Αποστολέας Θέμα: Μουσεία, αρχαιολογικοί χώροι, πινακοθήκες, συλλογές... απ' όλο τον κόσμο  (Αναγνώστηκε 49927 φορές)

Αποσυνδεδεμένος dimosf

  • Συντονιστής Gallery
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 4649
  • Φύλο: Άντρας
  • disaki.blogspot.gr και fototsepi.blogspot.gr
    • το δισάκι μου στον ώμο......
Έτσι διαφημίζεις ένα Μουσείο!‏


Διασκεδαστική ζωντανή αναπαράσταση του  πιο γνωστού  πίνακα του Ρέμπραντ :  
«Νυχτερινή Περίπολος».

[ Invalid YouTube link ]
 

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 28745
  • Φύλο: Άντρας
    • facebook/dktravelchat
Το κλειστό μουσείο της Μαρίας Κάλλας



Αν η Μαρία Κάλλας ήταν εν ζωή, σήμερα θα συμπλήρωνε τα 88 της χρόνια. Πέθανε πολύ νεότερη και κανείς δεν ξέρει αν η είσοδος στην αθανασία είναι ένα δίκαιο αντάλλαγμα για μία μικρή ζωή. Ας είναι. Η μνήμη είναι η δίδυμη αδερφή της αθανασίας, είναι ο τρόπος με τον οποίο οι άνθρωποι τιμούν, θυμούνται και κληροδοτούν σύμβολα προς τους νεότερους. Η μνήμη της Κάλλας στην Ελλάδα δεν τιμάται ούτε με τον τρόπο που περιμένετε, ούτε με την ένταση που της αρμόζει. Ένα άγαλμα σε μία μικρή πλατεία, πίσω από το Χίλτον και αυτό ήταν όλο. Ούτε ένας δρόμος, ούτε ένα θέατρο ή μία αίθουσα μουσικής. Η Κάλλας δείχνει περισσότερο παγκόσμια από ποτέ και λιγότερο Ελληνίδα.



Η Αθήνα έχει και ένα μουσείο για την Κάλλας. Κλειστό, σαν τα μάτια της. Κλειδωμένο στην Τεχνόπολη με σπάνια εκθέματα να κινδυνεύουν από τη φθορά, περιμένοντας να συναντήσουν τις υποσχέσεις της δημοτικής αρχής που ισχυρίζεται ότι θα δημιουργήσει καινούργιο χώρο. Όμως επιμένει να κρατάει κλειστό ένα μουσείο που σήμερα θα μπορούσε να ανοίξει τις πόρτες του και τη ματιά του ελληνικού κοινού προς τη μεγάλη ντίβα. Προσέξτε πώς έχουν τα πράγματα:



Το Μουσείο «Μαρία Κάλλας» ιδρύθηκε στα τέλη του 2002, επί δημαρχίας Δημήτρη Αβραμόπουλου και λειτούργησε έως και τον Οκτώβριο του 2008 στο ισόγειο της αίθουσας «Ανδρέας Εμπειρίκος» στην Τεχνόπολη στο Γκάζι. Με εντολή του Δημάρχου Νικήτα Κακλαμάνη ξεκίνησε η μεταφορά, και ο εμπλουτισμός με νέα ντοκουμέντα, γύρω από την ζωή και την καριέρα της ντίβας, τον Οκτώβριο του 2008, στον δεύτερο όροφο της αίθουσας «Άγγελος Σικελιανός». Στα εκθέματα περιλαμβάνονται επιστολές, δημοσιεύματα, άγνωστες φωτογραφίες της, (όλα από το προσωπικό της αρχείο), αξιόλογο αρχειακό υλικό κάθε οπτικοακουστικής μορφής σχετικά με την προσωπική της ζωή και την καλλιτεχνική της πορεία, τα οποία έχουν προσφέρει ιδιώτες συλλέκτες, ιδρύματα, φορείς, εκδοτικοί οίκοι και δισκογραφικές εταιρίες. Επιπλέον, γνωστοί Έλληνες καλλιτέχνες έχουν χαρίσει ζωγραφικά έργα και γλυπτά που κοσμούν τον χώρο του Μουσείου. Δύο άνθρωποι εργάστηκαν, χωρίς αμοιβή, για να συλλέξουν τα περισσότερα εκθέματα, η δημοσιογράφος Ελένη Κάραμποτ και ο καλλιτεχνικός επιμελητής του Πολεμικού Μουσείου και ζωγράφος Κώστας Σπυριούνης.



