Αποστολέας Θέμα: Sea Diamond  (Αναγνώστηκε 68368 φορές)

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 28639
  • Φύλο: Άντρας
    • facebook/dktravelchat
Sea Diamond
« στις: Μάιος 20, 2009, 04:50:01 πμ »
Αρχίζει η επιχείρηση απάντλησης πετρελαιοειδών από το Sea Diamond

Η πλοιοκτήτρια και η διαχειρίστρια του “SEA DIAMOND”, σε συνέχεια προηγούμενων ανακοινώσεών τους, γνωστοποιούν ότι η σύμβαση για την επιχείρηση απάντλησης των πετρελαιοειδών με την εξειδικευμένη εταιρεία “DRONIK MARITIME CONSULTANTS LTD” έχει υπογραφεί.

Η υλοποίηση θα λάβει χώρα αμέσως μετά την τελική έγκριση από το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής του σχεδίου της επιχείρησης που έχει υποβληθεί από την προαναφερόμενη εταιρεία. Η επιχείρηση της απάντλησης υπολογίζεται ότι θα διαρκέσει περίπου 3 εβδομάδες.

«Τα ανωτέρω αποτελούν μία ακόμη έμπρακτη επιβεβαίωση του ενδιαφέροντος της πλοιοκτήτριας και της διαχειρίστριας του “SEA DIAMOND” για τη Σαντορίνη, την Ελλάδα και τις ελληνικές θάλασσες. Οι παραπάνω εταιρείες αναλαμβάνουν την επιχείρηση απάντλησης των πετρελαιοειδών παρότι όπως επανειλημμένα έχουν δηλώσει δεν έχουν οποιαδήποτε ευθύνη για την πρόσκρουση και βύθιση του πλοίου» επισημαίνει η διοίκηση της εταιρείας

πηγη marinews.gr

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 28639
  • Φύλο: Άντρας
    • facebook/dktravelchat
Απ: Sea Diamond
« Απάντηση #1 στις: Μάιος 20, 2009, 04:52:39 πμ »
Eπιχείρηση ακριβείας για το Sea Diamond

Δύο χρόνια μετά το ναυάγιο στην Καλντέρα, άρχισαν το Σάββατο πρωί οι προκαταρκτικές εργασίες για την απάντληση των καυσίμων από το Sea Diamond.

Πρόκειται για μία από τις δυσκολότερες επιχειρήσεις αυτού του τύπου, μια διαδικασία κόστους 6 εκατομμυρίων ευρώ, που αναμένεται να διαρκέσει τρεις εβδομάδες.

Δορυφόρος θα συγκρατεί το ειδικό σκάφος, που θα συντονίζει τις εργασίες κατάδυσης στο ίδιο γεωγραφικά σημείο καθ’όλη τη διάρκεια της επιχείρησης, ενώ υποστηρικτικά σκάφη θα βρίσκονται στην περιοχή για να βοηθήσουν στην επιχείρηση απάντλησης.

Αρχικά ένα τηλεκατευθυνόμενο βαθυσκάφος θα βιντεοσκοπήσει το βυθισμένο πλοίο. Κατόπιν, 2 βαθυσκάφη ειδικά εξοπλισμένα θα προσεγγίσουν το ένα την πρύμνη και το άλλο την πλώρη του Sea Diamond και θα τοποθετήσουν αγωγούς και σωλήνες αναρρόφησης, που θα αντλούν το πετρέλαιο.

Τα τρία βαθυσκάφη ρομπότ θα παίρνουν εντολές από το ειδικό σκάφος.

• Επιχείρηση Sea Diamond
• Γεφύρι της Άρτας το στέγαστρο
Η απάντληση θα γίνει σε τρία στάδια. Στο πρώτο στάδιο θα γίνει η απάντληση όσων καυσίμων μπορούν να βγουν στην επιφάνεια από το κουφάρι του Sea Diamond.

