Αποστολέας Θέμα: Θεατρικές - Μουσικοχορευτικές παραστάσεις - Πίστες  (Αναγνώστηκε 570785 φορές)

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 30677
  • Φύλο: Άντρας
  • Τα ταξίδια σε κάνουν καλύτερο άνθρωπο!!
    • facebook/dktravelchat
Απ: Θεατρικές - Μουσικοχορευτικές παραστάσεις - Πίστες
« Απάντηση #2600 στις: Νοέμβριος 20, 2023, 17:30:59 μμ »
"Μαρίκα Παπαγκίκα - Το ηλεκτρικό κορίτσι" στο θέατρο Ροές

Ιάκχου 16, Γκάζι
Τηλ.: 2103474312



ΚΕΙΜΕΝΟ: Νίκος Σταματιάδης
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Κερασία Σαμαρά
ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ: Τάκης Μπαρμπέρης
ΣΚΗΝΙΚΑ-ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ: Τόνια Αβδελοπούλου, i34
ΕΡΜΗΝΕΥΕΙ: Κερασία Σαμαρά
Takis Barberis Group:
Μένιος Γούναρης (keyboard)
Τάκης Μπαρμπέρης (guitar)
Χρήστος Κεχρής (bass)
Γιώργος Μπαρμπέρης (drums)

Λίγα λόγια για το έργο...

Η πολυτάραχη ζωή της θρυλικής τραγουδίστριας του καφέ-αμάν Μαρίκας Παπαγκίκα.

Η μυστηριώδης Μαρίκα Παπαγκίκα (1890- 1943), η εμβληματική τραγουδίστρια του καφέ αμάν, ξεδιπλώνει, σε πρώτο πρόσωπο, άγνωστες πτυχές της πολυτάραχης ζωής της, στην Κω, στη Σμύρνη, στην Αλεξάνδρεια, στην Αθήνα και τέλος στη Νέα Υόρκη, όπου μεγαλουργεί, οργώνοντας όλη την Αμερική και διαδίδοντας τα ακούσματα της ελληνικής καταγωγής της.

Υπηρετεί όλα τα είδη της μουσικής: δημοτικό, μικρασιάτικο, ρεμπέτικο, οπερέτα. Μαζί με τον άντρα της, τον μοναδικό τσιμπαλίστα* Κώστα Παπαγκίκα, ανοίγουν το 1923 στη Νέα Υόρκη το δικό τους μουσικό κέντρο, το MARIKA’S, όπου και μεσουρανούν, δισκογραφώντας παράλληλα στις μεγαλύτερες δισκογραφικές εταιρείες της εποχής. Το κραχ του ’29 καθώς και άλλες, άγνωστες παράμετροι, τους αναγκάζουν να κλείσουν το καφωδείο MARIKA’S και η Μαρίκα αποσύρεται σταδιακά. Ακολουθούν παρακμή, μαρασμός και σιωπή, που την οδηγούν στο τέλος της, στο Staten Island, το 1943.

Το κείμενο, που προέκυψε μετά από ενδελεχή έρευνα αλλά και από στοιχεία μυθοπλασίας, ανήκει στον Νίκο Σταματιάδη. Έκπληξη αποτελεί η επιλογή του Takis Barberis Group για τη μουσική απόδοση της τεράστιας γκάμας των τραγουδιών, που ακούγονται ζωντανά στην παράσταση από την Κερασία Σαμαρά. Η jazz μπάντα θα αποδώσει, με τον δικό της τρόπο, μικρασιατικά, δημοτικά, ελαφρά και κλασικά τραγούδια, σφραγίζοντας το ύφος της παράστασης, η οποία χαρακτηρίζεται από διαρκή διάλογο ανάμεσα στην ηθοποιό-ηρωίδα και στους μουσικούς, μέσα από την αφήγηση και τα τραγούδια.

*Τσίμπαλο, όργανο παρεμφερές με το σαντούρι.

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 30677
  • Φύλο: Άντρας
  • Τα ταξίδια σε κάνουν καλύτερο άνθρωπο!!
    • facebook/dktravelchat
Απ: Θεατρικές - Μουσικοχορευτικές παραστάσεις - Πίστες
« Απάντηση #2601 στις: Νοέμβριος 21, 2023, 01:30:27 πμ »
''Σάουνα'' στο Θέατρο Βαφείο-«Λάκης Καραλής»

Αγ. Όρους 16 & Κωνσταντινουπόλεως 115, Βοτανικός
Τηλ.: 2103425637



Κείμενο:  Μίλτος Καρατζήμας
Σκηνοθεσία: Μάριος Μακρόπουλος
Μουσική: Κατερίνα Ζαχαροπούλου
Σκηνικά: Ηρώ Παρδαβέλλα - Μίλτος Καρατζήμας
Φωτισμοί: Σάββας Σουρμελίδης
Παίζουν: Κωνσταντίνα Βαρβαρήγου, Κωνσταντίνος Βασιλόπουλος, Κατερίνα Νικολοπούλου, Παναγιώτα Χαϊδεμένου, Μελίτα Μαρία Ψυχογιοπούλου

Λίγα λόγια για το έργο...

