και προγράμματα υποστήριξης μελετών και έργων
Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Κωστής Χατζηδάκης δήλωσε: “Δεν είναι μικρό πράγμα το επίτευγμα της Καρδίτσας και του Ρεθύμνου σε ευρωπαϊκό επίπεδο όσον αφορά στις πρωτοβουλίες τους για το ασφαλές περπάτημα και την ασφαλή ποδηλασία. Είμαι βέβαιος ότι και άλλοι ελληνικοί δήμοι θα ακολουθήσουν. Συγχαίρω την Καρδίτσα για την πρωτιά της, αλλά και το Ρέθυμνο, την πόλη της καταγωγής μου, για την ευρωπαϊκή διάκριση, με την προσθήκη ότι αναγνωρίζεται πλέον ως μεγάλη πόλη”.

Υπενθυμίζεται ότι ήδη το υπουργείο έχει καταθέσει πριν από λίγα 24ωρα σχετική τροπολογία για τη δημιουργία προσωρινών πεζοδρόμων και ποδηλατοδρόμων, ενώ σε φάση ολοκλήρωσης βρίσκεται η Εθνική Στρατηγική για το Ποδήλατο και το Εθνικό Σχέδιο για την προσβασιμότητα με έμφαση στην Κλιματική Αλλαγή.

https://traveldailynews.gr/

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 28639
  • Φύλο: Άντρας
    • facebook/dktravelchat
Απ: Περί...Ποδηλασίας και Ποδηλατόδρομων
« Απάντηση #64 στις: Ιούλιος 26, 2020, 09:26:26 πμ »
Η Θεσσαλία πρώτη 'Bike Friendly' περιφέρεια της Ελλάδας

Πρώτη “Bike Friendly” περιφέρεια στη χώρα αναδεικνύεται η Περιφέρεια Θεσσαλίας, με μνημόνιο συνεργασίας που υπέγραψε ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Κώστας Αγοραστός με την αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία NatTour. Οι δράσεις “Bike Friendly” καθιστούν την Περιφέρεια Θεσσαλίας ποδηλατικό προορισμό της χώρας και προωθούν τη χρήση του ποδηλάτου ως μέσου βιώσιμης ανάπτυξης και επιλεγμένης μετακίνησης από τους επισκέπτες και τουρίστες.

Η κα Βίκυ Καραντζαβέλου, υπεύθυνη Δημοσίων Σχέσεων του Προγράμματος “Bike Friendly” υπογράφει το μνημόνιο συνεργασίας με τον περιφερειάρχη Θεσσαλίας κ. Κώστα Αγοραστό.

“Η Περιφέρεια Θεσσαλίας καινοτομεί και γίνεται η πρώτη ‘Bike Friendly’ περιφέρεια της χώρας. Όπως, χρειάζεται μια αναδιάρθρωση το παραγωγικό μοντέλο της χώρας, έτσι χρειάζεται μια αναδιάρθρωση και το τουριστικό προϊόν. Για το λόγο αυτό η Περιφέρεια Θεσσαλίας καινοτομεί. Προσπαθεί και δημιουργεί τις κατάλληλες προϋποθέσεις χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα εργαλεία. Η Θεσσαλία είναι μια περιφέρεια φιλική στο ποδήλατο και πολλές πόλεις και περιοχές της χρησιμοποιούν το ποδήλατο και έχουν βραβευτεί γι’ αυτό. Η Περιφέρεια Θεσσαλίας έχει χρηματοδοτήσει την κατασκευή δικτύων ποδηλατοδρόμων καθώς και τον εξοπλισμό δήμων με συμβατικά και ηλεκτρικά ποδήλατα, καθώς και ποδήλατα για ΑμΕΑ προς δωρεάν χρήση για τους πολίτες. Πρόκειται για μια σημαντική πρωτοβουλία που θέτει τις βάσεις για να δημιουργήσουμε ένα ξεχωριστό τουριστικό προϊόν. Φιλοδοξούμε και αισιοδοξούμε η ‘Bike Friendly Thessaly’ να πετύχει. Απευθυνόμαστε σε μια αγορά με τζίρο 22,8 δις ευρώ και 25,5 εκατ. διανυκτερεύσεις. Αυτό δημιουργεί ένα κίνητρο για να οδηγηθούμε προς αυτή την κατεύθυνση, χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα εργαλεία και τις κατάλληλες διαδικασίες”, ανέφερε ο κ. Αγοραστός στη σχετική συνέντευξη Τύπου.