Θα ακολουθήσει η στεγανοποίηση όλων των ανοιγμάτων του βυθισμένου κρουαζιερόπλοιου για την αποφυγή τυχόν διαρροής καυσίμων στο μέλλον.

Στο τρίτο στάδιο των εργασιών θα γίνει περισυλλογή όσων καυσίμων διαρρεύσουν κατά τη διάρκεια των δύο προηγούμενων εργασιών στην επιφάνεια της θάλασσας.

πηγη marinews.gr

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 28639
  • Φύλο: Άντρας
    • facebook/dktravelchat
Απ: Sea Diamond
« Απάντηση #2 στις: Μάιος 20, 2009, 04:53:41 πμ »
Μετά την απάντληση μελετάται η ανέλκυση του Sea Diamond

- Δήλωση ΥΕΝΑΝΠ Αναστάση Παπαληγούρα για το ναυάγιο του Κ/Ζ Sea Diamond

Ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής Αναστάσης Παπαληγούρας έκανε σήμερα την ακόλουθη δήλωση αναφορικά με το ναυάγιο του Κ/Ζ Sea Diamond στη Σαντορίνη:

«Η αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων του ναυαγίου αποτέλεσε και εξακολουθεί να αποτελεί για μας προτεραιότητα λόγω της σοβαρότητάς του αφενός για την υγεία των κατοίκων της Σαντορίνης και αφετέρου για την τουριστική ανάπτυξη του νησιού.
Εντός του τελευταίου εξαμήνου, αναπτύξαμε και υλοποιήσαμε μια συγκεκριμένη στρατηγική με στόχο η πλοιοκτήτρια εταιρεία και οι ασφαλιστές της να αναλάβουν εξ ολοκλήρου το κόστος απάντλησης του πετρελαίου.
Στο πλαίσιο αυτό επισπεύσαμε:
- την έκδοση από την Υδρογραφική Υπηρεσία του Πολεμικού Ναυτικού του επικαιροποιημένου χάρτη της περιοχής,
- την κατάθεση της έκθεσης των πραγματογνωμόνων ώστε να προχωρήσει η ποινική διαδικασία και η άσκηση των αστικών απαιτήσεων,
- τις επαφές με υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης προκειμένου να εξαντληθεί η δυνατότητα όποιας συμβολής της στο εγχείρημα,
- τη σύναψη της σύμβασης μεταξύ Λιμενικού Ταμείου Θήρας και Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου για την αξιολόγηση των μελετών αντιμετώπισης των περιβαλλοντικών επιπτώσεων του ναυαγίου και επίβλεψη της υλοποίησής τους.
Παράλληλα:
- προχωρήσαμε στη διαδικασία παράστασης πολιτικής αγωγής, που σημαίνει ότι το Δημόσιο μετέχει πλέον ως διάδικος στην ποινική δίκη και
- ολοκληρώσαμε τη νομική θωράκιση για την άσκηση των αστικών αξιώσεων του Ελληνικού Δημοσίου.
Με τον τρόπο αυτό, στις 22 Δεκεμβρίου 2008, πετύχαμε να κατατεθεί από την πλοιοκτήτρια εταιρεία και τους ασφαλιστές της στις αρμόδιες αρχές η μελέτη απάντλησης, η δεσμευτική πρόταση χρηματοδότησης και το χρονοδιάγραμμα υλοποίησής της.
Μετά από την τεχνική αξιολόγηση της μελέτης απάντλησης από το Μετσόβειο Πολυτεχνείο και την έγκρισή της από τις Υπηρεσίες του ΥΕΝΑΝΠ, οι οποίες καθόρισαν τις προϋποθέσεις για την έκδοση των αδειών, φθάσαμε στην έναρξη της επιχείρησης απάντλησης.
Η Λιμενική Αρχή Θήρας υπό την επίβλεψη των αρμόδιων Υπηρεσιών του Υπουργείου και σε συνεργασία με τους εκπροσώπους του Λιμενικού Ταμείου Θήρας, θα παρακολουθήσει και θα εποπτεύσει αδιάλειπτα την εκτέλεση των εργασιών, ώστε αυτή η πολύπλοκη επιχείρηση να ολοκληρωθεί επιτυχώς μέσα στο προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα.
Όσον αφορά στο επόμενο βήμα, το Υπουργείο θα απευθυνθεί σε έγκυρους επιστημονικούς φορείς καλώντας τους να τεκμηριώσουν ενδεχόμενη ανάγκη περαιτέρω ενεργειών, όπως η ανέλκυση του πλοίου.
Στην περίπτωση κατά την οποία η ανέλκυση κριθεί ως αναγκαία, θα προχωρήσουμε επιβάλλοντάς την - όποιο κι αν είναι το κόστος της- σύμφωνα με τους όρους και τις προϋποθέσεις που ορίζει ο νόμος, τα επιστημονικά δεδομένα αλλά, και τις αρχικές μας δεσμεύσεις.
Οι εξελίξεις αυτές επιβεβαιώνουν την ορθότητα της εμμονής μας στη στρατηγική το Υπουργείο να εξαντλήσει κάθε δυνατότητα λήψης μέτρων περιβαλλοντικής προστασίας χωρίς να υποκαταστήσει οποιονδήποτε στις υποχρεώσεις του ή να δαπανήσει χρήματα του ελληνικού λαού».

