Αποστολέας Θέμα: Θεατρικές - Μουσικοχορευτικές παραστάσεις - Πίστες  (Αναγνώστηκε 572896 φορές)

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 30755
  • Φύλο: Άντρας
  • Τα ταξίδια σε κάνουν καλύτερο άνθρωπο!!
    • facebook/dktravelchat
Απ: Θεατρικές - Μουσικοχορευτικές παραστάσεις - Πίστες
« Απάντηση #2600 στις: Νοέμβριος 21, 2023, 01:30:27 πμ »
''Σάουνα'' στο Θέατρο Βαφείο-«Λάκης Καραλής»

Αγ. Όρους 16 & Κωνσταντινουπόλεως 115, Βοτανικός
Τηλ.: 2103425637



Κείμενο:  Μίλτος Καρατζήμας
Σκηνοθεσία: Μάριος Μακρόπουλος
Μουσική: Κατερίνα Ζαχαροπούλου
Σκηνικά: Ηρώ Παρδαβέλλα - Μίλτος Καρατζήμας
Φωτισμοί: Σάββας Σουρμελίδης
Παίζουν: Κωνσταντίνα Βαρβαρήγου, Κωνσταντίνος Βασιλόπουλος, Κατερίνα Νικολοπούλου, Παναγιώτα Χαϊδεμένου, Μελίτα Μαρία Ψυχογιοπούλου

Λίγα λόγια για το έργο...

Πέντε άγνωστοι μεταξύ τους άνθρωποι συναντιούνται σε μια σάουνα ενός απομακρυσμένου ξενοδοχείου.

Φαινομενικά, δεν τους συνδέει τίποτα, δεν έχουν κανένα κοινό, όμως καθώς η ώρα περνάει η θερμοκρασία ανεβαίνει ασφυκτικά και όχι μόνο λόγω της σάουνας.

Ένα ρεαλιστικό έργο που προκαλεί με την ανατρεπτική πλοκή του, ανακατεύει με μαεστρία όλα τα κοινωνικά στερεότυπα που μας αναπαύουν στη ζώνη ασφαλείας μας, προβληματίζει και κυρίως θυμίζει για άλλη μια φορά, πόσο μικρός μπορεί να είναι ο κόσμος.

Τόσο μικρός, όσο το δωματιάκι μιας σάουνας, σε ένα ξενοδοχείο, στη μέση του πουθενά.

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 30755
  • Φύλο: Άντρας
  • Τα ταξίδια σε κάνουν καλύτερο άνθρωπο!!
    • facebook/dktravelchat
Απ: Θεατρικές - Μουσικοχορευτικές παραστάσεις - Πίστες
« Απάντηση #2601 στις: Νοέμβριος 22, 2023, 18:06:07 μμ »
''Για μια Ζωή'' στο Θέατρο Πειραιώς 131

Πειραιώς 131, Γκάζι
Τηλ.: 210-3450992



Κείμενο - Σκηνοθεσία: Θανάσης Παπαθανασίου - Μιχάλης Ρέππας
Σκηνικά: Μαρία Φιλίππου
Κοστούμια: Έβελυν Σιούπη
Φωτισμοί: Χρήστος Τζιόγκας
Πρωταγωνιστούν: Μαρία Αντουλινάκη, Αλέξανδρος Αντωνόπουλος, Σάρα Γανωτή, Χριστίνα Μαθιουλάκη, Μιχάλης Μιχαλακίδης, Δανάη Παππά, Γιάννης Τσιμιτσέλης

Λίγα λόγια για το έργο...

Eίναι μια κωμωδία καταστάσεων που διαδραματίζεται το 1943 στο Αίγιο.   

Μία νέα γυναίκα και δύο νέοι άντρες μοιράζονται μία απίστευτη περιπέτεια ζωής! Μαζί τους τη μοιράζονται τα πεθερικά και οι φίλοι τους.

Η Ζωή (Δανάη Παππά) ήταν παντρεμένη με τον Γιάννη (Γιάννης Τσιμιτσέλης) μέχρι που εκείνος χάθηκε στο Αλβανικό μέτωπο. Έτσι εκείνη -μετά από 3 χρόνια – αποφασίζει να παντρευτεί τον Στράτο (Μιχάλη Μιχαλακίδη), έναν νεαρό χωροφύλακα. Οι δυο τους είναι τρελά ερωτευμένοι.

Η Μαρίκα, η μάνα της, (Σάρα Γανωτή) μένει μαζί με τη Ζωή, στο σπίτι του Γεράσιμου (Αλέξανδρος Αντωνόπουλος) του πεθερού της κόρης της και πατέρα του εκλιπόντος Γιάννη, που παρότι (κατά τα λεγόμενα της Μαρίκας), είναι  «ξινός και ανάποδος» θέλει το νέο ζευγάρι να συνεχίσει να μένει μαζί του, στο σπίτι του.

Σ’ αυτό το σπίτι μπαινοβγαίνει η διπλανή γειτόνισσα Γαρυφαλλιά Ζάρλα (Μαρία Αντουλινάκη) που είναι παντρεμένη με έναν δωσίλογο και έχει κόρη τη Βούλα (Χριστίνα Μαθιουλάκη) που είναι η πιο καλή φίλη της Ζωής.