Πέντε άγνωστοι μεταξύ τους άνθρωποι συναντιούνται σε μια σάουνα ενός απομακρυσμένου ξενοδοχείου.

Φαινομενικά, δεν τους συνδέει τίποτα, δεν έχουν κανένα κοινό, όμως καθώς η ώρα περνάει η θερμοκρασία ανεβαίνει ασφυκτικά και όχι μόνο λόγω της σάουνας.

Ένα ρεαλιστικό έργο που προκαλεί με την ανατρεπτική πλοκή του, ανακατεύει με μαεστρία όλα τα κοινωνικά στερεότυπα που μας αναπαύουν στη ζώνη ασφαλείας μας, προβληματίζει και κυρίως θυμίζει για άλλη μια φορά, πόσο μικρός μπορεί να είναι ο κόσμος.

Τόσο μικρός, όσο το δωματιάκι μιας σάουνας, σε ένα ξενοδοχείο, στη μέση του πουθενά.

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 30677
  • Φύλο: Άντρας
  • Τα ταξίδια σε κάνουν καλύτερο άνθρωπο!!
    • facebook/dktravelchat
Απ: Θεατρικές - Μουσικοχορευτικές παραστάσεις - Πίστες
« Απάντηση #2602 στις: Νοέμβριος 22, 2023, 18:06:07 μμ »
''Για μια Ζωή'' στο Θέατρο Πειραιώς 131

Πειραιώς 131, Γκάζι
Τηλ.: 210-3450992



Κείμενο - Σκηνοθεσία: Θανάσης Παπαθανασίου - Μιχάλης Ρέππας
Σκηνικά: Μαρία Φιλίππου
Κοστούμια: Έβελυν Σιούπη
Φωτισμοί: Χρήστος Τζιόγκας
Πρωταγωνιστούν: Μαρία Αντουλινάκη, Αλέξανδρος Αντωνόπουλος, Σάρα Γανωτή, Χριστίνα Μαθιουλάκη, Μιχάλης Μιχαλακίδης, Δανάη Παππά, Γιάννης Τσιμιτσέλης

Λίγα λόγια για το έργο...

Eίναι μια κωμωδία καταστάσεων που διαδραματίζεται το 1943 στο Αίγιο.   

Μία νέα γυναίκα και δύο νέοι άντρες μοιράζονται μία απίστευτη περιπέτεια ζωής! Μαζί τους τη μοιράζονται τα πεθερικά και οι φίλοι τους.

Η Ζωή (Δανάη Παππά) ήταν παντρεμένη με τον Γιάννη (Γιάννης Τσιμιτσέλης) μέχρι που εκείνος χάθηκε στο Αλβανικό μέτωπο. Έτσι εκείνη -μετά από 3 χρόνια – αποφασίζει να παντρευτεί τον Στράτο (Μιχάλη Μιχαλακίδη), έναν νεαρό χωροφύλακα. Οι δυο τους είναι τρελά ερωτευμένοι.

Η Μαρίκα, η μάνα της, (Σάρα Γανωτή) μένει μαζί με τη Ζωή, στο σπίτι του Γεράσιμου (Αλέξανδρος Αντωνόπουλος) του πεθερού της κόρης της και πατέρα του εκλιπόντος Γιάννη, που παρότι (κατά τα λεγόμενα της Μαρίκας), είναι  «ξινός και ανάποδος» θέλει το νέο ζευγάρι να συνεχίσει να μένει μαζί του, στο σπίτι του.

Σ’ αυτό το σπίτι μπαινοβγαίνει η διπλανή γειτόνισσα Γαρυφαλλιά Ζάρλα (Μαρία Αντουλινάκη) που είναι παντρεμένη με έναν δωσίλογο και έχει κόρη τη Βούλα (Χριστίνα Μαθιουλάκη) που είναι η πιο καλή φίλη της Ζωής.

Κι εκεί που όλοι βρίσκονται σε μία υπερδιέγερση λόγω του επερχόμενου γάμου, ο τέως νυμφίος, ο Γιάννης, εμφανίζεται εν τω μέσω της νυκτός! Και αυτή είναι η στιγμή που αρχίζει το μπέρδεμα.