Η κα Βίκυ Καραντζαβέλου, υπεύθυνη Δημοσίων Σχέσεων του Προγράμματος “Bike Friendly” τόνισε: “Θέλω να ευχαριστήσω τον Περιφερειάρχη Θεσσαλίας κ. Κώστα Αγοραστό και τον εντεταλμένο σύμβουλο Τουρισμού κ. Γιάννη Μπουτίνα γι’αυτή τους την πρωτοβουλία. Οφείλουμε να επισημάνουμε ότι η ταχύτητα ανταπόκρισης από την Περιφέρεια Θεσσαλίας ήταν πολύ μεγάλη. Αμέσως μετά από το Υπουργείο Τουρισμού που έθεσε τις δράσεις της Αστικής μη Κερδοσκοπικής Εταιρίας υπό την αιγίδα του, αμέσως μετά ανταποκρίθηκε στο πρόγραμμά μας. Έτσι είναι η Θεσσαλία είναι η πρώτη Περιφέρεια της χώρας η οποία αγκαλιάζει της δράσεις της NatTour, ώστε να προχωρήσουμε στον ποδηλατικό τουρισμό. Ο ποδηλατικός τουρισμός δεν είναι μόνο για τους τουρίστες που αγαπούν το ποδήλατο αλλά είναι για όλους τους τουρίστες ένα μέσο ήπιας μεταφοράς και μετακίνησης. Μια θέση αυτοκινήτου σε ένα αστικό ιστό ισούται με 8 θέσεις ποδήλατου. Η Θεσσαλία και οι πόλεις της αποτελούν πρότυπο σε αυτό τον τομέα. Έχετε παράλληλα υπέροχες διαδρομές από τον Όλυμπο μέχρι το Πήλιο. Στόχος της συνεργασίας μας είναι να συνεχιστούν αυτές οι κινήσεις και να ευαισθητοποιούν περαιτέρω οι δήμοι της Θεσσαλίας ώστε να γίνουν δράσεις που θα αγκαλιάζουν το ποδήλατο”.

Το μνημόνιο συνεργασίας

Η περιφέρεια της Θεσσαλίας έχει εξαιρετικές δυνατότητες για την προώθηση του ποδηλατικού τουρισμού, με επίπεδες ποδηλατικές διαδρομές στα μεγάλα της αστικά κέντρα και πολύμορφες ποδηλατικές διαδρομές στο φυσικό της περιβάλλον, ανάμεσα σε βουνά-κάμπους-λίμνες-ακτογραμμές, που αποτελούν τα βασικά πλεονεκτήματα της ευρύτερης περιοχής. Από το Πήλιο έως τον Όλυμπο και τα Μετέωρα, από τα ορεινά χωριά της Καρδίτσας και των Τρικάλων έως τις απέραντες ακτογραμμές στα Παράλια της Λάρισας, από το Βόλο έως τη Λάρισα, τα Τρίκαλα και την Καρδίτσα, ένας μοναδικός συνδυασμός με τόπους φυσικής και πολιτισμικής ομορφιάς, οι περιοχές αυτές είναι σε θέση να αναδείξουν νέες μορφές βιώσιμου τουρισμού. Η Περιφέρεια Θεσσαλίας συμφωνεί να σταθεί αρωγός στις δράσεις της NatTour διευκολύνοντας την επαφή με τους Δήμους της Περιφέρειας, και ενθαρρύνοντας τους ώστε να πιστοποιηθούν ως “Δήμοι Φιλικοί προς το ποδήλατο” με απώτερο στόχο την προβολή όλης της περιοχής ως φιλικής προς το ποδήλατο. Μέσο αυτής της δράσης, οι επισκέπτες της Θεσσαλίας θα έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν τον φυσικό της πλούτο και το μοναδικό και εναλλασσόμενο φυσικό της περιβάλλον, την ιστορία και τον πολιτισμό της με ήπια μετακίνηση και να γνωρίσουν τις θεματικές-εναλλακτικές μορφές τουρισμού που διαθέτει.

Επισημαίνεται ότι οι δράσεις του Σήματος Πιστοποίησης “Bike Friendly” έχουν τεθεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Τουρισμού, με στόχο την ανάδειξη της χρήσης του ποδηλάτου και ως μέσου βιώσιμης ανάπτυξης και επιλεγμένης μετακίνησης από τους επισκέπτες και τουρίστες της χώρας μας.

https://traveldailynews.gr/

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 28639
  • Φύλο: Άντρας
    • facebook/dktravelchat
Απ: Περί...Ποδηλασίας και Ποδηλατόδρομων
« Απάντηση #65 στις: Ιούλιος 31, 2020, 07:26:11 πμ »
Ποδηλατικοί Αγώνες Ορεινής Ναυπακτίας: 22 & 23 Αυγούστου