Κι εκεί που όλοι βρίσκονται σε μία υπερδιέγερση λόγω του επερχόμενου γάμου, ο τέως νυμφίος, ο Γιάννης, εμφανίζεται εν τω μέσω της νυκτός! Και αυτή είναι η στιγμή που αρχίζει το μπέρδεμα.

Τι θα κάνει η Ζωή με τον Γιάννη που δεν ξέρει ότι υπάρχει ο Στράτος; Ο οποίος Στράτος δεν ξέρει ότι ο Γιάννης «αναστήθηκε» και επέστρεψε; Η Ζωή πρέπει να κάνει επιλογή; Και με ποιο κριτήριο; Ποιος απ’ τους δυο άντρες είναι πιο «σύζυγός» της απ’ τους δυο;

Ποια Ζωή θα αποφασίσει τελικά;

Η Ζωή η ίδια ή η Ζωή με τους δύο άντρες της ζωής της;

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 30755
  • Φύλο: Άντρας
  • Τα ταξίδια σε κάνουν καλύτερο άνθρωπο!!
    • facebook/dktravelchat
Απ: Θεατρικές - Μουσικοχορευτικές παραστάσεις - Πίστες
« Απάντηση #2602 στις: Νοέμβριος 23, 2023, 11:03:12 πμ »
''Το αγόρι με τις δυο καρδιές'' στο Θέατρο Άλμα (Κεντρική σκηνή)

Ακομινάτου 15-17 & Αγ. Κωνσταντίνου, Μεταξουργείο
Τηλ.: 2105220100



Κείμενο: Hamed & Hessam Amiri
Σκηνοθεσία: Τάκης Τζαμαργιάς
Μετάφραση: Αντώνης Γαλέος
Σκηνικά: Εδουάρδος Γεωργίου
Κοστούμια: Έλλη Εμπεδοκλή
Κίνηση: Αγγελική Τρομπούκη
Μουσική/Τραγούδι: Μίλτος Πασχαλίδης
Στίχοι: Ελένη Φωτάκη
Φωτισμοί: Γιώργος Αγιαννίτης
Παίζουν: Γιώργος Ψυχογυιός, Έλενα Μαρσίδου, Βασίλης Τριανταφύλλου, Βαγγέλης Ζάπας, Χρήστος Διαμαντούδης

Λίγα λόγια για το έργο...

Πρόκειται για την αληθινή ιστορία μίας οικογένειας προσφύγων –αυτής των συγγραφέων– που αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τη χώρα τους, μετά την κατάληψη του μεγαλύτερου μέρους της χώρας τους από τους Ταλιμπάν. Μία ιστορία για την αγωνία της προσφυγιάς, τις αναπάντεχες στιγμές χαράς, τις στιγμές απελπισίας αλλά και το χιούμορ και τη φαντασία που είναι απαραίτητα συστατικά για την αντιμετώπιση ενός άγνωστου καινούργιου κόσμου που πρέπει να γίνει «η νέα πατρίδα». «Το αγόρι με τις δυο καρδιές» είναι μία ανθρώπινη ιστορία ελπίδας, θάρρους, εμπιστοσύνης και αγάπης.

Σημείωμα του σκηνοθέτη Τάκη Τζαμαργιά

Μια άλλη Ευρώπη. Μια οικογένεια Αφγανών: Μάνα, Πατέρας και 3 γιοι. Η μάνα ορθώνει το ανάστημά της κατά των Ταλιμπάν και υπέρ των γυναικών και διώκεται. Το ταξίδι ξεκινά. Αναζητούν την «Ιθάκη» τους, περιπλανώνται στην Ευρώπη. Από τη Ρωσία, την Ουκρανία, τη Γερμανία φτάνουν στο Ηνωμένο Βασίλειο. Τα εμπόδια που ορθώνονται μπροστά τους, οι Λαιστρυγόνες και οι Κύκλωπες δεν τους σταματούν. Αλλά το φτάσιμο εκεί δεν είναι ο προορισμός τους, η Ιθάκη τους γέλασε. Η καρδιά τους έμεινε για πάντα στην πατρίδα. Δεν πρόκειται για άλλη μια ιστορία προσφύγων, πρόκειται για έναν ύμνο στην αγάπη και στην αλληλεγγύη, για τον διαχρονικό αγώνα του ανθρώπου να προσδιορίσει τον υπαρξιακό του χώρο και χρόνο όπου κι αν βρίσκεται. Παράλληλα με τα λόγια της στιχουργού Ελένης Φωτάκη, ο Μίλτος Πασχαλίδης υφαίνει τη δική του περιπλάνηση σε ένα ξέφωτο αγάπης κι ανθρωπιάς.