Τι θα κάνει η Ζωή με τον Γιάννη που δεν ξέρει ότι υπάρχει ο Στράτος; Ο οποίος Στράτος δεν ξέρει ότι ο Γιάννης «αναστήθηκε» και επέστρεψε; Η Ζωή πρέπει να κάνει επιλογή; Και με ποιο κριτήριο; Ποιος απ’ τους δυο άντρες είναι πιο «σύζυγός» της απ’ τους δυο;

Ποια Ζωή θα αποφασίσει τελικά;

Η Ζωή η ίδια ή η Ζωή με τους δύο άντρες της ζωής της;

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 30677
  • Φύλο: Άντρας
  • Τα ταξίδια σε κάνουν καλύτερο άνθρωπο!!
    • facebook/dktravelchat
Απ: Θεατρικές - Μουσικοχορευτικές παραστάσεις - Πίστες
« Απάντηση #2603 στις: Νοέμβριος 23, 2023, 11:03:12 πμ »
''Το αγόρι με τις δυο καρδιές'' στο Θέατρο Άλμα (Κεντρική σκηνή)

Ακομινάτου 15-17 & Αγ. Κωνσταντίνου, Μεταξουργείο
Τηλ.: 2105220100



Κείμενο: Hamed & Hessam Amiri
Σκηνοθεσία: Τάκης Τζαμαργιάς
Μετάφραση: Αντώνης Γαλέος
Σκηνικά: Εδουάρδος Γεωργίου
Κοστούμια: Έλλη Εμπεδοκλή
Κίνηση: Αγγελική Τρομπούκη
Μουσική/Τραγούδι: Μίλτος Πασχαλίδης
Στίχοι: Ελένη Φωτάκη
Φωτισμοί: Γιώργος Αγιαννίτης
Παίζουν: Γιώργος Ψυχογυιός, Έλενα Μαρσίδου, Βασίλης Τριανταφύλλου, Βαγγέλης Ζάπας, Χρήστος Διαμαντούδης

Λίγα λόγια για το έργο...

Πρόκειται για την αληθινή ιστορία μίας οικογένειας προσφύγων –αυτής των συγγραφέων– που αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τη χώρα τους, μετά την κατάληψη του μεγαλύτερου μέρους της χώρας τους από τους Ταλιμπάν. Μία ιστορία για την αγωνία της προσφυγιάς, τις αναπάντεχες στιγμές χαράς, τις στιγμές απελπισίας αλλά και το χιούμορ και τη φαντασία που είναι απαραίτητα συστατικά για την αντιμετώπιση ενός άγνωστου καινούργιου κόσμου που πρέπει να γίνει «η νέα πατρίδα». «Το αγόρι με τις δυο καρδιές» είναι μία ανθρώπινη ιστορία ελπίδας, θάρρους, εμπιστοσύνης και αγάπης.

Σημείωμα του σκηνοθέτη Τάκη Τζαμαργιά

Μια άλλη Ευρώπη. Μια οικογένεια Αφγανών: Μάνα, Πατέρας και 3 γιοι. Η μάνα ορθώνει το ανάστημά της κατά των Ταλιμπάν και υπέρ των γυναικών και διώκεται. Το ταξίδι ξεκινά. Αναζητούν την «Ιθάκη» τους, περιπλανώνται στην Ευρώπη. Από τη Ρωσία, την Ουκρανία, τη Γερμανία φτάνουν στο Ηνωμένο Βασίλειο. Τα εμπόδια που ορθώνονται μπροστά τους, οι Λαιστρυγόνες και οι Κύκλωπες δεν τους σταματούν. Αλλά το φτάσιμο εκεί δεν είναι ο προορισμός τους, η Ιθάκη τους γέλασε. Η καρδιά τους έμεινε για πάντα στην πατρίδα. Δεν πρόκειται για άλλη μια ιστορία προσφύγων, πρόκειται για έναν ύμνο στην αγάπη και στην αλληλεγγύη, για τον διαχρονικό αγώνα του ανθρώπου να προσδιορίσει τον υπαρξιακό του χώρο και χρόνο όπου κι αν βρίσκεται. Παράλληλα με τα λόγια της στιχουργού Ελένης Φωτάκη, ο Μίλτος Πασχαλίδης υφαίνει τη δική του περιπλάνηση σε ένα ξέφωτο αγάπης κι ανθρωπιάς.

