Τελευταία μηνύματα

Σελίδες: 1 ... 8 9 [10]
91
Περί ανέμων και υδάτων / Απ: Δελτίο καιρού
« Τελευταίο μήνυμα by dk στις Μάρτιος 04, 2024, 20:56:40 μμ »
Έκτακτο Δελτίο Επιδείνωσης Καιρού: Ποιες περιοχές θα επηρεάσει...

Σύμφωνα με το έκτακτο δελτίο επιδείνωσης καιρού, πρόσκαιρη επιδείνωση του καιρού προβλέπεται από τις απογευματινές ώρες της Δευτέρας (04-03-24) έως τις μεσημβρινές ώρες της Τρίτης (05-03-2024) λόγω διέλευσης μετωπικής επιφάνειας από τα δυτικά προς τα ανατολικά της χώρας με κύρια χαρακτηριστικά τις ισχυρές βροχές και καταιγίδες, που θα συνοδεύονται από μεγάλη συχνότητα κεραυνών και πιθανώς από χαλαζοπτώσεις.

Αναλυτικά ισχυρά φαινόμενα προβλέπονται:

Τη Δευτέρα (04-03-24)

α. Από το απόγευμα έως αργά το βράδυ στα νησιά του Ιονίου, την Ήπειρο, τη δυτική Στερεά και πιθανώς τη δυτική Πελοπόννησο.
β. Από το βράδυ στη δυτική και κεντρική και από τη νύχτα και στην ανατολική Μακεδονία.

Την Τρίτη (05-03-2024)

α. Μέχρι το μεσημέρι στη Μακεδονία.
β. Από τις πρώτες πρωινές ώρες μέχρι το μεσημέρι στη Θράκη και τα νησιά του βορείου και ανατολικού Αιγαίου.

https://www.facebook.com/OmorfaTaxidia/
92
''Μακριά από παιδιά'' στο Θέατρο Ιλίσια

Παπαδιαμαντοπούλου 4, Ιλίσια
Τηλ : 2107210045



Συγγραφέας: Γιωργής Τσουρής
Σκηνοθεσία: Γιώργος Παλούμπης
Δραματουργική επεξεργασία: Βάλια Παπακωνσταντίνου - Φοίβος Ριμένας
Μουσική επιμέλεια / Βίντεο εγκατάσταση: Γιωργής Τσουρής
Σκηνικά: Αρετή Μουστάκα
Κοστούμια: Βασιλική Σύρμα
Κίνηση: Βάλια Παπακωνσταντίνου
Σχεδιασμός Φωτισμού: Σεμίνα Παπαλεξανδροπούλου
Παίζουν: Γιωργής Τσουρής, Ελεάνα Καυκαλά, Σταύρος Μαρκάλας, Κωνσταντίνος Ελματζίογλου και η Χριστίνα Τσάφου (στον ρόλο της Αλίκης)

Λίγα λόγια για το έργο...

Το έργο «Μακριά από παιδιά», μαζί με τα «170 τετραγωνικά» και τον «Χαρτοπόλεμο», αποτελεί το κλείσιμο της δραματικής τριλογίας, γύρω από τη θεματική: πατρική εστία - οικογένεια στην Ελλάδα του σήμερα. Μιας τριλογίας που δημιουργήθηκε από τον θεατρικό οργανισμό MA NON TROPPO, που κλείνει φέτος δέκα χρόνια ενασχόλησης με την νεοελληνική δραματουργία. Τη σκηνοθεσία του έργου αναλαμβάνει ο Γιώργος Παλούμπης.

Το «Μακριά από Παιδιά», είναι μια ιστορία για τα παιδιά που δεν έγιναν γονείς και για τους γονείς που παρέμειναν για πάντα παιδιά. Μια ιστορία για τον απλό, καθημερινό άνθρωπο, που μια μοιραία μέρα «συναντάει» τα όρια της ύπαρξής του. Η Κωμωδία, το Δράμα και το Μυστήριο, συμπλέκονται και αφηγούνται το ταξίδι του καθενός μας για την αποδοχή και τη διαχείριση του ανήλικου εαυτού μας, με την ελπίδα να συνυπάρξουμε με όρους ειλικρίνειας και αγάπης.

