Αποστολέας Θέμα: Νέα για τους φίλους της κρουαζιέρας  (Αναγνώστηκε 40021 φορές)

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 28638
  • Φύλο: Άντρας
    • facebook/dktravelchat
Νέα για τους φίλους της κρουαζιέρας
« στις: Ιούνιος 24, 2008, 16:42:36 μμ »
«Σταθμός» για την ελληνική κρουαζιέρα το CruiseinGreece

Συνέδριο Παγκόσμιας εμβέλειας για το παρόν και το μέλλον της ελληνικής κρουαζιέρας με τίτλο CruiseinGreece συνδιοργανώνει ο Σύνδεσμος των Εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων (ΗΑΤΤΑ) με τον διεθνούς κύρους εξειδικευμένο οργανισμό SeaTrade και την υποστήριξη του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ).

Στη σημαντική αυτή εκδήλωση, θα συμμετάσχουν υψηλόβαθμα στελέχη της διεθνούς κρουαζιέρας από εταιρίες όπως η Holland America Line, η Carnival Cruise Lines, η Oceania Cruises, η Regent Seven Seas, η Royal Caribbean Cruises Ltd., η Norwegian Cruise Line, η Windstar Cruises, η Aida Cruises, η Monarch Cruises και η Louis Hellenic Cruises. Το κυρίως συνέδριο θα λάβει χώρα την Πέμπτη 26 Ιουνίου 2008, στο ξενοδοχείο Grand Bretagne στην Αθήνα από τις 09:00 έως και τις 18:00. Μεταξύ 13:00 και 15:00 θα παρατεθεί Gala Lunch εκ μέρους του HATTA και της Seatrade, όπου θα παραστεί ο Υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης κ. `Αρης Σπηλιωτόπουλος, ο οποίος και θα απευθύνει χαιρετισμό.

Οι βασικοί θεματικοί άξονες του συνεδρίου είναι:

Αξιολογηση της Ελλάδας ως προορισμού κρουαζιέρας, προοπτικές ανάπτυξης περισσότερων λιμανιών, τρόποι προώθησης και ενθάρρυνσης μιας περαιτέρω ανάπτυξης της κρουαζιέρας στη χώρα μας.
Πως αξιολογείται τεχνικά η καταλληλότητα ενός προορισμού ως λιμανιού κρουαζιέρας και ποια είναι τα βασικά κριτήρια επιλογής του.
Οι μελλοντικές προοπτικες της Ελλάδας ως κομβικού κέντρου κρουαζιέρας.
Αξίζει να σημειωθεί πως το CruiseinGreece τελείται σε μια περίοδο κατά την οποία κοινή διαπίστωση όλων των εμπλεκομένων με την κρουαζιέρα στην Ελλάδα είναι ότι ο κλάδος έχει τεράστια περιθώρια ανάπτυξης, ενώ η εικόνα που παρουσιάζει είναι δυσανάλογη με τις αντικειμενικές δυνατότητες που υπάρχουν.

Στα πλαίσια του συνεδρίου θα αναδειχθεί και ένας σημαντικός αριθμός ελληνικών προορισμών (από τους 70 και πλέον που υπάρχουν) με μεγάλες δυνατότητες και ως λιμάνια κρουαζιέρας, αλλά και ως σημεία πρόσβασης σε πολύ ελκυστικά αξιοθέατα. Για να επιτευχθεί όμως η καθιέρωση περισσότερων Ελληνικών λιμανιών και η περαιτέρω ανάπτυξη της κρουαζιέρας στη χώρα μας, πρέπει να συμβάλλει ουσιαστικά και η Πολιτεία με μια ευνοϊκότερη θεσμική αντιμετώπιση της διεθνούς κρουαζιέρας, με βελτίωση υποδομών και με επένδυση στην εξειδικευμένη προώθηση των προορισμών.

Υπενθυμίζεται πως:
Την Τετάρτη 25 Ιουνίου οι καλεσμένοι θα επισκεφθούν τη Σύρο και την Πάρο
Η Παρασκευή 27 Ιουνίου, η επόμενη μέρα του Συνεδρίου, θα είναι αφιερωμένη αποκλειστικά στα τραπέζια εργασίας (workshop tables), με εκπροσώπηση από όλες τις περιοχές της Ελλάδας, όπου θα υπάρχει η δυνατότητα προσωπικής επαφής των Δήμων – Νομών ή άλλων φορέων που εκπροσωπούν μια περιοχή με κάθε ένα από τα στελέχη των εταιρειών κρουαζιέρας που σχεδιάζουν τα δρομολόγια των κρουαζιερόπλοιων.
Το CruiseinGreece τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης, του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού και του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος και διοργανώνεται με την υποστήριξη μεγάλου αριθμού χορηγών από ολόκληρο το φάσμα της τουριστικής βιομηχανίας, αλλά και των μέσων μαζικής ενημέρωσης.

πηγη traveldailynews.gr
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτώβριος 06, 2008, 16:06:54 μμ by dk »

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 28638
  • Φύλο: Άντρας
    • facebook/dktravelchat
Απ: Νέα για τους φίλους της κρουαζιέρας
« Απάντηση #1 στις: Οκτώβριος 19, 2008, 09:27:53 πμ »
Μεγάλο το ενδιαφέρον για Ελλάδα των διεθνών κολοσσών της κρουαζιέρας
 
Το συνέδριο κρουαζιέρας CRUISEinGREECE, που συνδιοργάνωσε ο ΗΑΤΤΑ με τον διεθνή οργανισμό SEATRADE και την υποστήριξη του ΕΟΤ πραγματοποιήθηκε. Ομιλητές ήταν 12 υψηλόβαθμα στελέχη από τις κυριότερες εταιρίες κρουαζιέρας του κόσμου, που ειδικεύονται στον σχεδιασμό δρομολογίων και την αξιοποίηση προορισμών. Βασικός στόχος του συνεδρίου ήταν η διερεύνηση των προοπτικών της Ελλάδας σε σχέση με τη διεθνή κρουαζιέρα και η απόκτηση μιας καλύτερης αντίληψης για το πως μπορεί να αξιοποιηθεί σε μεγαλύτερη έκταση ο πλούτος της χώρας μας σε ποικιλία και διαφορετικότητα προορισμών.