Από το βιβλίο στο θέατρο

Το βιβλίο των Χάμεντ & Χεσαάμ Αμίρι γράφτηκε το 2018, ενώ εκδόθηκε το 2020 σημειώνοντας εκδοτική και θεατρική επιτυχία. Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2022 στο Wales Millennium Centre- σε θεατρική προσαρμογή του Phil Porter - ενώ ένα μήνα αργότερα, παρουσιάστηκε στο National Theatre του Λονδίνου. Και στις δύο θεατρικές σκηνές, το έργο εισέπραξε διθυραμβικές κριτικές.
« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 23, 2023, 11:10:55 πμ by dk »

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 30755
  • Φύλο: Άντρας
  • Τα ταξίδια σε κάνουν καλύτερο άνθρωπο!!
    • facebook/dktravelchat
Απ: Θεατρικές - Μουσικοχορευτικές παραστάσεις - Πίστες
« Απάντηση #2603 στις: Νοέμβριος 25, 2023, 13:08:23 μμ »
"4.48 Psychosis" στον Πολυχώρο Vault

Μελενίκου 26, Βοτανικός
Τηλ.: 2130356472 - 6945993870



Συγγραφέας: Sarah Kane
Μετάφραση: Αντώνης Γαλέος
Διασκευή – Δραματουργική επεξεργασία: Pavlina Styl
Σκηνοθετική επιμέλεια: Ελένη Σκότη
Κίνηση: Μόνικα Κολοκοτρώνη
Σκηνογραφική επιμέλεια - Κοστούμια: Ματίνα Μέγκλα
Φωτισμοί - Trailer: Νύσος Βασιλόπουλος
Sound Design: Pavlina Styl, Μαριλένα Ορφανού, Γιώργος Στεφανακίδης
Performer: Pavlina Styl
Ηχογραφημένη φωνή Ψυχιάτρου: Εβελίνα Αραπίδη

Λίγα λόγια για το έργο...

Μια αφιερωματική παράσταση που ενώνει το κύκνειο άσμα της αυτόχειρος βρετανίδας συγγραφέως με τις φωνές των Judie Garland, Amy Winehouse, Dalida, Merlin Monroe, Edith Piaf, όπου η ζωή και ο θάνατός τους συνδέεται με το σκοτεινό ποιητικό της έργο. Ένα έργο κραυγής για την ζωή, λύτρωσης από μια αφόρητη ζωή, επιθυμία για μια άλλη ζωή.

Το 4.48 Psychosis μοιάζει να είναι ο αγωνιώδης επιθανάτιος ρόγχος της Sarah Kane αφού ένα χρόνο μετά την συγγραφή του θα αυτοκτονήσει στην ψυχιατρική κλινική όπου νοσηλευόταν με βαριά κατάθλιψη.

Προσπαθώντας να ισορροπήσει μεταξύ του θέλω και δεν θέλω, ναι αλλά όχι, υπακούω αλλά αντιδρώ, ο διαταραγμένος ψυχισμός της Sarah Kane, εγκλωβίζεται σε ένα φαύλο κύκλο διπλών μηνυμάτων, με δυσνόητες συμπεριφορές, που ενδύονται τον γυμνό ρεαλισμό της παράνοιας, φέρνοντας συγκρούσεις, απελπισία, πόνο, και ματαίωση.

Από την άλλη, οι παγκοσμίου φήμης ερμηνεύτριες παρά την αυτοκαταστροφική τους διάθεση και την συνειδητή ή ασυνείδητη απόφαση τους να κόψουν το νήμα της ζωής τους, ζωντανεύουν μέσα από τα τραγούδια τους, δίνοντας την δική τους συμβολιστική σημειολογία.

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 30755
  • Φύλο: Άντρας
  • Τα ταξίδια σε κάνουν καλύτερο άνθρωπο!!
    • facebook/dktravelchat
Απ: Θεατρικές - Μουσικοχορευτικές παραστάσεις - Πίστες
« Απάντηση #2604 στις: Νοέμβριος 26, 2023, 20:21:04 μμ »
"Σόλνες ο Πρωτομάστορας" στο Θέατρο Αλκμήνη (Intermedia σκηνή)

Αλκμήνης 12, Πετράλωνα
Τηλ.: 2103428650



Συγγραφέας: Χένρικ Ίψεν
Μετάφραση - Σκηνοθεσία - Διασκευή: Ανδρονίκη Αβδελιώτη
Πρωτότυπη μουσική παράστασης - Μουσική teaser: Φάνης Κακοσαίος
Σχεδιασμός φωτισμού: Βασίλης Κλωτσοτήρας
Σκηνικά - Κοστούμια: Ανδρονίκη Αβδελιώτη
Ευχαριστούμε τους Χρήστο και Αλέξη Μαργιέλη για τη συμμετοχή τους στο teaser
Παίζουν: Ανδρονίκη Αβδελιώτη, Περικλής Αλμπάνης, Ανδρέας Ζάκας, Γιώργος Ζώης, Χρυσοβαλάντης Κωστόπουλος, Αθηνά Μαυρομάτη, Ποπέτα Σούκου
Ακούγεται η φωνή του Φάνη Κακοσαίου

Λίγα λόγια για το έργο...

«Υψηλή επώδυνη τύχη να παλεύεις για το ανέφικτο» (“Hohes schmerzliches Gluck- um das Unerreichbare zu ringen”)

Ένας νέος, φτωχός, άνδρας, ο Χάλβαρντ Σόλνες, θεωρεί αποστολή του στη γη να δημιουργεί ναούς και καμπαναριά. Όταν ολοκληρώνει το καμπαναριό στην παλιά εκκλησία, στο Λύσενγκερ, σκαρφαλώνει στην κορυφή του για να κρεμάσει το στεφάνι στο δημιούργημά του ακολουθώντας το έθιμο.