Μετά από μια τραυματική απώλεια, ο Τάσος και η σύζυγός του Όλγα εγκαταλείπουν το παλιό τους διαμέρισμα και μετακομίζουν στο νέο τους σπίτι. Καθώς προσπαθούν να προσαρμοστούν στην νέα πραγματικότητα, οι διαφωνίες και οι ανελέητες συγκρούσεις μεταξύ τους πυκνώνουν συνεχώς, και τα ψέματα που τους απομακρύνουν, βαθαίνουν όλο και πιο πολύ, ενώ στο σπίτι φιλοξενούν για λίγες μέρες και την ιδιόρρυθμη μητέρα του Τάσου. Ένας ξάδελφος και ένας διακοσμητής (interior designer), συμπληρώνουν τους χαρακτήρες αυτής της απρόσμενης αλλά και πολύ οικείας ιστορίας, στην οποία τίποτα δεν είναι αυτό που αρχικά φαίνεται. Το παρελθόν «εγκυμονεί» μυστικά που τσακίζουν και οι αποκαλύψεις διαδέχονται η μία την άλλη, σαν μια οδυνηρή επιβεβαίωση ότι για να φτάσεις στην αλήθεια, πρέπει να «ματώσεις». Οι κλειδωμένες πόρτες θα σπάσουν. Θ’ ανοίξουν για πάντα. Όπου και να τρέξεις όμως, όποιον δρόμο και να πάρεις, θα σε βγάλει πάλι στο παιδικό σου δωμάτιο…
93
«Πλατόνωφ» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Ηρώων Πολυτεχνείου & Βασ. Γεωργίου, Πειραιάς
Τηλ.: 2104143310-20



Κείμενο: Άντον Τσέχωφ
Σκηνοθεσία- Δραματουργική επεξεργασία: Adolf Shapiro
Μετάφραση: Ευγενία Κριτσέφσκαγια
Σκηνικά- Κοστούμια: Maria Tregubova
Διανομή:
Πλατόνοφ: Γιώργος Χριστοδούλου
Άννα Πετρόβνα: Παναγιώτα Βλαντή
Σεργκέι Βοϊνίτσεφ: Όμηρος Πουλάκης
Σοφία: Έρρικα Μπίγιου
Σάσα: Ειρήνη Καζάκου
Νικολάι Τριλέτσκι: Γιώργος Ηλιόπουλος
Πορφύρι Γκλαγκόλεφ: Κώστας Φλωκατούλας
Τιμοφέι Μπουγκρόφ: Θανάσης Ζερίτης
Ιβάν Τριλέτσκι: Θανάσης Βλαβιανός
Γεράσιμ Πέτριν: Δημήτρης Καραμπέτσης
Μαρία Γκρέκοβα: Ιώβη Φραγκάτου
Πάβελ Σερμπούκ: Σπύρος Ιωάννου

Λίγα λόγια για το έργο...

Στο πρώιμο αυτό έργο που βρέθηκε λίγα χρόνια μετά τον θάνατο του συγγραφέα χωρίς τίτλο, οπότε καταχωρήθηκε με το όνομα του κεντρικού χαρακτήρα, υπάρχουν ήδη τα κυρίαρχα θεματικά μοτίβα που θα απασχολήσουν τον Τσέχοφ στην ωριμότητά του.

Η άφιξη του Πλατόνοφ αναστατώνει την θερινή ραστώνη των καλεσμένων της χήρας Άννα Πετρόβνα, ξυπνώντας απαγορευμένα πάθη, αλλά και το υπαρξιακό ρίγος για το μάταιο και το φευγαλέο της ζωής. Ένα έργο μυστηριώδες, όπου το υψηλό και το ποταπό, το κωμικό και το τραγικό, διαρκώς συνυπάρχουν, αλλά και συμπλέκονται άρρηκτα.

