Αποστολέας Θέμα: Η Γέφυρα του Ποταμού Κβάι  (Αναγνώστηκε 14979 φορές)

Αποσυνδεδεμένος Dimitra

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 2834
  • Φύλο: Γυναίκα
Η Γέφυρα του Ποταμού Κβάι
« στις: Ιούνιος 14, 2009, 19:17:22 μμ »
Ορμώμενη απο το σχόλιό σου φίλε μου, για το αφιέρωμα σχετικά με τη γέφυρα του ποταμού Κβάι, σου παραθέτω λίγα ιστορικά στοιχέια σχετικά με τη κατασκευή και την ίστορία της, καθώς και λίγες φωτγογραφίες απο την επίσκεψή μου το Πάσχα.....

Η Γέφυρα του Ποταμού Κβάι

Η γέφυρα που περνά πάνω από τον ποταμό Μαε Κλονγκ ή Κβάϊ Γιάϊ στην πόλη Καντσαναμπούρι της Ταϊλάνδης, 120 χιλιόμετρα από την πρωτεύουσα Μπανγκόκ, έγινε γνωστή ως «Γέφυρα του Ποταμού Κβάι».
Πραγματοποιήθηκε μια μελέτη από Ιάπωνες μηχανικούς του στρατού που κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι για την κατασκευή μιας σιδηροδρομικής γραμμής που θα ένωνε τη Μπανγκόκ με τη Ρανγκούν στη Βιρμανία χρειάζονταν να δουλέψουν περισσότεροι από 200.000 εργάτες για τουλάχιστον 6 χρόνια.  Οι Ιάπωνες θέλησαν να προχωρήσουν με την κατασκευή της γραμμής για να δημιουργήσουν μια νέα οδό ανεφοδιασμού των ιαπωνικών στρατευμάτων στη Βιρμανία θέλοντας να υλοποιήσουν τα σχέδια τους για εισβολή στην Ινδία.

Η κύρια εργατική δύναμη που χρησιμοποιήθηκε για την κατασκευή της λεγόμενης «Σιδηροδρομικής Γραμμής του Θανάτου» ήταν οι αιχμάλωτοι πολέμου από το μέτωπο της ΝΑ Ασίας αλλά και Ασιάτες εργάτες από διάφορες χώρες. Σύμφωνα με το «Ερευνητικό Κέντρο Σιδηροδρομικής Γραμμής Ταϊλάνδης-Βιρμανίας», οι καταγεγραμμένοι αιχμάλωτοι πολέμου που εργάστηκαν για την κατασκευή της γραμμής ήταν 30.131 Βρετανοί, 17.990 Ολλανδοί, 13.004 Αυστραλοί και 686 Αμερικάνοί. Ένας στους τέσσερις θα δούλευε μέχρι θανάτου που προκαλούσαν ο υποσιτισμός, οι τροπικές ασθένειες και οι άθλιες συνθήκες διαβίωσης. Για τους Ασιάτες που χρησιμοποιήθηκαν είτε ως εργάτες, είτε ως σκλάβοι, μπορούν να γίνουν μόνο εκτιμήσεις. Υπολογίζεται ότι συνολικά εργάστηκαν περίπου 90.000 Βιρμανοί, 75.000 Μαλαισιανοί, 7.500 Ινδονήσιοι και 5.200 Σιγκαπουριανοί. Ένας στους δύο κατάφερε να επιζήσει...Οι συνθήκες εργασίας τους ήταν σε γενικές γραμμές οριακές.Η καθημερινή διατροφή τους αποτελούνταν μόνο από λίγο ρύζι και δεν περιείχε καθόλου πρωτεΐνες. Σε συνδυασμό με την έλλειψη υγιεινής προκάλεσαν πληθώρα ασθενειών και επιδημιών όπως ελονοσία, το μπέρι-μπέρι, η χολέρα, η δυσεντερία και οι τροπικές πληγές. Οι Ιάπωνες είχαν ορίσει ποσοτικά την εργασία που απαιτούνταν για τον κάθε εργάτη και στην καλύτερη περίπτωση, δεν επέτρεπαν στους αιχμαλώτους να επιστρέψουν στους κοιτώνες εάν δεν την είχαν ολοκληρώσει.Οι ξυλοδαρμοί για ασήμαντους ή και ανύπαρκτους λόγους ήταν σύνηθες φαινόμενο. Χειρότερα όμως απ’ όλα αυτά ήταν τα βασανιστήρια της Κέμπετάι, της Ιαπωνικής Στρατονομίας, τα οποία αποδείχθηκαν μοιραία για πολλούς αιχμαλώτους.

