''Θελεστίνα'' στο Θέατρο ΉβηΣαρρή 27, Ψυρρή
Τηλ: 2103213112

Συγγραφέας: Φερνάντο ντε Ρόχας
Απόδοση κειμένου – Σκηνοθεσία: Αστέριος Πελτέκης
Μουσική: Στέφανος Κορκολής
Εικαστική σύνθεση και εγκατάσταση: Φρόσω Λύτρα
Κοστούμια: Νίκος Χαρλαύτης
Φωτισμοί: Στέλιος Τζολόπουλος
Συνεργάτις σκηνογράφος- ενδυματολόγος: Δανάη Πανά
Επιμέλεια κίνησης: Αναστασία Κελέση
Τα τραγούδια της παράστασης ερμηνεύει η Σοφία Μανουσάκη
Διανομή:
Ζωή Ευθυμίου (Νεαρή Θελεστίνα/Β΄Θελεστίνα/Περαστική), Γιώργος Κολοβός (Καλίστο), Θάνος Κοντογιώργης (Σεμπρόνιο/Τριστάν/Περαστικός), Ελισάβετ Κωνσταντινίδου (Θελεστίνα), Χριστίνα Κωνσταντινίδου (Αλίσα/Πόρνη/ Γ΄Θελεστίνα/Περαστική/ σε διπλή διανομή), Τατιάνα Μελίδου (Μελιβέα), Δημήτρης Μορφακίδης (Πάρμενο/ Σόσια/Περαστικός), Αλεξάνδρα Παλαιολόγου (Αρεούσα/ Περαστική), Χρύσα Ρώπα (Ελίσια), Μίλτος Σαμαράς (Θεντούριο/Περαστικός), Εύη Σαρμή (Λουκρέθια), Ελευθερία Τέτουλα (Αλίσα/ Πόρνη/ Γ΄Θελεστίνα/Περαστική/ σε διπλή διανομή), Ταξιάρχης Χάνος (Πλεμπέριο/ Περαστικός)
Χορεύτρια
Έρωτας/ Πόρνη/ Περαστική: Αναστασία Κελέση
Φιγκυράν: Αργυρώ Βλαχοπούλου, Ρέα Καραδέδου-Ισούα, Αγάπη Ουζούνη, Χρυσούλα Σαράντου
Συμμετέχουν με έργα τους οι εικαστικοί: Μαρία Αδάμου, Πέτρος Αναστασίου, Εβίτα Βουδούρη, Σαββίνα Ζήκου, Βασιλική Καραπαναγιωτίδου, Αλεξάνδρα Μπαλτζή, Ελένη Περαντζάκη, Αργυρή Στεφάνου, Ραφαήλ Τσιφλίδης, Χρυσάνθη Τρυφών, Στρατής Χατζηευστρατίου, Σμαρώ Ταχματζίδου, Θώμις Παπαδημητρίου
Λίγα λόγια για το έργο...
Η «Θελεστίνα», ένα έργο πρωτοποριακό που παραμένει συγκλονιστικά επίκαιρο, πέντε αιώνες μετά τη συγγραφή του, καθώς αποτελεί μια «τοιχογραφία» της ανθρώπινης φύσης, γεμάτη σαρκική επιθυμία, ηδονή, πλάνη και λύτρωση. Οι κωμικές στιγμές διαδέχονται τις δραματικές, σε ένα σκηνικό παιχνίδι ένοχων μυστικών αλλά και αποκαλύψεων και ανατροπών που κρατούν αμείωτο το ενδιαφέρον του θεατή.
Μια «ιλαροτραγωδία» γεμάτη αλχημείες, εξαπατήσεις, δυνατά πάθη και θανάσιμα αμαρτήματα, η οποία ταξιδεύει το κοινό στη γεμάτη δεισιδαιμονίες κοινωνία της Ισπανίας του 15ου αιώνα, «εξερευνώντας» με αριστοτεχνικό τρόπο τις ανθρώπινες αδυναμίες, την απληστία, τη λαγνεία και τον έρωτα.
Η «Θελεστίνα» -όπως την αποκαλούσε το κοινό- και επικράτησε σαν τίτλος, δημοσιεύτηκε το 1499, έχοντας τολμηρά για την εποχή στοιχεία, τα οποία συνεχίζουν να καταπλήσσουν και να ενθουσιάζουν τους αναγνώστες. Στην συγκεκριμένη σκηνοθετική προσέγγιση του έργου, μέσα από την προσθήκη μια σύγχρονης Παράβασης, υπογραμμίζονται, επιπλέον, η θέση της γυναίκας, η «αρετή» της αγνότητας και η εκμετάλλευσή της καθώς και η τεράστια επιχείρηση χειραγώγησης και εμπορευματοποίησης του γυναικείου σώματος, ανά τους αιώνες.
Kούκλες φιλοτεχνημένες από εικαστικούς καλλιτέχνες της Βόρειας Ελλάδας οι οποίοι ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση του ΚΘΒΕ και δημιούργησαν έργα τέχνης, «ζωντανεύουν», υπό την επιμέλεια της Φρόσως Λύτρα, με τους θεατές να γίνονται μάρτυρες μιας πομπής συμβόλων, μορφών και ιδεών, που αναδεικνύουν την σεξιστική αντιμετώπιση της γυναίκας και την κοινωνική καταπίεση που υφίσταται, μέσα στο χρόνο.