Ο διάσημος και πολυβραβευμένος Adolf Shapiro (Άντολφ Σαπίρο), ήταν μαθητής και διάδοχος της Maria Knebel, η οποία με τη σειρά της, ήταν μαθήτρια και διάδοχος του Konstantin Stanislavsky. Η παγκόσμια φήμη του Shapiro οφείλεται κυρίως στη μελέτη, την ερμηνεία και τη σκηνοθεσία του πάνω στα έργα του Άντον Τσέχωφ.
95
Σχετικά με το forum / Απ: Ο dk του travelchat έχει το δικό του κανάλι στο YouTube
« Τελευταίο μήνυμα by dk στις Φεβρουάριος 28, 2024, 10:18:04 πμ »
Βιντεακι απο ημερησια αποδραση σε Ορεινή Αχαΐα... Σπήλαιο Λιμνών Καστριάς, Πλανητέρο & Κλειτορία Αχαΐας και μια στάση στην Αγία Φωτεινή Μαντινείας!

96
''Spa-σε κατάρα'' στο Μικρό Άνεσις

Λεωφ. Κηφισίας 14, Αμπελόκηποι
Τηλ : 2107718943



Σκηνοθεσία: Λάζαρος Βαρτάνης – Στέφανος Παπατρέχας
Σκηνικά l Κοστούμια: Έλλη Εμπεδοκλή
Μουσική: Σίσσυ Βλαχογιάννη
Σχεδιασμός φωτισμών: Ζωή Μολυβδά Φαμέλη
Χορογραφίες l Επιμέλεια κίνησης: Εμμανουέλα Βεϊνόγλου
Ερμηνεύουν: Λάζαρος Βαρτάνης, Κωνσταντίνος Ελματζίογλου, Κωνσταντίνα Κλαψινού, Σύνθια Μπατσή, Στέφανος Παπατρέχας
Στην παράσταση ακούγεται η φωνή του Κωνσταντίνου Ασπιώτη
Φιλική συμμετοχή στα video Εμμανουέλα Βεϊνόγλου

Λίγα λόγια για το έργο...

Πέντε πρόσωπα με διαφορετικές ζωές και στόχους, συναντιούνται στο Isaris Spa, ένα πολυτελές κέντρο ευεξίας, με σκοπό την «αποτοξίνωση από όσα μας εμποδίζουν από την ευτυχία». Όμως, μια θρυλική ινδιάνικη κατάρα ξεσπάει, εγκλωβίζοντας τους ήρωες στο Spa για άγνωστο χρονικό διάστημα. Μέσα από ανατροπές και παρεξηγήσεις, ανάμεσα σε μάσκες ομορφιάς, ασκήσεις ψυχικής ενδυνάμωσης, ανάμεσα σε Zumba και σε κλύσματα, αρχίζει να γίνεται όλο και πιο καθαρό το τι ορίζει ο καθένας ως «ευτυχία».

Το νέο έργο του Στέφανου Παπατρέχα, μέσα από κωμικές καταστάσεις, αλλά και υπαρξιακά ερωτήματα, μέσα από την αναζήτηση της ευτυχίας και τους διαφορετικούς ορισμούς που οι άνθρωποι δίνουν σε αυτήν, επιχειρεί να αντικατοπτρίσει τον σύγχρονο άνθρωπο και το ολοένα πιο επικίνδυνο βύθισμά του στις απαιτήσεις του σημερινού τρόπου ζωής.
98
''Marika’s dream'' στο Θέατρο Μικρό Γκλόρια

Ιπποκράτους 7, Κέντρο
Τηλ.: 2103600832



Μουσικοί:
Παναγιώτης Βέργος, σαντούρι
Γιώργος Μικρός, πιάνο
Γιώργος Παλαμιώτης, ηλεκτρικό μπάσο
Φένια Παπαδόδημα, κείμενο, ερμηνεία, τραγούδι

Λίγα λόγια για το έργο...

Η Φένια Παπαδόδημα ρίχνει φως στη σπουδαιότερη ελληνική φωνή της Αμερικής των αρχών του 20ού αιώνα, τη Μαρίκα Παπαγκίκα, και γράφει το «Marika’s dream».