Τον Μάιο του 1943 οι Ιάπωνες διαπίστωσαν ότι το έργο βρισκόταν αρκετά πίσω και διέταξαν την επιτάχυνση των εργασιών την περίοδο από τον Μάιο μέχρι τον Σεπτέμβριο του 1943 όπου την ονόμασαν «Speedo». Μια λέξη που επαναλάμβαναν οι Ιάπωνες φύλακες στους εργάτες, νυχθημερόν, πιέζοντάς τους να αυξήσουν την παραγωγικότητά τους. Όπως ήταν αναμενόμενο, η συγκεκριμένη περίοδος ήταν η χειρότερη από άποψη θανάτων των αιχμαλώτων. Ένα από τα χειρότερα σημεία εργασίας κατά μήκος της «Σιδηροδρομικής Γραμμής του Θανάτου» ήταν ένας βραχώδης λόφος όπου οι Ιάπωνες προτίμησαν, αντί της χρονοβόρας κατασκευής μιας σήραγγας να φτιάξουν μια τομή.Οι αιχμάλωτοι το ονόμασαν «Πέρασμα της Κολάσεως» γιατί η εικόνα των εργατών που δούλευαν με φανάρια κατά τη διάρκεια της νύχτας, έμοιαζε από την κορυφή του λόφου με τις πύλες της κολάσεως.
  
Η κατασκευή της γραμμής ολοκληρώθηκε τον Οκτώβριο του 1943 και χρησιμοποιήθηκε από τους Ιάπωνες για τον ανεφοδιασμό του μετώπου της Βιρμανίας για περίπου 2 χρόνια, μέχρι και το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου τον Αύγουστο του 1945. Οι Σύμμαχοι προσπάθησαν επανειλημμένως να βομβαρδίσουν σημεία της σιδηροδρομικής γραμμής όμως οι Ιάπωνες επιδιόρθωναν γρήγορα τις ζημιές. Μετά τον πόλεμο, οι ράγες, οι στρωτήρες, τα βαγόνια και οι ατμομηχανές πουλήθηκαν στην κυβέρνηση της Ταϊλάνδης και τα χρήματα χρησιμοποιήθηκαν για πολεμικές αποζημιώσεις ατόμων αλλά και των χωρών από όπου οι Ιάπωνες είχαν αρχικά κατασχέσει τα υλικά για την κατασκευή της γραμμής.
















« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 24, 2010, 14:56:34 μμ by Dimitra »

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 28660
  • Φύλο: Άντρας
    • facebook/dktravelchat
Απ: Η Γέφυρα του Ποταμού Κβάι
« Απάντηση #1 στις: Ιούνιος 14, 2009, 21:39:19 μμ »

Ορμώμενη απο το σχόλιό σου φίλε μου, για το αφιέρωμα σχετικά με τη γέφυρα του ποταμού Κβάι, σου παραθέτω λίγα ιστορικά στοιχέια σχετικά με τη κατασκευή και την ίστορία της, καθώς και λίγες φωτγογραφίες απο την επίσκεψή μου το Πάσχα.....


Μολις σχολιασω ή ζητησω κατι...πατατε ενα κουμπι και μου το πραγματοποιειτε αμεσως!!
Σ'ευχαριστω πολυ Δημητρα...πολυ καλο το κειμενο...αλλα και οι φωτογραφιες σου!! :clap:

Αποσυνδεδεμένος Dimitra

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 2834
  • Φύλο: Γυναίκα
Απ: Η Γέφυρα του Ποταμού Κβάι
« Απάντηση #2 στις: Ιούνιος 14, 2009, 22:04:19 μμ »
 :kiss: :kiss: :kiss: :kiss: :kiss: :kiss:

Αποσυνδεδεμένος GNS

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 1474
  • Φύλο: Άντρας
    • ΑΓΓΕΛΙΕΣ-ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Απ: Η Γέφυρα του Ποταμού Κβάι
« Απάντηση #3 στις: Ιούνιος 16, 2009, 16:40:31 μμ »

ΜΠΡΑΒΟ Δημητρα....!!!! :good: πολυ καλο....!!! :good: :yahoo: ποσος κοσμος δουλεψε υπο αθλιες συνθηκες για να γινει... :sad: :sad:
και ποσοι απο αυτους πεθαναν απο τις κακουχιες τα βασανιστηρια και τις αρρωστιες.... :sad: :mad: :diablo:

η γεφυρα του ποταμου κβαι ηταν η αγαπημενη μου ταινια.... :yahoo:
πρεπει να την εχω δει 10 φορες....εαν θυμαμαι καλα στην ταινια η γεφυρα ηταν με ξυλα.
στις φωτογραφιες πρεπει να ειναι οπως ειναι στη σημερινη της μορφη...
επανω στη γεφυρα μονο ραγες ειδα. δεν εχουν προβλεψει καν χωρο-διαδρομο για πεζους....?
don't drink & drive!!![move]

