ΑρχικήForumΒοήθειαGalleryΑναζήτησηΣύνδεσηΕγγραφή

Καλώς ορίσατε, Επισκέπτης. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Δεκέμβριος 15, 2017, 08:33:47 πμ

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση

News
Επισκεφθείτε την Φωτογραφική Gallery. Δείτε φωτογραφίες μελών, ψηφίστε και σχολιάστε. Ανεβάστε φωτογραφίες από τα ταξίδια σας!!

Stats
77931 μηνύματα σε 3494 θέματα από 2363 μέλη
Τελευταίο μέλος: sophieki18
+  TravelChat - Ταξιδιωτικό Forum
|-+  Περί Ταξιδίων...
| |-+  Κρουαζιέρες
| | |-+  Sea Diamond
« προηγούμενο επόμενο »
Σελίδες: 1 2 [3] Κάτω Εκτύπωση
Θέμα: Sea Diamond  (Αναγνώστηκε 52048 φορές)
dk
Γενικός Συντονιστής
*****
Συνδεδεμένος Συνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 27201



WWW
« Απάντηση #20 στις: Μάρτιος 16, 2011, 06:30:56 πμ »

Στη δικαιοσύνη για το "Sea Diamond"

Η καθήλωση επί τέσσερα ολόκληρα χρόνια του κρουαζιερόπλοιου Sea Diamond στο βυθό της Καλντέρας στη Σαντορίνη και οι περιβαλλοντικοί κίνδυνοι που περικλείει η μη ανέλκυσή του οδήγησε οικολογικές οργανώσεις και τοπικούς φορείς στη Δικαιοσύνη.

Προσπαθώντας να βρουν τη λύση που οι κρατικές Αρχές αμελούν ή αρνούνται να δώσουν, περιβαλλοντικοί φορείς και κάτοικοι προσέφυγαν στο Συμβούλιο της Επικρατείας ζητώντας να γίνουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες για την άμεση ανέλκυση του ναυαγίου του Sea Diamond και να αποκατασταθεί η περιβαλλοντική ζημία που προκλήθηκε από την παραμονή του για όλα αυτά τα χρόνια στη θάλασσα. Με την προσφυγή τους η «Διεθνής Δράση για το Περιβάλλον και τον Πολιτισμό της Σαντορίνης», το «Αρχιπέλαγος-Ινστιτούτο Θαλάσσιας και Περιβαλλοντικής Έρευνας Αιγαίου (έδρα Καστανιές Ραχών Ικαρίας)», η Κοινότητα Οίας και εννέα κάτοικοι της Σαντορίνης θεωρούν πως είναι αντίθετη στις διεθνείς συνθήκες και συμβάσεις, στο Σύνταγμα και την ελληνική νομοθεσία, η άρνηση των αρμοδίων υπουργών Περιβάλλοντος και Θαλασσίων Υποθέσεων και του Λιμενικού Ταμείου Θήρας να προχωρήσουν στην ανέλκυση του κρουαζιερόπλοιου.

Όπως αναφέρουν η υποχρέωση της πολιτείας, ανεξάρτητα από τις υποχρεώσεις του υπαιτίου της ρύπανσης, για την αποκατάσταση της βλάβης του περιβάλλοντος απορρέει από τη νομοθεσία. Κρούοντας μάλιστα τον κώδωνα του κινδύνου για την οικολογική καταστροφή που απειλείται τονίζουν πως «το ναυάγιο προκαλεί «μείζονα και πολλαπλή βλάβη του θαλάσσιου περιβάλλοντος η οποία επιδεινούται διαρκώς τόσο εκ της παραμονής του πλοίου στο βυθό, όσο και εκ της συνεχιζόμενης διαρροής επιβλαβών ουσιών εκ του πλοίου στη θάλασσα».