Μόλις όμως φτάνει στην κορυφή….

Πολλά χρόνια μετά, βρίσκουμε τον Σόλνες, τον Πρωτομάστορα, όπως ο ίδιος αποκαλεί τον εαυτό του, παντρεμένο με την Αλίνα, πετυχημένο και πλούσιο έχοντας σταματήσει να χτίζει τον οίκο του Κυρίου για να χτίσει σπίτια για ανθρώπους.

Και ενώ θα έπρεπε να είναι ευτυχισμένος που πέτυχε, δεν είναι….

Άγρια όνειρα στοιχειώνουν τον ύπνο του, σκοτεινές σκέψεις τον ταλαιπωρούν και τον τρομάζουν. Τύψεις και ενοχές τον συντροφεύουν. Ενώ ταυτόχρονα ένας νέος άνδρας, ο Ράγκνερ, έρχεται για να του πάρει τη θέση.

Μια τεράστια πάλη ξεκινά μέσα του, μια διαμάχη, μια προσπάθεια να βρει τον εαυτό του. Ένας εσωτερικός διάλογος, μια ικεσία για λύτρωση.

Η Χίλντα Βάνγκελ μια «αινιγματική» φιγούρα, μπαίνει στη ζωή του και ζητά επίμονα να πάρει το «Βασίλειό» της.

Και τότε…

Αποκαλύψεις, εξομολογήσεις και αλήθειες που πληγώνουν ξετυλίγουν το κουβάρι της ζωής του.

Είναι ο Σόλνες ένας ανεστραμμένος Φάουστ;

Έμειναν εκεί, οι δύο τους.
Και όταν οι μέρες του χειμώνα, πέρασαν.
Το σπίτι κάηκε.
Και οι εκείνοι έπρεπε να βουτήξουν στις στάχτες.
Υπάρχει κάτι εκεί μέσα.
Που δεν μπορεί να καεί.

Σκηνοθετικό σημείωμα

Ο άνθρωπος έχει βαθιά ριζωμένο μέσα του το αίσθημα του ανικανοποίητου.

Είναι κομμάτι της φύσης του, που γιγαντώνεται μέσα στην ήδη νοσηρή κοινωνία.

Σόλνες ο Πρωτομάστορας, ένα πλάσμα χαμένο στη ματαιοδοξία του.

Ζητά όλο και πιο πολλά και είναι έτοιμος να θυσιάσει την ευτυχία, την αγάπη, τη φιλία, την ψυχή του για να αποκτήσει δύναμη, εξουσία, χρήματα και ένα όνομα που θα μείνει στους αιώνες.

Ο Σόλνες είναι το ανεστραμμένο είδωλο του Φάουστ στον καθρέφτη του Ίψεν.

Οι ξεχωριστές διαδρομές του Φάουστ και του Σόλνες συναντιούνται στο κομβικό σημείο του απολογισμού της ζωής τους.

Η δίψα για τη νιότη. Η ενοχή για το παρελθόν. Η ανάγκη για λύτρωση. Μια Ευχή. Ο Θεός.

Ο σκηνικός χώρος αρχίζει να αλλάζει, ακολουθώντας τη Θεία κωμωδία του Δάντη (Κόλαση - Καθαρτήριο - Παράδεισος), ενώ ο κεντρικός ήρωας, ο Σόλνες, κάνει βουτιά μέσα στην ψυχή του και χωρίζεται στα δύο.

Δύο άνδρες ως ένας επί σκηνής παλεύουν για το ποιος θα κυριαρχήσει και άλλοτε βοηθούν ο ένας τον άλλον και εκεί που ο ένας αδυνατεί, ο άλλος αναλαμβάνει δράση.

Αν μπορούσε να βγει από μέσα μας ο άλλος μας εαυτός θα φανερώνονταν οι σκέψεις, οι κρυφές μας επιθυμίες και η σύγκρουση που συντελείται στην ψυχή μας.

Αποσπάσματα από τον Φάουστ του Γκαίτε, τη Θεία Κωμωδία του Δάντη (Κόλαση - Καθαρτήριο - Παράδεισος), στίχοι από την ποίηση του Χένρικ Ίψεν και στοιχεία από τη λαϊκή παράδοση και τη μυθολογία της Νορβηγίας, που επηρέασαν βαθιά τον συγγραφέα, χρησιμοποιήθηκαν στη διαμόρφωση του τελικού κειμένου «Σόλνες ο Πρωτομάστορας»

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 30755
  • Φύλο: Άντρας
  • Τα ταξίδια σε κάνουν καλύτερο άνθρωπο!!
    • facebook/dktravelchat
Απ: Θεατρικές - Μουσικοχορευτικές παραστάσεις - Πίστες
« Απάντηση #2605 στις: Νοέμβριος 27, 2023, 07:08:02 πμ »
«Μαντάμ Μποβαρί» στο Θέατρο Αποθήκη

Σαρρή 40, Ψυρρή
Τηλ.: 2103253153



Συγγραφέας: Γκυστάβ Φλομπέρ
Κείμενο-Διασκευή: Έλσα Ανδριανού
Σκηνοθεσία : Λίλλυ Μελεμέ
Μουσική: Ειρήνη Σκυλακάκη
Κίνηση: Κική Μπάκα
Σκηνικά: Νατάσσα Παπαστεργίου
Κοστούμια : Βασιλική Σύρμα
Φωτισμοί: Μελίνα Μάσχα
Ηθοποιοί: Πέγκυ Τρικαλιώτη, Κώστας Βασαρδάνης, Ανδρέας Νάτσιος, Πάρης Θωμόπουλος, Γιάννης Εγγλέζος

Λίγα λόγια για το έργο...