Έναν καταιγιστικό μονόλογο που αφηγείται την περιπετειώδη ζωή της σπουδαίας τραγουδίστριας, τα όνειρα, τις δυσκολίες, τον ρατσισμό που βίωναν όλοι οι μετανάστες εκείνης της εποχής στην Νέα Υόρκη. Η Φένια Παπαδόδημα συνδέει την ζωή της Μαρίκας Παπαγκίκα με την ζωή μιας άλλης εμβληματικής τραγουδίστριας, της Μπίλι Χόλιντεϊ που ξεκινάει την καριέρα της στο Χάρλεμ το 1929, όταν η Μαρίκα μεσουρανεί ακόμη στο Μανχάταν τραγουδώντας στο δικό της κλαμπ, το περίφημο «Marika's».

Η Μαρίκα Παπαγκίκα και η Μπίλι Χόλιντεϊ έχουν ένα κοινό. Μια φωνή που θεραπεύει ψυχές. Γιατί το μπλουζ δεν έχει πατρίδα.

Η Φένια Παπαδόδημα ερμηνεύει ζωντανά τα πιο γνωστά σμυρναίικα και ρεμπέτικα τραγούδια της Μαρίκας Παπαγκίκα και μερικά από τα πιο εμβληματικά τραγούδια της Μπίλι Χόλιντεϊ, γλιστρώντας με δεξιοτεχνία από τις τζαζ μπαλάντες στους αμανέδες.

Την συνοδεύουν τρεις κορυφαίοι μουσικοί: Ο Πάνος Βέργος στο σαντούρι, ο Γιώργος Παλαμιώτης στο μπάσο και ο Γιώργος Μικρός στο πιάνο ελίσσονται με δαιμόνιο αυτοσχεδιαστικό μπρίο από τα παραδοσιακά σμυρναίικα στο “Well, You Needn't” του Thelonious Monk.

Για την συγγραφή του κειμένου η Φένια Παπαδόδημα αντλεί υλικό από τις αφηγήσεις του Γιώργου Κατσαρού που έχουν καταγραφεί στο αρχείο του Παναγιώτη Κουνάδη, από την αυτοβιογραφία της Μπίλι Χόλιντεϊ και από τη θεατρική νουβέλα που έχει γράψει η ίδια «Μια γάτα που την λέγαν Μπίλι Χόλιντεϊ», εκδόσεις Γαβριηλίδης 2013.

Συνδέει με χιούμορ τις παράλληλες ζωές των δύο μεγάλων καλλιτέχνιδων που διασταυρώθηκαν στον αγώνα της επιβίωσης, στο σκληρό τοπίο της Νέας Υόρκης του ‘20 και του ‘30.

Η άγνωστη στους Έλληνες Μαρίκα Παπαγκίκα σφράγισε την μουσική σκηνή της Νέας Υόρκης.

Η Μαρίκα Παπαγκίκα έγινε σταρ και ίνδαλμα όχι μόνο για τους Έλληνες μετανάστες, αλλά και για τους Αμερικάνους, την εποχή του Charleston και του Black bottom, τραγουδώντας σμυρναίικα και ρεμπέτικα στην καρδιά του Μανχάταν.

Γεννήθηκε στην Κω την 1η Σεπτεμβρίου 1890 και το 1913 πήγε στην Αλεξάνδρεια με την οικογένειά της. Το 1915, μαζί με τον σύζυγό της Κώστα Παπαγκίκα, ταξίδεψε στο αμπάρι του υπερωκεάνιου με 40 δολάρια στην τσέπη για τις ΗΠΑ. Η Μαρίκα και ο σύζυγος της Κώστας Παπαγκίκας που έπαιζε σαντούρι, κατόρθωσαν το ακατόρθωτο. Ως το 1925 άνοιξαν το νάιτ κλαμπ «Marika's» στο νούμερο 215W της 34ης Οδού κοντά στην 8η Λεωφόρο. Είχε σπουδαία διαδρομή στο πάλκο και στη δισκογραφία, κυκλοφόρησε πολλούς δίσκους με την Columbia και έγινε το χρυσό Ελληνικό όνομα στην περίφημη αμερικανική Jazz Age μέχρι το Κραχ του 1929, οπότε και καταστράφηκε οικονομικά. Δεν επέστρεψε ποτέ στην Ελλάδα, ενώ το μουσικό της ρεπερτόριο έγινε ευρέως γνωστό στην Ελλάδα μετά από 40 χρόνια, τη δεκαετία του ‘70.

