ΑρχικήForumΒοήθειαGalleryΑναζήτησηΣύνδεσηΕγγραφή

Καλώς ορίσατε, Επισκέπτης. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Οκτώβριος 16, 2018, 05:44:50 πμ

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση

News
Επισκεφθείτε την Φωτογραφική Gallery. Δείτε φωτογραφίες μελών, ψηφίστε και σχολιάστε. Ανεβάστε φωτογραφίες από τα ταξίδια σας!!

Stats
78683 μηνύματα σε 3568 θέματα από 2373 μέλη
Τελευταίο μέλος: dsarvanis
+  TravelChat - Ταξιδιωτικό Forum
|-+  Ελεύθερος Χρόνος
| |-+  Εκδηλώσεις - Λογοτεχνία - Τηλεοπτικές Εκπομπές
| | |-+  Θεατρικές - Μουσικοχορευτικές παραστάσεις - Πίστες
« προηγούμενο επόμενο »
Σελίδες: 1 ... 192 193 [194] 195 196 197 Κάτω Εκτύπωση
Θέμα: Θεατρικές - Μουσικοχορευτικές παραστάσεις - Πίστες  (Αναγνώστηκε 421721 φορές)
dk
Γενικός Συντονιστής
*****
Συνδεδεμένος Συνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 27615



WWW
« Απάντηση #1930 στις: Ιούνιος 09, 2018, 23:34:00 μμ »

''Κούρσα Γκρέκα'' στο Ιστορικό Αρχείο Πολιτιστικού Ιδρύματος Ομίλου Πειραιώς

Δωρίδος 2 & Λεωφ. Ειρήνης 14, Ταύρος
Τηλ.: 2103418051, 2103418062



Έρευνα-κείμενο: Δημήτρης Μπαμπίλης
Σκηνοθεσία-Δραματουργία: Τάσος Πυργιέρης
Παίζουν:
Σταμάτης: Γεράσιμος Μιχελής
Κατερίνα: Τζούλη Σούμα
Γρηγόρης: Λευτέρης Βασιλάκης
Μιχαλάκης: Χρήστος Καπενής
Φροσάκι: Φρόσω Μάνη

Λίγα λόγια για το έργο...

Υπήρξε ελληνικό αυτοκίνητο; Τι σημαίνει ΕΛΕΤΚΑ; Ποιοι θυμούνται το Attica, το Farma και το Pony; Πόσες και ποιες απόπειρες μαζικής παραγωγής οχημάτων από ελληνικές εταιρείες, καταγράφονται; Και σήμερα; Υπάρχει ελληνικό αυτοκίνητο σήμερα;

Μια σειρά από ανάλογα ερωτήματα που αφορούν αυτόν τον ιδιαίτερο κλάδο της ελληνικής βιομηχανικής ιστορίας, την ελληνική αυτοκινητοβιομηχανία, ερευνώνται μέσα από τα εργαλεία του θεάτρου-ντοκουμέντο, αξιοποιώντας το Ιστορικό Αρχείο του Πολιτιστικού Ιδρύματος Ομίλου Πειραιώς, όπου και παρουσιάζονται εν τέλει, καλώντας μας σε μία διαδρομή μέσα στις σελίδες των τεκμηρίων του κλάδου.

Τα τεκμήρια του Αρχείου του ΠΙΟΠ γίνονται με αυτόν τον τρόπο οι «φωνές», που οδηγούν στην παράσταση «Κούρσα Γκρέκα», με την δραματουργία να αξιοποιεί τμήματα ιστορικών αρχείων των αντίστοιχων βιομηχανιών και να περιλαμβάνει πρωτότυπα τεκμήρια, μαρτυρίες ειδικών και συμπεράσματα ερευνητών, παλιά ελληνικά μοντέλα, καινοτόμους μηχανικούς, τις δυσκολίες και τις επιτυχίες του κλάδου του ελληνικού αυτοκινήτου, σε ένα ιλαρό τελικά σκηνικό αποτέλεσμα.