Η Μαντάμ Μποβαρυ είναι η ιστορία της Εμμας, μιας νέας κοπέλας από την επαρχία, που ονειρεύεται διακαώς την απόδραση της από την μίζερη καθημερινότητα που την περιτριγυρίζει, αναζητώντας τις έντονες συγκινήσεις και τις συναισθηματικές εξάρσεις που περιγράφονται στα ρομαντικά μυθιστορήματα που διαβάζει. Ο γάμος της με τον Σαρλ Μποβαρί, έναν αφοσιωμένο και χαμηλών τόνων επαρχιακό γιατρό που την αγαπά πραγματικά, σύντομα αποδεικνύεται κάθε άλλο παρά ιδανικός, βυθίζοντας την Εμμα ακόμα περισσότερο στην πλήξη και την απόγνωση.

Παγιδευμένη σ ένα μικροαστικό και μίζερο περιβάλλον, γεμάτο συντηρητικές προκαταλήψεις, απομονωμένη σ έναν κόσμο φτιαγμένο από άντρες για άντρες, η Εμμα αρνείται να υποταχθεί και να επαληθεύσει τον διακοσμητικό ρόλο που έχουν προδιαγράψει οι άλλοι γι΄ αυτήν και αναζητά καταφύγιο στις χίμαιρές της. Ανικανοποίητη από την άνυδρη πραγματικότητα που την περιβάλλει,  δημιουργεί έναν φανταστικό, εξιδανικευμένο κόσμο γεμάτο πάθη και ηδονές τις οποίες αναζητά λυσσαλέα, σχεδόν εμμονικά. Η ανάγκη της για ανεξαρτησία και αυτοπραγμάτωση την οδηγεί σε μια σειρά τραγικών λαθών, σ έναν δραματικό κατήφορο δίχως τέλος. Η ξέφρενη πορεία της στην αναζήτηση των απολαύσεων ταυτίζεται εντέλει με την αναζήτηση του ίδιου της του εαυτού.

Παρόλα τα ψεγάδια και τις αδυναμίες της που την κάνουν πολύπλοκη, ευάλωτη και γι΄αυτό απολύτως ανθρώπινη και αναγνωρίσιμη, η Εμμα Μποβαρί δεν παύει να είναι μια σύγχρονη τραγική ηρωίδα, προσκολλημένη σ ένα υπερβολικά μακρινό, σχεδόν άπιαστο ιδανικό, άρρηκτα όμως συνδεδεμένο με την υπαρξιακή αγωνία της αναζήτησης μιας ουσιαστικής ταυτότητας, ένα θέμα οικουμενικό, που γαργαλάει τη συνείδηση όλων μας.

"Η Μαντάμ Μποβαρί είμαι εγώ!" είχε δηλώσει με παρρησία ο Φλομπέρ όταν κατηγορήθηκε για προσβολή της θρησκείας και των δημοσίων ηθών, προκειμένου να υπερασπιστεί το έργο του που προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων στην εποχή του. Το αριστούργημα ωστόσο του Γάλλου συγγραφέα, εξακολουθεί ακόμη και σήμερα να αποτελεί ένα ρηξικέλευθο κείμενο που ακροβατεί ανάμεσα στην ποίηση και τον ωμό ρεαλισμό και απογυμνώνει τα πατριαρχικά γρανάζια της φαινομενικά αψεγάδιαστης και καθωσπρέπει κοινωνίας. Με χιούμορ, οξύτητα και την συγκινητική ακρίβεια ενός λεπτολόγου παρατηρητή, ο Φλομπέρ ταυτίζεται απόλυτα με την αγωνιώδη προσπάθεια της ηρωίδας του, αλλά και κάθε ανθρώπινου πλάσματος, να ανακαλύψει τη δική του φωνή, την δική του προσωπική αλήθεια, πληρώνοντας ένα τραγικό τίμημα.

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 30755
  • Φύλο: Άντρας
  • Τα ταξίδια σε κάνουν καλύτερο άνθρωπο!!
    • facebook/dktravelchat
Απ: Θεατρικές - Μουσικοχορευτικές παραστάσεις - Πίστες
« Απάντηση #2606 στις: Νοέμβριος 28, 2023, 07:48:13 πμ »
"Ο Επιθεωρητής έρχεται…" στο Θέατρο «Μικρός Κεραμεικός»

Ευμολπιδών 13, Γκάζι
Tηλ: 2103410251, 2103637201



Συγγραφέας: Τζων Πρίσλεϋ
Μετάφραση : Ζωή Ρηγοπούλου
Σκηνοθεσία - Θεατρική προσαρμογή: Μαριλένα Μοραγλή
Κινησιολογία: Νατάσα Παπαμιχαήλ
Σκηνικά - Κοστούμια: Γιώργος Λιντζέρης
Πρωτότυπη μουσική - Επεξεργασία ήχου: Νίκος Ιωάννου
Παίζουν (Ομάδα Θεατρείς): Γιάννης Γιαραμαζίδης, Άννυ Ευαγγέλου, Άπος Κυπραίος, Δημήτρης Κωνσταντέλης, Μαριλένα Μοραγλή, Εμμανουήλ Στεφανουδάκης

Λίγα λόγια για το έργο...