Από το βιβλίο στο θέατρο

Το βιβλίο των Χάμεντ & Χεσαάμ Αμίρι γράφτηκε το 2018, ενώ εκδόθηκε το 2020 σημειώνοντας εκδοτική και θεατρική επιτυχία. Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2022 στο Wales Millennium Centre- σε θεατρική προσαρμογή του Phil Porter - ενώ ένα μήνα αργότερα, παρουσιάστηκε στο National Theatre του Λονδίνου. Και στις δύο θεατρικές σκηνές, το έργο εισέπραξε διθυραμβικές κριτικές.
« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 23, 2023, 11:10:55 πμ by dk »

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 30677
  • Φύλο: Άντρας
  • Τα ταξίδια σε κάνουν καλύτερο άνθρωπο!!
    • facebook/dktravelchat
Απ: Θεατρικές - Μουσικοχορευτικές παραστάσεις - Πίστες
« Απάντηση #2604 στις: Νοέμβριος 24, 2023, 02:14:29 πμ »
''Πλατόνωφ'' στο Θέατρο Τόπος Αλλού

Κεφαλληνίας 17 & Κυκλάδων, Κυψέλη
Τηλ.: 2108656004, 2108624392



Συγγραφέας: Άντον Τσέχωφ
Επιμέλεια κειμένου - Σκηνοθεσία: Νίκος Καμτσής
Σκηνικό: Μίκα Πανάγου, Νίκος Καμτσής
Κοστούμια: Μίκα Πανάγου
Πρωτότυπη μουσική: Κώστας Χαριτάτος
Κίνηση: Κάλλια Θεοδοσιάδη
Φωτισμοί: Γιάννης Ζέρβας
Παίζουν: Μάξιμος Μουμούρης, Δημήτρης Φραγκιόγλου, Τζωρτζίνα Παλαιοθοδώρου, Θοδωρής Ελευθεριάδης, Λαμπρινή Θάνου, Γιάννης Ζέρβας, Ιωάννα Μυλωνά, Μαριάνθη Φωτάκη
Στον ρόλο του γιατρού Νικολάι Τριλέσκι, ο σκηνοθέτης Νίκος Καμτσής

Λίγα λόγια για το έργο...

Το πρώτο έργο του μεγάλου Ρώσου -γράφτηκε το 1878 αλλά παίχτηκε για πρώτη φορά μετά τον θάνατό του το 1923- είναι ένα κολοσσιαίο σε διάρκεια έργο, που αν παιχτεί ολόκληρο η διάρκειά του κρατάει πάνω από 8 ώρες.

Κανένας δε θα ανακάλυπτε σήμερα το «Πλατόνωφ» αν ο Τσέχωφ δεν ήταν... ο Τσέχωφ… Το έργο αποκτάει τεράστιο ενδιαφέρον, διότι είναι η μήτρα όλων των κατοπινών μεγάλων έργων του Τσέχωφ, καθώς περιέχει πρόσωπα και καταστάσεις που ο συγγραφέας διαπραγματεύτηκε στα διάσημα κατοπινά του έργα που έμειναν στην ιστορία.

Στη σκηνή θα στηθεί ο κήπος του άδοξα αποθανόντος στρατηγού Βοϊνίτσεφ και εκεί θα μαζευτούν όλα τα πρόσωπα μετά από έναν βαρύ ρωσικό χειμώνα.

Επίκεντρο ο γοητευτικός και προκλητικός επαρχιακός δάσκαλος Μιχαήλ Βασιλίεβιτς Πλατόνωφ, που θα τον αναλάβει ο Μάξιμος Μουμούρης. Γύρω του δόκιμοι και ταλαντούχοι ηθοποιοί, θα αναλάβουν τους άλλους ισάξιους ρόλους.

Πραγματικά σ' αυτό το έργο και ειδικά στο κείμενο που επιμελήθηκε ο σκηνοθέτης, δεν υπάρχουν πρώτοι και δεύτεροι ρόλοι. Οι επαρχιακοί αριστοκράτες όπως ο κτηματίας Πορφύρι Συμεώνοβιτς Γκλαγκόλιεβ (Δημήτρης Φραγκιόγλου) που ξετυλίγουν τα πάθη τους στο κτήμα του Βοϊνίτσεφ και της γυναίκας του, Άννας Πέτροβνα (Τζωρτζίνα Παλαιοθοδώρου), είναι όργανα μιας ορχήστρας, που αποδίδει συναρπαστικά το σύμπαν του Άντον Τσέχωφ και τον απελπισμένο κόσμο της προεπαναστατικής Ρωσίας.