Η Μπίλι Χόλιντεϊ και η Μαρίκα Παπαγκίκα

Την εποχή αυτή που μεσουρανούσε η Μαρίκα Παπαγκίκα, το 1929, μία άλλη εμβληματική μουσική προσωπικότητα της αμερικανικής τζαζ σκηνής, η Μπίλι Χόλιντεϊ, περνούσε την πρώτη της οντισιόν στο Χάρλεμ. Η Μπίλι Χόλιντεϊ από την στιγμή που άρχισε να τραγουδάει επαγγελματικά, είχε σίγουρα ακούσει το όνομα της Μαρίκας. Το όνειρο κάθε μαύρης τραγουδίστριας ήταν να τραγουδήσει στο Μανχάταν, κάτι που η Μαρίκα έχει καταφέρει ήδη από το 1925 και μάλιστα στο δικό της μαγαζί! Η Μπίλι Χόλιντεϊ έλεγε «.. ούτε μισή ώρα δεν απέχει το Χάρλεμ από το Μανχάταν κι όμως μου πήρε δέκα χρόνια για να τραγουδήσω εκεί!….»

Η Μαρίκα και η Μπίλι έχουν μια φωνή που παρηγορεί και θεραπεύει τις πονεμένες ψυχές. Συναντιούνται στο κυνήγι μιας καλύτερης ζωής, στο τεράστιο καζίνο της Νέας Υόρκης. Στο «τζογέτο» όπως αφηγείται ο Γιώργος Κατσαρός, εκπρόσωπος αυτής της γενιάς μουσικών που μετανάστευσαν στην Αμερική, και που είχε γνωρίσει πολύ καλά το ζευγάρι.

Στο «Marika’s dream» διηγήσεις για τον ρατσισμό που βίωσαν οι μετανάστες και πολύ περισσότερο απ’ όλους οι μαύροι, ιστορίες για θρυλικά πρόσωπα της εποχής, όπως ο χαρτοπαίκτης Nick the Greek, αλλά και για τους Έλληνες μουσικούς που έπαιζαν στα «χοτέλια» και στα «κλόμπια» της Νέας Υόρκης, μπλέκονται με βιογραφικά στοιχεία και απίθανα επεισόδια από τη ζωή της Μπίλι Χόλιντεϊ και της Μαρίκας Παπαγκίκα.
99
Ανακοινώσεις - Νέα / Απ: Air Serbia
« Τελευταίο μήνυμα by dk στις Φεβρουάριος 22, 2024, 08:28:44 πμ »
Η Air Serbia διέκοψε τη συνεργασία της με την ελληνική Marathon Airlines...

Η Air Serbia τερμάτισε αμέσως τη συνεργασία της με την ελληνική αεροπορική εταιρεία Marathon Airlines, μετά το περιστατικό που συνέβη το βράδυ της Κυριακής στο αεροδρόμιο του Βελιγραδίου και παρ’ ολίγο να αποβεί μοιραίο.
Η Air Serbia  είχε μισθώσει τέσσερα αεροσκάφη της Marathon Airlines, (ένα Embraer E190 και τρία E195)   μαζί με τα πληρώματα τους, για να πραγματοποιούν πτήσεις για λογαριασμό της.  Ένα πέμπτο αεροσκάφος επρόκειτο να προστεθεί τις επόμενες εβδομάδες και ίσως ένα έκτο το καλοκαίρι.