“Σήμερα το απόγευμα μία νεαρή γυναίκα ήπιε καυστικό υγρό και λίγες ώρες αργότερα πέθανε με φρικτό τρόπο στο νοσοκομείο.”

Αυτοκτονία ή φόνος;

Τι σχέση μπορεί να έχουν ένας επιτυχημένος δυναμικός επιχειρηματίας, μία φιλάνθρωπη κυρία του καλού κόσμου, μία παραχαϊδεμένη κόρη, ένας ανεξέλεγκτος νεαρός γιος και ένας πολλά υποσχόμενος πλούσιος γαμπρός, με μια νεαρή γυναίκα που βρέθηκε νεκρή στο νοσοκομείο;

Τι ζητάει ένας αστυνομικός Επιθεωρητής από αυτούς τους ευυπόληπτους πολίτες;

Γιατί έρχεται να διακόψει την ευτυχισμένη οικογενειακή τους γιορτή;

Διατηρώντας την πλοκή ενός ανατρεπτικού αστυνομικού θεατρικού έργου,  ο Τζων Πρίσλεϋ αναδεικνύει τη σημασία της ατομικής ευθύνης για τη πορεία της κοινωνίας των ανθρώπων. Ο συγγραφέας έχοντας την εμπειρία του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου και της φρίκης που έζησε η ανθρωπότητα, ενώ γράφει το έργο του το 1945, τοποθετεί τη δράση το 1912, για να έχει την ευκαιρία να προειδοποιήσει τους ήρωες της ιστορίας για την καταστροφή που έρχεται και να στηλιτεύσει την απάθεια και παντελή έλλειψη συνείδησης, με την οποία αντιμετωπίζουν τη ζωή των ανθρώπων γύρω τους.

Παράλληλα με ένα έξυπνο τέχνασμα, οδηγεί το θεατή να πιστέψει, όπως και οι ίδιοι οι πρωταγωνιστές της ιστορίας, ότι τα προβλήματα της κοινωνίας δεν τους αφορούν, ότι  οι ισχυροί μπορούν να κοιμούνται ήσυχοι, οι ενοχές μπορούν να καλυφθούν, αφού κανένας δεν θα τους κατηγορήσει για τίποτα. Δεν έχουν όμως υπολογίσει τον Επιθεωρητή που …. έρχεται.

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 30755
  • Φύλο: Άντρας
  • Τα ταξίδια σε κάνουν καλύτερο άνθρωπο!!
    • facebook/dktravelchat
Απ: Θεατρικές - Μουσικοχορευτικές παραστάσεις - Πίστες
« Απάντηση #2607 στις: Νοέμβριος 29, 2023, 23:03:23 μμ »
''Συρανό'' στο Θέατρο Αλκυονίς

Ιουλιανού 42-46, Πλ. Βικτωρίας
Τηλ.: 2169003309



Συγγραφέας: Εντμόν Ροστάν
Μετάφραση-Διασκευή: Στρατής Πασχάλης
Σκηνοθεσία-Φωτισμοί: Γιώργος Νανούρης
Μουσική: Βάιος Πράπας                 
Σκηνογραφία: Γιώργος Νανούρης
Ενδυματολογική επιμέλεια: Τζίνα Ηλιοπούλου, Λίνα Σταυροπούλου
Πρωταγωνιστούν: Μιχάλης Σαράντης, Λένα Παπαληγούρα, Ιάσονας Παπαματθαίου, Νικόλας Χανακούλας, Κωνσταντίνος Γιουρνάς, Κωνσταντίνος Γεωργαλής, Χρήστος Πούλος Ρένεσης, Γιώργος Φασουλάς
Μουσικός επί σκηνής: Αθηνόδωρος Καρκαφίρης

Λίγα λόγια για το έργο...

Συρανό. Το έμμετρο ρομαντικό δράμα του Εντμόντ Ροστάν σκηνοθετεί ο Γιώργος Νανούρης στο θέατρο Αλκυονίς  με ζωντανή μουσική και τραγούδια, ακροβατώντας ανάμεσα στο χιούμορ και τη συγκίνηση. O κεντρικός ήρωας του έργου, ο ασυμβίβαστος ιππότης και ποιητής Συρανό ντε Μπερζεράκ (Μιχάλης Σαράντης), είναι ερωτευμένος με την Ρωξάνη (Λένα Παπαληγούρα). Θεωρεί όμως πως εκείνη, δεν θα αισθανθεί ποτέ το ίδιο, μιας και νιώθει άσχημος εξαιτίας της μεγάλης μύτης του, που αποτελεί χρόνια το αντικείμενο χλευασμού του. Την Ρωξάνη πολιορκεί και ο πλούσιος Κόμης Ντε Γκις (Νικόλας Χανακούλας). Εκείνη όμως είναι ερωτευμένη με τον όμορφο Κριστιάν (Ιάσονας Παπαματθαίου), από τον οποίο λείπει και το πνεύμα και η ευφράδεια. Ο Συρανό συμφωνεί με τον Κριστιάν να γίνει η σκιά του, η φωνή και οι λέξεις του, ώστε να τον βοηθήσει να την κατακτήσει. Ουσιαστικά μ΄αυτό τον τρόπο εκφράζει τα δικά του αισθήματα στην αγαπημένη του.