πηγη marinews.gr
 

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 28639
  • Φύλο: Άντρας
    • facebook/dktravelchat
Απ: Sea Diamond
« Απάντηση #3 στις: Μάιος 26, 2009, 23:51:02 μμ »
Ανησυχία Θηραίων για Sea Diamond



Την ανησυχία τους για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες πρόκειται να πραγματοποιηθεί η απάντληση ποσότητας καυσίμων από το ναυάγιο του Sea Diamond, ώστε να ακολουθήσει ομαλά και η ανέλκυση, εξέφρασαν μέσω ανακοίνωσης οι κάτοικοι της Σαντορίνης.

Όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση, η ανησυχία τους βασίζεται στο γεγονός ότι μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει καμιά επίσημη ενημέρωση από τους αρμόδιους φορείς, ούτε έχουν δοθεί εγγυήσεις για οποιαδήποτε πιθανή περαιτέρω διαρροή ρυπογόνων ουσιών στο μέλλον.

Παράλληλα, οι Θηραίοι προβληματίζονται επειδή "δεν υπάρχουν μέχρι στιγμής οι εγγυήσεις εκείνες, ώστε κατά την διάρκεια των εργασιών να μην μετατοπισθεί ή διαφοροποιηθεί η σημερινή θέση και κατάσταση του ναυαγίου, ώστε να καθίσταται αδύνατη η ανέλκυση".

Οι πολίτες της Σαντορίνης προειδοποιούν ότι σε περίπτωση που δεν πάρουν ικανοποιητικές απαντήσεις στις ανησυχίες τους, θα εκφραστούν μαζικά με δυναμική συγκέντρωση.

Την απάντληση έχει αναλάβει ο βρετανικός οίκος Dronic.

πηγη skai.gr

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 28639
  • Φύλο: Άντρας
    • facebook/dktravelchat
Απ: Sea Diamond
« Απάντηση #4 στις: Μάιος 28, 2009, 12:02:34 μμ »
Sea Diamond: Μόνο το 60% των καυσίμων μπορεί να απαντληθεί

Το έργο της απάντλησης του εγκλωβισμένου μαζούτ στο βυθισμένο κουφάρι του Sea Diamond ξεκινούν τις επόμενες ώρες οι Άγγλοι της Dronik Marine Consultans σε συνεργασία με την Ελληνική Εταιρεία Προστασίας Περιβάλλοντος. Το Σαββατοκύριακο οι ειδικοί της βρετανικής εταιρείας και τα τρία ρομποτικά βαθυσκάφη που χρησιμοποιούν στην «μεγάλη επιχείρηση», επιθεώρησαν εξονυχιστικά το πλοίο, προκειμένου να εντοπίσουν τα σημεία που θα είναι κατάλληλα να τρυπήσουν ώστε να «ρουφήξουν» τα υπολείμματα καυσίμων.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, οι ποσότητες των «αποθηκευμένων» πετρελαιοειδών υπολογίζονται από 40 έως 120 τόνους και η διαδικασία (αν όλα εξελιχθούν ομαλά) προβλέπεται να ολοκληρωθεί μέσα σε διάστημα περίπου τριών εβδομάδων.