Τώρα θα ρωτήσετε για ποιο λόγο δεν μπορείτε να τα δείτε όλα αυτά. Δεν μπορείτε επειδή το μουσείο δεν λειτουργεί με ευθύνη της δημοτικής αρχής Καμίνη. Και δεν λειτουργεί με το πρόσχημα ότι ο βιομηχανικός χώρος της Τεχνόπολης και ιδιαίτερα η βαρέλα (πίσω από τον Αθήνα 9.84) που το στεγάζει στον β΄όροφό της, δεν αποτελεί μέρος κατάλληλο για την στέγαση μουσείου. Εκτός των άλλων, ο Δήμος, φέρεται να επιδιώκει τη μεταφορά του σε άλλο χώρο. Ποιος είπε, λοιπόν, ότι έχουμε κρίση; Ουσιαστικά ο Δήμος αποφάσισε να καταργηθεί το ήδη υπάρχον και έτοιμο μουσείο, το οποίο ανακαινίστηκε και εμπλουτίστηκε χωρίς να στοιχίσει ούτε ευρώ σε ανθρώπινο δυναμικό, εκτός από τα κατασκευαστικά έξοδα και την ανακαίνιση του χώρου.



Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Τεχνόπολης μάλιστα κ. Κωστής Μπιτζάνης, υποσχέθηκε πρόσφατα στα μέλη του υπό ίδρυση Σωματείου «Ελληνικός Σύλλογος Μαρία Κάλλας» ότι θα βρεθεί νέος χώρος, ώστε ο Σύλλογος να αναλάβει την πρόσκαιρη μεταστέγαση του έως ότου βρεθεί ο τελικός προορισμός του. Ιδανικός θα ήταν - όπως πρεσβεύει ο ίδιος- η νέα Λυρική Σκηνή που θα στεγαστεί στο κτίριο του Ιδρύματος Νιάρχου στο Φαληρικό Δέλτα. Ωραίο σχέδιο. Και φιλόδοξο. Όμως, αλήθεια, μπορεί κάποιος από τον Δήμο να μας απαντήσει αρμοδίως για ποιο λόγο το μουσείο παραμένει κλειστό; Γίνεται να μας πουν σε τι κατάσταση βρίσκονται τα εκθέματα; Εν τέλει γιατί Δήμος και υπουργείο Πολιτισμού δεν συνεργάζονται για να αναδείξουν τη μνήμη της Κάλλας; «Το αίμα μου είναι ελληνικό και αυτό δεν το σβήνει κανένας» έλεγε η ίδια. Σήμερα μπορεί και να το ξανασκεφτόταν.

http://www.protagon.gr/

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 28745
  • Φύλο: Άντρας
    • facebook/dktravelchat
Ένα μουσείο αφιερωμένο στις γάτες



Οι αρχαίοι Αιγύπτιοι ξύριζαν τα φρύδια σε ένδειξη πένθους όταν η γάτα της οικογένειας πέθαινε, ενώ στη Μεσαιωνική Ευρώπη οι μαύρες γάτες συνδέονταν με τη μαγεία. Όλες αυτές οι δοξασίες αλλά και πολλά σημαντικά αντικείμενα συνδεδεμένα με τα συμπαθή τετράποδα βρίσκονται στο Μουσείο της Γάτας στην πόλη Kuching του Βόρνεο στη Μαλαισία.

Η ιδέα για το Μουσείο της Γάτας ήταν του υπουργού Datuk Patinggi Tan Sri Hj Abdul Taib Mahmud και της συζύγου του. Το μουσείο πιστεύεται ότι είναι το μοναδικό στο είδος του στον κόσμο και σκοπός του ήταν να τιμήσει την πόλη του Kuching, αλλιώς γνωστή και ως Πόλη της Γάτας.

Προς τιμήν του ονόματος της πόλης, αγάλματα γάτας έχουν ανεγερθεί σε όλη την πόλη, αλλά το μουσείο είναι κάτι πολύ περισσότερο. Η μεγάλη συλλογή από αντικείμενα που εκθέτονται έχει συγκεντρωθεί από δωρεές και προέρχονται από όλο τον κόσμο και το μουσείο εκτός από ένας ενδιαφέρον χώρος για τους λάτρεις της γάτας, δρα και ως χρήσιμο ερευνητικό κέντρο που περιγράφει την ιστορία, τους θρύλους και τις διάφορες πεποιθήσεις σχετικά με τις γάτες.