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 30677
  • Φύλο: Άντρας
  • Τα ταξίδια σε κάνουν καλύτερο άνθρωπο!!
    • facebook/dktravelchat
Απ: Θεατρικές - Μουσικοχορευτικές παραστάσεις - Πίστες
« Απάντηση #2605 στις: Νοέμβριος 25, 2023, 13:08:23 μμ »
"4.48 Psychosis" στον Πολυχώρο Vault

Μελενίκου 26, Βοτανικός
Τηλ.: 2130356472 - 6945993870



Συγγραφέας: Sarah Kane
Μετάφραση: Αντώνης Γαλέος
Διασκευή – Δραματουργική επεξεργασία: Pavlina Styl
Σκηνοθετική επιμέλεια: Ελένη Σκότη
Κίνηση: Μόνικα Κολοκοτρώνη
Σκηνογραφική επιμέλεια - Κοστούμια: Ματίνα Μέγκλα
Φωτισμοί - Trailer: Νύσος Βασιλόπουλος
Sound Design: Pavlina Styl, Μαριλένα Ορφανού, Γιώργος Στεφανακίδης
Performer: Pavlina Styl
Ηχογραφημένη φωνή Ψυχιάτρου: Εβελίνα Αραπίδη

Λίγα λόγια για το έργο...

Μια αφιερωματική παράσταση που ενώνει το κύκνειο άσμα της αυτόχειρος βρετανίδας συγγραφέως με τις φωνές των Judie Garland, Amy Winehouse, Dalida, Merlin Monroe, Edith Piaf, όπου η ζωή και ο θάνατός τους συνδέεται με το σκοτεινό ποιητικό της έργο. Ένα έργο κραυγής για την ζωή, λύτρωσης από μια αφόρητη ζωή, επιθυμία για μια άλλη ζωή.

Το 4.48 Psychosis μοιάζει να είναι ο αγωνιώδης επιθανάτιος ρόγχος της Sarah Kane αφού ένα χρόνο μετά την συγγραφή του θα αυτοκτονήσει στην ψυχιατρική κλινική όπου νοσηλευόταν με βαριά κατάθλιψη.

Προσπαθώντας να ισορροπήσει μεταξύ του θέλω και δεν θέλω, ναι αλλά όχι, υπακούω αλλά αντιδρώ, ο διαταραγμένος ψυχισμός της Sarah Kane, εγκλωβίζεται σε ένα φαύλο κύκλο διπλών μηνυμάτων, με δυσνόητες συμπεριφορές, που ενδύονται τον γυμνό ρεαλισμό της παράνοιας, φέρνοντας συγκρούσεις, απελπισία, πόνο, και ματαίωση.

Από την άλλη, οι παγκοσμίου φήμης ερμηνεύτριες παρά την αυτοκαταστροφική τους διάθεση και την συνειδητή ή ασυνείδητη απόφαση τους να κόψουν το νήμα της ζωής τους, ζωντανεύουν μέσα από τα τραγούδια τους, δίνοντας την δική τους συμβολιστική σημειολογία.

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 30677
  • Φύλο: Άντρας
  • Τα ταξίδια σε κάνουν καλύτερο άνθρωπο!!
    • facebook/dktravelchat
Απ: Θεατρικές - Μουσικοχορευτικές παραστάσεις - Πίστες
« Απάντηση #2606 στις: Νοέμβριος 26, 2023, 20:21:04 μμ »
"Σόλνες ο Πρωτομάστορας" στο Θέατρο Αλκμήνη (Intermedia σκηνή)

Αλκμήνης 12, Πετράλωνα
Τηλ.: 2103428650



Συγγραφέας: Χένρικ Ίψεν
Μετάφραση - Σκηνοθεσία - Διασκευή: Ανδρονίκη Αβδελιώτη
Πρωτότυπη μουσική παράστασης - Μουσική teaser: Φάνης Κακοσαίος
Σχεδιασμός φωτισμού: Βασίλης Κλωτσοτήρας
Σκηνικά - Κοστούμια: Ανδρονίκη Αβδελιώτη
Ευχαριστούμε τους Χρήστο και Αλέξη Μαργιέλη για τη συμμετοχή τους στο teaser
Παίζουν: Ανδρονίκη Αβδελιώτη, Περικλής Αλμπάνης, Ανδρέας Ζάκας, Γιώργος Ζώης, Χρυσοβαλάντης Κωστόπουλος, Αθηνά Μαυρομάτη, Ποπέτα Σούκου
Ακούγεται η φωνή του Φάνη Κακοσαίου

Λίγα λόγια για το έργο...