«Απόψε είναι όλα όμορφα, τερπνά και μαγεμένα. Στα λέω αυτά και με ακούς. Εσύ! Ακούς εμένα!»
« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 14, 2024, 11:49:45 πμ by dk »

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 30755
  • Φύλο: Άντρας
  • Τα ταξίδια σε κάνουν καλύτερο άνθρωπο!!
    • facebook/dktravelchat
Απ: Θεατρικές - Μουσικοχορευτικές παραστάσεις - Πίστες
« Απάντηση #2608 στις: Νοέμβριος 30, 2023, 23:56:00 μμ »
''Ο γλάρος'' στο Θέατρο Σημείο (σκηνή Lab)

Χαριλάου Τρικούπη 4 (πίσω από το Πάντειο), Καλλιθέα
Τηλ : 2109229579



Συγγραφέας: Άντον Τσέχωφ
Διασκευή & Σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Διαμαντής
Σκηνικά & Κοστούμια: Άση Δημητρολοπούλου
Κίνηση: Νικολέτα Γκριμέκη
Φωτισμοί: Χρήστος Τζιόγκας
Ερμηνείες:
Ιωάννα Μακρή (Αρκάντινα)
Δημήτρης Μανδρινός (Τρέπλιεφ)
Μανταλένα Καραβάτου (Νίνα)
Βαγγέλης Ρόκκος (Τριγκόριν-Μεντβεντένκο)
Περικλής Μοσχολιδάκης (Ντορν-Σόριν)
Δανάη Παπουτσή (Μάσσα)

Λίγα λόγια για το έργο...

«Θα ήταν πολύ ωραίο αν ο καθένας μας άφηνε πίσω του κάτι, ώστε η ζωή του να μη χαθεί χωρίς ν’αφήσει ίχνη».

Τσέχωφ, σε μια επιστολή του.

«Δεντρολίβανο της μνήμης. Σ’ ικετεύω, αγάπη μου, θυμήσου»

Σαίξπηρ, Άμλετ, Πράξη Δ’ Σκηνή 5.

Το καλοκαίρι. Η τέχνη. Η οικογένεια. Η πλήξη. Ο έρωτας. Η δυστυχία. Η επανάσταση. Ο «Γλάρος». Το αθάνατο έργο του Τσέχωφ γράφτηκε 21 χρόνια πριν από μια μεγάλη Επανάσταση. Σήμερα ανοίγει και πάλι τα φτερά του, έτοιμος για τα πάντα.

«Η ζωή όπως τη βλέπουμε στα όνειρά μας». «Χρειαζόμαστε νέους τρόπους έκφρασης»! «Η εποχή μας είναι νεκρή»! «Να μάθεις να έχεις πίστη». «Γράφω αυτό που μου υπαγορεύει η ψυχή μου». Λόγια μιας παράστασης που θέλει ν’ανατρέψει όλες μας τις βεβαιότητες γύρω από το γνωστό έργο του Τσέχωφ. Ο έρωτας και η τέχνη, ο πυρετός και ο συμβιβασμός, η οργή και η απάθεια, η δημιουργία και η πίστη – ο δρόμος που οδηγεί στον όλεθρο είναι στρωμένος με αγαθές προθέσεις.

Πέρα από το θέατρο, πέρα από τη λογοτεχνία, πέρα από τον έρωτα, η παράσταση αυτή σκοπεύει να μιλήσει για την κοινωνία και ταυτόχρονα για τον εαυτό: ο Θεός – η απουσία του. Η πίστη – η δοκιμασία της. Η εξέγερση – η προετοιμασία της. Η ευτυχία – η ανάμνησή της. Η ποίηση – η επιβίωσή της. Πώς παλεύουμε με τα κύματα του ανεξάντλητου Κόσμου; Τί αφήνει πίσω του το πέρασμά μας από τη ζωή; Υπάρχει ελπίδα για τους δυστυχισμένους;

Όλοι οι ήρωες ερωτεύονται κι απογοητεύονται. Εκρήγνυνται, φωνάζουν και κλαίνε κι έπειτα χορεύουν όλοι μαζί, αγαπημένοι πάλι. Αστειεύονται με θάρρος κοιτάζοντας την καταστροφή και τον θάνατο. Αυτοί οι ήρωες δεν είναι ούτε θεοί, ούτε βασιλιάδες, ούτε πολεμιστές. Είναι όπως ένα μερμήγκι που κατεβαίνει τον τοίχο – χωρίς καθόλου αλαζονεία πως τάχα επιτελούν έναν άθλο. Οι ήρωες αυτοί δημιουργήθηκαν από τον Τσέχωφ, 21 χρόνια πριν από μια μεγάλη Επανάσταση. Άραγε σήμερα, που ξαναεμφανίζονται, τί προμηνύουν;