Αναφέρουν εξάλλου πώς ο νόμος δίνει τη δυνατότητα στο δημόσιο να χρησιμοποιήσει ακόμη ιδιωτικά μέσα για την ανέλκυση, επισημαίνοντας πώς υπάρχουν δεκάδες προτάσεις ελληνικών και ξένων εταιριών αλλά συναντούν την πλήρη αδιαφορία των αρμοδίων αρχών. Μάλιστα, όπως σημειώνουν, οι κάτοικοι είχαν υποβάλλει το αίτημά τους από τον Οκτώβριο του 2010 στους αρμόδιους υπουργούς χωρίς να λάβουν απάντηση και τον αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης Θ. Πάγκαλο που τους δήλωσε αναρμόδιος.

http://www.zougla.gr/
Καταγράφηκε


Ο ταξιδιωτικός μου χάρτης
                                                                          
dk
Γενικός Συντονιστής
*****
Συνδεδεμένος Συνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 27201



WWW
« Απάντηση #21 στις: Σεπτέμβριος 22, 2011, 21:04:34 μμ »

Επιτακτική η ανάγκη ανέλκυσης του Sea Diamond



Ενδιαφέρον από δύο εταιρείες του εξωτερικού (Ολλανδία, Σκανδιναβία), ενώ έχουν ζητήσει πληροφορίες και πολλές ελληνικές εταιρείες για την ανέλκυση του κρουαζιερόπλοιου Sea Diamond στη Σαντορίνη.

Τέσσερα χρόνια και πέντε μήνες από τη βύθιση του κρουαζιερόπλοιου Sea Diamond στη Σαντορίνη, οι κάτοικοι συνεχίζουν να ζητούν επιτακτικά την ανέλκυση και την απομάκρυνση του ναυαγίου.

Το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Θήρας δημοσίευσε πριν από περίπου ένα μήνα πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την κατάρτιση ολοκληρωμένης μελέτης διαχείρισης του ναυαγίου, με στόχο την ανέλκυση και την απομάκρυνσή του, από τα ιστορικά νερά της Καλντέρας.

Η δημοτική σύμβουλος, μέλος του Λιμενικού Ταμείου, κα Μαρία Νομικού, δήλωσε στο ΑΠΕ/ΜΠΕ ότι η πρόσκληση έγινε, με σκοπό να υπάρξει μία διερεύνηση για το εάν υπάρχει ή όχι ενδιαφέρον από τις ιδιωτικές εταιρείες να αναλάβουν το έργο, αλλά και για να υπολογιστεί το κόστος διαχείρισης και η ανέλκυση του ναυαγίου.

Ήδη έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον δύο εταιρείες του εξωτερικού (Ολλανδία, Σκανδιναβία), ενώ έχουν ζητήσει πληροφορίες και πολλές ελληνικές εταιρείες.

Πάντως διευκρινίζει ότι ήδη το Ταμείο και ο δήμος βρίσκονται σε δικαστική διαμάχη με την πλοιοκτήτρια εταιρεία για το σοβαρό αυτό πρόβλημα. “Το ναυάγιο βρίσκεται μόλις 30 μέτρα από την ακτή και υπάρχει ανησυχία για τις συνέπειες που έχει ή μπορεί να έχει στο θαλάσσιο και παράκτιο περιβάλλον του νησιού. Το ναυάγιο μας απασχολεί όλους, ως κοινωνία”, τονίζει η κ. Νομικού.

http://www.traveldailynews.gr/
Καταγράφηκε


Ο ταξιδιωτικός μου χάρτης
                                                                          
dk
Γενικός Συντονιστής
*****
Συνδεδεμένος Συνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 27201



WWW
« Απάντηση #22 στις: Οκτώβριος 01, 2011, 09:25:54 πμ »

Επιβάλλεται η ανέλκυση του Sea Diamond

Πέρασαν τέσσερα χρόνια και πέντε μήνες από την ημέρα που το κρουαζιερόπλοιο Sea Diamond βυθίστηκε στα μπλε νερά της Καλντέρας στη Σαντορίνη, ενώ οι κάτοικοι συνεχίζουν να ανησυχούν και να ζητάνε επιτακτικά την ανέλκυση και την απομάκρυνση του ναυαγίου.

Το ιστορικό του ναυαγίου

Τη Μεγάλη Πέμπτη, 5 Απριλίου του 2007, το κρουαζιερόπλοιο «Sea Diamond» της εταιρείας «Louis Hellenic-Cruises», ξεκίνησε από το λιμάνι του Ηρακλείου περίπου στις 12 το μεσημέρι, με προορισμό τη Σαντορίνη, όπου και θα παρέμενε για 4-5 ώρες, πραγματοποιώντας κρουαζιέρα από το λιμάνι του Πειραιά, σε Ρόδο, Μύκονο, Κουσάντασι, Ηράκλειο, Σαντορίνη, Πειραιά. Μετέφερε 1.163 επιβάτες και 391 μέλη πληρώματος.