Μια ξεχωριστή ποδηλατική εμπειρία, σε υπέροχες φυσικές συνθήκες και με προτεραιότητα την ασφάλεια, καλούνται να ζήσουν στις 22 & 23 Αυγούστου οι λάτρεις της ορεινής ποδηλασίας στην Άνω Χώρα της Ορεινής Ναυπακτίας. Σε υψόμετρο 1.100 μέτρα, μέσα σε δάσος από έλατα και καστανιές, ποτάμια και καταρράκτες υλοποιούνται για 10η συνεχόμενη χρονιά οι open «Ποδηλατικοί Αγώνες Ορεινής Ναυπακτίας», από την Περιβαλλοντική Οργάνωση «Πράσινο+Μπλέ», σε συνδιοργάνωση με την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, το Δήμο Ναυπακτίας και με την έγκριση της Ελληνικής Ομοσπονδίας Ποδηλασίας.

Η διοργάνωση που υλοποιείται με επιτυχία από το 2010, έχει αναδείξει την περιοχή μέσω του αθλήματος της ποδηλασίας σε ένα προορισμό για όλες τις εποχές του χρόνου, προβάλλοντας τη μοναδικότητα και ομορφιά της περιοχής σε αθλητές και φίλους του αθλήματος από όλη τη χώρα. Ο Δήμαρχος Ναυπακτίας, Βασίλης Γκίζας, αναφέρει χαρακτηριστικά: «Η ορεινή Ναυπακτία αποτελεί τον πλέον ιδανικό και φιλόξενο τόπο για τη διεξαγωγή σημαντικών αγώνων ορεινής ποδηλασίας. Κάθε χρόνο υλοποιούμε μία εξαιρετική διοργάνωση που προσελκύει το ενδιαφέρον των φίλων του αγωνίσματος, αλλά και καταξιωμένων αθλητών, τους οποίους προσκαλούμε και φέτος να ζήσουν από κοντά τη μοναδική εμπειρία.

Με αίσθημα ευθύνης προς τους συμμετέχοντες, τους επισκέπτες και την τοπική κοινότητα, φροντίζουμε, ακολουθώντας τις οδηγίες των ειδικών, οι 10οι «Ποδηλατικοί Αγώνες Ορεινής Ναυπακτίας» να αποτελέσουν ένα από τα πιο ασφαλή ποδηλατικά γεγονότα του φετινού καλοκαιριού».

Πάνω από 150 ποδηλάτες, αναμένονται να συμμετάσχουν, εφαρμόζοντας το υγειονομικό πρωτόκολλο αγώνων, σε υπέροχα δασικά μονοπάτια απολαμβάνοντας τη φύση, αλλά και τη φιλοξενία των ανθρώπων της περιοχής. Αναμεσά τους κορυφαίοι πρωταθλητές – τριες και αθλητές της ελληνικής ποδηλασίας. Συμμετέχουν ενεργά το Κέντρο Υγείας Άνω Χώρας, το Δασαρχείο, η Τροχαία και η Πυροσβεστική Ναυπάκτου, η ομάδα διάσωσης Μεσολογγίου ΕΟΕΔ, καθώς και η τοπική κοινότητα και ο πολιτιστικός σύλλογος Άνω Χώρας και αρκετοί εθελοντές.

«Αποτελεί για εμάς προσπάθεια προβολής της Ναυπακτίας και ανάδειξης σε ιδανικό τόπο για εναλλακτικό ποδηλατικό τουρισμό. Επί δέκα συνεχή χρόνια με συνέπεια, αλλά πάνω απ’ όλα με σεβασμό στους επισκέπτες ποδηλάτες και συνοδούς, προσπαθούμε να προβάλουμε την αυθεντικότητα της περιοχής, να διευρύνουμε την τουριστική περίοδο και φυσικά να τονώσουμε οικονομικά την τοπική αγορά», τονίζει ο εμπνευστής και υπεύθυνος διοργάνωσης της περιβαλλοντικής οργάνωσης Πράσινο+ Μπλε, Τάσος Ξύδης. Οι δηλώσεις συμμετοχής γίνονται στο επίσημο site του αγώνα www.prasinomple.gr έως τις 14 Αυγούστου.

«Ένας τόπος που αξίζει να γνωρίσεις» Η Ορεινή Ναυπακτία, είναι από τους ομορφότερους τόπους της Ελλάδας κατάλληλος και για χειμερινές αλλά και για καλοκαιρινές αποδράσεις. Ένας τόπος με παράδοση, φιλόξενος, με άπλετη φυσική ομορφιά, που αξίζει να επισκεφθείς και να γνωρίσεις, σε απόσταση 55 χλμ. από τη Ναύπακτο και 270 χλμ. από την Αθήνα. 

https://etravelnews.gr/