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 30755
  • Φύλο: Άντρας
  • Τα ταξίδια σε κάνουν καλύτερο άνθρωπο!!
    • facebook/dktravelchat
Απ: Θεατρικές - Μουσικοχορευτικές παραστάσεις - Πίστες
« Απάντηση #2609 στις: Δεκέμβριος 01, 2023, 00:50:58 πμ »
''Φοβάμαι, ταυρομάχε'' στο Θέατρο Μεταξουργείο

Ακαδήμου 14, Μεταξουργείο
Τηλ.: 2105234382



Βασισμένο στο μυθιστόρημα «Φοβάμαι, ταυρομάχε» του Pedro Lemebel (Πέδρο Λεμεμπέλ)
Μετάφραση: Κώστας Αθανασίου (Βραβείο Λογοτεχνικής Μετάφρασης ΛΕΑ 2021)
Θεατρική προσαρμογή – Σκηνοθεσία: Άννα Βαγενά
Φωτισμοί: Μελίνα Μάσχα
Επιμέλεια ήχων-μουσικής: Γιάννης Καραγιάννης
Σκηνικά / Κοστούμια: Άννα Βαγενά
Παίζουν: Στον ρόλο της Τρελής ο Νίκος Αρβανίτης, Σταμάτης Μπάκνης, Αλεξία Μουστάκα, Βασιλική Βλάχου, ​Ανδρέας Κωνσταντινίδης

Λίγα λόγια για το έργο...

Το «Φοβάμαι, ταυρομάχε» περιγράφει τη σχέση ανάμεσα σ’ έναν μεσήλικα ομοφυλόφιλο, την «Τρελή» και έναν νεαρό φοιτητή, μέλος επαναστατικής οργάνωσης, επί δικτατορίας Πινοσέτ. Τους δύο αυτούς «αταίριαστους» χαρακτήρες φέρνει κοντά η δολοφονική απόπειρα εναντίον του Πινοσέτ το 1986. Κάτω από τον συνεχή φόβο της σύλληψής τους, θα δεθούν συναισθηματικά και ο ένας θα αλλάξει τη ζωή του άλλου.

​Την ίδια στιγμή παρακολουθούμε και ένα ακόμη ζευγάρι, το οποίο εκφράζει έναν τελείως διαφορετικό κόσμο, τον Πινοσέτ και τη γυναίκα του.

Ένας ύμνος στον άνθρωπο και τους αγώνες για ελευθερία

​Στην παράσταση υπάρχουν ντοκουμέντα και ηχητικό υλικό από την περίοδο της δικτατορίας του Πινοσέτ. Άλλωστε ο Lemebel είχε δική του εκπομπή στο ραδιόφωνο Radio Tierra, μέσω του οποίου απευθυνόταν «στους ανθρώπους που δεν αγόραζαν βιβλία, γιατί δεν είχαν χρήματα να τα αγοράσουν ή γιατί δεν ήξεραν καν ανάγνωση».

Το «Φοβάμαι, ταυρομάχε» είναι ένα βαθιά πολιτικό κείμενο, που μέσα από την αποδόμηση του δικτατορικού καθεστώτος, αποδομεί και κάθε μορφή απολυταρχικής εξουσίας.  Ένα μανιφέστο για την ανατρεπτική δύναμη της αγάπης και της τρυφερότητας, ενάντια στην καταστολή των αυταρχικών καθεστώτων σε οτιδήποτε «διαφορετικό».

​Η Άννα Βαγενά για την παράσταση

«Η ανταπόκριση του κοινού στις περσινές μας παραστάσεις, η μεγάλη προσέλευσή του, αλλά και η συναισθηματική συμμετοχή του σε αυτές, με συγκίνησαν βαθύτατα και μου έδωσαν μεγάλη χαρά. Αγάπησα και αγαπώ πολύ το κείμενο του Λεμεμπέλ, γιατί είναι βαθιά ανθρώπινο και συγχρόνως πολιτικό. Έτσι είμαστε πολύ χαρούμενοι, οι συνεργάτες μου κι εγώ, που θα συναντηθούμε μαζί σας για δεύτερη χρονιά, στο θέατρό μας, το “Μεταξουργείο”, με το “Φοβάμαι, ταυρομάχε”. Στη δύσκολη εποχή που ζούμε, το θέατρο παραμένει το καταφύγιο της ψυχής για όλους μας.»

O συγγραφέας

Ο Pedro Lemebel γεννήθηκε στο Σαντιάγο στις αρχές του 1950 και πέθανε το 2015. Τον έχουν αποκαλέσει «φαινόμενο της λατινοαμερικανικής λογοτεχνίας» και θεμελιωτή της ακτιβιστικής performance. Το «Φοβάμαι, ταυρομάχε» έχει μεταφραστεί σε αρκετές γλώσσες και έχει μεταφερθεί στο θέατρο και τον κινηματογράφο.