Θυμίζουμε πως το αεροσκάφος της Air Marathon,  στην προσπάθεια του να απογειωθεί από το αεροδρόμιο του Βελιγραδίου με προορισμό το Ντίσελντορφ, συγκρούστηκε με τα φώτα προσέγγισης του διαδρόμου. Η άτρακτος του αεροσκάφους έπαθε μεγάλη ζημιά, σε βαθμό που πολλοί  να απορούν πως κατάφερε να πάρει ύψος και να επιστρέψει να προσγειωθεί και πάλι.
Οι πρώτες εκτιμήσεις μιλούν για λάθος των πιλότων καθώς χρησιμοποίησαν λάθος τροχόδορμο για να μπουν στον διάδρομο για την απογείωση τους. Παρ΄ όλο που το λάθος επισημάνθηκε από τον πύργο ελέγχου, αυτοί επέμεναν να απογειωθούν από εκείνο το σημείο αν και  είχαν πλέον μικρότερη απόσταση διαδρόμου μπροστά τους.

Συμφωνά με δημοσιεύματα του σερβικού τύπου στην έρευνα για τα αίτια  του συμβάντος εμπλέκονται και οι ελληνικές αρμόδιες αρχές. Η συνεργασία της Air Serbia  με την Marathon Airlines  είχε ξεκινήσει στα μέσα του προηγούμενου έτους.

https://www.facebook.com/OmorfaTaxidia
100
''Play it again, Sam (πρώην «Ωραίος και σέξι»)'' στο Faust Bar-Theatre-Arts

Αθηναΐδος 12 & Καλαμιώτου 11, Κέντρο
Τηλ.: 2103234095



Κείμενο: Woody Allen
Σκηνοθεσία / Μετάφραση: Γιώργος Ζαχαράκης
Επιμέλεια Μετάφρασης: Μαρία Παπαγιάννη
Σκηνικά – κοστούμια: Χρύσα Δαπόντε
Φωτισμοί: Αλέξης Πηλός
Πρωταγωνιστούν: Νικόλας Βασιλειάδης, Θάνος Δεσποτόπουλος, Νόνη Ζαννή, Λίνα Καλπαζίδου, Σοφία Κικιλίντζια, Παναγιώτης Λέκκας
Φιλική συμμετοχή: Άρης Δημοκίδης

Λίγα λόγια για το έργο...

Nέα Υόρκη 1969. Ο νευρωτικός, παράξενος και αδέξιος κριτικός κινηματογράφου Άλλαν Φέλιξ, προσπαθώντας να ξεπεράσει το πρόφατο διαζύγιό του, φαντάζεται τον Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ να ζωντανεύει μέσα από τα πόστερ της ταινίας Καζαμπλάνκα και να τον συμβουλεύει. Καταφεύγει στο φιλικό του ζευγάρι, τον Ντικ και τη Λίντα, οι οποίοι τον βοηθούν κανονίζοντάς του ραντεβού με διάφορες γυναίκες.

Οι απανωτές αποτυχημένες προσπάθειες τον κάνουν να φαντασιώνεται διάφορα ερωτικά σενάρια ακόμα και με τη γυναίκα του καλύτερού του φίλου.

Ο αδέξιος Άλλαν Φέλιξ, η πρώην του Νάνσυ, ο καλύτερος του φίλος Ντικ, η γυναίκα του Λίντα, 7 ατυχέστατες γυναίκες και ο Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ σας περιμένουν για να αναφωνήσετε κι εσείς στον πιανίστα «Play it again, Sam»!

Λίγοι θυμούνται πλέον πως ο Woody Allen εκτός από σκηνοθέτης και σεναριογράφος έχει υπάρξει και επιτυχημένος θεατρικός συγγραφέας. Το Play it Again Sam, το δεύτερο θεατρικό του έργο, ανέβηκε στο Broadway με πρωταγωνιστή τον ίδιο στον ρόλο του Άλλαν και την Diane Keaton στον ρόλο της Λίντα.

Έπειτα από την μεγάλη επιτυχία (453 παραστάσεις και 3 βραβεία TONY) του θεατρικού έργου που τον καθιέρωσε ως κωμική, νευρωτική περσόνα, ο Woody Allen το διασκευάζει για τη μεγάλη οθόνη με σκηνοθέτη τον Herbert Ross. Στην Ελλάδα η ταινία προβάλεται με τον τίτλο «Ωραίος και Σέξι».