Μία ώρα μετά την αναχώρηση συνέβη βλάβη στη μία από τις τέσσερις κύριες μηχανές του πλοίου, σε αντλία πετρελαίου, και η μηχανή βγήκε εκτός λειτουργίας. Μετά από περίπου τρεις ώρες ταξιδιού, με τις τρεις μόνο μηχανές, και ταυτόχρονες επισκευές εν πλω, η μηχανή μπήκε σε λειτουργία 15 λεπτά πριν την πρόσκρουση. Το πλοίο είχε θέσει την επισκευασμένη μηχανή σε λειτουργία μπαίνοντας στον κόλπο της Σαντορίνης, και έκτοτε παρέκκλινε συστηματικά της πορείας πρόσδεσης. Αντί να ευθυγραμμιστεί μεταξύ της σημαδούρας Νο4 και της «γλώσσας» που έβγαζε στη στεριά, βρέθηκε δύο ναυτικά στάδια νοτιότερα, προς το ακρωτήριο Αλωνάκι.

Στο σημείο εκείνο το πλοίο προσέκρουσε σε ξέρα κοντά στην πλώρη του, με τη δεξιά του πλευρά, στις 15:30, και άρχισε να «μπάζει» νερά. Μετά από λίγο ακούγονταν εκρήξεις και ξέσπασε πυρκαγιά. Οι μηχανές συνέχισαν να δουλεύουν και αποκόλλησαν το πλοίο οδηγώντας το μέσα τον όρμο των Φηρών, όπου και οι μηχανές σταμάτησαν λόγω της εισροής των υδάτων και το πλοίο παρέμεινε ακυβέρνητο.

Το λιμεναρχείο ενημερώθηκε 17 λεπτά μετά την πρόσκρουση από τον πλοίαρχο, όπως δήλωσε τότε ο ίδιος, ενώ στη συνέχεια ο πλοίαρχος δεν απαντούσε για μισή ώρα «στις επανειλημμένες προσπάθειες που έγιναν από πλευράς λιμεναρχείου για επικοινωνία μέσω VHF». Στις 15:40 το πλοίο είχε πάρει μεγάλη κλίση και ζητήθηκε από τους ιδιώτες λεμβούχους της περιοχής να σπεύσουν σε βοήθεια κοντά στο Sea Diamond και στις 16:10 ανακοινώνεται από το λιμεναρχείο πως έχει δοθεί εντολή εγκατάλειψης του πλοίου. Από εκείνη τη στιγμή και έπειτα ξεκίνησε η διαδικασία διάσωσης του κόσμου, με καλές καιρικές συνθήκες. Στις 18:30 η διαδικασία της εκκένωσης είχε ολοκληρωθεί, και παρέμεναν εντός του πλοίου 27 άτομα του πληρώματος, ενώ διαπιστώθηκε ότι αγνοούνται δύο Γάλλοι επιβάτες, πατέρας και κόρη.

Μετά την ολοκλήρωση της εκκένωσης ξεκίνησε η διαδικασία ρυμούλκησης του πλοίου. Όλο το βράδυ έγιναν προσπάθειες να μη βυθιστεί το πλοίο, αλλά τελικά το Sea Diamond βυθίστηκε στις 7 τα ξημερώματα της Παρασκευής, 6 Απριλίου 2007.

Το ναυάγιο παραμένει ως σήμερα στο βυθό, κρεμάμενο σε χείλος γκρεμού, θεωρείται τοξική απειλή για την περιοχή και έχει χαρακτηριστεί «απόβλητο». Στην περίπτωση που γλιστρήσει, ανάλογα με το πότε αυτό θα συμβεί και την κατάσταση αποσύνθεσης του πλοίου, είναι πιθανό να μην αντέξει το κουφάρι και η ρύπανση να επιταχυνθεί σε μεγάλα επίπεδα. Ήδη από τις πρώτες εβδομάδες έχουν αρχίσει να ηλεκτρολύονται τα μεταλλικά του μέρη και από κάποια στιγμή και πλέον θα είναι αδύνατο να ανελκυθεί λόγω εκτεταμένης διάβρωσης. Εκτός από τα πετρελαιοειδή και τα έλαια που αναβλύζουν αδιάλυτα στην επιφάνεια της θάλασσες και συλλέγονται, σημαντικότερος κίνδυνος είναι οι υδατοδιαλυτές και μη διαλυτές τοξικές ουσίες που προέρχονται από την αποσύνθεση των μερών του πλοίου και χαρακτηρίζονται ως εξαιρετικά επικίνδυνες.