Παρ' όλη την μεγάλη ανάπτυξη που συντελείται στην Μεσόγειο και παρ' όλο που η Ελλάδα δέχεται όλο και περισσότερες επισκέψεις κρουαζιερόπλοιων, τα δρομολόγια που σχεδιάζονται δεν διεισδύουν πολύ στον προορισμό μας, αλλά επιμένουν στα 5 με 6 πολύ προβεβλημένα λιμάνια μας. Αυτά που λέμε «κλασσικά», όπως π.χ. Μύκονος, Σαντορίνη, Ρόδος, Κατάκολο (Ολυμπία), κλπ.

Ένα άλλο ζήτημα είναι ότι τα περισσότερα δρομολόγια κρουαζιέρας ξεκινούν από αφετηρίες εκτός Ελλάδας και στην ουσία κάνουν ένα πέρασμα Ανατολής – Δύσης, είτε κυκλικό είτε ανοικτό, υποχρεωμένες να καλύψουν αρκετά μεγάλες αποστάσεις μέσα σε ένα 7-ημερο ή 10-ήμερο, που είναι οι πιο συνηθισμένες διάρκειες στη Μεσογειακή κρουαζιέρα. Έτσι, το πέρασμα από την Ελλάδα είναι αρκετά πιεσμένο χρονικά και οι σχεδιαστές δρομολογίων συνήθως δεν έχουν την πολυτέλεια να προγραμματίσουν περισσότερα από ένα-δυο ελληνικά λιμάνια.

Εκτός από τους προφανείς, υπάρχουν και άλλοι λόγοι για να ανοίξουμε περισσότερους ελληνικούς προορισμούς προς την κρουαζιέρα. Η αυξανόμενη συγκέντρωση πολλών – και συχνά τεράστιων – πλοίων στα προβεβλημένα νησιά και λιμάνια μας και η συχνή σύμπτωση τους την ίδια μέρα φέρνει και πολλά προβλήματα. "Προβλήματα", εξήγησε ο πρόεδρος του HATTA, κ. Γιάννης Ευαγγέλου, "που αν δεν κάνουμε τίποτε θα επιδεινωθούν. Μιλούμε για πολυκοσμία, συμφόρηση, κατάκλυση υποδομών και επομένως, σταδιακή υποβάθμιση. Το μόνο που δεν θέλουμε είναι να υποβαθμίσουμε προορισμούς, που αποτελούν διαχρονικούς μαγνήτες για όλες τις μορφές τουρισμού".

Οι εργασίες του συνεδρίου κινήθηκαν στους παρακάτω τρείς άξονες:

Άξονας 1ος - Η Ελλάδα ως προορισμός κρουαζιέρας

Συζητήθηκε το πως αξιολογείται ως προορισμός από τις μεγάλες εταιρίες κρουαζιέρας η σημερινή Ελλάδα, τι προοπτικές υπάρχουν για το μέλλον και τι θα ωθούσε τη διεθνή βιομηχανία στο να κάνει περισσότερο γνωστά και άλλα λιμάνια και προορισμούς στην Ελλάδα.

Σχεδόν όλοι οι ομιλητές αναφέρθηκαν στο πρόβλημα που τους δημιουργεί αυτό που εξακολουθούν να αποκαλούν καμποτάζ. Βέβαια, η αλήθεια είναι ότι μόνο από εμάς θεωρείται απελευθέρωση το θεσμικό μόρφωμα που ισχύει σήμερα, γιατί στα δικά τους μάτια δεν έχει αλλάξει στην ουσία τίποτε. Το 80% των κρουαζιερόπλοιων δεν έχουν σημαίες Ευρωπαϊκής Ένωσης, οπότε η Ελλάδα – κατά διεθνή πρωτοτυπία - αποκλείει το μεγαλύτερο μέρος της χωρητικότητας της βιομηχανίας της κρουαζιέρας από την όποια πιθανότητα κυκλικών δρομολογίων. Επίσης, ακόμη και για τις Ευρωπαϊκές σημαίες υπάρχει μια εμμονή στο να θεωρούμε τον Ελληνικό νόμο ισχυρότερο από αυτόν της σημαίας που φέρουν τα πλοία και προσπαθούμε να επέμβουμε υποχρεωτικά στις συνθέσεις τους. Μεγαλύτερα εμπόδια για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας, αλλά και για τον εκμηδενισμό της ανταγωνιστικότητας μας ως κεντρικού προορισμού, δεν θα μπορούσαν να υπάρξουν. Γιατί μπορεί η Ελλάδα να έχει πολλά χαρίσματα και προοπτικές ως προορισμός – πράγμα που αναγνώρισαν όλοι οι ομιλητές - όμως για την διεθνή κρουαζιέρα τούτο είναι δώρο άδωρο. Μάλιστα, τονίστηκε το πόσο επιζήμια είναι η πολιτική μας για την Ελλάδα από την άποψη των οικονομικών οφελών που χάνονται. Φανταστείτε ότι στην Ιταλία εισρέουν ετησίως πάνω από 3 διs. ευρώ μόνο από τα απ' ευθείας έξοδα των εταιρειών που σταθμεύουν πλοία στα λιμάνια κόμβους της ή επισκέπτονται τα λιμάνια της. Σε σύγκριση, η Ελλάδα εισπράττει ψίχουλα, γιατί τα μεγαλύτερα έσοδα προέρχονται από το homeporting που εμείς αποθαρρύνουμε με την στάση μας.

Oι εκπρόσωποι των μεγαλύτερων εταιριών – όπως π.χ. της Carnival, της Royal Caribbean/Celebrity και της Princess - είπαν ότι θα ήθελαν να κάνουν την Ελλάδα κόμβο για τα προγράμματα κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο. Όμως κανείς δεν συμβιβάζεται με τα ανοικτά δρομολόγια που τους αναγκάζουμε να κάνουν όταν θέλουν να χρησιμοποιήσουν Ελληνικό λιμάνι απο-επιβίβασης, γιατί τούτο έχει αρνητικές επιπτώσεις στο αεροπορικό κόστος, αφού αναγκάζονται να χρησιμοποιούν διαφορετικά αεροδρόμια πρόσβασης. Έτσι παραμένουν ως επί το πλείστο σε κόμβους εκτός Ελλάδος που τους επιτρέπουν να κάνουν κυκλικές κρουαζιέρες. Και εκεί θα παραμείνουν αν δεν αλλάξουμε μυαλά...

Ο εκπρόσωπος της Royal Caribbean/Celebrity είπε μάλιστα ότι η εταιρία του βλέπει με μεγάλο ενδιαφέρον το Λαύριο, σαν κόμβο για ειδικά προγράμματα κρουαζιέρας μόνο στα ελληνικά νησιά. Και αυτό θα πρέπει να περιμένει...

Επίσης, όλοι οι ομιλητές αναγνωρίζουν την σημασία της Ελλάδας για την χειμερινή κρουαζιέρα και η δυνατότητα να κάνουν κυκλικά δρομολόγια από Ελληνικό κόμβο είναι μια προοπτική που τους προσελκύει πάρα πολύ. Πάλι όμως σκοντάφτουν στο καμποτάζ και στα άλλα θεσμικά εμπόδια που τους βάζουμε. Για να καταλάβετε καλύτερα, μιλούμε για εκατοντάδες χιλιάδες επισκεπτών που θα απο-επιβιβάζονται π.χ. στον Πειραιά τους χειμερινούς μήνες, με μια δυο νύκτες παραμονή στην Αθήνα πριν ή μετά την κρουαζιέρα. Καταλαβαίνετε τι σημαίνει αυτό για τον ξενοδοχειακό κλάδο της πόλης.

Ενδιαφέρουσα ήταν η παρέμβαση του εκπροσώπου της Louis Hellenic Cruises που είπε ότι υποστηρίζει μεν την αλλαγή του θεσμικού πλαισίου, γιατί πιστεύει στον ελεύθερο ανταγωνισμό, αλλά για να υπάρξει μια δίκαια απελευθέρωση θα πρέπει παράλληλα να αλλάξουν και οι όροι της Ελληνικής σημαίας ώστε να είναι εξ ίσου ανταγωνιστική. Τούτο σημαίνει έναν ορθολογισμό των πραγμάτων, γιατί δεν μπορεί αυτός που επιλέγει την Ελληνική σημαία να τιμωρείται με το εξαιρετικά ακριβό κόστος που επιβάλουν οι Ελληνικές συνθέσεις έναντι των διεθνώς επικρατούντων. Τούτο οπωσδήποτε δεν σημαίνει ότι απειλούνται οι θέσεις εργασίας κανενός. Όλοι οι εκπρόσωποι των ξένων εταιρειών είπαν ότι αν κάνουν την Ελλάδα κόμβο για κάποια πλοία τους, τότε οπωσδήποτε θα προσλάβουν σε αυτά έναν αριθμό Ελλήνων ναυτικών. Όσα περισσότερα πλοία έρθουν, τόσο θα αυξάνονται και οι εργασιακές θέσεις και τούτο επιβεβαιώνεται στην περίπτωση της Ιταλίας, όπου η διεθνής κρουαζιέρα απασχολεί σε πλοία όλων των σημαιών πάνω από 7000 Ιταλούς ναυτικούς – ήτοι τους μισούς της χώρας ενώ στη χώρα μας απασχολούνται λιγότεροι από 700.

Στην συνέχεια συζητήθηκε το γιατί η κρουαζιέρα περιορίζεται μόνο στα 5 – 6 προβεβλημένα λιμάνια μας – π.χ. Μύκονο, Σαντορίνη, Ρόδο, κλπ – και σπάνια προγραμματίζει λιγότερο γνωστούς προορισμούς. Όλοι είπαν ότι η Ελλάδα παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον γιατί μέσα σε μικρές αποστάσεις προσφέρει μια μεγάλη ποικιλία ταξιδιωτικών εμπειριών. Όμως, όλοι οι εκπρόσωποι τόνισαν ότι οι εταιρείες πηγαίνουν μόνο εκεί που οι πελάτες τους ζητούν να πάνε. Αν η Ελλάδα δεν προβάλλει νέους προορισμούς ώστε να αρχίσουν να τους ζητούν οι πελάτες των εταιρειών, οι εταιρείες δεν μπορούν να ρισκάρουν ένα δρομολόγιο που δεν θα αποτελείται από εμπορικά λιμάνια. Καθαρές κουβέντες...

Αλλά δεν είναι μόνο η προβολή έτσι απλά. Κάθε προορισμός πρέπει να ζυγίσει τις υποδομές και τους αναπτυξιακούς στόχους του και να αποφασίσει τι είδους προορισμός θέλει να γίνει. Ένα μικρό νησάκι για παράδειγμα δεν μπορεί να υποδεχτεί πλοία των 3000 επιβατών και να αναπτυχθεί για μαζικό τουρισμό, αλλά μπορεί κάλλιστα να επικεντρωθεί στην αγορά μικρότερων κρουαζιερόπλοιων υψηλότερης στάθμης υπηρεσιών και να στοχεύσει την προβολή του εκεί. Και για να είναι ακόμη πιο αποδοτική η προσπάθεια του, καλό θα είναι να ομαδοποιηθεί σαν μάρκετινγκ μπλοκ με άλλους προορισμούς παρόμοιων χαρακτηριστικών.

Έτσι ένα πρώτο στοιχείο που θα οδηγούσε στην ανάπτυξη προορισμών είναι μια καλά στοχευμένη προβολή με καθαρό στρατηγικό υπόβαθρο. Μόλις αρχίσει να γίνεται γνωστός ο προορισμός και μπει σε δρομολόγια, τότε οι ίδιες οι εταιρείες κρουαζιέρας θα αρχίσουν να τον προβάλλουν με έξοδα τους, στα πλαίσια των δικών της προωθητικών ενεργειών, κτίζοντας το προφίλ και την δημοτικότητα του στις αγορές κρουαζιέρας. Έτσι αναπτύσσεται η εμπορικότητα ενός προορισμού κρουαζιέρας.

Βέβαια, το άλλο μεγάλο θέμα είναι οι υποδομές. Πάλι χρειάζεται στρατηγική ανάπτυξης ώστε τα έργα και οι βελτιώσεις που θα γίνουν να ακολουθούν τους στόχους του προορισμού. Άλλο αν ο στόχος είναι η κρουαζιέρα πολυτελείας με μικρότερα πλοία και άλλο αν είναι τα μεγαθήρια. Εκεί οι ομιλητές μίλησαν και για συνεργασίες μεταξύ των μεγάλων εταιρειών και των λιμανιών σε αναπτυξιακά έργα, αλλά βέβαια αυτό ισχύει κυρίως για λιμάνια που μπορούν να αναπτυχθούν σε κόμβους απο-επιβίβασης, χωρίς όμως να αποκλείονται και κάποιες περιπτώσεις λιμανιών τρανζιτ.

Τέλος, οι εκπρόσωποι των εταιρειών αναφέρθηκαν και στα διάφορα κίνητρα που χρησιμοποιούν, κυρίως ανερχόμενοι προορισμοί, για την προσέλκυση των εταιρειών. Αυτά που συνήθως προσφέρονται είναι ελαφρύνσεις στο κόστος πετρέλευσης, μείωση ή κατάργηση των τελών ελλιμενισμού και άλλα παρόμοια μέτρα ελάφρυνσης του κόστους προσέγγισης.

Η πρώτη συνεδρίαση έκλεισε με την προτροπή του εκπροσώπου της Louis Hellenic Cruises προς τον ΕΟΤ και τον ΗΑΤΤΑ να δημιουργηθεί μια μορφή οργάνωσης που θα συγκεντρώσει τις δυνάμεις των κλάδων που εμπλέκονται και θα αναλάβει την προώθηση προορισμών, τον συντονισμό της πληροφόρησης προς την βιομηχανία, την εκπόνηση μελετών γύρω από στρατηγικές ανάπτυξης, την συντονισμένη επικοινωνία διακλαδικών προβλημάτων που επηρεάζουν την ποιότητα υποδοχής και υπηρεσιών, κλπ., ενώ δεσμεύτηκε ότι σε μια τέτοια προσπάθεια η Louis Hellenic Cruises θα συμβάλλει ενεργά. Οι άλλοι ομιλητές συμφώνησαν για την ανάγκη ενός τέτοιου οργανισμού για την Ελλάδα. Μάλιστα, ο εκπρόσωπος της NCL πρόσθεσε ανεκδοτικά ότι στην βιβλιοθήκη που έχει η εταιρεία του για την διευκόλυνση των σχεδιαστών δρομολογίων – όπου συγκεντρώνονται όλα τα πληροφοριακά έντυπα των προορισμών – στη θέση της Ελλάδας που πήγε να ψάξει πριν έρθει εδώ, δεν βρήκε τίποτε. Πως να βρει, όταν η Ελλάδα δεν συμμετέχει ποτέ σε εκθέσεις του κλάδου;

Άξονας 2ος - Πως επιλέγονται τα λιμάνια από τους σχεδιαστές δρομολογίων

Εδώ το συνέδριο ασχολήθηκε με τον προσδιορισμό των χαρακτηριστικών που αναζητούν σε ένα λιμάνι οι σχεδιαστές δρομολογίων. Συζητήθηκαν επίσης και θέματα εκδρομών, που αποτελούν κύρια πηγή εσόδων στην Μεσόγειο. Τέλος, συζητήθηκε το ζήτημα του συνωστισμού σε ορισμένα λιμάνια και εξετάστηκαν πιθανοί τρόποι διαχείρισης του προβλήματος.

Εκτός από την εμπορικότητα που συζητήθηκε στο προηγούμενο στάδιο – δηλαδή το πόσο γνωστός είναι στην αγορά κρουαζιέρας ένας προορισμός – εδώ το πάνελ ασχολήθηκε με τα άλλα στοιχεία που καθορίζουν την επιλογή ενός λιμανιού. Κατά βάση, για ένα λιμάνι τρανζιτ απαιτούνται ή ένας καθαρός και προστατευμένος προβλήτας ή ένα καλό αγκυροβόλιο, σε συνδυασμό με ένα ικανοποιητικό σημείο ασφαλούς αποβίβασης από λάντζες.

Ένα από τα βασικότερα στοιχεία που λαμβάνονται υπ' όψιν είναι η απόδοση ενός λιμανιού. Η απόδοση υπολογίζεται κυρίως με βάση το κόστος προσέγγισης – που περιλαμβάνει την διάσταση ολικής απόστασης δρομολογίου/κατανάλωση καυσίμων – σε σχέση με τα δυνητικά έσοδα από την επίσκεψη. Επειδή στην Μεσογειακή κρουαζιέρα τα κυριότερα έσοδα προέρχονται από εκδρομές, ένα σημαντικό κριτήριο είναι οι δυνατότητες ενός προορισμού να προσφέρει έναν ικανοποιητικό αριθμό εκδρομών. Βέβαια, όλα αυτά ζυγίζονται και με την εμπορικότητα ενός λιμανιού, γιατί το γεγονός ότι η Μύκονος – αν εξαιρέσουμε τη Δήλο – δεν έχει εκδρομές, δεν σταματά τις εταιρίες από του να την συμπεριλαμβάνουν.

Υπάρχουν πολλοί τρόποι να αυξηθεί το ενδιαφέρον για ένα προορισμό, αλλά εκεί χρειάζεται φαντασία και ευελιξία. Ο εκπρόσωπος της Princess έδωσε ένα ενδιαφέρον παράδειγμα, λέγοντας ότι μπορεί μια εταιρεία να πουλήσει ένα προορισμό με βάση κάποια ξεχωριστή εμπειρία που μπορεί να οργανωθεί. Σε μια χώρα σαν την Ελλάδα υπάρχει ατέλειωτη δυνατότητα για κάτι τέτοιο και για να γίνει πιο σαφής είπε ότι θα μπορούσε να οργανώσει μια ειδική εκδρομή για να δει κανείς ηλιοβασίλεμα ή ανατολή π.χ. στην Ολυμπία. Αυτού του είδους ατραξιόν έχουν μεγάλη απήχηση σε εταιρείες υψηλότερης στάθμης, όπως είναι η Princess. Σε γενικές γραμμές, οι προορισμοί πρέπει να γίνουν πιο δημιουργικοί και να προτείνουν παρόμοιες ιδέες στις εταιρείες, έχοντας βέβαια επιλύσει τις όποιες αγκυλώσεις υπάρχουν, όπως τα ωράρια των αρχαιολογικών χώρων.

Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο για τα λιμάνια τρανζιτ – αλλά και για τους κόμβους – είναι το πόσο καθαρή και φιλική είναι η περιοχή γύρω από το λιμάνι. Όπως ελέχθη, μια κακή κατάσταση γύρω από το λιμάνι δημιουργεί ένα ψυχολογικό τείχος στον επιβάτη που τον σταματά από του να εξερευνήσει πιο βαθειά και να ξοδέψει στην τοπική οικονομία. Οπωσδήποτε οι εταιρείες κρουαζιέρας λαμβάνουν πάντα υπ' όψιν τους όταν επιλέγουν ένα προορισμό, κατά πόσο είναι καθαρή και ευχάριστη η περιοχή γύρω από το λιμάνι.

Ερχόμενοι στο θέμα του συνωστισμού, που είναι ένα διαρκώς επιδεινούμενο πρόβλημα με τα τεράστια μεγέθη των πλοίων και τις συμπτώσεις προσεγγίσεων πολλών εξ αυτών την ίδια μέρα, όλοι αναγνώρισαν το σημαντικό του προβλήματος. Σε γενικές γραμμές συμφωνήθηκε ότι είναι θέμα συνεννόησης μεταξύ τοπικών αρχών και εταιρειών και αναφέρθηκε το παράδειγμα της Αλάσκας. Εκεί οι εταιρίες μαζί με τα λιμάνια έφτιαξαν μια ομάδα διαχείρισης συνωστισμού (conflict resolution group) όπου συνεννοούνται όλοι μεταξύ τους για να αποφεύγονται όσο το δυνατόν οι μαζικές προσεγγίσεις.

Άξονας 3ος – Ελλάδα ως κομβικό κέντρο κρουαζιέρας

Εδώ συζητήθηκαν οι υποδομές υποδοχής πλοίων και από-επιβίβασης επιβατών, οι υπηρεσίες διακίνησης και μεταφοράς, η δυνατότητες του διεθνούς αεροδρομίου και οι προοπτικές επάρκειας προγραμματισμένων πτήσεων.

Σε γενικές γραμμές υποστηρίχθηκε θερμά η περίπτωση του Πειραιά ως κομβικού λιμανιού της Ανατολικής Μεσογείου, εφ' όσον βέβαια αλλάξει το ισχύον θεσμικό πλαίσιο.

Εδώ πρέπει να σημειώσω ότι η πολύ ώριμη τοποθέτηση του Υπουργού Τουριστικής Ανάπτυξης σχετικά με τις απαιτούμενες θεσμικές αλλαγές δημιουργεί αισιοδοξία ότι και η επίσημη πολιτεία έχει γνώση και συνείδηση ότι έφτασε η ώρα να δούμε τα πράγματα με ανοιχτό μυαλό και να προχωρήσουμε στον απαραίτητο εκσυγχρονισμό.

Είναι άλλωστε πλέον σαφές ότι οι απαιτούμενες θεσμικές αλλαγές μόνο οφέλη έχουν να δώσουν στη χώρα και μάλιστα πολύ σημαντικά. Πάντως, οι εκπρόσωποι των αεροπορικών εταιρειών, του ΟΛΠ και του αεροδρομίου Ελ. Βενιζέλος δήλωσαν έτοιμοι για την εξυπηρέτηση μιας τέτοιας εξέλιξης.

Την επόμενη μέρα ακολούθησε το workshop, όπου οι εκπρόσωποι των εταιρειών συναντήθηκαν με τους συνέδρους που είχαν κλείσει τραπέζι, για μια πιο απ' ευθείας συζήτηση.

O HATTA θεωρεί ότι το συνέδριο αυτό ήταν μια σημαντική επιτυχία, αφού για πρώτη φορά εκπροσωπήθηκε σχεδόν όλη η βιομηχανία της διεθνούς κρουαζιέρας και μαζί με τους συνέδρους επετεύχθη μια ουσιαστική πρώτη επικοινωνία. "Νομίζω πως όλοι βγήκαμε σοφότεροι, αλλά και πιο αποφασισμένοι να συνεχίσουμε αυτή την μεγάλη προσπάθεια προκειμένου ο Ελληνικός χάρτης να αποκτήσει επιτέλους Home ports αλλά και να γεμίσει με «καθιερωμένους» προορισμούς διεθνούς κρουαζιέρας" δήλωσε σχετικά ο κ. Ευαγγέλου.
 
πηγη traveldailynews.gr

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 28638
  • Φύλο: Άντρας
    • facebook/dktravelchat
Απ: Νέα για τους φίλους της κρουαζιέρας
« Απάντηση #2 στις: Νοέμβριος 04, 2008, 20:52:59 μμ »
Σύσκεψη για την κρουαζιέρα
 
 Τις προοπτικές ανάπτυξης της κρουαζιέρας και την εφαρμογή μέτρων για την αντιμετώπιση των προβλημάτων, συζήτησαν σε ειδική σύσκεψη ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Αναστάσης Παπαληγούρας και ο Γενικός Γραμματέας Λιμένων & Λιμενικής Πολιτικής, Γιώργος Βλάχος. 
 
  Στη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε συζητήθηκε το ζήτημα της ανάπτυξης των υποδομών των λιμανιών, με στόχο την προσέλκυση περισσότερων κρουαζιερόπλοιων στη χώρα μας. Από τους τομείς που χρειάζονται συνεχή βελτίωση είναι οι παρεχόμενες υπηρεσίες, τα χρονοδιαγράμματα για τις αφίξεις, την παραμονή και τις αναχωρήσεις των κρουαζιερόπλοιων από τα λιμάνια, ενώ ι αποφάσεις και οι δεσμεύσεις που έλαβε ο υπουργός από την γενικό γραμματέα, είναι για την καταβολή προσπάθειας προκειμένου να πραγματοποιηθεί ο στόχος.
 
πηγη aboutgreece.gr

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 28638
  • Φύλο: Άντρας
    • facebook/dktravelchat
Απ: Νέα για τους φίλους της κρουαζιέρας
« Απάντηση #3 στις: Φεβρουάριος 20, 2009, 13:23:45 μμ »
    
Σε παγόβουνο προσέκρουσε κρουαζιερόπλοιο στην Ανταρκτική

Επιχείρηση διάσωσης των επιβατών του κρουαζιερόπλοιου Ocean Nova που ακινητοποιήθηκε στην Ανταρκτική, πραγματοποιήθηκε χθες, σύμφωνα με ανακοίνωση του ναυτικού της Αργεντινής.

Αν και οι ακριβείς λόγοι της ακινητοποίησής του δεν έχουν γίνει ακόμη γνωστοί, οι πρώτες εκτιμήσεις δείχνουν πως πρόκειται για πρόσκρουση σε παγόβουνο.
 
Οι 74 επιβάτες και το 30μελές πλήρωμα, επιβιβάστηκαν στο σκάφος Clipper Adventure που έσπευσε να τους παραλάβει και τους μετέφερε στον επόμενο σταθμό της κρουαζιέρας τους, στη Γη του Πυρός.

πηγη marinews.gr
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτώβριος 16, 2009, 16:02:16 μμ by dk »

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 28638
  • Φύλο: Άντρας
    • facebook/dktravelchat
Απ: Νέα για τους φίλους της κρουαζιέρας
« Απάντηση #4 στις: Μάρτιος 24, 2009, 14:18:36 μμ »
Το πρώτο κρουαζιερόπλοιο με γκαζόν είναι ελληνικό!

Ένα από τα πιο πολυτελή και σύγχρονα κρουαζιερόπλοια του κόσμου είναι το Celebrity Solstice.

Κόστισε ένα δισεκατομμύριο δολάρια και ανήκει σε εταιρεία ελληνικών συμφερόντων.

Μέλη του πληρώματος είναι 24 Έλληνες ναυτικοί, μεταξύ των οποίων και ο καπετάνιος του πλοίου, Παναγιώτης Σκυλογιάννης.

Το πλοίο είναι ένα μεγαθήριο 317 μέτρων, με χωρητικότητα 120.000 τόνων και μέγιστο αριθμό επιβαινόντων 4.400 ατόμων σε 1.426 καμπίνες!

Οι κάτοικοι του πλωτού χωριού μπορούν να ψυχαγωγηθούν για μία εβδομάδα και να περάσουν τον ελεύθερο χρόνο τους στην απόλυτη πολυτέλεια και χαλάρωση σε μία από τις τρείς πισίνες ή σε κάποιο από τα 11 μπαρ και τα 9 εστιατόρια.

Το θέατρο των 1.300 θέσεων κόβει την ανάσα των θεατών, υπάρχουν καταστήματα για όλα τα γούστα, κομμωτήριο, spa, βιβλιοθήκη και καζίνο, ενώ σε ένα από τα δεκάδες καταστρώματα υπάρχουν 1.200 τετραγωνικά μέτρα γρασίδι -το πρώτο πλοίο του κόσμου με γκαζόν!

Το Celebrity Solstice εκτελεί επταήμερα ταξίδια στην Καραϊβική, στο Πουέρτο Ρίκο και στην Αϊτή. Το 80% των επιβατών είναι Αμερικάνοι. Ακολουθούν Καναδοί, Γερμανοί και Βρετανοί με το κόστος για κάθε άτομο να κυμαίνεται από 1.000 έως 3.500 ευρώ.



[/youtube]

πηγη zougla.gr
« Τελευταία τροποποίηση: Μάρτιος 23, 2010, 14:43:16 μμ by dk »

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 28638
  • Φύλο: Άντρας
    • facebook/dktravelchat
Απ: Νέα για τους φίλους της κρουαζιέρας
« Απάντηση #5 στις: Απρίλιος 17, 2009, 09:34:29 πμ »
  Συμφωνία συνεργασίας για την από κοινού διοργάνωση κρουαζιέρων κατά μήκος του Δούναβη έπειτα από μια διακοπή δέκα ετών υπέγραψαν τα δημοτικά συμβούλια της ρουμανικής πόλης Ντρομπέτα Τάρνου και της σερβικής Κλάντοβο. Η πρώτη κρουαζιέρα θα πραγματοποιηθεί στις 23 Απριλίου. 
 
  Η συμφωνία έχει στόχο όχι μόνο την αύξηση της τουριστικής κίνησης μεταξύ των δύο πόλεων, αλλά και την ενίσχυση του επιχειρηματικού κλάδου, που δραστηριοποιείται στον τομέα του τουρισμού, με την διοργάνωση ταξιδιών αναψυχής κατά μήκος του Δούναβη. Η πρώτη κρουαζιέρα, που θα διαρκέσει τρεις μέρες, θα πραγματοποιηθεί στις 23 Απριλίου.

πηγη aboutgreece.gr

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 28638
  • Φύλο: Άντρας
    • facebook/dktravelchat
Απ: Νέα για τους φίλους της κρουαζιέρας
« Απάντηση #6 στις: Μάιος 05, 2009, 20:39:43 μμ »
Ακυρώνει κρουαζιέρες στο Μεξικό η Carnival Cruise Lines

TAΞIΔIΩTIKH Οδηγία Υγείας, με την οποία ματαιώνονται τα μη αναγκαία ταξίδια προς το Μεξικό, έχει εκδοθεί σύμφωνα με τη ναυτιλιακή εταιρία Carnival Cruise Lines, η οποία έχει ακυρώσει ήδη τον ελλιμενισμό τριών κρουαζιερόπλοιών της στην περιοχή. Οι ανησυχίες για ενδεχόμενη εξάπλωση της γρίπης των χοίρων σε πανδημία αυξάνουν, καθώς έχουν καταγραφεί τουλάχιστον 92 κρούσματα της ασθένειας σε ΗΠΑ, Μεξικό, Καναδά, Νέα Ζηλανδία, Ισραήλ, Βρετανία και Ισπανία.

πηγη Express.gr

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 28638
  • Φύλο: Άντρας
    • facebook/dktravelchat
Απ: Νέα για τους φίλους της κρουαζιέρας
« Απάντηση #7 στις: Μάιος 08, 2009, 04:42:28 πμ »
Ίδρυση της CruisExperts Hellas
 
Νέα εταιρεία στο χώρο του θαλάσσιου τουρισμού είναι η CruisExperts Hellas AE, η οποία οργανώθηκε πρόσφατα και ήδη ξεκίνησε τη  λειτουργία της. Η έδρα της είναι στην Παλαιολόγου Βενιζέλου 6, δίπλα στην πλατεία της Μητρόπολης, στην Αθήνα.

Η εταιρεία διαθέτει μεγάλη εμπειρία και ναυτική παράδοση, καθώς τα ιδρυτικά μέλη και στελέχη της δραστηριοποιούνται για πολλά χρόνια στον τομέα του θαλάσσιου τουρισμού και έχουν εργαστεί στις μεγαλύτερες ελληνικές εταιρείες κρουαζιέρας. Στόχος είναι, σε συνεργασία με ελληνικές και διεθνείς εταιρείες, η προσφορά της μεγαλύτερης δυνατής ποικιλίας προορισμών, κρουαζιερόπλοιων, υπηρεσιών και ανταγωνιστικών τιμών στην ταξιδιωτική αγορά.

Διεθνώς η κρουαζιέρα είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη και πλέον ανταποδοτική ταξιδιωτική υπηρεσία. Έχει κατορθώσει με τεράστιες επενδύσεις να προσφέρει μοναδικές ξενοδοχειακές υποδομές και δικαίως απολαμβάνει τον μεγαλύτερο αριθμό ευχαριστημένων και επαναλαμβανόμενων πελατών. Η εταιρεία είναι ήδη επιλεγμένοι συνεργάτες για την Ελλάδα της Costa Cruises, της μεγαλύτερης ευρωπαϊκής εταιρείας κρουαζιέρας, ενώ τα στελέχη της ευελπιστούν ότι σύντομα θα εδραιώσουν τη συνεργασία και με άλλες κορυφαίες εταιρείες του κλάδου.

πηγη traveldailynews.gr
 

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 28638
  • Φύλο: Άντρας
    • facebook/dktravelchat
Απ: Νέα για τους φίλους της κρουαζιέρας
« Απάντηση #8 στις: Μάιος 28, 2009, 23:40:26 μμ »
Σε καραντίνα κρουαζιερόπλοιο   
 
Σε καραντίνα έθεσαν οι αρχές της Αυστραλίας ένα κρουαζιερόπλοιο που μεταφέρει 2.000 επιβάτες, καθώς κάποιοι από αυτούς έχουν προσβληθεί από τη νέα γρίπη. Το «Pacific Dawn» έχει αγκυροβολήσει κοντά στις ακτές ενός πολύ μικρού νησιού και σε απόσταση ασφαλείας από τις αυστραλιανές ακτές. 
 
Συγκεκριμένα το κρουαζιερόπλοιο βρίσκεται σε απόσταση 420 χιλιομέτρων.
 
www.aboutgreece.gr

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 28638
  • Φύλο: Άντρας
    • facebook/dktravelchat
Απ: Νέα για τους φίλους της κρουαζιέρας
« Απάντηση #9 στις: Ιούλιος 24, 2009, 14:05:00 μμ »
Έπιασε Πειραιά το «κρουαζιερόπλοιο με τον ιό»

Αποβιβάζονται σταδιακά εδώ και λίγη ώρα οι επιβάτες του κρουαζιερόπλοιου "Ruby Princess", του οποίου τέσσερα μέλη του πληρώματος και ένας ταξιδιώτης έχουν προσβληθεί από τον ιό της νέας γρίπης Α (Η1Ν1).