«Υψηλή επώδυνη τύχη να παλεύεις για το ανέφικτο» (“Hohes schmerzliches Gluck- um das Unerreichbare zu ringen”)

Ένας νέος, φτωχός, άνδρας, ο Χάλβαρντ Σόλνες, θεωρεί αποστολή του στη γη να δημιουργεί ναούς και καμπαναριά. Όταν ολοκληρώνει το καμπαναριό στην παλιά εκκλησία, στο Λύσενγκερ, σκαρφαλώνει στην κορυφή του για να κρεμάσει το στεφάνι στο δημιούργημά του ακολουθώντας το έθιμο.

Μόλις όμως φτάνει στην κορυφή….

Πολλά χρόνια μετά, βρίσκουμε τον Σόλνες, τον Πρωτομάστορα, όπως ο ίδιος αποκαλεί τον εαυτό του, παντρεμένο με την Αλίνα, πετυχημένο και πλούσιο έχοντας σταματήσει να χτίζει τον οίκο του Κυρίου για να χτίσει σπίτια για ανθρώπους.

Και ενώ θα έπρεπε να είναι ευτυχισμένος που πέτυχε, δεν είναι….

Άγρια όνειρα στοιχειώνουν τον ύπνο του, σκοτεινές σκέψεις τον ταλαιπωρούν και τον τρομάζουν. Τύψεις και ενοχές τον συντροφεύουν. Ενώ ταυτόχρονα ένας νέος άνδρας, ο Ράγκνερ, έρχεται για να του πάρει τη θέση.

Μια τεράστια πάλη ξεκινά μέσα του, μια διαμάχη, μια προσπάθεια να βρει τον εαυτό του. Ένας εσωτερικός διάλογος, μια ικεσία για λύτρωση.

Η Χίλντα Βάνγκελ μια «αινιγματική» φιγούρα, μπαίνει στη ζωή του και ζητά επίμονα να πάρει το «Βασίλειό» της.

Και τότε…

Αποκαλύψεις, εξομολογήσεις και αλήθειες που πληγώνουν ξετυλίγουν το κουβάρι της ζωής του.

Είναι ο Σόλνες ένας ανεστραμμένος Φάουστ;

Έμειναν εκεί, οι δύο τους.
Και όταν οι μέρες του χειμώνα, πέρασαν.
Το σπίτι κάηκε.
Και οι εκείνοι έπρεπε να βουτήξουν στις στάχτες.
Υπάρχει κάτι εκεί μέσα.
Που δεν μπορεί να καεί.

Σκηνοθετικό σημείωμα

Ο άνθρωπος έχει βαθιά ριζωμένο μέσα του το αίσθημα του ανικανοποίητου.

Είναι κομμάτι της φύσης του, που γιγαντώνεται μέσα στην ήδη νοσηρή κοινωνία.

Σόλνες ο Πρωτομάστορας, ένα πλάσμα χαμένο στη ματαιοδοξία του.

Ζητά όλο και πιο πολλά και είναι έτοιμος να θυσιάσει την ευτυχία, την αγάπη, τη φιλία, την ψυχή του για να αποκτήσει δύναμη, εξουσία, χρήματα και ένα όνομα που θα μείνει στους αιώνες.

Ο Σόλνες είναι το ανεστραμμένο είδωλο του Φάουστ στον καθρέφτη του Ίψεν.

Οι ξεχωριστές διαδρομές του Φάουστ και του Σόλνες συναντιούνται στο κομβικό σημείο του απολογισμού της ζωής τους.

Η δίψα για τη νιότη. Η ενοχή για το παρελθόν. Η ανάγκη για λύτρωση. Μια Ευχή. Ο Θεός.

Ο σκηνικός χώρος αρχίζει να αλλάζει, ακολουθώντας τη Θεία κωμωδία του Δάντη (Κόλαση - Καθαρτήριο - Παράδεισος), ενώ ο κεντρικός ήρωας, ο Σόλνες, κάνει βουτιά μέσα στην ψυχή του και χωρίζεται στα δύο.

Δύο άνδρες ως ένας επί σκηνής παλεύουν για το ποιος θα κυριαρχήσει και άλλοτε βοηθούν ο ένας τον άλλον και εκεί που ο ένας αδυνατεί, ο άλλος αναλαμβάνει δράση.

Αν μπορούσε να βγει από μέσα μας ο άλλος μας εαυτός θα φανερώνονταν οι σκέψεις, οι κρυφές μας επιθυμίες και η σύγκρουση που συντελείται στην ψυχή μας.