Ωστόσο, προβληματισμό προκαλούν οι πληροφορίες ότι η απάντληση δεν θα γίνει στο εσωτερικό του πλοίου (π.χ σαλόνι ή καμπίνες) καθώς είναι αδύνατη και επικίνδυνη η πρόσβαση σε αυτό αλλά σε εξωτερικά σημεία που έχουν επαφή με τη θάλασσα (φινιστρίνια κ.α). «Δεν μπορεί να απαντληθεί παραπάνω από το 60-70% των καυσίμων» αναφέρει ο κ. Ευάγγελος Γιδαράκος, Διευθυντής του Εργαστηρίου Τοξικών και Επικίνδυνων Αποβλήτων του Πολυτεχνείου της Κρήτης επικαλούμενος και την άποψη συναδέρφων του από το εξωτερικό. Το ερώτημα επομένως είναι τι θα απογίνουν οι υπόλοιπες ποσότητες αλλά και τα επικίνδυνα υλικά όπως οι αμυντιούχες ουσίες από της οποίες έχει κατασκευαστεί το Sea Diamond και ο ηλεκτρικός και ηλεκτρονικός εξοπλισμός που υπάρχει μέσα σε αυτό (τηλεοράσεις, ηλεκτρονικοί υπολογιστές κ.α).

Με την ολοκλήρωση της απάντλησης των καυσίμων, οι τρύπες από τις οποίες θα εξαχθούν τα πετρελαιοειδή, θα σφραγιστούν με ειδικό υλικό (μαγνητική κουβέρτα) ώστε να αποφευχθεί στο μέλλον διαρροή υγρών. Αυτό όμως δεν λύνει το πρόβλημα. Όπως εξηγεί ο κ. Γιδαράκος είναι αναγκαίο να μελετηθούν οι επιπτώσεις που θα έχουν σε βάθος χρόνου στο θαλάσσιο οικοσύστημα αυτά τα υλικά και αναφέρει την αναγκαιότητα σχετικής μελέτης που με πρωτοβουλία της ομάδας του στο Πολυτεχνείο της Κρήτης έχει ήδη ξεκινήσει σε μια προσπάθεια να μετρηθεί ο βαθμός τοξικότητάς τους. Σε ανάλογη μελέτη προσανατολιζόταν και το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας αλλά είναι άγνωστο, μέχρι στιγμής εάν την έχει αναθέσει σε κάποιο επιστημονικό φορέα.

Σε ότι αφορά την τύχη του πλοίου, οι κάτοικοι της Σαντορίνης αγωνιούν και ζητούν την απομάκρυνσή του από την Καλντέρα αλλά το θέμα είναι αρκετά σύνθετο και αποφάσεις δεν έχουν ληφθεί. Οι περισσότεροι από όσους γνωρίζουν τη θέση του πλοίου αλλά και τις δυσκολίες ενός αντίστοιχου εγχειρήματος, θεωρούν ανέφικτη την ανέλκυση του πλοίου. Όπως περιγράφουν στελέχη επιχειρήσεων με εμπειρία σε ανάλογα έργα, για να γίνει ανέλκυση, το πλοίο θα πρέπει να τεμαχιστεί και ακόμη και τότε ένα 20% (από τους περίπου 25.000 τόνους που ζυγίζει) θα μείνει ως σκουπίδι μέσα στη θάλασσα.

Πέρα από το τεράστιο κόστος που συνεπάγεται η διαδικασία, θα χρειαστούν τουλάχιστον 8 μήνες προετοιμασιών και επιπλέον ένας χρόνος μέχρι να ολοκληρωθούν οι εργασίες απομάκρυνσης.