Το κρουαζιερόπλοιο, σημαίας Βερμούδων, που έφτασε από την Τουρκία με 3.393 επιβάτες και 1.196 μέλη πληρώματος, έδεσε στο λιμάνι του Πειραιά στις 6:55 το πρωί. Λίγα λεπτά αργότερα, ανέβηκε στο "Ruby Princess" αντιπροσωπεία γιατρών του ΚΕΛΠΝΟ και της Νομαρχίας Πειραιά, που εξέτασαν τους ασθενείς και έλεγξαν τα έγγραφα που τους προσκόμισε ο γιατρός του πλοίου.

Όπως δήλωσε στους δημοσιογράφους ο Βασίλης Βαλσαμάκης, αντινομάρχης Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, οι πέντε νοσούντες θα παραμείνουν σε καραντίνα, ενώ υπάρχει η διαβεβαίωση ότι το τελευταίο χρονικό διάστημα δεν έχει παρουσιαστεί κάποιο άλλο κρούσμα. Οι ταξιδιώτες που επιθυμούν και οι οποίοι κατά δήλωσή τους δεν έχουν συμπτώματα της νέας γρίπης, παίρνουν το "πράσινο φως" και κατεβαίνουν στο λιμάνι του Πειραιά. 

Το κρουαζιερόπλοιο αναμένεται να αναχωρήσει από το πρώτο λιμάνι της χώρας μας για τον τελικό προορισμό του, την Βενετία, στις 17:00 το απόγευμα.

Συναγερμός για το κρουαζιερόπλοιο

Η είδηση προκάλεσε από χθες μεγάλη αναστάτωση στο Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά και σήμανε αμέσως συναγερμός.

Όπως έχει γίνει γνωστό, τα 5 άτομα που έχουν προσβληθεί από τον ιό της γρίπης Α, έχουν ήδη μπει σε καραντίνα, ωστόσο προς αποφυγή επιμόλυνσης και των υπολοίπων επιβατών, έχει συσταθεί η επίσκεψή τους στους γιατρούς του πλοίου, σε περίπτωση που κάποιος από αυτούς εμφανίσει συμπτώματα συνδεόμενα με τη γρίπη.

Το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής δηλώνει με ανακοίνωσή του ότι, χάρη στην αποτελεσματική του λειτουργία, το συγκεκριμένο περιστατικό δεν εμπνέει ανησυχία και θα αντιμετωπιστεί από τις αρμόδιες Υγειονομικές Αρχές.

Ωστόσο, σε επιφυλακή βρίσκεται η πόλη του Πειραιά.

Ο Νομάρχης της, Γιάννης Μίχας, με κατεπείγουσες επιστολές του προς τους αρμόδιους Υπουργούς Υγείας και Εμπορικής Ναυτιλίας, τον Κεντρικό Λιμενάρχη Πειραιά καθώς και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΛΠ, ζητά την λήψη άμεσων μέτρων στο λιμάνι του Πειραιά για την προστασία της δημόσιας υγείας αλλά και για την θωράκιση της οικονομίας και του τουρισμού της χώρας.

Αναλυτικότερα, στην επιστολή του ο κ. Μίχας ζητά την άμεση και διαρκή ενημέρωση της Νομαρχίας Πειραιά σε ό,τι αφορά στην κατάσταση που επικρατεί σε κάθε κρουαζιερόπλοιο ή εμπορικό πλοίο που καταπλέει στο πρώτο λιμάνι της χώρας.

Επιπλέον, επισημαίνει την αναγκαιότητα άμεσης ενίσχυσης με ιατρικό προσωπικό της Διεύθυνσης Υγειονομικών Ελέγχων της Νομαρχίας Πειραιά, τονίζοντας ότι «δεν είναι δυνατόν το λιμάνι και ολόκληρη η περιοχή του Πειραιά να ελέγχεται μόνο από τέσσερις γιατρούς δημόσιας υγείας. Θεωρούμε αυτονόητο ότι έχετε προβλέψει για την τοποθέτηση θερμικών καμερών στις εισόδους και εξόδους του διεθνούς τμήματος του πειραϊκού λιμένα, για την ανίχνευση πιθανών κρουσμάτων.

Σε κάθε περίπτωση, αίτημά μας είναι να μην εξέρχεται κανείς επιβάτης ή μέλος πληρώματος χωρίς έλεγχο, διαφορετικά σας καθιστούμε υπεύθυνους για τη ανέλεγκτη μετάδοση του ιού, με αρνητικές επιπτώσεις στη δημόσια υγεία, την οικονομία και τον τουρισμό της χώρας».

Σε δηλώσεις του ο Νομάρχης Πειραιά, τόνισε ότι «Δυστυχώς επιβεβαιωθήκαμε πολύ γρήγορα, όταν μόλις χθες εκφράζαμε την έντονη ανησυχία μας για την επιχειρησιακή προχειρότητα με την οποία κινείται η κεντρική διοίκηση πάνω σε ένα τόσο σοβαρό θέμα για τη δημόσια υγεία, όπως είναι αυτό της νέας γρίπης.

Είναι αδιανόητο μετά από τόσο καιρό να μην έχουν τοποθετηθεί θερμικές κάμερες στο κεντρικό λιμάνι της χώρας, όπου καθημερινά διακινούνται εκατομμύρια επιβατών.

Είναι αδιανόητο να αφήνουν μια περιοχή με χιλιάδες κατοίκους και επισκέπτες, όπως η περιοχή του ευρύτερου Πειραιά, να ελέγχεται με γιατρούς μετρημένους τα δάκτυλα του ενός χεριού.

Επιτέλους η κυβέρνηση πρέπει να λάβει άμεσα μέτρα, γιατί με την ολιγωρία της δεν θέτει μόνο σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία αλλά και τον τουρισμό της χώρας, από τον οποίο εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό η εθνική μας οικονομία», καταλήγει ο κ. Μίχας.

πηγη zougla.gr