Ανάμεσα στα πιο σημαντικά αντικείμενα του μουσείου είναι μια μουμιοποιημένη γάτα που βρέθηκε στην περιοχή Beni Hassan της Αιγύπτου. Η μούμια χρονολογείται μεταξύ 3000 π.Χ.-3500 π.Χ. και είναι τυλιγμένη με πολύχρωμους επιδέσμους που έχουν υποστεί χημική επεξεργασία. Το πρόσωπο της γάτας – μούμιας βρέθηκε καλυμμένο με ξύλινη μάσκα στην οποία ήταν ζωγραφισμένα τα μάτια, τα μουστάκια και η μύτη της γάτας.

Η ύπαρξη της μούμιας μαρτυρεί το πόσο σημαντικές ήταν οι γάτες στην καθημερινή ζωή της αρχαίας Αιγύπτου, καθώς προστάτευαν τη σοδειά του σιταριού από τα ποντίκια και φυλούσαν τις μεγάλες σιταποθήκες της Αιγύπτου. Όποιος σκότωνε μια γάτα τιμωρούταν με θάνατο. Οι γάτες έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του πολιτισμού των Αιγυπτίων οι οποίοι τις θεοποίησαν στο πρόσωπο της γατόμορφης θεάς Bastet προστάτιδα των καλλιεργειών και της μητρότητας.

Ένα τμήμα του μουσείου είναι αφιερωμένο στα πέντε είδη αγριόγατων που βρέθηκαν στο Βόρνεο. Ένας από τους σκελετούς που εκτίθεται ανήκει στην πιο σπάνια γάτα στον κόσμο Felis Badia. Οι γάτες, ακόμη και σήμερα, είναι τα πιο δημοφιλή κατοικίδια ζώα στη Μαλαισία, ενώ γενικά στην Ασία θεωρούνται ότι φέρνουν καλή τύχη.

http://www.touristorama.com

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 28745
  • Φύλο: Άντρας
    • facebook/dktravelchat
Τα μουσεία ετοιμάζονται να υποδεχθούν ξανά τους επισκέπτες στις 15 Ιουνίου

Είναι υποχρεωτική από τους επισκέπτες η χρήση μη ιατρικής μάσκας. Θα λειτουργεί συνεχώς ο κλιματισμός, για την προστασία των εκθεμάτων, όπου επιβάλλεται. Οι εργαζόμενοι οι οποίοι έρχονται σε επαφή με το κοινό (ταμεία, ταξιθεσία, καθαρισμός, ασφάλεια κ.ο.κ.) πρέπει να χρησιμοποιούν προστατευτική μη ιατρική μάσκα και αντισηπτικό.

Το άνοιγμα των μουσείων στις 15 Ιουνίου είναι το δεύτερο, σημαντικό βήμα για την επαναλειτουργία των πολιτιστικών υποδομών της χώρας. Προηγήθηκαν οι αρχαιολογικοί χώροι. Το Υπουργείο Πολιτισμού & Αθλητισμού -με ένα νέο video παραγωγής του Γραφείου Τύπου- προσκαλεί όλους να απολαύσουν τους θησαυρούς των ελληνικών μουσείων.

Το περασμένο Σαββατοκύριακο, η υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού κα Λίνα Μενδώνη, συνεργάστηκε με την Έφορο και τα στελέχη, τόσο του Αθανασάκειου Αρχαιολογικού Μουσείου Βόλου και του Διαχρονικού Μουσείου Λάρισας, για την εφαρμογή του πρωτοκόλλου υγιεινής και ασφαλείας των εργαζομένων και των επισκεπτών. Ανάλογες συνεργασίες για την τήρηση των μέτρων γίνονται σε όλα τα μουσεία της χώρας για την εφαρμογή ειδικών πρωτόκολλων ασφαλούς χρήσης, προσαρμοσμένα στις ιδιαιτερότητες κάθε μουσείου. Ορίζουν όχι μόνο τον μέγιστο αριθμό επισκεπτών, αλλά και τις ασφαλείς διαδρομές περιήγησης και θέασης, εισόδου και εξόδου, όπου είναι εφικτό.

Η τήρηση των υποδείξεων και οδηγιών του Υπουργείου Υγείας και του ΕΟΔΥ θα πρέπει να είναι απόλυτη. Οι επισκέπτες των μουσείων, για τη προστασία τους, πρέπει να ακολουθούν τους ακόλουθους κανόνες:

Απόσταση 1,5 μ. κατ’ελάχιστο, για ανοικτούς χώρους και 2 μ. για κλειστούς χώρους. Είναι υποχρεωτική από τους επισκέπτες η χρήση μη ιατρικής μάσκας.

Η λειτουργία εστιατορίων / cafe στους χώρους των μουσείων λειτουργούν  σύμφωνα με τις οδηγίες που έχουν δοθεί για τους χώρους  εστίασης. Τραπέζια και καρέκλες απολυμαίνονται πριν από κάθε χρήση τους.