Αποσπάσματα από τον Φάουστ του Γκαίτε, τη Θεία Κωμωδία του Δάντη (Κόλαση - Καθαρτήριο - Παράδεισος), στίχοι από την ποίηση του Χένρικ Ίψεν και στοιχεία από τη λαϊκή παράδοση και τη μυθολογία της Νορβηγίας, που επηρέασαν βαθιά τον συγγραφέα, χρησιμοποιήθηκαν στη διαμόρφωση του τελικού κειμένου «Σόλνες ο Πρωτομάστορας»

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 30677
  • Φύλο: Άντρας
  • Τα ταξίδια σε κάνουν καλύτερο άνθρωπο!!
    • facebook/dktravelchat
Απ: Θεατρικές - Μουσικοχορευτικές παραστάσεις - Πίστες
« Απάντηση #2607 στις: Νοέμβριος 27, 2023, 07:08:02 πμ »
«Μαντάμ Μποβαρί» στο Θέατρο Αποθήκη

Σαρρή 40, Ψυρρή
Τηλ.: 2103253153



Συγγραφέας: Γκυστάβ Φλομπέρ
Κείμενο-Διασκευή: Έλσα Ανδριανού
Σκηνοθεσία : Λίλλυ Μελεμέ
Μουσική: Ειρήνη Σκυλακάκη
Κίνηση: Κική Μπάκα
Σκηνικά: Νατάσσα Παπαστεργίου
Κοστούμια : Βασιλική Σύρμα
Φωτισμοί: Μελίνα Μάσχα
Ηθοποιοί: Πέγκυ Τρικαλιώτη, Κώστας Βασαρδάνης, Ανδρέας Νάτσιος, Πάρης Θωμόπουλος, Γιάννης Εγγλέζος

Λίγα λόγια για το έργο...

Η Μαντάμ Μποβαρυ είναι η ιστορία της Εμμας, μιας νέας κοπέλας από την επαρχία, που ονειρεύεται διακαώς την απόδραση της από την μίζερη καθημερινότητα που την περιτριγυρίζει, αναζητώντας τις έντονες συγκινήσεις και τις συναισθηματικές εξάρσεις που περιγράφονται στα ρομαντικά μυθιστορήματα που διαβάζει. Ο γάμος της με τον Σαρλ Μποβαρί, έναν αφοσιωμένο και χαμηλών τόνων επαρχιακό γιατρό που την αγαπά πραγματικά, σύντομα αποδεικνύεται κάθε άλλο παρά ιδανικός, βυθίζοντας την Εμμα ακόμα περισσότερο στην πλήξη και την απόγνωση.

Παγιδευμένη σ ένα μικροαστικό και μίζερο περιβάλλον, γεμάτο συντηρητικές προκαταλήψεις, απομονωμένη σ έναν κόσμο φτιαγμένο από άντρες για άντρες, η Εμμα αρνείται να υποταχθεί και να επαληθεύσει τον διακοσμητικό ρόλο που έχουν προδιαγράψει οι άλλοι γι΄ αυτήν και αναζητά καταφύγιο στις χίμαιρές της. Ανικανοποίητη από την άνυδρη πραγματικότητα που την περιβάλλει,  δημιουργεί έναν φανταστικό, εξιδανικευμένο κόσμο γεμάτο πάθη και ηδονές τις οποίες αναζητά λυσσαλέα, σχεδόν εμμονικά. Η ανάγκη της για ανεξαρτησία και αυτοπραγμάτωση την οδηγεί σε μια σειρά τραγικών λαθών, σ έναν δραματικό κατήφορο δίχως τέλος. Η ξέφρενη πορεία της στην αναζήτηση των απολαύσεων ταυτίζεται εντέλει με την αναζήτηση του ίδιου της του εαυτού.

Παρόλα τα ψεγάδια και τις αδυναμίες της που την κάνουν πολύπλοκη, ευάλωτη και γι΄αυτό απολύτως ανθρώπινη και αναγνωρίσιμη, η Εμμα Μποβαρί δεν παύει να είναι μια σύγχρονη τραγική ηρωίδα, προσκολλημένη σ ένα υπερβολικά μακρινό, σχεδόν άπιαστο ιδανικό, άρρηκτα όμως συνδεδεμένο με την υπαρξιακή αγωνία της αναζήτησης μιας ουσιαστικής ταυτότητας, ένα θέμα οικουμενικό, που γαργαλάει τη συνείδηση όλων μας.