Αποσυνδεδεμένος Dimitra

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 2834
  • Φύλο: Γυναίκα
Απ: Η Γέφυρα του Ποταμού Κβάι
« Απάντηση #4 στις: Ιούνιος 17, 2009, 09:11:03 πμ »
Οταν ξεναγηθήκαμε στο μουσείο, διαβσαμε την ιστορία και είδαμε και το οπτικοακουστικό υλικό πράγματι ανατριχιάσαμε. Οι συνθήκες διαβίωσης των ανθρώπων ανύπαρκτες, η ανθρώπινη ζωή χωρίς ίχνος αξίας.......φρίκη......
Εξάλλου δεν είναι τυχαίο ότι η σιδηροδρομική γραμμή, λέγεται και "σιδηρόδρομος του Θανάτου"........και πράγματι ένα μέρος της γραμμής ήταν κατασκευασμένη με ξύλα.
Τις φωτογραφίες τις τράβηξα το Πάσχα.....οι πεζοί περπατανε πάνω στη γέφυρα όπως ακριβώς το βλέπεις και όταν ακούσεις το τρένο απλά πας και στέκεσαι στα μπαλκονάκια........ :chok:

Αποσυνδεδεμένος GNS

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 1474
  • Φύλο: Άντρας
    • ΑΓΓΕΛΙΕΣ-ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Απ: Η Γέφυρα του Ποταμού Κβάι
« Απάντηση #5 στις: Ιούνιος 17, 2009, 14:44:45 μμ »
......οι πεζοί περπατανε πάνω στη γέφυρα όπως ακριβώς το βλέπεις και όταν ακούσεις το τρένο απλά πας και στέκεσαι στα μπαλκονάκια........ :chok:

μαλιστα....!!!! :chok: :chok: :chok: και οποιος δεν προλαβει να παει στο μπαλκονακι ....βουτια στο ποταμι... :sad: :dizzy:
ευχαριστω για την απαντηση. :smile_:
don't drink & drive!!![move]

Αποσυνδεδεμένος Dimitra

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 2834
  • Φύλο: Γυναίκα
Απ: Η Γέφυρα του Ποταμού Κβάι
« Απάντηση #6 στις: Ιούνιος 17, 2009, 19:15:32 μμ »
Προλαβαίνεις βρε!!!!!!!!!!!!!!!!! Δεν είναι και το Orient Express...... :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:
Εξάλλου τι φοβάσαι? Απο κάτω είναι ποτάμι.....δεν ειναι γκρεμός!!!!!!!!!!!!!!!!! :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Αποσυνδεδεμένος evi

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 3350
Απ: Η Γέφυρα του Ποταμού Κβάι
« Απάντηση #7 στις: Οκτώβριος 03, 2009, 22:20:04 μμ »
Επισκέφτηκα το Κβάι τον Ιανουάριο του 2007. Κάναμε μαζί με τη Στέλλα ημερήσια εκδρομή από Μπανγκόγκ σε γέφυρα ποταμού Κβάι και σε ένα μοναστήρι με τίγρεις.

Στο Κβάι είδαμε το νεκροταφείο των πεσόντων συμμάχων ( οι περισσότεροι ήταν Άγγλοι, Αυστραλοί και Νεοζηλανδοί), υπάρχουν ακόμα πολλοί επισκέπτες - συγγενείς των σκοτωμένων ( εγγόνια περισσότερο που πάνε για προσκύνημα και αφήνουν λουλούδια) Επίσης πήγαμε στο μουσείο που αναφέρει η Δήμητρα το οποιό είναι φοβερά συγκινητικό ,άθλιες συνθήκες διαβίωσης των αιχμαλώτων.Αμέσως μετά πήγαμε με το τρένο και κάναμε την διαδρομή μέχρι σχεδόν τα σύνορα της Βιρμανίας. Φάγαμε σε ένα υπέροχο πλωτό εσιιατόριο ταυλανδέζικο φαγητό.

Μετά το Κβάι επισκεφτήκαμε ένα μοναστήρι όπου οι καλόγεροι εκτρέφουν τίγρεις. Είχαν τις τίγρεις σχεδόν ελεύθερες καθώς επίσης και άλλα ζώα ( ελάφια ως επί το πλείστον )     

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 28660
  • Φύλο: Άντρας
    • facebook/dktravelchat
Απ: Η Γέφυρα του Ποταμού Κβάι
« Απάντηση #8 στις: Οκτώβριος 03, 2009, 22:35:44 μμ »

Επισκέφτηκα το Κβάι τον Ιανουάριο του 2007. Κάναμε μαζί με τη Στέλλα ημερήσια εκδρομή από Μπανγκόγκ σε γέφυρα ποταμού Κβάι και σε ένα μοναστήρι με τίγρεις.
  

Ποια Στελλα εννοεις?

Αποσυνδεδεμένος evi

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 3350
Απ: Η Γέφυρα του Ποταμού Κβάι
« Απάντηση #9 στις: Οκτώβριος 03, 2009, 22:39:04 μμ »
Την Στέλλα που γράφτηκε σήμερα στο φορουμ, την φίλη της Σίσσυ. (που την γνωρίζω και εγώ)