Η λειτουργία πωλητηρίων στους χώρους των μουσείων διέπεται και από τις οδηγίες που έχουν δοθεί για τους χώρους λιανεμπορίου. Θα λειτουργεί συνεχώς ο κλιματισμός, για την προστασία των εκθεμάτων, όπου επιβάλλεται. Όπου δεν επιβάλλεται, θα λειτουργεί δύο ώρες πριν από το ωράριο λειτουργίας του Μουσείου και δύο ώρες μετά το ωράριο λειτουργίας του.

Ως προς τα εισιτήρια: Προτείνεται η χρήση ηλεκτρονικού εισιτηρίου, όπου υφίσταται, ώστε να ελέγχεται, κατά το δυνατόν, η ροή των επισκεπτών. Ειδική πρόβλεψη θα λαμβάνεται για την εξυπηρέτηση ΑΜΕΑ, ατόμων άνω των 65, εγκύων κ.λπ.

Σε περίπτωση που πραγματοποιούνται οργανωμένες ξεναγήσεις με ξεναγό, τηρούνται αυστηρά οι αποστάσεις και τα ειδικά μέτρα, όπως χρήση ασύρματης ξενάγησης, αποφυγή χρήσης κοινόχρηστων συσκευών (tablets, ακουστικά κ.λπ.). Στις ομαδικές ξεναγήσεις δεν θα πρέπει να μετέχουν περισσότερα από οκτώ άτομα.

Ασφάλεια εργαζομένων

Οι εργαζόμενοι οι οποίοι έρχονται σε επαφή με το κοινό (ταμεία, ταξιθεσία, καθαρισμός, ασφάλεια κ.ο.κ.) πρέπει να χρησιμοποιούν προστατευτική μη ιατρική μάσκα και αντισηπτικό. Τοποθετούνται διαχωριστικά πετάσματα, όπου είναι απαραίτητο. Προβλέπεται η ακριβής μέριμνα για την απολύμανση των χώρων και για προμήθεια απολυμαντικών ειδών.

Όλοι οι εμπλεκόμενοι θα πρέπει να επιδεικνύουν την αναγκαία  ατομική ευθύνη, προστατεύοντας τον εαυτό τους και τους άλλους. Ειδικά, οι διοικήσεις των μουσείων πρέπει να μεριμνούν για την προστασία των εργαζομένων και των επισκεπτών. Να προβαίνουν, κατά την κρίση τους, και στην λήψη επιπλέον μέτρων, όταν, ενδεχομένως, το απαιτούν, συγκεκριμένες ιδιαιτερότητες ενός χώρου.

https://traveldailynews.gr/

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 28745
  • Φύλο: Άντρας
    • facebook/dktravelchat
Έτοιμο το μουσείο ολυμπιακών αγώνων στο Golden Hall



Στο εμπορικό κέντρο Golden Hall, που βρίσκεται στη λεωφόρο Κηφισίας στο Μαρούσι, δίπλα στο Ολυμπιακό Στάδιο και συγκεκριμένα στο δυτικό τμήμα του κτηρίου του πρώην Διεθνούς Κέντρου Ραδιοτηλεόρασης (IBC), είναι έτοιμο να λειτουργήσει το «Ολυμπιακό Μουσείο της Αθήνας».

Σύμφωνα με ανάρτηση στο «dark room» του newmoney.gr, η έναρξη λειτουργίας του νέου μουσείου καθυστέρησε λόγω του κορονοϊού. Το μουσείο, που θα έχει επιφάνεια 3.200 τ.μ., θα αναβιώνει την ιστορία των Ολυμπιακών Αγώνων μέσα από ένα ταξίδι στο χρόνο, ξεκινώντας από την κοιτίδα των αγώνων στην αρχαία Ελλάδα έως τις σύγχρονες διοργανώσεις, παρουσιάζοντας σπάνια εκθέματα και πλούσιο διαδραστικό οπτικοακουστικό υλικό.

Το νέο μουσείο θα έχει εκθέματα, εκτός από τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας και από άλλες πόλεις που φιλοξένησαν Αγώνες. Επιπλέον, θα λειτουργεί χώρος εστίασης για την εξυπηρέτηση των επισκεπτών του. Το Διεθνές Κέντρο Ραδιοτηλεόρασης (IBC), κατασκευάστηκε με σκοπό την αναμετάδοση των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας το 2004. Μετά το τέλος των Ολυμπιακών Αγώνων, η χρήση του κυρίως χώρου του IBC, μετατράπηκε σε εμπορικό κέντρο (Golden Hall). 

https://etravelnews.gr/