Έτσι, το κοινό έχει άλλη μια ευκαιρία να επισκεφτεί τον χώρο του Αρχείου, με την παράσταση να συμβάλλει στην εξοικείωσή του με τις αρχειακές πηγές, καλώντας το να ταξιδέψει με «όχημα» μια ιστορία στο βιομηχανικό παρελθόν της Ελλάδας. Μια σειρά από παράλληλες δράσεις επεκτείνουν την συζήτηση γύρω από το “ελληνικό αυτοκίνητο”, ολοκληρώνοντας έτσι την διαδρομή της παράστασης.
Καταγράφηκε

dk
Γενικός Συντονιστής
*****
Συνδεδεμένος Συνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 27615



WWW
« Απάντηση #1931 στις: Ιούνιος 10, 2018, 21:42:43 μμ »

"Κρατώντας μια σπίθα τρεμόσβηστη" στην Πειραιώς 260 - Κήπος (Φεστιβάλ Αθηνών 2018)

Πειραιώς 260, Ταύρος
Τηλ.: 2109282900



Ερμηνευτές: Γιάννης Μπέζος, Ηρώ Μπέζου
Ενορχήστρωση - διεύθυνση ορχήστρας: Γιάννης Παπαζαχαριάκης
Συμμετέχουν οι μουσικοί: Θοδωρής Οικονόμου (πιάνο), Γιώργος Κατσίκας (κρουστά), Μίμης Ντούτσουλης (κοντραμπάσο), Νίκος Κατσίκης (μπουζούκι, μαντολίνο), Ντίνος Χατζηιορδάνου (ακορντεόν), Τάσος Μισυρλής (βιολοντσέλο), Γιάννης Παπαζαχαριάκης (ακουστική και κλασική κιθάρα, τρομπέτα)

Λίγα λόγια για την παράσταση...

Ένας τίτλος δανεισμένος από στίχο του ποιητή Μανόλη Αναγνωστάκη – που έγινε γνωστό από την μελοποίηση του Μίκη Θεοδωράκη (Δρόμοι Παλιοί)- για μια μουσική παράσταση όπου ο Γιάννης Μπέζος έχοντας στο πλάι του, την κόρη του Ηρώ Μπέζου αρχίζουν να σκαλίζουν μνήμες και ευαισθησίες στον Κήπο της Πειραιώς 260, όπου θα κυριαρχήσουν οι στίχοι των ποιητών Μανόλη Αναγνωστάκη, Τάσου Λειβαδίτη και Γιάννη Θεοδωράκη. Η παράσταση έχει ως τίτλο «Κρατώντας μια σπίθα τρεμόσβηστη» - ένας τίτλος που δίνει το μέτρο αλλά και την ατμόσφαιρα της βραδιάς.

Αλλά ας πάμε πολλά χρόνια πίσω. Στις αρχές της δεκαετίας του ‘90 – η Ηρώ δεν είχε προλάβει, αν δεν με προδίδουν οι αριθμητικές πράξεις, να πάει στο δημοτικό όταν ο πατέρας της στη μουσική σκηνή ΜΕΤΡΟ (Γκύζη και Κάλβου γωνία) θύμιζε στους θεατές τραγούδια που έγιναν επιτυχίες σε κινηματογραφικές ταινίες του ‘50 και του ‘60. Για παράδειγμα, ο Μπέζος έχοντας στο πλάι του την Μάρω Κοντού τραγούδησε το «Πες μου μια λέξη» - την υπέροχη αυτή μπαλάντα του Μάνου Χατζιδάκι σε στίχους Αλέκου Σακελλάριου από την ταινία «Αλίμονο στους νέους» (1961). Στην ταινία την μπαλάντα ερμήνευε ο Δημήτρης Χόρν συνοδεία της Μάρως Κοντού. Μαζί με την Κοντού ο Μπέζος στην ίδια παράσταση – αποτυπώθηκε αργότερα και σε δίσκο- τραγούδησε και το διαχρονικό «Που πας χωρίς αγάπη» των Γιώργου Ζαμπέτα – Κώστα Πρετεντέρη (τραγούδι που πρωτοακούστηκε στην ταινία «ο Τζαναμπέτης» (1969) του Κώστα Καραγιάννη με τον Λάμπρο Κωνσταντάρα και την Μάρω Κοντού – το ίδιο τραγούδι «έλεγε» η Δούκισσα στην ταινία του Κώστα Δούκα «Που πας χωρίς αγάπη» (1970) όπου πρωταγωνιστούσε στο πλάι του λαϊκού τραγουδιστή Γιάννη Ντουνιά). Επιπλέον, ο Μπέζος πήρε πάνω του και τον ρόλο του Ζαμπέτα στο τραγούδι «Πατέρα κάτσε φρόνιμα» ( από την ταινία του 1967 του Κώστα Καραγιάννη όπου πρωταγωνιστούσε ο Λάμπρος Κωνσταντάρας και η Μίρκα Καλατζοπούλου).

Οι παραστάσεις του «ΜΕΤΡΟ» άφησαν εποχή  σε βαθμό μάλιστα που το μοντέλο κοπιαρίστηκε και επαναλήφθηκε τις επόμενες δύο δεκαετίες. Οι παραστάσεις στου Γκύζη έγιναν στις αρχές της δεκαετίας του ’90 με την φροντίδα του Διονύση Σαββόπουλου και την επιμέλεια του Γρηγόρη Ψαριανού.Εκτός από τους τρεις τραγουδιστές, Βασίλη Βασιλόπουλο, Ελένη Κωνσταντίνου, Αναστασία Μουτσάτσου συμμετείχαν και πολλοί ηθοποιοί, Μάρω Κοντού, Μαίρη Χρονοπούλου, Γιάννης Μπέζος, Τάσος Χαλκιάς, Ελένη Γερασιμίδου, Αννα Παναγιωτοπούλου, Κατιάνα Μπαλανίκα, Πάνος Χατζηκουτσέλης, Νένα Μεντή, Παύλος Κοντογιαννίδης, Μίρκα Παπακωνσταντίνου, Μίμης Χρυσομάλλης και σε μια απρόβλεπτη συμμετοχή σαν ερμηνευτής ο Μιχάλης Παπαγιαννάκης, που τραγούδησε το τραγούδι «Γαρούφαλλο στ’ αυτί».

Ο Γιάννης Μπέζος πάνω σε αυτό το μοντέλο λειτούργησε τα επόμενα χρόνια με μια περισσή αυτονομία και αξιοπρέπεια εμφανιζόμενος κυρίως σε μουσικές σκηνές. Σε ένα ενημερωτικό σημείωμα για τις παραστάσεις στο Φεστιβάλ Αθηνών στην Πειραιώς 260 διαβάζουμε: «Ο δημοφιλής ηθοποιός Γιάννης Μπέζος είναι γνωστός όχι μόνο για τις υποκριτικές του δυνατότητες, αλλά και για το μεγάλο ταλέντο του στο τραγούδι. Αν και το μεγαλύτερο κομμάτι της σταδιοδρομίας του το έχει διανύσει ως ηθοποιός και σκηνοθέτης, το κοινό κρατάει καλά στη μνήμη του τις φορές που τραγούδησε, όπως πρόσφατα στην παράσταση ''Της καρδιάς και της μνήμης'', με τραγούδια από το θέατρο. Αυτή τη φορά λοιπόν, έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών με την τραγουδιστική του ιδιότητα και παρέα με την ηθοποιό Ηρώ Μπέζου».

Καταγράφηκε

dk
Γενικός Συντονιστής
*****
Συνδεδεμένος Συνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 27615



WWW
« Απάντηση #1932 στις: Ιούνιος 12, 2018, 19:15:03 μμ »

''H Σημασία Να Είναι Κανείς Ειλικρινής'' στο Studio Mαυρομιχάλη

Μαυρομιχάλη 134, Εξάρχεια
Τηλ.: 2106453330



Συγγραφέας: Όσκαρ Ουάιλντ
Σκηνοθεσία: Όλγα Τζωρτζ
Διανομή ρόλων: Ομάδα New Lab Theatre Company

Μέριμαν/ Λέην: Γιάννης Οικονόμου
Άλτζερνον: Γιάννης Δαμάλας
Τζακ: Γιώργος Στυλιανόπουλος
Γκουέντολιν: Εύα Ζουμπουνέλλη
Λαίδη Μπράκνελ: Ιωάννα- Μαρία Μπατή
Σέσιλι: Βίκυ Μιχαλοπούλου
Μις Πρισμ: Ελεάννα Χρυσανθοπούλου
Τζάζουμπλ: Ευθύμης Ξυπολιτάς
Στο πιάνο η Κατερίνα Δεληγιαννίδου

Λίγα λόγια για το έργο...

Δύο νέοι κύριοι ξεγελούν την αλήθεια για να βάλουν λίγο ενθουσιασμό στη μονότονη ζωή τους. Ο κος Ουόρδινγκ εφευρίσκει έναν αδελφό, τον Έρνεστ, τον οποίο χρησιμοποιεί ως δικαιολογία για να αφήνει τη βαρετή ζωή του πίσω στην εξοχή και να επισκέπτεται την εξαιρετική Γκουέντολιν στο γοητευτικό Λονδίνο. Ο κος Μονκρίηφ αποφασίζει να πάρει το όνομα του φανταστικού αδελφού Έρνεστ και επισκέπτεται το σπίτι του κύριου Ουόρδινγκ στην εξοχή. Τα πρόσωπα συναντιούνται και εμπλέκονται σε μια σειρά από διασκεδαστικά γεγονότα, αντιμετωπίζοντας έτσι την κρυφή τους επιθυμία να είναι ο σοβαρός και ειλικρινής εαυτός τους.

Καταγράφηκε

dk
Γενικός Συντονιστής
*****
Συνδεδεμένος Συνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 27615



WWW
« Απάντηση #1933 στις: Ιούνιος 17, 2018, 10:45:40 πμ »

''Πολυτεχνίτης και ερημοσπίτης'' στο Θερινό Θέατρο Αθηνά

Δεριγνύ 10 & Πατησίων, Πεδίον Άρεως
Τηλ.: 2108237330



Συγγραφέας: Αλέκος Σακελλάριος, Χρήστος Γιαννακόπουλος
Σκηνοθεσία: Bασίλης Θωμόπουλος
Παίζουν: Σπύρος Πούλης, Κωνσταντίνος Καζάκος, Σοφία Βογιατζάκη, Νικολέτα Καρρά, Ανδρέας Κωνσταντινίδης, Κατερίνα Θεοχάρη, Τάκης Βλαστός, Βασίλης Γιακουμάρος, Μαριλένα Ράδου

Λίγα λόγια για το έργο…

Ο Θανάσης ένας φτωχός και αγράμματος επαρχιώτης έρχεται στην Αθήνα αναζητώντας μια καλύτερη τύχη. Η Ρένα Νταλκά μεγάλο αστέρι του μπουζουκιού τον βοηθάει να βρει δουλειά. Σερβιτόρος, φωτογράφος, βοηθός φαρμακοποιού, αστυφύλακας μέχρι και διατητής αγώνων πυγμαχίας. Από γκάφα σε γκάφα κι από πλάκα σε πλάκα δεν καταφέρνει να στεριώσει πουθενά.

Καταγράφηκε

dk
Γενικός Συντονιστής
*****
Συνδεδεμένος Συνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 27615



WWW
« Απάντηση #1934 στις: Ιούνιος 25, 2018, 15:04:12 μμ »

''Μαντάμ Σουσού'' στο Κατράκειο Θέατρο Νίκαιας

Πάνω από την Πλατεία Χαλκηδόνας, Νίκαια
Τηλ.: 2104278289



Συγγραφέας: Δημήτρης Ψαθάς
Απόδοση κειμένου: Δήμητρα Παπαδοπούλου
Σκηνοθεσία- Δραματολογική Επεξεργασία: Γιάννης Κακλέας
Παίζουν: Δήμητρα Παπαδοπούλου, Κώστας Σπυρόπουλος, Τάσος Χαλκιάς, Πέτρος Λαγούτης, Ηλιάννα Γαϊτάνη, Μελέτης Γεωργιάδης, Γιάννα Ζιάννη, Χρύσα Κλούβα, Φαίη Κοκκινοπούλου, Νικολέτα Κοτσαϊλίδου, Λάμπρος Κτεναβός, Ρόζα Κυρίου, Τζεφ Μαράουι, Σοφία Μιχαήλ, Θάνος Μπίρκος, Γιώργος Ψυχογιός, Βασίλης Χαλακατεβάκης
Τραγούδι: Ειρήνη Ψυχράμη

Λίγα λόγια για το έργο…

Η ονειροπαρμένη Σουσού ζει στην λασπωμένη γειτονιά του Μπύθουλα, με τον σύζυγο της Παναγιωτάκη. Η ίδια όμως ονειρεύεται μεγαλεία και θέλει να ξεφύγει από την μιζέρια φτιάχνοντας ένα δικό της παράλληλο σύμπαν. Τί θα γίνει όμως όταν το όνειρο γίνει πραγματικότητα; Πόση απόσταση χωρίζει τελικά το Μπύθουλα από το Κολωνάκι; Ποιό ρόλο θα παίξει ο μυστηριώδης Μηνάς Καντακουζηνός; Ποιό τίμημα θα κληθεί να «πληρώσει» η ηρωίδα μας;

Καταγράφηκε

dk
Γενικός Συντονιστής
*****
Συνδεδεμένος Συνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 27615



WWW
« Απάντηση #1935 στις: Ιούνιος 28, 2018, 16:18:04 μμ »

''Αντιγόνη'' στο Βεάκειο

Λόφος Προφήτη Ηλία, Πειραιάς
Τηλ.:  2104226330



Συγγραφέας: Σοφοκλής
Μετάφραση: Γιώργος Μπλάνας
Σκηνοθεσία: Αιμίλιος Χειλάκης - Μανώλης Δούνιας
Ερμηνεύουν: Αθηνά Μαξίμου, Αιμίλιος Χειλάκης, Μιχάλης Σαράντης
Χορός: Σωκράτης Πατσίκας, Παναγιώτης Κλίνης, Κρις Ραντάνοφ, Σμαράγδα Κάκκινου, Μαρία Τζάνη, Πάρις Θωμόπουλος, Τίτος Λίτινας, Άννα Λάκη

Λίγα λόγια για το έργο…

Ακολουθώντας τα πρότυπα της αρχαίας τραγωδίας, όπου όλα τα πρόσωπα του δράματος μοιράζονταν σε τρεις υποκριτές, ο Αιμίλιος γίνεται Κρέοντας και Ευριδίκη, η Αθηνά, Αντιγόνη και Τειρεσίας και ο Μιχάλης, Αίμονας, Σκοπός και Ισμήνη. Τα οκτώ μέλη του χορού αναλαμβάνουν το ρόλο των αφηγητών της ιστορίας της εμμονικής σχέσης των ηρώων με τα πιστεύω τους που τους οδηγούν στην καταστροφή τους, καθώς ο Κρέοντας είναι αποφασισμένος να επιβληθεί και η Αντιγόνη αποφασισμένη να πεθάνει. Ανάμεσά τους οι πολίτες παραδομένοι στον φόβο, ψιθυρίζουν κρυφά, αλλά δεν τολμούν να αντιδράσουν, ενώ η πόλη παραμένει ακυβέρνητη.

«Το πραγματικό θέμα της τραγωδίας είναι κάτι περισσότερο από την αντιπαράθεση ανάμεσα στο δίκαιο της πολιτείας και το θεϊκό δίκαιο, ανάμεσα στο θετό και το φυσικό δίκαιο ή ανάμεσα στην εξουσία και τη δικαιοσύνη. Η πραγματική σύγκρουση είναι ανάμεσα στην ιδιωτική επιθυμία και τη δημόσια πραγματικότητα. Σ’ αυτήν την πόλη, όλοι είναι μόνοι. Προσπαθούν να ευτυχήσουν, αλλά δεν ξέρουν τι πρέπει να κάνουν γι’ αυτό. Προσπαθούν να ικανοποιήσουν τις επιθυμίες τους, αλλά διαλέγουν λάθος μέσα. Διότι, όπως λέει ο Τειρεσίας: Δεν ξέρουν οι άνθρωποι. Δεν έμαθαν ποτέ. Δεν μπήκαν καν στον κόπο να σκεφτούν... πως δεν υπάρχει μεγαλύτερο αγαθό απ’ την ορθοφροσύνη». (Γ.Μπλάνας)

« Τελευταία τροποποίηση: Ιούνιος 30, 2018, 07:55:14 πμ από dk » Καταγράφηκε

dk
Γενικός Συντονιστής
*****
Συνδεδεμένος Συνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 27615



WWW
« Απάντηση #1936 στις: Ιούνιος 30, 2018, 07:51:12 πμ »

''Εκκλησιάζουσες'' στο Κατράκειο Θέατρο Νίκαιας

Πάνω από την Πλατεία Χαλκηδόνας, Νίκαια
Τηλ.: 2104278289





Συγγραφέας: Αριστοφάνης
Μετάφραση: Πολύβιος Δημητρακόπουλος
Σκηνοθεσία-Διασκευή: Αλέξανδρος Ρήγας
Ηθοποιοί: Αντώνης Λουδάρος, Γιώργος Κωνσταντίνου, Μελέτης Ηλίας, Δημήτρης Σταρόβας, Σοφία Μουτίδου, Ησαΐας Ματιάμπα, Χάρης Γρηγορόπουλος, Ιβάν Σβιτάιλο, Γιάννης Κρητικός, Τάκης Βαμβακίδης, Κωνσταντίνος Ζαμπάρας, Θανάσης Πατριαρχέας
Συμμετέχουν: Μάριος Δερβιτσιώτης, Δημήτρης Διακοσάββας, Τιμόθεος Θάνος, Γιώργος Καρατζιώτης, Γιάννης Κουκουράκης, Αστέρης Κρικώνης, Δημήτρης Κρίτας, Γιώργος Μπανταδάκης, Μάρκος Μπούγιας, Στέφανος Οικονόμου, Δημήτρης Παπαδάτος, Βασίλης Παπαδημητρίου, Βασίλης Παπαδόπουλος, Θανάσης Τούμπουλης, Δημήτρης Τσέλιος, Γιώργος Φλωράτος

Λίγα λόγια για το έργο…

400 π.Χ. Αθήνα. Ο Αριστοφάνης γράφει ένα από τα σημαντικότερα έργα του. Μία από τις εμβληματικότερες πολιτικές σάτιρες της παγκόσμιας λογοτεχνίας. Μία κωμωδία που φέρνει στο προσκήνιο τις γυναίκες. Που τολμάει να «εκθέσει» και να εκθειάσει την δημοκρατία, προπαγανδίζοντας κατ’ ουσίαν την ίδια της τη δύναμη ως ταυτόχρονη αδυναμία της και ανάποδα.

Οι γυναίκες αποφασίζουν να πάρουν τα ηνία της πόλης. Με ηγέτιδα την πολυμήχανη Πραξαγόρα καταφέρνουν το ακατόρθωτο. Χωρίς καμία επανάσταση. Χωρίς κανέναν πόλεμο. Χωρίς κανέναν εκβιασμό… οι γυναίκες ντύνονται άντρες και παρεισφρέουν στην Εκκλησία του δήμου, ψηφίζοντας νόμο ώστε η εξουσία της πόλης να περάσει στα χέρια των γυναικών.

Ο Αριστοφάνης προτείνει την ισότητα, την οικονομική και ερωτική κοινοκτημοσύνη, εξαίρει τη δημοκρατία, προλαβαίνει το φεμινιστικό κίνημα κατά κάτι αιώνες, στήνει ένα σχεδόν αστυνομικό σκηνικό με παρασκηνιακές δράσεις και επιβεβαιώνει ότι το χιούμορ και η κωμωδία είναι άρρηκτα δεμένα με την ευφυΐα, με τον πολιτισμό, με την εξέλιξη, με το ίδιο το DNA των αρχαίων ελληνικών πόλεων. Την ίδια στιγμή στήνει στον τοίχο τους συγχρονούς του Αθηναίους, καυτηριάζοντας ανελέητα τον άσχημό τους εαυτό, που τον θεωρεί υπεύθυνο για τα δεινά της φυλής.

Αυτές τις Εκκλησιάζουσες, τις αρχαίες μα τόσο μοντέρνες, τις πολιτικοποιημένες μα τόσο αθώες, τις ατίθασες, τις ανέμελες, τις δυνατές, τις προφητικές… παρουσιάζει και υπενθυμίζει στο θεατρικό κοινό ο Αλέξανδρος Ρήγας το καλοκαίρι του 2018.

Με απεριόριστο σεβασμό και αγάπη στον Αριστοφάνη, διατηρώντας τον λόγο και το ύφος του αρχαίου κειμένου, μέσα από την αριστουργηματική μετάφραση του Πολύβιου Δημητρακόπουλου, ο Αλέξανδρος Ρήγας εντάσσει την σύγχρονη ματιά στη διαχρονική αυτή κωμωδία, την οποία προσαρμόζει στο εικαστικό και δραματουργικό πλαίσιο του πρωτότυπου έργου.

Οι Εκκλησιάζουσες το καλοκαίρι του 2018, έρχονται κατευθείαν από την Αρχαία Αθήνα του 400π.Χ. με τη μοναδική διαφορά ότι είναι διανθισμένες με μουσικές από όλη την Ελλάδα. Από τα δημοτικά τραγούδια και Βυζαντινούς ύμνους έως διασκευές στον πυρρίχιο, στο πεντοζάλι, σε Κερκυραϊκά τραγούδια, σε νησιωτικούς ρυθμούς και σε βαλκανικά τέμπο.

Οι Εκκλησιάζουσες στήνουν έναν χορό γεμάτο κέφι και όρεξη και δίνουν στη ζωή τον χώρο και το χρώμα που της ανήκει. Η ζωή, η πολιτική, η ισότητα, το γέλιο, η χαρά, η δημοκρατία και το θέατρο… ανήκουν σε όλους. Και οι Εκκλησιάζουσες του Αλέξανδρου Ρήγα έρχονται αυτό το καλοκαίρι να μας θυμίσουν ποιες είναι και ποιοι είμαστε…
Καταγράφηκε

dk
Γενικός Συντονιστής
*****
Συνδεδεμένος Συνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 27615



WWW
« Απάντηση #1937 στις: Ιούλιος 01, 2018, 07:54:31 πμ »

''Ηλέκτρα'' στο Βεάκειο

Λόφος Προφήτη Ηλία, Πειραιάς
Τηλ.:  2104226330





Συγγραφέας Ευριπίδης
Σκηνοθέτης Θέμης Μουμουλίδης
Ηθοποιοί Λένα Παπαληγούρα (Ηλέκτρα), Νίκος Κουρής (Ορέστης), Χρήστος Χατζηπαναγιώτης (Παιδαγωγός), Γιάννης Νταλιάνης (Γεωργός και Κάστωρ), Νίκος Αρβανίτης (Αγγελιαφόρος), Μαρούσκα Παναγιωτοπούλου (Κλυταιμνήστρα και Γυναίκα Δ’), Μαριάννα Πολυχρονίδη (Τραγούδι και Γυναίκα Γ’), Ελένη Ζαραφίδου (Γυναίκα Β’), Δανάη Επιθυμιάδη (Γυναίκα Α’), Παναγιώτης Εξαρχέας (Πυλάδης)

Λίγα λόγια για το έργο…

Αντλώντας το θέμα του από τον κύκλο της καταραμένης γενιάς των Ατρειδών, το έργο παρακολουθεί βήμα-βήμα την πορεία της Ηλέκτρας και του Ορέστη προς τη μητροκτονία. Όμως η ερμηνεία του μύθου που προκρίνει ο ποιητής αρνείται στην πράξη αυτή οποιαδήποτε δικαίωση, μετατρέποντας τη δική του «Ηλέκτρα» σε μια ανελέητη σπουδή πάνω στη διαβρωτική διαδικασία της εκτέλεσης ενός εγκλήματος: μετά την εκτέλεση του φόνου, τα δυο αδέλφια σωριάζονται κάτω από το βάρος της πράξης τους, μιας πράξης που δεν έπρεπε να έχει γίνει ποτέ. Ο ποιητής θα αποφανθεί στο τέλος, με το στόμα των Διόσκουρων, ότι ναι μεν η Κλυταιμνήστρα έπαθε δίκαια, όμως ο Ορέστης δεν έπραξε δίκαια. Ο σοφός θεός των Δελφών χρησμοδότησε άσοφα.

Ο ιδιόμορφος τρόπος με τον οποίο ο Ευριπίδης διαχειρίζεται τον γνωστό μύθο της μητροκτονίας, εισάγοντας μια σειρά από νεοτερισμούς και αφηγηματικές καινοτομίες, συνθέτει ένα σκληρό αλλά εξαιρετικά αναγνωρίσιμο στην εποχή μας αριστούργημα, ένα από τα αρτιότερα επιτεύγματα της παγκόσμιας δραματουργίας.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούλιος 01, 2018, 08:04:42 πμ από dk » Καταγράφηκε

dk
Γενικός Συντονιστής
*****
Συνδεδεμένος Συνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 27615



WWW
« Απάντηση #1938 στις: Ιούλιος 02, 2018, 19:07:50 μμ »

''Πρώτη Φλέβα'' στο Cafe-Bar, Cabaret του ιστορικού Hotel Lux (Φεστιβάλ ATLAS Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά)

Φίλωνος 115, Πειραιάς (Τρούμπα)
Τηλ: 2104599912 - 6972 313738



Συγγραφέας: Γιάννης Μακριδάκης
Δραματουργική επεξεργασία – Σκηνοθεσία : Αρκαδία Ψάλτη
Ερμηνεύουν: Γιώργος Σταυριανός, Αρκαδία Ψάλτη

Λίγα λόγια για το έργο…

«Η πρώτη φλέβα» (εκδόθηκε την άνοιξη του 2016 από τον εκδοτικό οίκο Εστία) αποτελεί τη λογοτεχνική καταγραφή προφορικής συνέντευξης-συνομιλίας του συγγραφέα με τα δύο πρόσωπα ήρωες του βιβλίου. Ένας ναυτικός και μια πόρνη αφηγούνται ιστορίες από τις ζωές τους.

Η Λόλα βρέθηκε να δουλεύει στην Ντάπια των Χανίων από τη δεκαετία του '60 έως και τη δεκαετία του '80. Ο Γιώργης ταξίδευε το ίδιο διάστημα από την Ιαπωνία μέχρι τη Βραζιλία και είχε περιστασιακές σχέσεις με πόρνες. Πρόκειται για δύο ανθρώπους που έζησαν σε διαφορετικές γωνιές του πλανήτη έχοντας τόσο κοινές ζωές και τελικά μια σύνδεση μεταξύ τους μεταφυσική. Τι μας κάνει να μένουμε τόσο βαθιά μόνοι μας; Τι ενώνει τις ζωές μας και εμείς το αγνοούμε; Πως παραδινόμαστε στην λειψή και ανάπηρη ζωή μας νιώθοντας νικητές και δικαιωμένοι; Γιατί ο έρωτας δεν ευτυχεί να υπάρχει ολοκληρωτικός, μεταμορφωτικός, παρά τον τεμαχίζουμε τον ακρωτηριάζουμε και τελικά διαστρέφουμε την λειτουργία του; Γιατί το σεξ γίνεται πανοπλία και όπλο ενάντια στην αγάπη; Τι μας κάνει να θάβουμε τις πιο βαθιές επιθυμίες μας τόσο βαθιά που να είναι σαν να μην έχουν υπάρξει ποτέ;

Αν στο έργο του Γιάννη Μακριδάκη οι «πραγματικές» προφορικές αφηγήσεις μεταπλάθονται για να ενσωματωθούν στον μυθοπλαστικό κόσμο της νουβέλας, στην προτεινόμενη θεατρική παράσταση η μυθοπλασία επιστρέφει στην «πραγματική» ζωή με την τοποθέτηση του έργου σε χώρους στους οποίους θα μπορούσαν να έχουν συμβεί και ακουστεί πρωτογενώς οι ιστορίες αυτές από τους πραγματικούς πρωταγωνιστές τους.

«Με υλικό την νουβέλα η εργασία μας εστιάζεται στο σχήμα και την ουσία της αγάπης» τονίζει η Αρκαδία Ψάλτη, υπεύθυνη για τη δραματουργική επεξεργασία και τη σκηνοθεσία της παράστασης. «Αναζητούμε υλικό για να μπορέσουμε να επαναπροσδιορίσουμε πολιτισμικά και κοινωνικά την έκφραση και την ουσία της αγάπης. Σε συνεργασία με το συμβουλευτικό κέντρο Γυναικών του Δήμου Κερατσινίου και Δραπετσώνας διερευνούμε τους λόγους και τους τρόπους που η απουσία της αγάπης ή η στρεβλή αντίληψη γι αυτήν λειτουργεί κακοποιητικά στην ανθρώπινη ύπαρξη» καταλήγει η ίδια.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούλιος 03, 2018, 00:26:38 πμ από dk » Καταγράφηκε

dk
Γενικός Συντονιστής
*****
Συνδεδεμένος Συνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 27615



WWW
« Απάντηση #1939 στις: Ιούλιος 04, 2018, 01:05:11 πμ »

''Γκυγιώμ, γλυκιά μου'' στο Θέατρο Βράχων «Άννα Συνοδινού»

Βύρωνας (είσοδος από Βύρωνα)
Τηλ.: 2107609340, 2107609350



Συγγραφέας: Γκυγιώμ Γκαλλιέν
Σκηνοθεσία: Άννα Χατζησοφιά
Ερμηνεία: Περικλής Λιανός

Λίγα λόγια για το έργο…

Το έργο του Γάλλου συγγραφέα καταγίνεται με τον αγώνα που δίνει ο καθένας ώστε η ζωή του να έχει τη δική του προσωπική σφραγίδα και η ερωτική του ταυτότητα και συμπεριφορά να προσδιορίζονται από τα δικά του θέλω και μόνο. Με στόχο να ζήσει όπως ακριβώς σκέφτεται και όσα σκέφτεται, κάθε άνθρωπος ονειρεύεται να απαλλαγεί από ό, τι και όποιον τον επηρεάζει, τον πνίγει, τον συρρικνώνει, του στερεί τη δυνατότητα της αυτοδημιουργίας. Γιατί το να κυριαρχείς στον εαυτό σου είναι η πραγματική δύναμη.

Πρόκειται για έναν μονόλογο με πολλά κωμικά, αλλά δραματικά στοιχεία για την πορεία ενός αγοριού που ήθελε να είναι κορίτσι. Μία αναζήτηση της ταυτότητας φύλου και σεξουαλικού προσανατολισμού μέσα σε ένα πέλαγος προκαταλήψεων, στερεοτύπων, ταμπού. Και όλα αυτό κάτω από το άγρυπνο βλέμμα της μάνας.
 
Καταγράφηκε

Σελίδες: 1 ... 192 193 [194] 195 196 197 Πάνω Εκτύπωση 
« προηγούμενο επόμενο »
Μεταπήδηση σε:  

Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006-2008, Simple Machines
Amber design by Bloc | XHTML | CSS