Πέρα από τις κωμικές και πανέξυπνες ατάκες το Play it Again, Sam είναι ένα έργο πολύ ρομαντικό, με πολλές αναφορές στις χρυσές εποχές του κινηματογράφου. Ο Άλλαν Φέλιξ θυμίζει σε όλους μας τα πρώτα μας ραντεβού, όταν η έλλειψη ερωτικών εμπειριών μάς έκανε αδέξιους και ανασφαλείς. Επίσης, ποιος από εμάς δεν πέρασε ώρες να φαντάζεται τις αγαπημένες του ταινίες και πώς θα μπορούσε αυτή η φαντασία να γίνει πραγματικότητα στη ζωή μας;

Αλλαν

• Άραγε είχε ποτέ οργασμό στα δυο χρόνια γάμου μας ή λες να υποκρινόταν εκείνη τη μια φορά;
• Στον γάμο μπορεί να νιώθεις πολύ μόνος. Αλλά όχι τόσο μόνος όσο μόνος νιώθω τώρα που είμαι μόνος.

Νάνσυ

• Δεν αντέχω τον γάμο. Νιώθω ότι με πνιγείς. Νομίζω δε σε συμπαθώ κιόλας, και σίγουρα δε σε γουστάρω σεξουαλικά. Εντάξει τώρα, μην το πάρεις προσωπικά!

Μπόγκαρτ

• Άκου τη συμβουλή μου μικρέ και ξέχνα αυτές τις κυριλέ σχέσεις. Ο κόσμος είναι γεμάτος γυναίκες. Λίγο να σφυρίξεις, έρχονται.

Σκηνοθετικό σημείωμα

Όταν πρωτοδιάβασα το “Play it again, Sam”, 12 χρόνια πριν, ταυτίστηκα με τον πρωταγωνιστή Allan Felix. Όπως εγώ –τότε στα 30 μου– έτσι κι ο Allan, προσπαθώντας να διαχειριστεί την ανασφάλεια και τη μοναξιά του, φαντάζεται διάφορα σενάρια για το πώς θα μπορούσε να «σκηνοθετήσει» την ερωτική του ζωή, επηρεασμένος από τις αγαπημένες του κλασικές ταινίες. Ο ψυχαναλυτικός αλλά ταυτόχρονα ανάλαφρος τρόπος του Woody Allen να διεισδύει στον ψυχισμό των ηρώων και να ασχολείται  με βασικά θέματα συνύπαρξης και ανθρώπινων σχέσεων σε συνδυασμό, με το ευφυές και ευρηματικό χιούμορ του, είναι κάτι που με γοητεύει μέχρι και σήμερα.

Η σκηνοθεσία και οι ερμηνείες των ηθοποιών βασίζονται στην αμεσότητα, τον θεατρικό ρεαλισμό και την ειλικρίνεια. Στόχος μου ήταν να αναδείξω έναν πολύχρωμο καμβά διαφορετικών χαρακτήρων και καταστάσεων έτσι ώστε να μπορεί το Play it Again Sam να αποδοθεί τόσο ως κλασική αλλά και ως σύγχρονη κωμωδία.

Βασικός στόχος, επίσης τόσο της σκηνοθεσίας όσο και της μετάφρασης ήταν να διατηρηθεί ο γρήγορος ρυθμός του κειμένου, το ύφος της εποχής (1969) αλλά και να αποδοθεί με τέτοιον τρόπο ώστε να παραμένει έντονα κωμικό για το ελληνικό κοινό.

Τέλος, τα κοστούμια και τα σκηνικά της Χρύσας Δαπόντε πιστά κι αυτά στην εποχή που γράφτηκε το έργο, συμπληρώνουν τον ρεαλισμό της θεατρικής παράστασης προσδίδοντας ταυτόχρονα έναν νοσταλγικό και ρομαντικό χαρακτήρα.
Σελίδες: 1 ... 8 9 [10]