"Η Μαντάμ Μποβαρί είμαι εγώ!" είχε δηλώσει με παρρησία ο Φλομπέρ όταν κατηγορήθηκε για προσβολή της θρησκείας και των δημοσίων ηθών, προκειμένου να υπερασπιστεί το έργο του που προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων στην εποχή του. Το αριστούργημα ωστόσο του Γάλλου συγγραφέα, εξακολουθεί ακόμη και σήμερα να αποτελεί ένα ρηξικέλευθο κείμενο που ακροβατεί ανάμεσα στην ποίηση και τον ωμό ρεαλισμό και απογυμνώνει τα πατριαρχικά γρανάζια της φαινομενικά αψεγάδιαστης και καθωσπρέπει κοινωνίας. Με χιούμορ, οξύτητα και την συγκινητική ακρίβεια ενός λεπτολόγου παρατηρητή, ο Φλομπέρ ταυτίζεται απόλυτα με την αγωνιώδη προσπάθεια της ηρωίδας του, αλλά και κάθε ανθρώπινου πλάσματος, να ανακαλύψει τη δική του φωνή, την δική του προσωπική αλήθεια, πληρώνοντας ένα τραγικό τίμημα.

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 30677
  • Φύλο: Άντρας
  • Τα ταξίδια σε κάνουν καλύτερο άνθρωπο!!
    • facebook/dktravelchat
Απ: Θεατρικές - Μουσικοχορευτικές παραστάσεις - Πίστες
« Απάντηση #2608 στις: Χθες στις 07:48:13 »
"Ο Επιθεωρητής έρχεται…" στο Θέατρο «Μικρός Κεραμεικός»

Ευμολπιδών 13, Γκάζι
Tηλ: 2103410251, 2103637201



Συγγραφέας: Τζων Πρίσλεϋ
Μετάφραση : Ζωή Ρηγοπούλου
Σκηνοθεσία - Θεατρική προσαρμογή: Μαριλένα Μοραγλή
Κινησιολογία: Νατάσα Παπαμιχαήλ
Σκηνικά - Κοστούμια: Γιώργος Λιντζέρης
Πρωτότυπη μουσική - Επεξεργασία ήχου: Νίκος Ιωάννου
Παίζουν (Ομάδα Θεατρείς): Γιάννης Γιαραμαζίδης, Άννυ Ευαγγέλου, Άπος Κυπραίος, Δημήτρης Κωνσταντέλης, Μαριλένα Μοραγλή, Εμμανουήλ Στεφανουδάκης

Λίγα λόγια για το έργο...

“Σήμερα το απόγευμα μία νεαρή γυναίκα ήπιε καυστικό υγρό και λίγες ώρες αργότερα πέθανε με φρικτό τρόπο στο νοσοκομείο.”

Αυτοκτονία ή φόνος;

Τι σχέση μπορεί να έχουν ένας επιτυχημένος δυναμικός επιχειρηματίας, μία φιλάνθρωπη κυρία του καλού κόσμου, μία παραχαϊδεμένη κόρη, ένας ανεξέλεγκτος νεαρός γιος και ένας πολλά υποσχόμενος πλούσιος γαμπρός, με μια νεαρή γυναίκα που βρέθηκε νεκρή στο νοσοκομείο;

Τι ζητάει ένας αστυνομικός Επιθεωρητής από αυτούς τους ευυπόληπτους πολίτες;

Γιατί έρχεται να διακόψει την ευτυχισμένη οικογενειακή τους γιορτή;

Διατηρώντας την πλοκή ενός ανατρεπτικού αστυνομικού θεατρικού έργου,  ο Τζων Πρίσλεϋ αναδεικνύει τη σημασία της ατομικής ευθύνης για τη πορεία της κοινωνίας των ανθρώπων. Ο συγγραφέας έχοντας την εμπειρία του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου και της φρίκης που έζησε η ανθρωπότητα, ενώ γράφει το έργο του το 1945, τοποθετεί τη δράση το 1912, για να έχει την ευκαιρία να προειδοποιήσει τους ήρωες της ιστορίας για την καταστροφή που έρχεται και να στηλιτεύσει την απάθεια και παντελή έλλειψη συνείδησης, με την οποία αντιμετωπίζουν τη ζωή των ανθρώπων γύρω τους.

Παράλληλα με ένα έξυπνο τέχνασμα, οδηγεί το θεατή να πιστέψει, όπως και οι ίδιοι οι πρωταγωνιστές της ιστορίας, ότι τα προβλήματα της κοινωνίας δεν τους αφορούν, ότι  οι ισχυροί μπορούν να κοιμούνται ήσυχοι, οι ενοχές μπορούν να καλυφθούν, αφού κανένας δεν θα τους κατηγορήσει για τίποτα. Δεν έχουν όμως υπολογίσει τον Επιθεωρητή που …. έρχεται.