πηγη marinews.gr
 

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 28639
  • Φύλο: Άντρας
    • facebook/dktravelchat
Απ: Sea Diamond
« Απάντηση #5 στις: Ιούνιος 01, 2009, 04:54:17 πμ »
Δύσκολη η απάντληση των καυσίμων του Sea Diamond

Tην περασμένη Τετάρτη, αργά το βράδυ, ανοίχτηκε η πρώτη τρύπα στο Sea Diamond, απ’όπου θα αντληθούν τα  πετρελαιοειδή που έχουν απομείνει στις δεξαμενές του βυθισμένου κρουαζιερόπλοιου. Ωστόσο, 24 ώρες αργότερα ούτε μία σταγόνα δεν είχε φτάσει στην επιφάνεια από το βάθος των περίπου 126 μ. όπου βρίσκεται το πλοίο, όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στην "Καθημερινή". Καθώς το Sea Diamond βρίσκεται δύο και πλέον χρόνια στον βυθό της καλντέρας στη Σαντορίνη, τα πετρελαιοειδή στις δεξαμενές του έχουν αλλάξει σύσταση και η μορφή τους δεν είναι πια υγρή.

Η διαδικασία της απάντλησης είναι εξαιρετικά περίπλοκη κυρίως τεχνικά, καθώς είναι η πρώτη φορά που χρησιμοποιείται ο συγκεκριμένος εξοπλισμός. Υπολογίζεται ότι η όλη επιχείρηση θα έχει τελειώσει έως τα μέσα Ιουνίου, εφόσον βέβαια δεν παρουσιαστούν άλλα σημαντικά τεχνικά προβλήματα. Εκτιμάται ότι θα αντληθεί το 70%-80% των περίπου 120 τόνων πετρελαιοειδών, που σύμφωνα με τους υπολογισμούς έχουν απομείνει στις δεξαμενές. Υπενθυμίζεται ότι περίπου 300 τόνοι έχουν ήδη περισυλλεγεί με τη διαδικασία της επιφανειακής απορρύπανσης.

Την περασμένη Πέμπτη επισκέφθηκε τη Σαντορίνη ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Αν. Παπαληγούρας, να ενημερωθεί για την εξέλιξη των εργασιών της απάντλησης. Επισκέφθηκε τον τόπο των εργασιών και με δηλώσεις του χαρακτήρισε το ναυάγιο "σύγχρονο περιβαλλοντικό ηφαίστειο, το οποίο καθίσταται ουσιαστικά ανενεργό". Συμπλήρωσε, μάλιστα, ότι μελετάται η πιθανότητα της ανέλκυσης. "Δεν αποκλείεται η ανέλκυση. Το αντίθετο μάλιστα. Όμως θέλουμε η πολιτική μας να υλοποιείται βάσει σχεδίου. Για τον λόγο αυτό, επιστημονικοί φορείς θα διερευνήσουν σε βάθος την ανάγκη ή μη ανέλκυσης του πλοίου με γνώμονα την προστασία της υγείας των κατοίκων και του θαλάσσιου περιβάλλοντος".

πηγη  traveldailynews.gr

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 28639
  • Φύλο: Άντρας
    • facebook/dktravelchat
Απ: Sea Diamond
« Απάντηση #6 στις: Ιούνιος 03, 2009, 08:53:11 πμ »
Λίγα λόγια για το Sea Diamond

http://www.dolphin-hellas.gr/Cruises/Louis-cruises/Ships/cruise-vessel-Sea_Diamond.htm#general