Στην πλοιοκτήτρια εταιρεία έχει επιβληθεί πρόστιμο που δεν έχει πληρωθεί, καθώς η υπόθεση εκκρεμεί στο στάδιο της προανάκρισης στα δικαστήρια.

Το 2008, το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Θήρας έδωσε ανοιχτή πρόσκληση σε ενδιαφερόμενους ναυπηγικούς μελετητικούς οίκους, ώστε να συντάξουν μελέτες κόστους για ανέλκυση ή απομάκρυνση του βυθισμένου πλοίου. Οκτώ εταιρείες εκδήλωσαν ενδιαφέρον, όμως δεν προχώρησε ποτέ κάτι.

Το Φεβρουάριο του 2011 ο Συνήγορος του Πολίτη εξέδωσε πόρισμα με το οποίο επισήμανε «αδράνεια και έλλειψη οποιοδήποτε σχεδίου και μελέτης για τις επιπτώσεις του ναυαγίου».

Τον Μάρτιο του 2011 προσέφυγαν στο Συμβούλιο της Επικρατείας η «Διεθνής Δράση για το Περιβάλλον και τον Πολιτισμό της Σαντορίνης», το «Αρχιπέλαγος-Ινστιτούτο Θαλάσσιας και Περιβαλλοντικής Έρευνας Αιγαίου» (με έδρα την Ικαρία), η Κοινότητα Οίας και εννέα κάτοικοι της Σαντορίνης για το θέμα του ναυαγίου.

Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τις επιταγές του Συντάγματος τα ναυάγια πρέπει μέσα σε τρεις μήνες από τη βύθισή τους να ανελκύονται από την πλοιοκτήτρια εταιρεία και σε περίπτωση μη συμμόρφωσης της, η ανέλκυση πρέπει να γίνεται από τον αρμόδιο δημόσιο φορέα και η δαπάνη να καταλογίζεται στην ναυτιλιακή εταιρεία, επισημαίνει το Συμβούλιο της Επικρατείας.

http://www.zougla.gr/
Καταγράφηκε


Ο ταξιδιωτικός μου χάρτης
                                                                          
dk
Γενικός Συντονιστής
*****
Συνδεδεμένος Συνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 27201



WWW
« Απάντηση #23 στις: Ιούλιος 06, 2014, 19:17:15 μμ »

Εφετείο Πειραιά: Aυτή είναι η απόφαση για το ναυάγιο του Sea Diamond

Την Παρασκευή 4 Ιουλίου 2014 βγήκε η απόφαση από το τριμελές εφετείο Πειραιά για την υπόθεση του ναυαγίου του κρουαζιερόπλοιου «Sea Diamond», στη Σαντορίνη το 2007.

Το δικαστήριο έκρινε ενόχους εξ αμελείας για την πρόσκρουση και βύθισή του τον πλοίαρχο και τον αξιωματικό Ναυτιλίας, ενώ ο διευθυντής επιχειρήσεων της διαχειρίστριας εταιρείας κρίθηκε ένοχος εξ αμελείας για πρόκληση ρύπανσης, με αναστολή.

Αθώοι κηρύχθηκαν ο τεχνικός διευθυντής, ο DPA και οι δύο νόμιμοι εκπρόσωποι των διαχειριστριών και ο επιθεωρητής του νορβηγικού Νηογνώμονα

Πιο συγκεκριμένα, στον πλοίαρχο επιβλήθηκε ποινή φυλάκισης πέντε ετών, στο διευθυντή επιχειρήσεων της διαχειρίστριας εταιρείας, ποινή φυλάκισης τριών ετών με αναστολή και στον αξιωματικό ναυτιλίας, ποινή φυλάκισης 26 μηνών με αναστολή.

Σημειώνεται ότι η υπόθεση εκδικάστηκε σε δεύτερο βαθμό μετά από έφεση των κατηγορουμένων.

http://www.piraeuspress.gr/
Καταγράφηκε


Ο ταξιδιωτικός μου χάρτης
                                                                          
Σελίδες: 1 2 [3] Πάνω Εκτύπωση 
« προηγούμενο επόμενο »
Μεταπήδηση σε:  

Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006-2008, Simple Machines
Amber design by Bloc | XHTML | CSS