Αποστολέας Θέμα: Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ)  (Αναγνώστηκε 13 φορές)

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 29668
  • Φύλο: Άντρας
  • Τα ταξίδια σε κάνουν καλύτερο άνθρωπο!!
    • facebook/dktravelchat
Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ)
« στις: Ιούλιος 26, 2021, 18:38:54 μμ »
ΒΟΑΚ: Συνεχίζουν οι ΑΒΑΞ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ, ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ για το ΣΔΙΤ τμήμα

Σε εξέλιξη βρίσκονται οι διαδικασίες για τον μεγάλο αυτοκινητόδρομο της Κρήτης, τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), ένα εμβληματικό έργο, το μεγαλύτερο οδικό, που θα χρηματοδοτήσει η Ευρωπαϊκή Ένωση τα επόμενα χρόνια. Το κόστος του έργου συνολικά υπολογίζεται στα 2 δισ. ευρώ, θα ξεκινά από τον Κίσσαμο Χανίων και θα καταλήγει στη Σητεία, συμβάλλοντας στην οδική ασφάλεια αλλά και οικονομική ανάπτυξη του νησιού.

Στην κατεύθυνση αυτή, προχτές, η αρμόδια διεύθυνση του υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών επικύρωσε και επισήμως τη συμμετοχή των ομίλων «ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΡΙΑΔΝΗ» (στην οποία συμμετέχει η ΑΒΑΞ με το γνωστό fund MARGUERITE), «ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ», «ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ», «ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – INTERTOLL EUROPE ZRt» στη φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου για το τμήμα ΣΔΙΤ του ΒΟΑΚ, το Χερσόνησος-Νεάπολη, μήκους περίπου 22,4 χλμ. και εκτιμώμενου κόστους 290 εκατ. ευρώ.

Συγκεκριμένα, εγκρίθηκε το Πρακτικό της Επιτροπή Διενέργειας Διαγωνισμού Β.Ι Φάσης του Δημόσιου Διεθνούς Διαγωνισμού με Ανταγωνιστικό Διάλογο για την επιλογή Ιδιωτικού Φορέα Σύμπραξης για το Έργο «Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, και Συντήρηση του τμήματος Χερσόνησος – Νεάπολη, με Σ.Δ.Ι.Τ.», βάσει του οποίου συνεχίζουν στο στάδιο συμμετοχής στο Διάλογο (Β.Ι Φάση του Διαγωνισμού) οι παραπάνω 4 διαγωνιζόμενοι.

Οι ενδιαφερόμενοι
Υπενθυμίζεται ότι αρχικά είχαν δείξει ενδιαφέρον 5 όμιλοι, αλλά η Επιτροπή Διαγωνισμού για τον Προεπιλεγέντα στην Α’ Φάση οικονομικό φορέα SHIKUN BINUI LTD, διαπίστωσε τη μη υποβολή Φακέλου Συμμετοχής στο Διάλογο. Άρα, συνεχίζουν τα 4 σχήματα, ενώ έχει προκύψει νωρίτερα και μεταβολή της σύνθεσης του φορέα «ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ MYTILINEOS HOLDINGS S.A.-ACCIONA CONCESSIONES S.L. – INTERTOLL INFRASTRUCTURE DEVELOPMENTS B.V.» σε σχηματισμό νέας Ένωσης Προσώπων με την επωνυμία «ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – INTERTOLL EUROPE ZRt».

Το χρονοδιάγραμμα
Λίγες ημέρες πριν, μάλιστα, ο γενικός γραμματέας Υποδομών, Γ. Καραγιάννης, αναφερόμενος στον ΒΟΑΚ, σημείωσε ότι είναι πρώτη προτεραιότητα του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και του υπουργού Υποδομών & Μεταφορών Κώστα Καραμανλή. Ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, υπενθύμισε ότι ο δρόμος θα υλοποιηθεί με τρεις διαφορετικούς τρόπους. Το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο, θα υλοποιηθεί μέσω σύμβασης παραχώρησης και έχει μήκος 150 χλμ., ανατολικότερα μετά τη παράκαμψη Ηρακλείου ως τη Νεάπολη με ΣΔΙΤ και μήκος 22,5 χλμ. και ανατολικότερα ως δημόσιο έργο. Τα εργοτάξια θα ξεκινήσουν από το 2022 για το δημόσιο έργο και για τη Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα και για την παραχώρηση θα ξεκινήσουν τέλη του 2023. Μέχρι το 2024 θα έχουν ανοίξει όλα τα μέτωπα κατασκευής στον δρόμο των 294 χιλιομέτρων. Μάλιστα είπε πως πρόκειται να τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα για ένα τόσο μεγάλο έργο, αφού είναι η μεγαλύτερη παραχώρηση αυτή τη στιγμή που θα γίνεται στην Ευρώπη την επόμενη δεκαετία. Ο Γ. Καραγιάννης υπενθύμισε πως μέσα σε χρόνο – ρεκόρ η κυβέρνηση ωρίμασε τεχνικά, από πλευράς μελετών, τον οδικό άξονα ενώ εξασφάλισε και χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και το ΕΣΠΑ.

«Δουλέψαμε συστηματικά, μεθοδικά, αυτούς τους 24 μήνες, καταθέσαμε 16 μελέτες και εξασφαλίσαμε τη χάραξη, τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων και το κυριότερο τη χρηματοδότηση. Το επόμενο διάστημα θα γίνει διαβούλευση με την Περιφέρεια και με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς προκειμένου να προχωρήσουμε στην επόμενη φάση του διαγωνισμού και στη κατάθεση δεσμευτικών προσφορών», τόνισε.

https://www.tourismtoday.gr/