Το κρουαζιερόπλοιο "Sea Diamond" του στόλου της Louis Hellenic Cruises είχε ξεκινήσει τριήμερες και τετραήμερες κρουαζιέρες στο Αιγαίο από τον Πειραιά από την 1η Μαΐου του 2006.
Το πλοίο κατασκευάστηκε το 1986 στη Φιλανδία και έφερε το όνομα "Birka Princess". Ανακαινίστηκε πλήρως το 1999, με δαπάνες που έφτασαν τα 26 εκατομμύρια ευρώ.
Αγοράστηκε από τη Louis Hellenic Cruises έναντι του ποσού των 35 εκατομμυρίων δολαρίων και υποβλήθηκε σε νέες εργασίες ανακαίνισης, ύψους 10 εκατομμυρίων δολαρίων.
Μπορούσε να μεταφέρει έως 1.250 επιβάτες και διέθετε 570 καμπίνες. Είχε χωρητικότητα 22.412 τόνους, μήκος 414 πόδια και πλάτος 25 πόδια. Διέθετε άρτιο τεχνολογικό εξοπλισμό και πληρούσε όλες τις προδιαγραφές ασφαλούς και φιλικής προς το περιβάλλον πλεύσης.

Το κρουαζιερόπλοιο εκτελούσε 3ήμερες και 4ήμερες κρουαζιέρες με το όνομα “Αιγαιοπελαγίτικες εξορμήσεις” με προορισμούς τη Μύκονο, τη Ρόδο, την Πάτμο, το Κουσάντασι (Έφεσος), το Ηράκλειο και τη Σαντορίνη.

Μια τέτοια 3ήμερη κρουαζιέρα ειχα κλεισει κι εγω με το συγκεκριμενο πλοιο για τη Μεγαλη Παρασκευη 6/4/2007 που δεν πραγματοποιηθηκε ποτε, αφου ολοι γνωριζουμε πως το "Sea Diamond" βυθιστηκε στη Σαντορινη τη Μεγαλη Πεμπτη 5/4/2007 λιγες ωρες πριν φτασει στον Πειραια και μας παραλάβει!!!

Το μοναδικο πραγμα που μου θυμιζει εκεινη την ημερα ειναι το παρακατω Voucher No 98 (τα χρηματα μου επιστραφησαν).



Τον Ιουλιο του 2008 πραγματοποιησα μια 7ημερη κρουαζιερα της Louis Hellenic Cruises που μπορειτε να δειτε εδω http://www.travelchat.gr/forum/index.php/topic,567.0.html και την οποια κερδισε η συζυγος μου Ξενια στη 13η Εκθεση «Τουριστικό Πανόραμα» που πραγματοποιήθηκε από 17 έως 20 Απριλίου 2008.

Λέτε να μου τη χρώσταγε ο Louis ?? :laugh:

Αποσυνδεδεμένος xenia

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 1054
  • Φύλο: Γυναίκα
Απ: Sea Diamond
« Απάντηση #7 στις: Ιούνιος 05, 2009, 20:50:05 μμ »

Τον Ιουλιο του 2008 πραγματοποιησα μια 7ημερη κρουαζιερα της Louis Hellenic Cruises που μπορειτε να δειτε εδω http://www.travelchat.gr/forum/index.php/topic,567.0.html και την οποια κερδισε η συζυγος μου Ξενια στη 13η Εκθεση «Τουριστικό Πανόραμα» που πραγματοποιήθηκε από 17 έως 20 Απριλίου 2008.

Λέτε να μου τη χρώσταγε ο Louis ?? :laugh:


Παλι καλά που εγραψε πως εγω ημουν αυτη που την κερδισε. :laugh:

Αποσυνδεδεμένος Dimitra

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 2834
  • Φύλο: Γυναίκα
Απ: Sea Diamond
« Απάντηση #8 στις: Ιούνιος 05, 2009, 23:00:43 μμ »
Τυχεροι σταθήκατε που δεν ήσασταν μέσα στο πλοίο τη Μ. Πέμπτη.......... :chok:

Συνδεδεμένος dk

  • Γενικός Συντονιστής
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 28639
  • Φύλο: Άντρας
    • facebook/dktravelchat
Απ: Sea Diamond
« Απάντηση #9 στις: Ιούνιος 05, 2009, 23:34:48 μμ »
Δουλευα!!! :bigr: